440 vs460

kake

eli ollaan ostamassa 400 sarjan volvoo mitä eroo on 440 ja 460 välillä mikä kone on paras vaihtoehto ei (tiisseliä) mitä tyyppi vikoja muuta kuin ruostuminen

13

3002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dave_From_Sheffield

      Taitaa ainut ero olla, että 440 on 5-ovinen ja 460 4-ovinen. Kaikki tekniikka jne. on samaa kummassakin mallissa.

      Koneista, että ne ovat Renaultin mutta Volvon modifoimia. Ja jos en väärin muista, 2-litrainen oli Volvon oma...

      Vioista, että kuulemma on jonkin verran sähköpuolella sanottavaa aina välillä ja silleen. Meillä oli 440 1.8 DL ennen kakkosautona ja ihan hyvin pelitti. Ei ollut ruostetta, kuten itse tuon viestissäsi esille... ;)

      • Ei ihan

        Jutussasi on pikku virhe,sillä näissä Renaultin moottoreissa ei ole pienintäkään eroa Renaultin käyttämiin vaan joka ikinen osa on sama.Sitten se toinen juttu eli sanoit 2 litrasen olevan Volvon oma kone,mutta meillä oli tuollainen uutena ostettu 460:n ja kyllä siinä oli Renaultin kone!.En tiedä sitä oliko näitä myös Volvon koneella,mutta meillä oli niinkuin kerroin.


      • 460SE
        Ei ihan kirjoitti:

        Jutussasi on pikku virhe,sillä näissä Renaultin moottoreissa ei ole pienintäkään eroa Renaultin käyttämiin vaan joka ikinen osa on sama.Sitten se toinen juttu eli sanoit 2 litrasen olevan Volvon oma kone,mutta meillä oli tuollainen uutena ostettu 460:n ja kyllä siinä oli Renaultin kone!.En tiedä sitä oliko näitä myös Volvon koneella,mutta meillä oli niinkuin kerroin.

        Ainakin tehokkaamman vapaastihengittävän 1.7 litraisen peltipakosarjat (ihan totta, vakiona perheautossa) ovat käsittääkseni vulvan suunnittelemat eikä tuollaisia taida tulla vastaan rellussa mutta muuten 1.6, 1.7, 1.8 ja 2.0l koneet ovat ihan 1:1 rellun moottoreita.

        Turboista en osaa sanoa mitään.

        Sekaannus vulvan 2-litraiseen taitaa olla perua takavetoisen 340/360-sarjan ajoilta. Siinä 2.0l kone oli volvon tekoa, pienemmät rellun.


    • 440

      Eipä juuri eroa paitsi että 460 sedan ja 440 hatchback. Eikä 400-sarja juuri ruostu, kori kestää! Ainakin 400-sarjassa Volvon oma modaama 1.6 moottori on tosi pirteä paljonkin ajettuna ja toimii kuin unelma lukuun ottamatta joitakin häiritsevää epätasaista tyhjäkäyntiä ja pakoputken "pössäyttelyjä" joka on kuitenkin vain ominaisuus. Mutta varoituksena voin sanoa että parempi olla kätevä käsistään autosähköjen kanssa, sillä niissä riittää kyllä hommaa. Kolmen vuoden aikana 440:stä petti laturin lisäksi jarruvalot pari kertaa (huono sokeripalan liitos jne) ja pakkivalot (johdot uusittava), vasen etuvalo apupitkien asennuksen yhteydessä jne. Mutta kun on oppinut auton tuntemaan ja fixannut pikku ongelmat on sama pirssi edelleen perheessä "kolmosautona" ja on pelittänyt tosi hyvin viimeisen parin vuoden ajan ilman mitään vaikka ikää onkin 14 vuotta.

    • Bee

      kakkosautona -92 460 SE. Moottori on 1.7 monipisteruisku ja täytyy sanoa että on pirteä peli kulkemaan. Ruostetta tuskin ollenkaan.

    • Myyn pois

      Tämmönen olis tarjolla!

      440GL 2-litrainen B20 monipisteruiskulla

      Kuljettajan SRS-tyyny, SIPS- sivutörmäystyynyt, TRACS-luistonesto, ABS-jarrut, ohjaustehostin, Sähkötoiminen kattoluukku, Sähkötoimiset lämmitettävät peilit, Keskuslukitus, Lohkolämmitin, Sisätilapistoke, Vetokoukku, Kattoteline, Kahdet renkaat, Pieni takaspoileri, Metalliväri, Ei tupakoitu, Jakohihna juuri vaihdettu




      http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_car_used&id=936623&searchparams=&Make=176&VendorType=all&Model=1000929&dir=ASC&searchtotal=15&Area1=Uusimaa&backWithParams=car_search_used&selectedpage=1&FuelType=all&CreatedDate=all&orderby=PRICE&cookieValue=111562898119500972&BodyType=all&MakeModel=1000929&GearType=all&fcid=325368431625434898&s_index=3

      • ippe

        Jos olet mielenlaadultasi niinsanottu hyvätyyppi fiksu ja huumorintajuinen niin älä osta. Muussa tapauksessa suorastaan suosittelen. Minulla on ollut niitä kaksin kappalein jälkimmäinen oli oikein huono. Ja volvoissa ei ole ollut B20 moottoreita vuoden 75 jälkeen..siis vanha amatson masiina. Kaikissa 400 sarjaisissa on rellun moottori, ja se on aikas hyvä. Mutta vaihdelaatikko on heikko varsinkin kaksilitraisissa. Minulla on muuten hyllyssä 1.7 900km ajettu vaihteisto. Ja sitten, pakoputkia syö kuin näkkileipää. Ja mitä enemmän herkkuja sen enempi vikoja. Vanha kansa tapasi sanoa maalatusta naisimmeisestä.


      • Myyn pois
        ippe kirjoitti:

        Jos olet mielenlaadultasi niinsanottu hyvätyyppi fiksu ja huumorintajuinen niin älä osta. Muussa tapauksessa suorastaan suosittelen. Minulla on ollut niitä kaksin kappalein jälkimmäinen oli oikein huono. Ja volvoissa ei ole ollut B20 moottoreita vuoden 75 jälkeen..siis vanha amatson masiina. Kaikissa 400 sarjaisissa on rellun moottori, ja se on aikas hyvä. Mutta vaihdelaatikko on heikko varsinkin kaksilitraisissa. Minulla on muuten hyllyssä 1.7 900km ajettu vaihteisto. Ja sitten, pakoputkia syö kuin näkkileipää. Ja mitä enemmän herkkuja sen enempi vikoja. Vanha kansa tapasi sanoa maalatusta naisimmeisestä.

        No jos sä kerran niin sanot ettei B20 koneita enää oo nii varmaan se sitten on totta. Taidat tietää autoista kaiken?

        Se onkin varmaan Volvo auto konserni kun valehtelee ja auton manuaaliin tommosia kirjoittaa että B20F olis tuossa autossa.

        Ihme juttu eiks vaan?
        On se vaan hyvä kun tunnet asian paremmin kuin Volvo auto. Ajatella, auton mukana tulleet käsikirjat onkin väärennettyjä ja valhetta....

        Nii, varmaan siinä onkin sitten paljon vikoja jos sä niin sanot, kun tuossa noita herkkujakin on. Itselläni kun tuo auto on ollut vasta seitsemän vuotta, toinen omistaja siis, ja olen sillä itse ajanut vasta 153000 kilsaa. Eihän noin vähällä ajolla niitä vikojakaan huomaa vaikka niitä paljonkin olisi, eihän? Kolmas pakoputki menossa.(Nyt on mittarissa 267000 kilsaa)

        Ehkä mulla on koko auto väärennetty, eikä vaan pelkkä käsikirja, kun se auto on ehjä?????????

        Ja kiitos tarjouksesta, en tarvitse vaihteistoa. Se on edelleen, niinkuin pitääkin, ehjä.


      • Myyn pois
        ippe kirjoitti:

        Jos olet mielenlaadultasi niinsanottu hyvätyyppi fiksu ja huumorintajuinen niin älä osta. Muussa tapauksessa suorastaan suosittelen. Minulla on ollut niitä kaksin kappalein jälkimmäinen oli oikein huono. Ja volvoissa ei ole ollut B20 moottoreita vuoden 75 jälkeen..siis vanha amatson masiina. Kaikissa 400 sarjaisissa on rellun moottori, ja se on aikas hyvä. Mutta vaihdelaatikko on heikko varsinkin kaksilitraisissa. Minulla on muuten hyllyssä 1.7 900km ajettu vaihteisto. Ja sitten, pakoputkia syö kuin näkkileipää. Ja mitä enemmän herkkuja sen enempi vikoja. Vanha kansa tapasi sanoa maalatusta naisimmeisestä.

        Pieni lisäys:
        Samaa koneen runkoa käytetään myös Rellussa, muistaakseni Lagunassa.


      • 460SE
        Myyn pois kirjoitti:

        No jos sä kerran niin sanot ettei B20 koneita enää oo nii varmaan se sitten on totta. Taidat tietää autoista kaiken?

        Se onkin varmaan Volvo auto konserni kun valehtelee ja auton manuaaliin tommosia kirjoittaa että B20F olis tuossa autossa.

        Ihme juttu eiks vaan?
        On se vaan hyvä kun tunnet asian paremmin kuin Volvo auto. Ajatella, auton mukana tulleet käsikirjat onkin väärennettyjä ja valhetta....

        Nii, varmaan siinä onkin sitten paljon vikoja jos sä niin sanot, kun tuossa noita herkkujakin on. Itselläni kun tuo auto on ollut vasta seitsemän vuotta, toinen omistaja siis, ja olen sillä itse ajanut vasta 153000 kilsaa. Eihän noin vähällä ajolla niitä vikojakaan huomaa vaikka niitä paljonkin olisi, eihän? Kolmas pakoputki menossa.(Nyt on mittarissa 267000 kilsaa)

        Ehkä mulla on koko auto väärennetty, eikä vaan pelkkä käsikirja, kun se auto on ehjä?????????

        Ja kiitos tarjouksesta, en tarvitse vaihteistoa. Se on edelleen, niinkuin pitääkin, ehjä.

        Tuo Volvon oma "B20" on lempinimi sille wanhalle 1970-luvun takavetoisissa käytetylle koneelle joka korvattiin jo 240-sarjassa uudemmalla versiolla jota tehtiin 2 ja 2,3 litraisena.

        Volvo käyttää todella aika hämäävästi tuollaista B20F- ja mitälie merkintää 400-sarjan 2-litraisesta rellun koneesta mutta ihan vastaavasti se pienempi rellun kone kulkee volvon koodilla B18F, B18FP, B18FT ja niin edelleen eikä se siitä huolimatta ole sama kuin Amazonin alkuperäinen "B18" kone jonka vaihtoehdoksi se "B20" tuli joskus 1960-luvun lopussa.


    • arkisankari

      300 sarjan volvoissa oli rellun kone PAITSI 2.0 moottorit oli volvon omia moottoreita ja 400 SARJAN volvot on kaikki renaultin mootoreita jotka eivät ole se auton huonoin lenkki.
      muuten aika hepposia kulkineita mutta sopii naisen käten varmasti hyvin

      • Eikka

        Alfamerin korjausoppaan mukaan isännän 440 SE -92:ssa (moottorikoodi tarkistettu B18EP) pitäs olla 1.7 4.pisteruisku ilman katalysaattoria mutta siinä on 1.7 4.ruisku kolmitoimikatilla tai jtkn. (imusarjassa lukee isolla Volvo Electronic Injection) (ja peltisatsi kuten edellä joku mainitsi). Samaisessa korjausoppaassa mainitaan muistaakseni 2 litraisen 1.ruiskun olevan Volvon omaa tuotantoa.


      • 460 SE
        Eikka kirjoitti:

        Alfamerin korjausoppaan mukaan isännän 440 SE -92:ssa (moottorikoodi tarkistettu B18EP) pitäs olla 1.7 4.pisteruisku ilman katalysaattoria mutta siinä on 1.7 4.ruisku kolmitoimikatilla tai jtkn. (imusarjassa lukee isolla Volvo Electronic Injection) (ja peltisatsi kuten edellä joku mainitsi). Samaisessa korjausoppaassa mainitaan muistaakseni 2 litraisen 1.ruiskun olevan Volvon omaa tuotantoa.

        Meinasin vetää oluet väärään kurkkuun kun tein ensimmäistä öljynvaihtoa (olut oli vain virvoikkeena) tähän nimimerkissä mainittuun kulkineeseen ja vilkaisin samalla juuri ostamastani Haynes-manuaalista tyyppikilven tulkintaa.

        Manuskan mukaan koneen olisi todella pitänyt olla ilman katalysaattoria vaikka rekisteriote väitti että moinen pitäisi löytyä ja pikainen tarkistus auton alle osoitti että katalysaattori sieltä todella löytyi ja vieläpä lambda-anturin johtokin näytti menevän sytytysyksikköön.

        Auto on nyt katsastettu kahdesti oston jälkeen eikä pakokaasutesteissä ole ollut sanomista joten uskottava on että tyyppikilvestä huolimatta kone näytää olevan rekisteriotteessa mainittu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe