Murhaajan läheisen häpeä

tocade

Läheiseni syyllistyi raakaan surmaan vuonna 2004.En ikinä unohda sitä päivää jolloin poliisit tulivat kotiini kertomaan asiasta. Se oli shokki kävin läpi kaikki mahdolliset asiat. Lopulta murruin koko asian johdosta. Häpeä, syyllisyys,katkeruus unettomat yöt. Puhumattakaan miten pystyn selittämään sen pojalleni että isä on riistänyt hengen toiselta. Kaikki puhuvat usein uhrin tunteista ja rikoksilla oikein mässäillään esim.alibi entä tekijän omaiset hekin kärsivät tekijän teoista.

9

2632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhrin omainen

      kyllä aikuinen kantaa itse vastuun teoistaan.Mutta jos tekijänä on nuori/lapsi,on vanhemmilla ainakin TODELLA syytä mennä itseensä ja miettiä mikä meni pieleen.Kaikenmaailman ADHD:llä sun muilla yritetään selitellä vaikka ja mitä nuorten paskasekoilua.

      • loppuu?

        Aikuinen vastaa teoistaan. Mutta onko vaikka 35v kehittynyt niin kauan omillaan, ettei vanhemmissa ole yhtään syytä. Olisiko vanhemmilta peritty henkinen trauma aina voitettava johonkin tiettyyn ikään mennessä?

        Kärjistäen voisi sanoa, että jos poika tappaa niin isässä on varmasti vikaa oli tämä sitten jo vaikka kuollut ja kuopattu.


      • veljenvartia
        loppuu? kirjoitti:

        Aikuinen vastaa teoistaan. Mutta onko vaikka 35v kehittynyt niin kauan omillaan, ettei vanhemmissa ole yhtään syytä. Olisiko vanhemmilta peritty henkinen trauma aina voitettava johonkin tiettyyn ikään mennessä?

        Kärjistäen voisi sanoa, että jos poika tappaa niin isässä on varmasti vikaa oli tämä sitten jo vaikka kuollut ja kuopattu.

        Mitenkäs selität sellaisen asian, että samassa perheessä muut lapset ovat kunnollisia, mutta yksi on rikollinen. Oma isäni on kuollut jo veljeni olessa ihan pieni. Hänen syy ei ainakaan ole se, että veljeni on rikollinen.


      • uhrin omainen
        veljenvartia kirjoitti:

        Mitenkäs selität sellaisen asian, että samassa perheessä muut lapset ovat kunnollisia, mutta yksi on rikollinen. Oma isäni on kuollut jo veljeni olessa ihan pieni. Hänen syy ei ainakaan ole se, että veljeni on rikollinen.

        vaikka isä olisikin kuollut on jokaisella äiti tai joku muu kasvattaja.Ja lisäksi perheen muut jäsenet vaikuttaa kasvuun ja kehittymiseen.


      • Minä
        uhrin omainen kirjoitti:

        vaikka isä olisikin kuollut on jokaisella äiti tai joku muu kasvattaja.Ja lisäksi perheen muut jäsenet vaikuttaa kasvuun ja kehittymiseen.

        Älä viitti.. kyllä uskon että moni vanhempi on tehnyt kaikkensa että lapsista tulisi kunnollisia. Oli kyseessä äiti, isä, sisarukset... Huumeet ovat suuri syy rikollisuuteen.. Ja niitä käyttää jokaisesta yhteiskunta luokasta ihmisiä ja jossain vaiheessa aivan varmasti alkaa meneen päin persettä.


    • veljenvartia

      Ymmärrän tunteesi, itsekin olen joutunut kärsimään läheiseni rikoksista. Vaikka sinä olet syytön niin olet läheinen miehellesi niin on toki luonnollista, että sinäkin kärsit miehesi teosta ja vielä lapselle selittäminen.

      Usein läheiset voi joutua ihan syyttään pilkan ja koston kohteeksi. Väittäisin, että syyllisen omaisilla on paljon rankempaa kuin uhrin omaisilla, heillä ei ole ainakaan syyllisyyttä ja he saa helpommin tukea ympäristöltä.

      Voimia sinulle. Kaikella on aikansa ja aika on armelias.

      • veljenvartia

        Onneksi on ihmisiä jotka ymmärtävät, millaista saattaa olla tekijän läheisillä. Tarkoitan juuri häpeää. En ole voinut kertoa lapselleni edes että isä on vankilassa murhasta, koska se teko ylittää kaiken ymmärrykseni siihen ihmiseen en ole käynyt esim. kertaakaan katsomassa häntä vankilassa. En pysty. Kaiken lisäksi olen vielä uskovainen


    • Ymmärrän täysin sen miksi et pysty kertomaan miehesi teosta lapsillesi!Kyllä minäkin häpeäisin jos läheiseni olisi tehnyt jotain typerää!

    • Minä

      Olen aivan samaa mieltä kanssasi... Uhrin omaiset kärsivät ja kokevat unettomia öitä mutta myös tekijän omaiset kärsivät. Kokemusta molemmasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe