Käsi sydämelle Kokkolalaiset

Milloin viimeksi annoit toiselle ihmiselle myönteistä palautetta?

Sanotaan, että ihmisillä on usein vaikeampaa antaa myönteistä palautetta, kun taas negatiivinen tupsahtaa suusta helpommin. Itseltäni kyllä onnistuu molemmat sujuvasti. Tietty tuo nurjan puolen palaute tulee silloin, jos toinen antaa siihen aihetta käytöksellään.

Eilen viimeksi itse sain mukavaa palautetta, ja täytyy sanoa, että kyllä se lämmittää varmasti pitkän aikaa :)

62

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, ainakin kiittelin miestäni kun kävimme yhdellä tilalla katsomassa eläimiä ja söimme lounaan siellä myös.

      • Niin, on kyllä tärkeää antaa hyvää palautetta myös kumppanille, vaikka joskus se tahtoo unohtua :)

        Mitä eläimiä siellä oli?


    • Anonyymi

      Vaimoa ja jälkeläistä tulee kehuttua päivittäin. Toki hekin antavat positiivista palautetta, jos siihen on aihetta. Jälkeläinen tuumasi että olen hyvä iskä, mutta lähipiiristä hänellä on jo katsottuna (enempi koneista perillä oleva) varaiskäkin jos minulla menee hänen kanssaan sukset ristiin:)

      Uskollinen alamaisesi

      • Kuulostat kyllä hyvältä aviomieheltä ja isältä :)

        Tuskin se varaiskä kuitenkaan menee ohi, vaikka välillä sukset rusentuiski ;)


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kuulostat kyllä hyvältä aviomieheltä ja isältä :)

        Tuskin se varaiskä kuitenkaan menee ohi, vaikka välillä sukset rusentuiski ;)

        Kiitos, kiitos:) Tuollainen kommentti lämmittää, etenkin kun se tulee naiselta jota arvostaa.

        Uskollinen alamaisesi


      • tinttu-liina
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kiitos:) Tuollainen kommentti lämmittää, etenkin kun se tulee naiselta jota arvostaa.

        Uskollinen alamaisesi

        Kiitos rakas alamainen! Oli niin nätisti sanottu!


    • Anonyymi

      Kyllä se vaan on toisinpäin. Hemmetin vaivaannuttavaa antaa huonoa palautetta, mieluummin on vain hiljaa.

      • No tuo tietty riippuu tilanteesta.
        Jos vastapuoli omalta osaltaan käyttäytyy huonosti, niin tahtoo se palaute olla silloin kipakkaa.

        Hyvää palautetta on kyllä mukavampi antaa, kun siitä tulee itsellekki mukava mieli.


      • Anonyymi

        Jollaikin kyllä on ihan sisäänrakennettuna kytätä ja löytää asiota voidakseen sättiä. Tällainen myös kehuu jotain vain tehostaakseen sättimisen kohteensa murjontaa. "Hyvää" palautetta voi siis käyttää väkivallan välineenäkin.


    • Anonyymi

      Myönteinen palaute voi tuntua lähes loukkaavaltakin, kun todellisuudessa arvostus puuttuu molemmin puolin.

      • Se myönteinen palaute ei siis ole sanottu sydämestä?


    • Anonyymi

      Minä ainakin annan aina törkeän huonoa palautetta. Jopa omalle mummollekin. Sitten nauran päälle, mikäli toinen tiihrustaa itkua.

      Uskotko, vai valehtelenko lisää?

      Totuushan on, että netissä voi kirjoittaa mitä tahansa siihen s-postiinsa/chattiin, jopa puhelimessakin.

      Aika harvoin kukaan kuitenkaan saa suoraan naamatusten negatiivista palautetta. Silloinkin se on yleensä sovittilevaan tyyliin.

      • Anonyymi

        On tapauksia jotka antavat ihan suoraan erittäin tylyäkin palautetta ja hyvänä päivänä imelän mukavaa. Näin voi toimia esimerkiksi kun ei koe olevansa millään tavoin riippuvainen kritiikkinsä kohteesta jolle voi räjähdellä kuinka lystää. Moni joutuu kokemaan tällaista ja kaikki ei juurikaan.


      • No voihan se negatiivinen palaute olla rakentavaakin. Aina ei ole huono asia, jos vaikkapa töissä sitä saa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tapauksia jotka antavat ihan suoraan erittäin tylyäkin palautetta ja hyvänä päivänä imelän mukavaa. Näin voi toimia esimerkiksi kun ei koe olevansa millään tavoin riippuvainen kritiikkinsä kohteesta jolle voi räjähdellä kuinka lystää. Moni joutuu kokemaan tällaista ja kaikki ei juurikaan.

        Tuo on totta.
        Tuli jotenkin kuva ylimielisestä ihmisestä, joka katsoo muita alaspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tapauksia jotka antavat ihan suoraan erittäin tylyäkin palautetta ja hyvänä päivänä imelän mukavaa. Näin voi toimia esimerkiksi kun ei koe olevansa millään tavoin riippuvainen kritiikkinsä kohteesta jolle voi räjähdellä kuinka lystää. Moni joutuu kokemaan tällaista ja kaikki ei juurikaan.

        No sepä. Naapurit voivat antaa toisilleen mitä karmeimpaa palautetta ja toimia törkeästi.
        Miettimättä ollenkaan sitä, että asuttava siinä naapurin vieressä on. Ei siitä niin vain suit sait lähde kukaan mihinkään uuteen osoitteeseen.

        Eli hyvät naapurit, malttia niihin sanomisiin ja tekemisiin, niin kaikilla on mukavampi olla ja elää sitä vähäpätöistä elämäänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sepä. Naapurit voivat antaa toisilleen mitä karmeimpaa palautetta ja toimia törkeästi.
        Miettimättä ollenkaan sitä, että asuttava siinä naapurin vieressä on. Ei siitä niin vain suit sait lähde kukaan mihinkään uuteen osoitteeseen.

        Eli hyvät naapurit, malttia niihin sanomisiin ja tekemisiin, niin kaikilla on mukavampi olla ja elää sitä vähäpätöistä elämäänsä.

        Onneks meillä on hyvät ja rauhalliset välit naapureihin ..


    • Annan myönteistä palautetta lähes päivittäin ja ihan aiheesta. Kohde on aina sama mutta sitä en aio paljastaa kenestä on kyse;)

      Negatiivistakin palautetta heitän aina välillä, lähinnä työelämässä. Mutta sen kertominen on kyllä kamalan hankalaa ja vaatii vahvoja syitä, mistään pikku asioista en tosiaankaan rupea rutisemaan...

      • Me ollaan, niinku ei tiedättäis kuka on kyseessä ;)

        Niinku tuolla kirjoitinkin, niin se negatiivinen palaute on joskus paikallaan ja varsinki työelämässä. Sitähän ei tarvitse antaa rumasti, vaan rakentavasti.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Me ollaan, niinku ei tiedättäis kuka on kyseessä ;)

        Niinku tuolla kirjoitinkin, niin se negatiivinen palaute on joskus paikallaan ja varsinki työelämässä. Sitähän ei tarvitse antaa rumasti, vaan rakentavasti.

        Parhaiten toimiva yhteisö on sellainen jossa tiedostetaan että pikku virheistä ei niin tarvitse välittää ja ottaa vain opiksi. Käskyttäminen, haukumunen ja huuto on täysin tarpeetonta mihinkään tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaiten toimiva yhteisö on sellainen jossa tiedostetaan että pikku virheistä ei niin tarvitse välittää ja ottaa vain opiksi. Käskyttäminen, haukumunen ja huuto on täysin tarpeetonta mihinkään tilanteeseen.

        Täysin totta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parhaiten toimiva yhteisö on sellainen jossa tiedostetaan että pikku virheistä ei niin tarvitse välittää ja ottaa vain opiksi. Käskyttäminen, haukumunen ja huuto on täysin tarpeetonta mihinkään tilanteeseen.

        Tuo on todellakin totta, ja pätee niin töissä kuin muuallakin.

        Ihan pienistä lapsista asti voi opettaa, ettei virheet ja mokat maailmaa kaada.
        Mokista voi vaan oppia ja muistuttaa itseään, että tekevälle sattuu, oli sitten aloittelija tai konkari.

        Eikös sellainen laulukin ole, jossa lauletaan että kaikki mokaa..


      • Anonyymi

        Eli sen täytyy olla M-I-N-Ä!!! (ʘ‿ʘ✿)♡

        t. Puklu - maailmankaikkeuden ainutlaatuisin lumihiutale °。⋆゚✧⋆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli sen täytyy olla M-I-N-Ä!!! (ʘ‿ʘ✿)♡

        t. Puklu - maailmankaikkeuden ainutlaatuisin lumihiutale °。⋆゚✧⋆

        Puklu...sinäkin olet viel jengissä mukana ;)

        Mä ihan aattelin, että Tonttu olis tarkottanu yhtä todella symppistä nuorta naista... :}

        Muutes, oliko Puklu lumihiutale? Mä luulin ihan ryynäystavaraks ;))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sen täytyy olla M-I-N-Ä!!! (ʘ‿ʘ✿)♡

        t. Puklu - maailmankaikkeuden ainutlaatuisin lumihiutale °。⋆゚✧⋆

        Muistan sut tästä:)

        https://youtu.be/KZwrGi7O3Lg


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli sen täytyy olla M-I-N-Ä!!! (ʘ‿ʘ✿)♡

        t. Puklu - maailmankaikkeuden ainutlaatuisin lumihiutale °。⋆゚✧⋆

        Öööö...

        Niin olethan sinäkin ainutlaatuinen mutta tarkoitin kyllä erästä toista söpöliiniä... Mahdattekohan te olla jopa sukua keskenänne, jotain samaa teissä kyllä ehdottomasti on;)


      • Toljanter kirjoitti:

        Öööö...

        Niin olethan sinäkin ainutlaatuinen mutta tarkoitin kyllä erästä toista söpöliiniä... Mahdattekohan te olla jopa sukua keskenänne, jotain samaa teissä kyllä ehdottomasti on;)

        Pukluparka...joutu torjutuks.

        Pukluhan vois tiedustella, onko tontulla sopivaa tonttukaveria ;)


      • Anonyymi
        Toljanter kirjoitti:

        Öööö...

        Niin olethan sinäkin ainutlaatuinen mutta tarkoitin kyllä erästä toista söpöliiniä... Mahdattekohan te olla jopa sukua keskenänne, jotain samaa teissä kyllä ehdottomasti on;)

        Ei siis TODELLAKAAN olla sukua. Varmaankin se "jotain samaa" on se, että me molemmat olemme tyttöjä... (⚆﹏⚆❀)♡

        Puklu - 1000 kertaa Arielia söpömpi


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Pukluparka...joutu torjutuks.

        Pukluhan vois tiedustella, onko tontulla sopivaa tonttukaveria ;)

        No ei mulle kelpaa kukaan muu kuin söpö ja ihana Toljanter. Sitäpaitsi tahdon AINA samaa kuin Arielkin, vaikka se tarkoittaisi sitä, että joutuisimme jakamaan meidän rakkaan miehen. Mutta ei siis tietenkään konkreettisesti, että veri roiskuisi, vaan symbolisesti. (◠‿◠✿)♡

        Puklu - Uniikki lumihiutale nro. 1


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Puklu...sinäkin olet viel jengissä mukana ;)

        Mä ihan aattelin, että Tonttu olis tarkottanu yhtä todella symppistä nuorta naista... :}

        Muutes, oliko Puklu lumihiutale? Mä luulin ihan ryynäystavaraks ;))

        Siis en ole mikään mannaryyni, haha... (Θ‿Θ❀)♡

        Puklu - LUMIHIUTALE, ettäs tiedätte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis en ole mikään mannaryyni, haha... (Θ‿Θ❀)♡

        Puklu - LUMIHIUTALE, ettäs tiedätte

        Tiedätkös mitenkä lumihiutaleelle käypi kun se osuu ulkona suu ammollaan kulkevan kieleen?;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis en ole mikään mannaryyni, haha... (Θ‿Θ❀)♡

        Puklu - LUMIHIUTALE, ettäs tiedätte

        No nyt tiedetään! :))


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei mulle kelpaa kukaan muu kuin söpö ja ihana Toljanter. Sitäpaitsi tahdon AINA samaa kuin Arielkin, vaikka se tarkoittaisi sitä, että joutuisimme jakamaan meidän rakkaan miehen. Mutta ei siis tietenkään konkreettisesti, että veri roiskuisi, vaan symbolisesti. (◠‿◠✿)♡

        Puklu - Uniikki lumihiutale nro. 1

        Tästähän ei enää puutu ku se vanha pastillitäti, joka kans kuolaa tontun perään :}


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei mulle kelpaa kukaan muu kuin söpö ja ihana Toljanter. Sitäpaitsi tahdon AINA samaa kuin Arielkin, vaikka se tarkoittaisi sitä, että joutuisimme jakamaan meidän rakkaan miehen. Mutta ei siis tietenkään konkreettisesti, että veri roiskuisi, vaan symbolisesti. (◠‿◠✿)♡

        Puklu - Uniikki lumihiutale nro. 1

        Vinkkinä vaan että näiltä hoodeilta löytyy muitakin potentiaalisia uroita;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkkinä vaan että näiltä hoodeilta löytyy muitakin potentiaalisia uroita;)

        (Jatkoa) Valmiina nuolaisemaan märkää hiutaletta;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        (Jatkoa) Valmiina nuolaisemaan märkää hiutaletta;)

        Kohta saat nuolla mahan täydeltä, ku talvi ja lumisateet tulee...


    • Anonyymi

      Kun edes sanoisivat jotain...

      • Ai, no kai nyt sentäs jotakin puhuvat...?


    • Anonyymi

      Palautteen antajien kesken pitää kaiketi olla toimiva vuorovaikutussuhde että se voi olla palkitsevaa ja hyödyllistä.

      • Noinhan se on...


    • Anonyymi

      Moite kannattaa piilottaa puolittaisiin kehuihin, ei niin huonoa etteikö jotain hyvääkin.

      • Anonyymi

        Tuollaisen tulkinta jää kuulijan vastuulle.


      • Voihan tietty noinkin tehdä, jos saa sitenkin asian perille :)


    • Anonyymi

      Spontaani kehu on varmasti aidointa, eikä ole ristiriidassa vaikkapa kehonkieleen. Silloin kehun antajakin on mielissään ja tietysti kuuluu samaan ryhmään.

      • Miksihän niin monella on vaikea antaa sitä positiivista palautetta, vaikka olis aihettakin..


    • Anonyymi

      Lyhyet asiointi tuntemattoman kanssa ja tilanteessa lausuttu tarkoituksenmukainen kehu useimmiten toimii.

      • Anonyymi

        ...asianmukainen.


    • Anonyymi

      Erilaisten palautteiden antaminen voi myös olla hyvin tarkoitushakuistakin. Voi esimerkiksi tehdä havaintoja kuinka "uhri" on valjastettavissa erilaisiin tarkoituksiin esimerkiksi kehumalla tai lyttämäällä tilanteen mukaan. Erinäiset veijarit ovatkin taitavia tällaisessa, kuten tiedämmekin.

      • Siis mielistellään sormet ristissä selän takana?

        Tuo on todella inhottavaa ja ällöä.


    • Anonyymi

      Palautteen painoarvo voi riippua paljon siitäkin, jos vastaanottaja pitää sua täytenä pellenä, niin harakoille menee.

      • Näitä vastauksia lukiessa tulee selvästi esille se, kun meitä ihmisiä on käytökseltään niin monenmoisia. On aitoja ja rehellisiä, mutta myös kieroja ja ovelia.


    • Anonyymi

      Annan jiokainen päivä läheisilleni rakkautta ja sympatiaa,mutta sääli on sairautta myös pohjanmaan poliislle annan rakkautta jopa enemmän kuin he ansaitsevat he vain eivät ymmärä mitä he ovat tehneet ja kuinka paljon heille annan anteeksi ja eräälle soiten naislääkärille,Jumala kehoittaa osoittamaan rakkauttaa ei vain ainoastaan sanoin vaan myös teoin ja niin myös teen,

    • Oletteko koskaan jonkun harmituksen myötä yrittäneet kääntää sitä asiaa niin, että pyritte löytämään siitä jotain myönteistäkin?

      Tuli mieleen, kun jokin aika sitten olin ruokaa laittamassa, ja sadattelin perunoiden pientä kokoa. Tympi kuoria niitä pieniä rupuja...
      Tuli mieleen, että huonommin olisi, jos ei perunoita olisi ollenkaan, niinkuin monilla saattaa olla. Eipä enää yhtään harmittanut se koko :)

      Toinen juttu, kun aamulla pitää herätä aikasin...
      Silloin aattelen, että onneks sentään heräsin, enkä ollu heittäny veiviäni yön aikana :))

      • Anonyymi

        Kuorissa se paras ravintoarvo on. Ei niitä pidä missään nimessä pois kuoria.


      • Anonyymi

        Kyllä olet oikeassa,olen miettinyt asiaa sillä tavalla että vaikka pohjanmaan poliisissa kuten poliisivoimissa kuten myös lääkäreissä soitessa on niitä mätämunia niin onhan kait siinä joukkiossa mukana ihme kyllä asiallisiakin henkilöitä en toki ole menettänyt uskoani heihin muutamien mätämunien takia vaan annan heille heidän tekonsa ja rikoksensa ihmisyyttä vastaan anteeksi niinkuin Jumala käskee sanassa tehdä.Tässä samalla sinulle voimia tulevaan rankkaan talveen ja jos kohtaamme niin minä kyllä sinulle munkkikahvit tarjoan myös niille pohjanmaan poliisin mätämunille tarjoan:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet oikeassa,olen miettinyt asiaa sillä tavalla että vaikka pohjanmaan poliisissa kuten poliisivoimissa kuten myös lääkäreissä soitessa on niitä mätämunia niin onhan kait siinä joukkiossa mukana ihme kyllä asiallisiakin henkilöitä en toki ole menettänyt uskoani heihin muutamien mätämunien takia vaan annan heille heidän tekonsa ja rikoksensa ihmisyyttä vastaan anteeksi niinkuin Jumala käskee sanassa tehdä.Tässä samalla sinulle voimia tulevaan rankkaan talveen ja jos kohtaamme niin minä kyllä sinulle munkkikahvit tarjoan myös niille pohjanmaan poliisin mätämunille tarjoan:)

        Miksei pohjanmaan poliisit syö donitseja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuorissa se paras ravintoarvo on. Ei niitä pidä missään nimessä pois kuoria.

        No en minä sitä perunamuusia kuorien kanssa tee, vaikka olis mitenkä terveellistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet oikeassa,olen miettinyt asiaa sillä tavalla että vaikka pohjanmaan poliisissa kuten poliisivoimissa kuten myös lääkäreissä soitessa on niitä mätämunia niin onhan kait siinä joukkiossa mukana ihme kyllä asiallisiakin henkilöitä en toki ole menettänyt uskoani heihin muutamien mätämunien takia vaan annan heille heidän tekonsa ja rikoksensa ihmisyyttä vastaan anteeksi niinkuin Jumala käskee sanassa tehdä.Tässä samalla sinulle voimia tulevaan rankkaan talveen ja jos kohtaamme niin minä kyllä sinulle munkkikahvit tarjoan myös niille pohjanmaan poliisin mätämunille tarjoan:)

        Missään ei ole kaikki tolloja, vaikka jokunen löytyiski.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Missään ei ole kaikki tolloja, vaikka jokunen löytyiski.

        Pohjanmaan poliisi ja poliisivoimat Suomessa yleensä tekevät poikkeuksen,on aika erikoista että tv ssä näytetään jatkuvasti paskalakki sarjoja joissa paskalakeista saa kuvan että he ovat ovat muka jonkilaisia pyhimyksiä mitä potaskaa! Ihan samanlaisia kuin esimerkiksi eräät "lääkärit" soitessa:) pelkkiä virkasun taakse piiloutuvia luurankoja hah


    • Päivittäin kehun itseäni kirjoituksissani ja mikä sen parempaa yksinäiselle 69-vuotiaalle kaljupäiselle vaipoissa kulkevalle ukolle on kuin oma kehu ja nyt ei naurata.

      • Mun verkkokalvoille jämähti kuva, jossa pieni ja pyöreä äijä vaipoissa ihailee ja kehuskelee omaa peilikuvaansa :¤


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe