Olis vähän paikkailtava tietojani tasasuuntausdiodeista.
Vanha n.30v vähintään Migatronic mig-hitsauskoneeni 140A Mono taas vaihteeksi kyllästyi jatkuvaan hisauslangan sulatukseen.
Olen joskus joutunut vaihtamaan siihen ennenkin niitä diodeja. Muistaakseni vuonna 2006 viimeiseksi. Siitä on jo niin kauan aikaa, että en enää muista ihan kaikkia tietojani. Mittasin kyllä yleismittarillani diodin mittaus moodissa kaikki diodit.
4 kpl oli näköjään tuhoutunut. Muut olivat vielä kunnossa. Tilasin uudet Haka Koneelta Turusta. Kyselivät vain, että tarviinko punaisia, vaiko mustia.
Diodien pohjissa, kun on olemassa kahden väristä tekstiä. On siis kahdenlaisia Diodeja.
6 kpl mustia ja 6 kpl punaisia. Yhteensä siis 12kpl D.
Kysyisin vain, että mitä se väri vaikuttaa esim. diodien kytkemiseen diodisiltaan??!!
Kiitokset etukäteen hyvistä vinkeistä!
Ei tervitsisi ruveta lukemaan kaikenmaailman elektroniikkakirjoja taas uudelleen läpi. Hitsaaminen on taas tärkeässä asemassa tällä kertaa.
Tasasuuntaajan kasaus
Anonyymi
2
294
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä että onko diodin kuoressa katodi vai anodi.
- Anonyymi
Niin napaisuutta se tarkoittaa, ja "mustassa" on anodi rungossa, ja vastaavasti "punaisessa" katodi on rungossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt253920Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441999Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö421273- 771145
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251086Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi341078Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä46988Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173851- 56823
Pub Marjuskan grillibileet
Pub marjuskassa ilmainen makkara tarjoilu ja jakaa parille sadalle aurinko laseja. Miten tälläistä. Saako popittaa ja ja12743