Tässä artikkelissa kerrottiin että 2008 vuosimallin Fiat Punto varastettiin kotipihasta. Vakuutusyhtiö ei pystynyt osoittamaan mahdollista petosta tai huolimattomuutta, mutta päätti evätä korvauksen varkausvakuutuksesta huolimatta. Ei mene minun oikeustajuuni. Jos tämä menee läpi niin samaan vetoavat myös muut vakuutusyhtiöt eikä varkausvakuutuksesta ole hyötyä ellei ole jotain näyttöä esim. liikenteen turvakameran kuvaa ajamassa autoa tuntematon henkilö.
Fiat Puntojen omistajat: Tehkää ylimääräisiä omia käynnistyksenestoja esim. polttoainepumppu tai startti ei toimi alkuperäisestä avaimesta huolimatta.
"Ei korvausta
Lopulta torstaina 28. heinäkuuta tuli päätös, jossa kerrottiin, ettei vakuutus korvaa tapaukseen liittyen mitään.
– Heidän mukaansa autossa oli ajonestolaite, jollaisia pystyy ohittamaan vain ammattilaisvarkaat, jotka eivät kiinnostu näin vanhoista autoista.
Auto oli hyväkuntoinen vuoden 2008 Fiat Punto, jota oli huollettu ja remontoitu.
Halla teki asiasta Facebook-päivityksen. Kommenteissa moni kertoi, että autovarkaat kiinnostuvat usein juuri vanhemmista autoista, koska niihin on helpompi päästä sisään.
Vakuutusyhtiö perusteli päätöstään myös sillä, että kummatkin avaimet olivat tallessa, jolloin todistusvastuu auton varastamisesta siirtyi Hallalle itselleen.
– Jos minulla ei olisi avaimia, niin vastaus olisi ollut, että oma vika. Nyt kun oli molemmat avaimet ja auto oli lukossa, niin yhtiön mukaan ainoa vaihtoehto on, että sinne on päästy avaimilla, jotka olivat minulla.
– Toisin sanoen vakuutusyhtiö syyttää minua epäsuorasti vakuutuspetoksesta.
Halla pitää perusteluja erikoisina.
– Minkä takia me maksamme vakuutuksia, jos ne eivät korvaa vahinkoja? Mielestäni se, että auto häviää pihasta, on aika suuri vahinko. Ymmärrän, että heidän pitää olla tarkkoja, mutta miten ihmeessä minun oletetaan todistavan tämä varkaus.
Halla on ottanut tapauksen pohjalta yhteyttä Vakuutus- ja rahoitusneuvonta Fineen."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aff76ef6-b2a1-431c-87b9-e857b37f9883
Varokaa Pop Vakuutusta, eivät korvaa varkautta.
Anonyymi
0
191
Luetuimmat keskustelut
- 1791732
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109913En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo105705Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207654- 133628
- 51575
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51562Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä18549- 37546