"kilometrit"

Anonyymi

Hojo hojo!

Ihan tommone yleismaallinen mielipidekysymys,että paljonko täytyy olla tunteja,jos puhutaan paljon ajetusta koneesta.Nyt ei tarvii viisastella merkeistä,vaan löytyiskö joku normi tuntimäärä paljon ajetulle.Varmaan hv määrä vaikuttaa,mut pysytään tälläkertaa 50-80 myllyissä!

22

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin pidetty kestää 2000-3000 tuntia

    • Anonyymi

      1500 tuntia on hupikoneen laskettu ikä, ammattikoneen 5000 tuntia.

      Hyvällä pidolla voi päästä pitemmälle ja moni pääseekin.

      • Anonyymi

        Mikä siinä pettää1500 h paikkeilla? Itsellä 4 pyttyinen Sole ja mittarissa yli 4000 h, eikä mitään ihmeempiä oireita ollut perusmoottorissa. Apulaitteita on korjattu ja vaihdettu. Mm. laturi ja vesipumppui ovat vaihdettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä pettää1500 h paikkeilla? Itsellä 4 pyttyinen Sole ja mittarissa yli 4000 h, eikä mitään ihmeempiä oireita ollut perusmoottorissa. Apulaitteita on korjattu ja vaihdettu. Mm. laturi ja vesipumppui ovat vaihdettu.

        Onko sulla Sole 4 pytyyinen D perämoottori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä pettää1500 h paikkeilla? Itsellä 4 pyttyinen Sole ja mittarissa yli 4000 h, eikä mitään ihmeempiä oireita ollut perusmoottorissa. Apulaitteita on korjattu ja vaihdettu. Mm. laturi ja vesipumppui ovat vaihdettu.

        Dieselperämoottoreita on hyvin vähä ja ne on tarkoitettu lähinnä ammattikäyttöön.
        En ole kuullut, että Solella olisi, mutta sen täytyy olla joku uutuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä pettää1500 h paikkeilla? Itsellä 4 pyttyinen Sole ja mittarissa yli 4000 h, eikä mitään ihmeempiä oireita ollut perusmoottorissa. Apulaitteita on korjattu ja vaihdettu. Mm. laturi ja vesipumppui ovat vaihdettu.

        Se on laskennallinen ikä.

        Moottoreissa kuluvat mm. laakerit, sylinterit, männänrenkaat, venttiilin varret ja nostimet, termostaatti jne... Kaikki liikkuvat osat kuluvat.

        Sen lisäksi kaikki pehmeät osat kovettuvat ja lohkeavat ja samoin käy tiivisteille ja letkuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselperämoottoreita on hyvin vähä ja ne on tarkoitettu lähinnä ammattikäyttöön.
        En ole kuullut, että Solella olisi, mutta sen täytyy olla joku uutuus.

        Ei taida olla ihan uutuus jos noin paljon ajettu ja apulaitteet jo uusittu;-)


      • Anonyymi

        Miten perustelet 3500 tunnin eron


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten perustelet 3500 tunnin eron

        Vain sillä, mitä myyjä sanoo ja dokumenteissa lukee. En ole itse tutkinut satoja moottoreita eri olosuhteissa, jos sitä tarkoitat.

        Jos sinulla on eri tietoa, niin kerro ihmeessä. Oletan, että olet joko tutkinut asiaa laajasti tai perustat näkemyksesi valmistajan dokumentteihin.


      • Anonyymi

        Mitä eroa on hupikoneessa ja ammattikoneessa, jos perämoottoreista on kyse.


    • Anonyymi

      10 v kone. Ajettu noin 500-1000h korkeintaan. Kestää muutoma tonneja ajaa, vetouisteliat helposti ajaa 5000h.
      Jos kone on ollut huviveneessä ja on kaikinpuolin siisti, niin se on vähän ajettu.
      Ei näillä tuuppareilla paljon ajeta.
      Osta pois.

    • Anonyymi

      4 t perämoottori kestää helposti ainakin 5000h jos suht hyvin huollettu,öljyt suodattimet jakohihna ym vaihdettu säännöllisesti. Potkuriakselin stefat joutuu ainakin parikertaa vaihtaan noilla tunneilla. Jakohihna kestää helposti pienemmissä koneissa ainakin 10v,ajelin 15 hv Hondalla n 15v ja hihnan vaihdon yhteydessä vertailin uutta ja vanhaa,vähän oli vanha venynyt ja hampaat pyöristynyt,olis vielä kestänyt vuosia joten jakohihnan vaihtoväli huoltosuosituksessa liiankin tiukka haiskahtaa rahastukselle,

      • Anonyymi

        Kyse ei käsittääkseni ollut siitä, kuka saa koneen kestämään vaan kuinka pitkän käyttöiän voi olettaa jonkun muun käyttämällä keneell olevan.
        Kyllä minäkin saan koneen kestämään ziljoona tuntia :D


    • Anonyymi

      Käyttäjästä se kestävyys on kiinni. Koneet pitää aina käyttää lämpimäksi ennen kaasun lisäämistä eikä sittenkään revittää heti täysillä. Liian raskas kuorma syö moottorista sylinterit soikeaksi.

    • Anonyymi

      Kakstahtikoneita ei saa ajamalla tuhottua, joten seisonta-ajat on myrkkyä.

    • Anonyymi

      Kyse ei todellakaan ole museo ikäisestä 2t röpöttimestä,niille antoi aikoinaan Jenkkien tehtaat1000 h käyttöiäks ja eivät todellakaan mitään ikiliikkujia. ETEC/2t hörhön ihan turha tulla itiseen asiasta. Narsisti ja muutenkin täys seeeko piä,ota lääkkeesi ja häivy museoosi ja pysykkin siellä.

      • Anonyymi

        Opettele kirjoittamaan että muutkin saa selvää. Ihan mielenkiinnosta, onko "seeko piä" sinun nimimerkkisi?


    • Anonyymi

      Ehkä eniten Suomessa perämoottoria kuluttaa talvi ja laiska huoltaminen. On niitä jotka ajavat samoilla öljyillä useamman kauden kun tulee mukamas niin vähän tunteja. Tähän päälle huolimaton käyttö, esim kylmällä koneella heti urku auki. Kuinka moni lyö autossa tallan pohjaan ja maksimikierroksille 15-30 s kylmästartista?

      • Anonyymi

        Miten se talvi niitä kuluttaa, eihän niillä silloin pysty ajamaan Suomessa. Aika harva lyö tallan tiskiin 15-30 s. Startin jälkeen. Mistä sinä moisia juttuja keksit. Et voi tietää sitäkään, miten niitä huolletaan. Olet höpö höpö mies.


    • Anonyymi

      100 heppanen pitää vähintään olla jos meinaa vetouistelua harrastaa. 100 heppasessa vääntöä

    • Anonyymi

      Minkälaisesta koneesta on kyse?

      • Anonyymi

        AP ilmaisi asian selkeästi

        "Varmaan hv määrä vaikuttaa,mut pysytään tälläkertaa 50-80 myllyissä!"

        Eli rautalangasta 50hv-80hv kokoluokan perämoottoreista, todennäköisesti 4 tahtinen, kun viittasi yleisempiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe