440 vs460

kake

eli ollaan ostamassa 400 sarjan volvoo mitä eroo on 440 ja 460 välillä mikä kone on paras vaihtoehto ei (tiisseliä) mitä tyyppi vikoja muuta kuin ruostuminen

13

3051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dave_From_Sheffield

      Taitaa ainut ero olla, että 440 on 5-ovinen ja 460 4-ovinen. Kaikki tekniikka jne. on samaa kummassakin mallissa.

      Koneista, että ne ovat Renaultin mutta Volvon modifoimia. Ja jos en väärin muista, 2-litrainen oli Volvon oma...

      Vioista, että kuulemma on jonkin verran sähköpuolella sanottavaa aina välillä ja silleen. Meillä oli 440 1.8 DL ennen kakkosautona ja ihan hyvin pelitti. Ei ollut ruostetta, kuten itse tuon viestissäsi esille... ;)

      • Ei ihan

        Jutussasi on pikku virhe,sillä näissä Renaultin moottoreissa ei ole pienintäkään eroa Renaultin käyttämiin vaan joka ikinen osa on sama.Sitten se toinen juttu eli sanoit 2 litrasen olevan Volvon oma kone,mutta meillä oli tuollainen uutena ostettu 460:n ja kyllä siinä oli Renaultin kone!.En tiedä sitä oliko näitä myös Volvon koneella,mutta meillä oli niinkuin kerroin.


      • 460SE
        Ei ihan kirjoitti:

        Jutussasi on pikku virhe,sillä näissä Renaultin moottoreissa ei ole pienintäkään eroa Renaultin käyttämiin vaan joka ikinen osa on sama.Sitten se toinen juttu eli sanoit 2 litrasen olevan Volvon oma kone,mutta meillä oli tuollainen uutena ostettu 460:n ja kyllä siinä oli Renaultin kone!.En tiedä sitä oliko näitä myös Volvon koneella,mutta meillä oli niinkuin kerroin.

        Ainakin tehokkaamman vapaastihengittävän 1.7 litraisen peltipakosarjat (ihan totta, vakiona perheautossa) ovat käsittääkseni vulvan suunnittelemat eikä tuollaisia taida tulla vastaan rellussa mutta muuten 1.6, 1.7, 1.8 ja 2.0l koneet ovat ihan 1:1 rellun moottoreita.

        Turboista en osaa sanoa mitään.

        Sekaannus vulvan 2-litraiseen taitaa olla perua takavetoisen 340/360-sarjan ajoilta. Siinä 2.0l kone oli volvon tekoa, pienemmät rellun.


    • 440

      Eipä juuri eroa paitsi että 460 sedan ja 440 hatchback. Eikä 400-sarja juuri ruostu, kori kestää! Ainakin 400-sarjassa Volvon oma modaama 1.6 moottori on tosi pirteä paljonkin ajettuna ja toimii kuin unelma lukuun ottamatta joitakin häiritsevää epätasaista tyhjäkäyntiä ja pakoputken "pössäyttelyjä" joka on kuitenkin vain ominaisuus. Mutta varoituksena voin sanoa että parempi olla kätevä käsistään autosähköjen kanssa, sillä niissä riittää kyllä hommaa. Kolmen vuoden aikana 440:stä petti laturin lisäksi jarruvalot pari kertaa (huono sokeripalan liitos jne) ja pakkivalot (johdot uusittava), vasen etuvalo apupitkien asennuksen yhteydessä jne. Mutta kun on oppinut auton tuntemaan ja fixannut pikku ongelmat on sama pirssi edelleen perheessä "kolmosautona" ja on pelittänyt tosi hyvin viimeisen parin vuoden ajan ilman mitään vaikka ikää onkin 14 vuotta.

    • Bee

      kakkosautona -92 460 SE. Moottori on 1.7 monipisteruisku ja täytyy sanoa että on pirteä peli kulkemaan. Ruostetta tuskin ollenkaan.

    • Myyn pois

      Tämmönen olis tarjolla!

      440GL 2-litrainen B20 monipisteruiskulla

      Kuljettajan SRS-tyyny, SIPS- sivutörmäystyynyt, TRACS-luistonesto, ABS-jarrut, ohjaustehostin, Sähkötoiminen kattoluukku, Sähkötoimiset lämmitettävät peilit, Keskuslukitus, Lohkolämmitin, Sisätilapistoke, Vetokoukku, Kattoteline, Kahdet renkaat, Pieni takaspoileri, Metalliväri, Ei tupakoitu, Jakohihna juuri vaihdettu




      http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_car_used&id=936623&searchparams=&Make=176&VendorType=all&Model=1000929&dir=ASC&searchtotal=15&Area1=Uusimaa&backWithParams=car_search_used&selectedpage=1&FuelType=all&CreatedDate=all&orderby=PRICE&cookieValue=111562898119500972&BodyType=all&MakeModel=1000929&GearType=all&fcid=325368431625434898&s_index=3

      • ippe

        Jos olet mielenlaadultasi niinsanottu hyvätyyppi fiksu ja huumorintajuinen niin älä osta. Muussa tapauksessa suorastaan suosittelen. Minulla on ollut niitä kaksin kappalein jälkimmäinen oli oikein huono. Ja volvoissa ei ole ollut B20 moottoreita vuoden 75 jälkeen..siis vanha amatson masiina. Kaikissa 400 sarjaisissa on rellun moottori, ja se on aikas hyvä. Mutta vaihdelaatikko on heikko varsinkin kaksilitraisissa. Minulla on muuten hyllyssä 1.7 900km ajettu vaihteisto. Ja sitten, pakoputkia syö kuin näkkileipää. Ja mitä enemmän herkkuja sen enempi vikoja. Vanha kansa tapasi sanoa maalatusta naisimmeisestä.


      • Myyn pois
        ippe kirjoitti:

        Jos olet mielenlaadultasi niinsanottu hyvätyyppi fiksu ja huumorintajuinen niin älä osta. Muussa tapauksessa suorastaan suosittelen. Minulla on ollut niitä kaksin kappalein jälkimmäinen oli oikein huono. Ja volvoissa ei ole ollut B20 moottoreita vuoden 75 jälkeen..siis vanha amatson masiina. Kaikissa 400 sarjaisissa on rellun moottori, ja se on aikas hyvä. Mutta vaihdelaatikko on heikko varsinkin kaksilitraisissa. Minulla on muuten hyllyssä 1.7 900km ajettu vaihteisto. Ja sitten, pakoputkia syö kuin näkkileipää. Ja mitä enemmän herkkuja sen enempi vikoja. Vanha kansa tapasi sanoa maalatusta naisimmeisestä.

        No jos sä kerran niin sanot ettei B20 koneita enää oo nii varmaan se sitten on totta. Taidat tietää autoista kaiken?

        Se onkin varmaan Volvo auto konserni kun valehtelee ja auton manuaaliin tommosia kirjoittaa että B20F olis tuossa autossa.

        Ihme juttu eiks vaan?
        On se vaan hyvä kun tunnet asian paremmin kuin Volvo auto. Ajatella, auton mukana tulleet käsikirjat onkin väärennettyjä ja valhetta....

        Nii, varmaan siinä onkin sitten paljon vikoja jos sä niin sanot, kun tuossa noita herkkujakin on. Itselläni kun tuo auto on ollut vasta seitsemän vuotta, toinen omistaja siis, ja olen sillä itse ajanut vasta 153000 kilsaa. Eihän noin vähällä ajolla niitä vikojakaan huomaa vaikka niitä paljonkin olisi, eihän? Kolmas pakoputki menossa.(Nyt on mittarissa 267000 kilsaa)

        Ehkä mulla on koko auto väärennetty, eikä vaan pelkkä käsikirja, kun se auto on ehjä?????????

        Ja kiitos tarjouksesta, en tarvitse vaihteistoa. Se on edelleen, niinkuin pitääkin, ehjä.


      • Myyn pois
        ippe kirjoitti:

        Jos olet mielenlaadultasi niinsanottu hyvätyyppi fiksu ja huumorintajuinen niin älä osta. Muussa tapauksessa suorastaan suosittelen. Minulla on ollut niitä kaksin kappalein jälkimmäinen oli oikein huono. Ja volvoissa ei ole ollut B20 moottoreita vuoden 75 jälkeen..siis vanha amatson masiina. Kaikissa 400 sarjaisissa on rellun moottori, ja se on aikas hyvä. Mutta vaihdelaatikko on heikko varsinkin kaksilitraisissa. Minulla on muuten hyllyssä 1.7 900km ajettu vaihteisto. Ja sitten, pakoputkia syö kuin näkkileipää. Ja mitä enemmän herkkuja sen enempi vikoja. Vanha kansa tapasi sanoa maalatusta naisimmeisestä.

        Pieni lisäys:
        Samaa koneen runkoa käytetään myös Rellussa, muistaakseni Lagunassa.


      • 460SE
        Myyn pois kirjoitti:

        No jos sä kerran niin sanot ettei B20 koneita enää oo nii varmaan se sitten on totta. Taidat tietää autoista kaiken?

        Se onkin varmaan Volvo auto konserni kun valehtelee ja auton manuaaliin tommosia kirjoittaa että B20F olis tuossa autossa.

        Ihme juttu eiks vaan?
        On se vaan hyvä kun tunnet asian paremmin kuin Volvo auto. Ajatella, auton mukana tulleet käsikirjat onkin väärennettyjä ja valhetta....

        Nii, varmaan siinä onkin sitten paljon vikoja jos sä niin sanot, kun tuossa noita herkkujakin on. Itselläni kun tuo auto on ollut vasta seitsemän vuotta, toinen omistaja siis, ja olen sillä itse ajanut vasta 153000 kilsaa. Eihän noin vähällä ajolla niitä vikojakaan huomaa vaikka niitä paljonkin olisi, eihän? Kolmas pakoputki menossa.(Nyt on mittarissa 267000 kilsaa)

        Ehkä mulla on koko auto väärennetty, eikä vaan pelkkä käsikirja, kun se auto on ehjä?????????

        Ja kiitos tarjouksesta, en tarvitse vaihteistoa. Se on edelleen, niinkuin pitääkin, ehjä.

        Tuo Volvon oma "B20" on lempinimi sille wanhalle 1970-luvun takavetoisissa käytetylle koneelle joka korvattiin jo 240-sarjassa uudemmalla versiolla jota tehtiin 2 ja 2,3 litraisena.

        Volvo käyttää todella aika hämäävästi tuollaista B20F- ja mitälie merkintää 400-sarjan 2-litraisesta rellun koneesta mutta ihan vastaavasti se pienempi rellun kone kulkee volvon koodilla B18F, B18FP, B18FT ja niin edelleen eikä se siitä huolimatta ole sama kuin Amazonin alkuperäinen "B18" kone jonka vaihtoehdoksi se "B20" tuli joskus 1960-luvun lopussa.


    • arkisankari

      300 sarjan volvoissa oli rellun kone PAITSI 2.0 moottorit oli volvon omia moottoreita ja 400 SARJAN volvot on kaikki renaultin mootoreita jotka eivät ole se auton huonoin lenkki.
      muuten aika hepposia kulkineita mutta sopii naisen käten varmasti hyvin

      • Eikka

        Alfamerin korjausoppaan mukaan isännän 440 SE -92:ssa (moottorikoodi tarkistettu B18EP) pitäs olla 1.7 4.pisteruisku ilman katalysaattoria mutta siinä on 1.7 4.ruisku kolmitoimikatilla tai jtkn. (imusarjassa lukee isolla Volvo Electronic Injection) (ja peltisatsi kuten edellä joku mainitsi). Samaisessa korjausoppaassa mainitaan muistaakseni 2 litraisen 1.ruiskun olevan Volvon omaa tuotantoa.


      • 460 SE
        Eikka kirjoitti:

        Alfamerin korjausoppaan mukaan isännän 440 SE -92:ssa (moottorikoodi tarkistettu B18EP) pitäs olla 1.7 4.pisteruisku ilman katalysaattoria mutta siinä on 1.7 4.ruisku kolmitoimikatilla tai jtkn. (imusarjassa lukee isolla Volvo Electronic Injection) (ja peltisatsi kuten edellä joku mainitsi). Samaisessa korjausoppaassa mainitaan muistaakseni 2 litraisen 1.ruiskun olevan Volvon omaa tuotantoa.

        Meinasin vetää oluet väärään kurkkuun kun tein ensimmäistä öljynvaihtoa (olut oli vain virvoikkeena) tähän nimimerkissä mainittuun kulkineeseen ja vilkaisin samalla juuri ostamastani Haynes-manuaalista tyyppikilven tulkintaa.

        Manuskan mukaan koneen olisi todella pitänyt olla ilman katalysaattoria vaikka rekisteriote väitti että moinen pitäisi löytyä ja pikainen tarkistus auton alle osoitti että katalysaattori sieltä todella löytyi ja vieläpä lambda-anturin johtokin näytti menevän sytytysyksikköön.

        Auto on nyt katsastettu kahdesti oston jälkeen eikä pakokaasutesteissä ole ollut sanomista joten uskottava on että tyyppikilvestä huolimatta kone näytää olevan rekisteriotteessa mainittu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe