Syvällinen pohdiskelija

Anonyymi

Olen jo pidemmän aikaan pohtinut elämääni.
Menneisyyttäni varjostaa pitkä toipuminen avioerostani josta alkaa näkyä parempiakin hetkiä ja kausia.
Itsetuntoni tuskin täysin vieläkään parantunut sillä olen kokoikäni kärsinyt heikosta itsetunnosta.
Lapsesta lähtien kokenut olevani ei toivottu lapsi,ei kavereita juurikaan eikä ollut tukiverkkoa.
Olen aina kokenut olevani näkymätön.
Yksinäisyys riipasee lujaa ja masennus hiipii.
Itseäni olen opetellut uudestaan tuntemaan kuka olen,mistä iloitsen,saa iloiseksi/onnelliseksi jne.
Huono yksin tekemään mitään ja saan patistella itseäni etten jämähdä liikaa omiin oloihin vaikkakin yksin olo ei aina huono idea kun työni puolesta saan olla sosiaalinen.
Aikuisikäisenä kavereiden/ystävien löytäminen todella haastavaa.
Olen huumorintajuinen,aito,empaattinen ja lojaali sekä sponttaani ja rempseä.
Joku vika minussa on mutta mikä??
Tahtoisin olla rakastettu ja rakastaa.
Päivästä toiseen samaa ja välillä itken.
Onko missään enään mitään järkeä taikka onko minun elämälläni...

4

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      OLET YHTÄ ARVOKASI IHMINEN KUIIN KAIKKI MUTKIN OLI SITTEN MIES TAI NAINEN. AVIOEROISSAA AINA KANATAA MENNÄ LYHYT TERAPIAAN PUHU PAHA OLOPOIS.YSTÄT JA TUTAVAT EIVÄT OSAA NEVOA,AUTAA TILANETTA.KOSKA SINUN ELÄMÄÄ EI KOSKAAN ELÄNYT. MISSÄ PÄIN SUOMEA ASUTKIN? Voit ottaa kontakti netin kautta Helsinki Mission.Ei ole uskonollinen ei poolittinen yhdistys.Siellä on cat. Yhteystietoja kaikialla kaiken ikäisille, sukupuolen ja asemaan katsomaatta. Jos asut Helsinki lähiö.Käy katsoo mitä kivaa ilmata aktiviteetiä on Diakonisalaitos D-asemat F.B. Kallio, Kontula,Kanelmäki.Kaikki toiminta ilmasta.F.B.sivut näet kirjautumatta netistä.Diakonsa laitos on ympäri Suomea katso oman kaupunkisi sivut. Sitten on punanen risti myös saa ystäviä.toimintaa,Katso punasen ristin sivut. Usko luota itseesi. kelpaat selaisena kun olet kaikille.semppiä!

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi.
        Kävin avioeron jälkeen vertaistukiryhmässä.
        En jäänyt yksin kun meitä oli sopivan kokoinen ryhmä (olimme kaikki naisia).
        Vetäjät ammattitaitoisia ja vertaisryhmä oli viikon kohokohta itselleni.
        Itsekkin miettinyt Punaisen ristin ystävätoimintaa olisikohan sieltä kautta paremmin onnea.
        Muutama kaveri ja yksi tosiystävä.
        Näemme harvoin ja itse kun aina ehdottamassa tapaamista niin ei ole laadukasta kun pitää olla ainut joka edes yrittää pitää yllä.
        Varmaan aika mennyt ohi näiden ihmisten kanssa...
        Työaikani epäsäännöllinen niin harrastuksen aloitus haastavaa vaikka olisi intoa.
        Työväenopiston kursseja taas tutkin ja jos olisi sellainen että vknloppuisin mahdollisesti on.
        Viikonloput usein töistäni vapaata,ainakin toistaiseksi...
        Kiitos kannustuksestasi,oli piristys mielialaani!
        Kaikkea hyvää Sinulle :)


    • Anonyymi

      On ne avioerot kovia kokemuksia , ja toipuminen ottaa aikaa . Vaikka itse yrittää olla kuten ennenkin niin sitä huomaa että ei saa otetta mistään vaan köhnöttää sohvalla ja senkin antaa huonon omantunnon , silloin pitäisi oikeastaan olla joku ystävä kenen kanssa voisi asua hetkisen että pääsisi alkuun taas elämässään . Mutta mistä sellaisia ystäviä löytää.saamattomuus tuntuu koko kehossa ja sitä pitää itsellensä puhetta että kyllä tämä tästä.
      Mutta sekin menee aikanaan vaikka sitä ei jaksa itse edes uskoa että menee, mutta yhtä äkkiä vaan huomaa että elämä on normaalia Joten toivon sinulle kaikkea hyvää, ja ohi se olo menee ajan kanssa.

      • Anonyymi

        Kiitos kun vastasit!
        Työstänyt tätä prosessia toipumisessa melkein 10v joten ei ihan tuore avioero.
        Ystävät meni uusiksi ja ne joita kuvittelin olevani tosiystäviä haihtuneet vähän kerrallaan.
        Moni varmasti elää parisuhde elämässään niin tiiviisti ettei minunlainen sinkkunainen mahdu arkeen vaikka luulisi että piristäisi että olisi kaveri/ ystävä.
        Joskus olisi kivaa keksiä jotain piristystä arkeen mutta yksin ollessani huomaan että en viihdy samaan tapaan kun olisi seuraa.
        En biletä tai käy baareissa yms niin seuran löytäminen hankalaa.
        Kesällä toki helpompaa olla ulkona kun ihmiset yleensä rennompia kun talvisin jämähtää sisätiloihin ja kotiin...
        Olen aina kirjoittanut ns.päiväkirjaa.
        Tunteitani voinut purkaa sinne sivuille.
        Huomaan että olen toipumismatkalla edelleenkin.
        En aijo kiirehtiä,on aikaa ja kyllä vielä tästäkin selviyndyn.
        Eihän itku ole heikkoutta kuitenkaan.
        Masennus taas tuttu "kaveri" jo lapsuusajoistani.
        Tässä vuoristoradassa on ylä ja alamäet tuttuja.

        Tänään ilonaiheita oli kiva työpäivä ja kotona odottavat lemmikkini.
        Tein hyvää ruokaa itselleni jota söin tyytyväisenä.
        Ulkona lämmin joka piristää myös.
        Vanha lempibändini nuoruusajoiltani youtubesta sai itsekseni tanssimaan ja ulkoa vieläkin muistin sanat!
        Mukavaa että tsemppaat toivottaen kaikkea hyvää ja tuntuu kivalle :)
        Sinulle Tuntematon myös kaikkea hyvää ja ehkäpä kuulen Sinusta joskus toistekkin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe