Kokkolan lemmikit

Tuossa kävelylenkillä huomioin, että liki jokainen vastaantulija oli koiran ulkoiluttaja. Kyllä noita söpöläisiä oli mukava katsella, kun itse en omista koiraa. Kissa on tuntunut jotenkin helpolta, kun sitä ei tarvitse lähteä aamulla aikaisin viemään tarpeilleen :)

Tulipa sellainenkin juttu mieleen, että olispa mukava tietää, kuinka monta koiraa tässä kaupungissa on.
Paljon niitä varmasti kuitenkin on 🐶

Se on myös kiva huomata, että ihmiset ahkerasti kerää koirankakkelit pois maasta, paitsi se yksi ei ollut kerännyt...
Satuin nimittäin tässä vähän aikaa sitten astumaan oikein kunnon läjään :))
Oli siinä hommaa saada se mönjä pois lenkkarin pohjasta :)))

Kumman omistat, kissan vai koiran vai etkö ole ottanut kumpaakaan? Joissakin vuokra-asunnoissa esimerkiksi ei saa olla kumpaakaan. Onneksi en itse asu vuokralla, koska kisulit ja eläimet yleensä on mulle tärkeitä... ❤

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      OLetko ilmoittanut asiasta pohjanmaan poliisille ja heidän "johtajalleen"? tai mikä parempi soiten eräälle mannerla nimiselle "lääkärille"? he hooitavat asiat tavalla tai toisella:)

    • Anonyymi

      Ehkäpä nuo lemmikit sitten saastuttaa maailmaa vähemmän kuin ihmislapset elinkaarensa aikana. Riippuu tietysti paljon mitä sille mustille tai mirrille syöttää. Siis lihansyöjiähän nuo ovat ja ekologisinta noille olisi pyytää heidän ihan itse ravintonsa luonnosta. Kuvio kuitenkin taitaa mennä silleen että niille syötetään teurasjätteestä jauhettuja ja puristettuja nappeja jotka sisältävät ties vaikka mitä epäeettistä shaibaa. Näillä sitten elukkaasi ruokit.

      • Anonyymi

        Suuri osa lemmikkieläinten ruoasta tuodaan ulkomailta ja myös valmistetaan siellä että tiedä sitten millaisesta materiaalista ne valmistetaan mutta varmaan nykyisin niihin lemmikkien ruokiin käytetään aika paljon erillaisia kasviksiatai ainakin osittain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa lemmikkieläinten ruoasta tuodaan ulkomailta ja myös valmistetaan siellä että tiedä sitten millaisesta materiaalista ne valmistetaan mutta varmaan nykyisin niihin lemmikkien ruokiin käytetään aika paljon erillaisia kasviksiatai ainakin osittain

        Tiedätkö sitten mistä materiaalista kotimaassa valmisttu lemmikkieläinten ruoka on valmistettu.


      • Se on vain ostettava eläinten ruoka kaupasta, kun ei muutakaan voi.

        Puhdasta lihaa suurimmaksi osaksi ainakin meidän misuli syö. Ihan samaa lihaa mitä me ihmisetkin syödään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa lemmikkieläinten ruoasta tuodaan ulkomailta ja myös valmistetaan siellä että tiedä sitten millaisesta materiaalista ne valmistetaan mutta varmaan nykyisin niihin lemmikkien ruokiin käytetään aika paljon erillaisia kasviksiatai ainakin osittain

        Kotimaisiakin ruokia on paljon, ainakin kissoille.


    • Anonyymi

      En ole nähnyt, että koirilun omistajat keräisivät niiden jätöksiä kesällä.

      Monilla on vähintään kaksi koiraa, joita koiranomistajat vetävät hihnoissaan.

      • No, ovat sitten kyllä välinpitämättömiä koiranomistajia, kun eivät viitsi kerätä jätöksiä.


    • No, minulla on Chihuahua koira, kuten tiedät. Ja kyllä siivoamme kakit pois kun ulkona käymme.

      • Minkäs ikäinen se teidän söpöliini on nyt?


    • Tuolla oli aloitus tästä, mutta kirjoitan tähän omaan...

      Minulle tuli kyllä tippa silmään, kun luin Veskun poismenosta :(
      Olen tykännyt aina hänestä niin näyttelijänä kuin laulajanakin.
      Nyt Vesku viihdyttää enkeleitä pilven reunalla ❤

      • Juu, näin se aika kuluu, kaikki kupsahdetaan jossain vaiheessa. Siskoni aina nauroi tuolle naurava kulkuri jutulle.

        Meidän koira on nyt 1 vuotta ja 6 kuukautta vanha. Mitenkäs se sinun kissa?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, näin se aika kuluu, kaikki kupsahdetaan jossain vaiheessa. Siskoni aina nauroi tuolle naurava kulkuri jutulle.

        Meidän koira on nyt 1 vuotta ja 6 kuukautta vanha. Mitenkäs se sinun kissa?

        Oho, onko se aika näin kulunut??? Tuntuu, ettei siitä ole kauaakaan, kun saitte pienen uudeksi perheenjäseneksi...

        Kisuli on voimissaan. Nuori kun on, niin se myös näkyy ja kuuluu :))


      • Anonyymi

        Melkoisen aukon jätti viihdetaivaalle. Omasi ikonisen äänen, ei voinut sekoittaa keneenkään toiseen.


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, näin se aika kuluu, kaikki kupsahdetaan jossain vaiheessa. Siskoni aina nauroi tuolle naurava kulkuri jutulle.

        Meidän koira on nyt 1 vuotta ja 6 kuukautta vanha. Mitenkäs se sinun kissa?

        Pierre Kuselako se hahmo oli? Pianoa soitteli viiksekäs mies ja nauroi katketakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pierre Kuselako se hahmo oli? Pianoa soitteli viiksekäs mies ja nauroi katketakseen.

        Taisi olla, muistan kun se tuli joskus radiossa, bussissa kun lapsena mentiin siskoni kanssa kotiin. Siskoni oli tikahtua nauruun sitä kuunnellessa .. 😆


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Oho, onko se aika näin kulunut??? Tuntuu, ettei siitä ole kauaakaan, kun saitte pienen uudeksi perheenjäseneksi...

        Kisuli on voimissaan. Nuori kun on, niin se myös näkyy ja kuuluu :))

        Niin, aika menee nopsaan, koiru on jo iso tyttö.

        Kiva kuulla että kissa voi hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisen aukon jätti viihdetaivaalle. Omasi ikonisen äänen, ei voinut sekoittaa keneenkään toiseen.

        Todella monipuolinen esiintyjä ❤


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Niin, aika menee nopsaan, koiru on jo iso tyttö.

        Kiva kuulla että kissa voi hyvin.

        Aika menee liian nopeaan. Ennen yksi vuosi tuntui pitkältä, mutta nyt se kuluu älytöntä vauhtia.

        Juu, kisuli voi hyvin. On oikea riiviö, mut sellainen kultainen riiviö :)


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Niin, aika menee nopsaan, koiru on jo iso tyttö.

        Kiva kuulla että kissa voi hyvin.

        Meillä on muutes kisulin kanssa yks yhteinen juttu, mistä me tykätään.
        Se on piimä! :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Meillä on muutes kisulin kanssa yks yhteinen juttu, mistä me tykätään.
        Se on piimä! :)

        No piimä onkin hyvää! 😊


    • Mulla on kaksi kappaletta Toljanter-nimisiä lemmikkejä. Molemmat heistä ovat tosi karvaisia, tottelevaisia ja mulle äärettömän rakkaita. He viihtyvät hyvin mun kanssa samassa sängyssä ja tuovat mulle turvaa mun verta janoavia mörköjä vastaan. Heitä voi myöskin ulkoiluttaa ilman hihnaa, mikä jättää mun omat kädet kätevästi vapaaksi. Kookkaampi Toljanter on myöskin äärettömän komea ja söpösti parrakas, joten häntä voisi käyttää vaikkapa näyttelyissä. (◠‿◠✿)♡

      • Anonyymi

        Heh:D Päivän naurut!


      • Meinasin ihan mennä retkuun :))
        Sulla sitten riittää touhua, ku molemmat on sellasia karvanaamoja.
        Nii, ja hyvin oot kouluttanu, jos ei kumpikaan karkaa mihinkään ;)

        Olispa meidän karvatassu noin oppinut. Meinaa ryökäle alvariinsa karata, jos ovi vähänkään aukeaa.


      • Unohtu tää, että voi pian näyttelyssä menestyäkki tämä isompi, kunhan laitat soman rusetin kaulaan ;)


      • Tuota noin, ööh....

        Nyt sait mut sanattomaksi kultaseni. Illalla vuoteessa kookkaampi Tojanterisi haluaa varmaankin keskustella aiheesta kolmenkesken, varo vaan;)


    • Anonyymi

      Koiranpåcgaakin enempi ottaa pattiin tuo muoviroska. Påcgakin maatuu ajan oloon mutta muovi ei. Mikä siinä on että roskiksia ei osata käyttää vaikka niitä on taajama täynnä?

      • Hyvä huomio! Minua myös ärsyttää tuo roskaaminen!

        En ymmärrä miten sitä voi vaan viskata maahan vaikkapa näitä pikaruokajätteitä? Muovipussit, tyhjät karkkipussit maskeja myös löytyy vieläkin maasta :/


      • Itse en ikinä heitä roskia maahan! Sen ovat vanhemmat opettaneet. Esim. Jos vaikka kaupungilla liikkuessa syön vaikka jonkun välipala patukan, niin jos ei ole roskista lähellä niin laitan käärepaperin laukkuun..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Itse en ikinä heitä roskia maahan! Sen ovat vanhemmat opettaneet. Esim. Jos vaikka kaupungilla liikkuessa syön vaikka jonkun välipala patukan, niin jos ei ole roskista lähellä niin laitan käärepaperin laukkuun..

        Singaporessa oli ainakin aikoinaan niin, että saa sakkoja, jos heittelee roskia maahan. Tänne voisi tulla sama systeemi...


    • Tänään kun olin koiran kanssa ulkona, istuin pitkään yhden vanhan naapuripariskunnan kanssa penkillä. Ovat tunteneet koirumme pennusta asti, niin koiru haluaa aina heitä tervehtiä kunnolla.


      Niin, istuin heidän kanssaan ja lepäsin samalla, kun eilen tuli minulle sairauskohtaus, niin on aikas aivosumu päällä...

      No anyway, pariskunta oli laittanut viereiseen puuhun ja nurmikolle pähkinöitå, oravia varren. Siinäpä oli kiva katsella oravaperhettä syömässä ja viemässä pähkinöitä piiloon. 😊

      • Voi kauheeta...
        Toivottavasti voit jo paremmin? 🌼

        Teillä on ollut siel upeeta, kun olette päässy katsomaan noiden ihanien pörröhäntien herkuttelua!
        Minäkin näin yhden oravan tänään ja tietysti taas keskustassa. Kurre juoksenteli tien yli, mutta onneksi oli vielä hiljaista.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Voi kauheeta...
        Toivottavasti voit jo paremmin? 🌼

        Teillä on ollut siel upeeta, kun olette päässy katsomaan noiden ihanien pörröhäntien herkuttelua!
        Minäkin näin yhden oravan tänään ja tietysti taas keskustassa. Kurre juoksenteli tien yli, mutta onneksi oli vielä hiljaista.

        Kiitos! Noh, en tiedä aikas tokkura ja aivosumu on vielä päällä.. Terveysasemalle laitoin viestiä, yhteydenottoa odotellessa, jos pitää lääkärille mennä?

        Juu, kurret kyllä kipittävät nopeasti tien yli, mutta alle voivat jäädä kuitenkin.

        Niin, oli kyllä kiva katsella oravia pitkän aikaa. Naapuri mies tunnisti ne kaikki, olivat samaa poikuetta.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Kiitos! Noh, en tiedä aikas tokkura ja aivosumu on vielä päällä.. Terveysasemalle laitoin viestiä, yhteydenottoa odotellessa, jos pitää lääkärille mennä?

        Juu, kurret kyllä kipittävät nopeasti tien yli, mutta alle voivat jäädä kuitenkin.

        Niin, oli kyllä kiva katsella oravia pitkän aikaa. Naapuri mies tunnisti ne kaikki, olivat samaa poikuetta.

        No hyvä, kun otit yhteyttä tuonne terkkariin. On hyvä aina varmistaa, että kaikki on kunnossa!

        Mä olen aina ihmetelly sitä, että ku jotku tunnistaa vaikkapa just oravan, että jos on sama. Minusta ne näyttää kaikki samalta :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No hyvä, kun otit yhteyttä tuonne terkkariin. On hyvä aina varmistaa, että kaikki on kunnossa!

        Mä olen aina ihmetelly sitä, että ku jotku tunnistaa vaikkapa just oravan, että jos on sama. Minusta ne näyttää kaikki samalta :)

        Juu, mutta aina on ruuhkaa Terveysasemalle... Eivät ehdi puhelimitse vastailla kaikille, niin jätin viestin/soittopyynnön. Tuntuu välillä siltä että anteeksi kun otan yhteyttä tai että pitää olla kuukahtanut että saa apua..?

        Oli niissä kurreissa eroa, kun niitä pidempään seurasi, yksi oli pulleampi, yksi vaaleampi jne..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, mutta aina on ruuhkaa Terveysasemalle... Eivät ehdi puhelimitse vastailla kaikille, niin jätin viestin/soittopyynnön. Tuntuu välillä siltä että anteeksi kun otan yhteyttä tai että pitää olla kuukahtanut että saa apua..?

        Oli niissä kurreissa eroa, kun niitä pidempään seurasi, yksi oli pulleampi, yksi vaaleampi jne..

        Joo, kyllä sitä saa odotella, että joku vastaa puhelimeen. Tiedä tekeekö tuo hoitajapula tätä, ettei enää normivaivoihin tahdo saada aikaa...

        Noi oravat on niin vikkeliä liikkeissään, ettei ehdi oikein yksityiskohtia katsomaan. Tänään kylläkin näin sen verran läheltä kurrea, että huomasin sillä kävyn suussa. Oli se niin lutunen ❤


    • Anonyymi

      Olenkos mä saanut bannit ku en pääse kirjautuun :(
      - Artsi

      • Anonyymi

        Tulee tota 502 bad gatewayta näinkin plus lyö yhteyden poikki.

        - Artsi


      • Moi Artsi...
        Mistä sinäkin bannit olisit saanu, ku oot tuollanen lauhkea ja kiltti tyyppi.. :)

        Eilen oli useamman tunnin näköjää sivusto pois pelistä.

        Minä kirjoitin pitkän jutun yhdestä aiheesta ja ei sit lähteny ollenkaan.


    • Anonyymi

      Ilmoitrus vaan pohjanmaan poliisille ja heidän "johtajalleen" niin he auttavat lemmikki ongelman suhteen heh

      • Anonyymi

        Syökö pohjanmaan poliisit donitseja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syökö pohjanmaan poliisit donitseja?

        Kyllä ne saastat syö veronmaksajien laskuun


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe