Narsismi ja hyvät tavat. Oletteko huomanneet miten kovasti yritetään pitää kiinni siitä illuusiosta, että muille ilkeily ei olisi itsekästä. Ikäänkuin heidät pitäisi hyväksyä vikoineen, mutta kilttejä ei. Vastuutetaanko ilkeilystä ihmisiä tarpeeksi vai ovatko ilkeät ihmiset vain niin kykenemättömiä vastuuseen omista sanomisistaan, että tarvitsevat itsensä vastakohdat eli sen kiltin ihmisen syntipukiksi? Oletteko kuulleet, että ilkeästi puhuvaa olisi samalla tavalla vastuutettu muuttumaan. Eli se perinteinen narsistinen ajatus siinä, että ilkeän tapa on ainoa oikea. Ilkeä Mielonen määrittelee ja päättää. Kiltin tulee olla sellainen kuin sanellaan. Ovatko ilkeät ihmiset konflikti rakkaita eli he elävät jatkuvasta riidasta, väittelystä ja kilpailusta. Jos ei ole sellainen niin on automaattisesti se vääränlainen. Tavallaan kiltin pitäisi muuttua enemmän sen ilkeän kaltaiseksi. Itse taas haluan pitää kiltin identiteettini. Olen alkanut siirtää muutospaineet elämäni ilkimyksille. Nyt on heidän vuoronsa kuunnella miltä minusta tuntuu kilttinä ihmisenä. Heidän vuoronsa katsoa itseensä.
Hyvät tavat
Anonyymi
3
119
Vastaukset
- Anonyymi
Oho kirjoitusvirhe, pitäisi lukea ilkeä mielinen
- Anonyymi
Sano sille että haistappa pas*a kun seuraavan kerran ilkeilee. Tai sano että kaikkea sitä kuulee ja naura railakkaasti.
- Anonyymi
Noinhan se on, että sekopaattien perseily on "älykästä huumoria", "suoraan puhumista", "räväkkää", "napsakkaa", "hauskaa" ja "fiksua". Mikäli verbaaliväkivallan uhri sanoo samalla mitalla takaisin, hänen puheensa onkin loukkaavaa, röyhkeää niskottelua, yllättävä hyökkäys, kärpäsen ampumista tykillä, jne.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356