"kilometrit"

Anonyymi

Hojo hojo!

Ihan tommone yleismaallinen mielipidekysymys,että paljonko täytyy olla tunteja,jos puhutaan paljon ajetusta koneesta.Nyt ei tarvii viisastella merkeistä,vaan löytyiskö joku normi tuntimäärä paljon ajetulle.Varmaan hv määrä vaikuttaa,mut pysytään tälläkertaa 50-80 myllyissä!

22

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin pidetty kestää 2000-3000 tuntia

    • Anonyymi

      1500 tuntia on hupikoneen laskettu ikä, ammattikoneen 5000 tuntia.

      Hyvällä pidolla voi päästä pitemmälle ja moni pääseekin.

      • Anonyymi

        Mikä siinä pettää1500 h paikkeilla? Itsellä 4 pyttyinen Sole ja mittarissa yli 4000 h, eikä mitään ihmeempiä oireita ollut perusmoottorissa. Apulaitteita on korjattu ja vaihdettu. Mm. laturi ja vesipumppui ovat vaihdettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä pettää1500 h paikkeilla? Itsellä 4 pyttyinen Sole ja mittarissa yli 4000 h, eikä mitään ihmeempiä oireita ollut perusmoottorissa. Apulaitteita on korjattu ja vaihdettu. Mm. laturi ja vesipumppui ovat vaihdettu.

        Onko sulla Sole 4 pytyyinen D perämoottori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä pettää1500 h paikkeilla? Itsellä 4 pyttyinen Sole ja mittarissa yli 4000 h, eikä mitään ihmeempiä oireita ollut perusmoottorissa. Apulaitteita on korjattu ja vaihdettu. Mm. laturi ja vesipumppui ovat vaihdettu.

        Dieselperämoottoreita on hyvin vähä ja ne on tarkoitettu lähinnä ammattikäyttöön.
        En ole kuullut, että Solella olisi, mutta sen täytyy olla joku uutuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä pettää1500 h paikkeilla? Itsellä 4 pyttyinen Sole ja mittarissa yli 4000 h, eikä mitään ihmeempiä oireita ollut perusmoottorissa. Apulaitteita on korjattu ja vaihdettu. Mm. laturi ja vesipumppui ovat vaihdettu.

        Se on laskennallinen ikä.

        Moottoreissa kuluvat mm. laakerit, sylinterit, männänrenkaat, venttiilin varret ja nostimet, termostaatti jne... Kaikki liikkuvat osat kuluvat.

        Sen lisäksi kaikki pehmeät osat kovettuvat ja lohkeavat ja samoin käy tiivisteille ja letkuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselperämoottoreita on hyvin vähä ja ne on tarkoitettu lähinnä ammattikäyttöön.
        En ole kuullut, että Solella olisi, mutta sen täytyy olla joku uutuus.

        Ei taida olla ihan uutuus jos noin paljon ajettu ja apulaitteet jo uusittu;-)


      • Anonyymi

        Miten perustelet 3500 tunnin eron


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten perustelet 3500 tunnin eron

        Vain sillä, mitä myyjä sanoo ja dokumenteissa lukee. En ole itse tutkinut satoja moottoreita eri olosuhteissa, jos sitä tarkoitat.

        Jos sinulla on eri tietoa, niin kerro ihmeessä. Oletan, että olet joko tutkinut asiaa laajasti tai perustat näkemyksesi valmistajan dokumentteihin.


      • Anonyymi

        Mitä eroa on hupikoneessa ja ammattikoneessa, jos perämoottoreista on kyse.


    • Anonyymi

      10 v kone. Ajettu noin 500-1000h korkeintaan. Kestää muutoma tonneja ajaa, vetouisteliat helposti ajaa 5000h.
      Jos kone on ollut huviveneessä ja on kaikinpuolin siisti, niin se on vähän ajettu.
      Ei näillä tuuppareilla paljon ajeta.
      Osta pois.

    • Anonyymi

      4 t perämoottori kestää helposti ainakin 5000h jos suht hyvin huollettu,öljyt suodattimet jakohihna ym vaihdettu säännöllisesti. Potkuriakselin stefat joutuu ainakin parikertaa vaihtaan noilla tunneilla. Jakohihna kestää helposti pienemmissä koneissa ainakin 10v,ajelin 15 hv Hondalla n 15v ja hihnan vaihdon yhteydessä vertailin uutta ja vanhaa,vähän oli vanha venynyt ja hampaat pyöristynyt,olis vielä kestänyt vuosia joten jakohihnan vaihtoväli huoltosuosituksessa liiankin tiukka haiskahtaa rahastukselle,

      • Anonyymi

        Kyse ei käsittääkseni ollut siitä, kuka saa koneen kestämään vaan kuinka pitkän käyttöiän voi olettaa jonkun muun käyttämällä keneell olevan.
        Kyllä minäkin saan koneen kestämään ziljoona tuntia :D


    • Anonyymi

      Käyttäjästä se kestävyys on kiinni. Koneet pitää aina käyttää lämpimäksi ennen kaasun lisäämistä eikä sittenkään revittää heti täysillä. Liian raskas kuorma syö moottorista sylinterit soikeaksi.

    • Anonyymi

      Kakstahtikoneita ei saa ajamalla tuhottua, joten seisonta-ajat on myrkkyä.

    • Anonyymi

      Kyse ei todellakaan ole museo ikäisestä 2t röpöttimestä,niille antoi aikoinaan Jenkkien tehtaat1000 h käyttöiäks ja eivät todellakaan mitään ikiliikkujia. ETEC/2t hörhön ihan turha tulla itiseen asiasta. Narsisti ja muutenkin täys seeeko piä,ota lääkkeesi ja häivy museoosi ja pysykkin siellä.

      • Anonyymi

        Opettele kirjoittamaan että muutkin saa selvää. Ihan mielenkiinnosta, onko "seeko piä" sinun nimimerkkisi?


    • Anonyymi

      Ehkä eniten Suomessa perämoottoria kuluttaa talvi ja laiska huoltaminen. On niitä jotka ajavat samoilla öljyillä useamman kauden kun tulee mukamas niin vähän tunteja. Tähän päälle huolimaton käyttö, esim kylmällä koneella heti urku auki. Kuinka moni lyö autossa tallan pohjaan ja maksimikierroksille 15-30 s kylmästartista?

      • Anonyymi

        Miten se talvi niitä kuluttaa, eihän niillä silloin pysty ajamaan Suomessa. Aika harva lyö tallan tiskiin 15-30 s. Startin jälkeen. Mistä sinä moisia juttuja keksit. Et voi tietää sitäkään, miten niitä huolletaan. Olet höpö höpö mies.


    • Anonyymi

      100 heppanen pitää vähintään olla jos meinaa vetouistelua harrastaa. 100 heppasessa vääntöä

    • Anonyymi

      Minkälaisesta koneesta on kyse?

      • Anonyymi

        AP ilmaisi asian selkeästi

        "Varmaan hv määrä vaikuttaa,mut pysytään tälläkertaa 50-80 myllyissä!"

        Eli rautalangasta 50hv-80hv kokoluokan perämoottoreista, todennäköisesti 4 tahtinen, kun viittasi yleisempiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2417
    2. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      58
      1402
    3. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1323
    4. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      929
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      818
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe