Vikojen etsintä

Anonyymi

Mihin häiriöön kuuluu jatkuva vikojen etsintä muista ja kyvyttömyys nähdä omia vikoja? Mulla ollut elämässä muutama tällainen. Heille ei saa koskaan esittää mitään vasta kritiikkiä vaan on oltava samaa mieltä ja vastattava " joo kyllä olen viallinen ja vääränlainen". Tai muuten " puolustelet ittees" ym. Yksi näistä ihmisistä teki lapsen yhden illan jutun kanssa joka paljastui varatuksi naimisissa olevaksi perheen isäksi. Välillä hänellä oli joku muu mies, joka oli hänestä viallinen tapaus. Vaihtoi nopeasti taas miestä uuteen.

Yks hyvä esimerkki on eräs läheinen joka on ihan alan asiantuntijoita, mutta tällä jokin ihmeellinen oikeus haukkua minua tyhmäksi ja alisuoriutujaksi. Itse hänen ei ole tarvinnut edes kotiaan siivota kun äitinsä ja minä olemme sitä siivonneet. Muut hoitaneet ensimmäiseen lapset. Tällä ihmisellä on ollut tukijoukot niin, että on saanut tehdä rauhassa uraa. Julkisuus kuva on tietysti hyvä. Mä olen kyllä eri mieltä. Mun on pitänyt selvitä itse kodin hoidossa joten ei ole ollut samaa mahdollisuuttakaan matkustella vapaasti ja tehdä uraa. Joten kuka se alisuoriutuja onkaan oikeasti? Oliko tuo sitä projektiota sitten.

Laitetaan iso jämäkkä mies kertomaan pienelle kiltille164cm naiselle miten olla jämäkkä :D....kyllä tämä vasta onkin erittäin realistinen ja "kohtuullinen" vaatimus sille naiselle....

Sivusta seuraajat pyhimys tarkkailijat, jotka eivät oikeasti välitä uhreista vaan ehkä ovat jollakin ego tripillä. Heistä ei löydy lainkaan vikoja, on olemassa vain viallisia marginaali ihmisiä. Lempi harrastus on muiden moittiminen selän takana tietysti. Tällainen oli työkaverinsa. Kehui miten olivat yhdessä haukkuneet kaikki työkaverit jonkun toisen saman mielisen kanssa. Kuulemma oli olemassa erikseen ne ihmiset jotka kiusaavat ja joutuvat kiusatuiksi. Itseään hän ei ymmärrä mieltää kiusaajaksi vaikka toisten morkkaaminen tuskin nyt mitään hyvää käytöstä on.

6

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisi sen verran harvinaista, että yhden ihmisen läheisistä noin moni olisi häiriytyneitä, jotka eivät näe omia vikojaan.
      Jos oikein etsitään, niin kehittämispisteitä varmasti löytyy meistä jokaisesta. Paitsi aloittajasta itsestään ei. Omasta mielestään.

      Aloittajan kannattaisi vaihtaa näkökulmaa ja etsiä hyviä puolia läheisistään.

      • Anonyymi

        Sinä et minua tunne ja oletko kenties kiusaajien kannattaja? Sehän on maan tapa olla kiusaajien puolella ja sanella ja vähitellä niiden oikein uhrien kokemuksia. Mistä sinä tiedät näenkö omia vikojani? Mistä sinä tiedät miten minun läheiset ovat minua kohdelleet. Sinä et ole minä. Tyypillistä tunne älyn puutetta eikä mua tällä iällä enää voi manipuloida. Tiedän mitä mulle on tehty. Totuus ei pala tulessa. Olen aina ollut se joka kehittää itseään ja myöntää omat virheensä ja pyytää anteeksi. Myös niitä asioita jotka ei minun vika ole edes ollut. En ole nähnyt kovin monen ottavan samalla tavalla reilusti vastuutaan. Jos perheessä tai suvussa on alkoholismia ja Narsismia tai muuta ongelmaa niin yksi tai useampi joutuu uhratuksi syntipukiksi. Näitä ihmisiä yhdistää sama ominaisuus ja kyvyttömyys vastavuoroisuuteen. Jos heidän kanssaan keskustelet eivät he kestä omia lääkkeitään eivätkä vasta kritiikkiä. Koska heille se on valta peliä. Ei voi nöyrtyä myöntämään ja pyytää anteeksi jos on jotakin väärin tehty. Tuskin he itse niin yli ihmisiä ovat ettei heidän tarvitse mitään pahoitella. Reaktiot on aina samat, pitää päästä aina sanomaan jotakin alentavaa ja vähättelevää. Suoraankaan sanominen ei riitä kun nämä ihmiset eivät koe muutos tarvetta. Muuten olisivat varmaan jo pyytäneet anteeksi tekojaan.


    • Anonyymi

      "... toisten morkkaaminen tuskin nyt mitään hyvää käytöstä on."

      Mietipä tuota vielä kerran! Kuka se morkkaaja onkaan?

      • Anonyymi

        Mitäs juuri sanoin, että ihmiset ei kestä omia lääkkeitään. Niin kauan on kivaa kun saa moittia jotakuta mutta kun käännetään roolit toisinpäin niin ei olekkaan enää kivaa? Odotetaan kiusatuilta asioita mitä ei itsekkään sietäisi tai kykene ottamaan vastaan hiljaa istuen. Miten mies pienestä naisesta saadaan jämäkkä 2 metrinen mies kun luoja sattui luomaan minusta pienen kiltin naisen. Kiitos neuvoista, mutta nää en käytännössä toimi. Miksi pitää yrittää muokata kiusattuja kun huomio pitäisi olla muualla. Kiusaaminen, alistaminen ja yksipuolinen sanelu ei ole ok, eikä tasavertaista. Kiltteyden leimaaminen huonoksi myös antaa ymmärtää, että täytyy miellyttää kelvataakseen. Älä ole ilkeä jos et halua samaa itsellesi tehtävän. Tee mulle niinkuin toivoisit itsellesi tehtävän. On kuitenkin ilmeisesti vaikea asettua sen kiltin asemaan kun sama jatkuu. Reaktiot on aina samat kun on kiltin vuoro kertoa miltä muiden käytös tuntuu. Missä se vastavuoroisuus on?


      • Anonyymi

        Onko "morkkaamista" puhua olemassa olevista asioista ja ilmiöistä siten kuin ne ovat?

        Murhasta tuomittua voi sanoa rikolliseksi tai todeta, että palava talo on tulessa. Ei ole myöskään väärin todeta aurinkoisena päivänä sään olevan kesäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs juuri sanoin, että ihmiset ei kestä omia lääkkeitään. Niin kauan on kivaa kun saa moittia jotakuta mutta kun käännetään roolit toisinpäin niin ei olekkaan enää kivaa? Odotetaan kiusatuilta asioita mitä ei itsekkään sietäisi tai kykene ottamaan vastaan hiljaa istuen. Miten mies pienestä naisesta saadaan jämäkkä 2 metrinen mies kun luoja sattui luomaan minusta pienen kiltin naisen. Kiitos neuvoista, mutta nää en käytännössä toimi. Miksi pitää yrittää muokata kiusattuja kun huomio pitäisi olla muualla. Kiusaaminen, alistaminen ja yksipuolinen sanelu ei ole ok, eikä tasavertaista. Kiltteyden leimaaminen huonoksi myös antaa ymmärtää, että täytyy miellyttää kelvataakseen. Älä ole ilkeä jos et halua samaa itsellesi tehtävän. Tee mulle niinkuin toivoisit itsellesi tehtävän. On kuitenkin ilmeisesti vaikea asettua sen kiltin asemaan kun sama jatkuu. Reaktiot on aina samat kun on kiltin vuoro kertoa miltä muiden käytös tuntuu. Missä se vastavuoroisuus on?

        Olet selvästikin kokenut ja ajatellut paljon. Kirjoitat loogisesti.

        Suomessa huonoa käytöstä ja luonnehäiriöisyyttä kumarretaan naurettavuuksiin asti. Jopa koulussa kiusatuille lapsille sanotaan, että h e i d ä n pitää muuttua. Kiusaajien annetaan jatkaa kuin ei mitään. He toimivat sosiaalisissa suhteissa muka terveellä tavalla. Tällä tavoin kansaa opastavat akateemisesti koulutetut psykologit sekä opettajat. Aivan sairasta toimintaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      843
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      620
    Aihe