Kuolemanpelko

Anonyymi

Hei! Aattelin tänne tulla laittaa jos jollai on ollu tän tyylistä. Mulle on siis kehittyny täs lähiaikoina tosi kova kuolemanpelko ja sen takii mua alkaa helposti ahdistamaan ja tulee paniikkikohtauksiakin. En oikeen tiiä mistä tää sai alkunsa, se vaan ilmesty ns. yhtäkkiä. Tulee vaan usein semmone olo et alkaa ahdistaa se et elämä ei oo ikuista ja sen takii tulee paniikkia ja ahdistusta. Vaikka tiiän et kuolema tulee jokasen kohdalle joskus ja se on luonnollista mut en vaan osaa hyväksyy sitä asiaa koska se tuntuu niin ahdistavalta et eletään täällä vaan ensin ja koetaan eri asioita ja sit kaikki vaan loppuu ja kaikki on ohi. Tän takii on myös epätodellistakin oloo, ja oon kyllästyny tähän et en tiiä mikä ois avuks. Aattelin vaan tulla täällä kysyy jos joku osais neuvoa. Pelkään myös et menettäisin mun läheiset vaikka ei oo tapahtunu täs lähiaikoin mitään traumatisoivaa jne. Oon siis aika nuori en tiiä kuuluuks tää nuoruuteen mut mukavaa tää ei oo.

12

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysymys: onko sulla ystäviä,harrastuksia, mielekästä tekemistä.Kerrot olevasi nuori joten ehdit vielä kokemaan paljon asioita.Itselläni on ollut kuoleman pelkoa 31 vuotta.Ei ole päivittäistä ja huomaan että siihen auttaa kun on mielekästä tekemistä ja pitää yhteyttä ystäviin.Itselläni pelko alkoi elämäni ensimmäisestä paniikkikohtauksesta jonka johdosta jouduin käymään päivystyksessä.Itse siis tiedän miltä tuntuu kun taju alkaa lähtemään ja hengittäminen on vaikeaa.Olen saanut viime vuosien aikana silloin tällöin kohtauksia jolloin on joutunut soittaa hätänumeroon.Nämä ei varsinaisesti ole johtuuneet psyykkeestä vaan vatsakivuista jotka säteilee rintaan.Tämä on ollut vakavampaa kuin itse paniikkikohtaukset jotka on psyykkeestä johtuvia.Vatsakipuja ei useinkaan pysty psyykkisesti rauhoittaa koska on fyysistä kipua.

    • Anonyymi

      Voisin sen verran yrittää auttaa kun osaan. Kuolema on pelottavaa jokaiselle. Olen itse saanut ottaa vastaan Jeesuksen sovitustyön puolestani, olen sanonut Jumalalle että olen syntinen ja tarvitsen Pelastajaa, eli näin tulin uskoon ja voin luottaa että armahdettuna pääsen taivaaseen kun se aika koittaa.
      Rakastan elämää ja toivon pitkää ikää.

    • Anonyymi

      Hei kuolemanpelko on luonnollista. Sen olemassaoloa on vaikeampi karistaa pois.
      Ainakin sairaudet lisäävät ahdistusta, hakeudu ihmisten jotka ovat positiivisia seuraan.
      Älä jää ns. tuleen makaamaan , apuakin on saatavilla. Seurakuntien diakonia yksi mahdollinen, kokeile tätä reittiä . Itse sain joskus apua nuoremmalta ihmiseltä joka kuunteli ja oli seuranani. Kävimme kahvilla , ulkoilimme , istuimme iltaakin yhdessä.
      Näin minä karistin kuolemanpelon pois . Sekä muut ikävät ajatukseni. Hänellä oli antaa
      ajatuksiaan myös minulle. Emme tunteneet entuudestaan.. Ja ehkä sekin oli syy onnistumiseen .

    • Anonyymi

      Olemme olleet olemassa ennen kehoomme tuloa ja olemme olemassa kun kehostamme aikanaan poistumme. Se mitä pelkää vetovoimanlain mukaan tapahtuu , joten positiivisten asioiden, tunteiden ja tekojen perusteella vetää sellaisia puoleensa.

      • Anonyymi

        Ei me olla oltu ennen hedelmöitystämme, siitä alkaa elämä. Ihminen on kuolematon sielu ja on tasan kaksi paikkaa mihin elämän jälkeen päädytään. Kannattaa varmistaa täällä että pääsen taivaan kotiin kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me olla oltu ennen hedelmöitystämme, siitä alkaa elämä. Ihminen on kuolematon sielu ja on tasan kaksi paikkaa mihin elämän jälkeen päädytään. Kannattaa varmistaa täällä että pääsen taivaan kotiin kerran.

        Tiedän, minne päädyn elämän jälkeen.
        Paikkaan, jossa on kaksi metriä multaa päällä, eikä minua ole enää olemassa siinä vaiheessa.


    • Anonyymi

      Kuullostaa tutulta voi olla dissosiaatioa taieksistentiaalinen kriisi onko ollu paljon mieltä kuormittavia juttuja viime aikoina? Onko tapahtunut isoja muutoksia sun elämässä? Toi tuntuu epämukavalta ja et ole ainoa joka tuntee tolla tavalla, hyvä ois varmaan jutella ja saada vertaistukea. Youtube on täynnä samankaltaisii kokemuksii en tiiä saatko niistä edes jonkinlaista vertaistukee todennäköisesti paras etsiä terapeuttia ja jutella läheistesi kanssa tästä tunteesta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuolemiseen kun ei tarvitse lupaa.
        Jos ei asioitaan kummemmin sovittele, on elämä joka tapauksessa rajallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolemiseen kun ei tarvitse lupaa.
        Jos ei asioitaan kummemmin sovittele, on elämä joka tapauksessa rajallista.

        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen ruumis on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.
        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa todellinen olemus - sielu - matkustaa matkustajana.
        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
        _________________________________

        Me emme ole kehoja, joilla "on" sielu. Olemme sieluja, joilla on keho. Sielut eivät tarvitse elääkseen kehoa. Ruumiita, joissa ei ole sielua, kutsutaan "kuolleiksi".

        Sielut ovat todellisia eläviä olentoja, joilla on ainutlaatuisia henkilökohtaisia ominaisuuksia - tunteet, mieli, äly. Sielut eivät kuole, eivät vanhene, eivät koskaan lakkaa olemasta ja säilyttävät aina yksilöllisyytensä.

        "Niin kuin ihminen pukeutuu uusiin vaatteisiin ja hylkää vanhat, niin sielu pukeutuu uuteen kehoon ja jättää vanhan ja hyödyttömän kehon taakseen".

        On suuri harhakuvitelma samaistua aineelliseen kehoon.

        Sielu on elävä tietoisuushiukkanen, yksilöllisen tietoisuuden kantaja, kun taas aineellinen keho on kuollutta ainetta, materiaa. Sielu on ikuinen ja muuttumaton, ja aineellinen keho on väliaikainen.

        Tästä aiheesta lisää ”Bhagavad Gitasta”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen ruumis on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.
        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa todellinen olemus - sielu - matkustaa matkustajana.
        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
        _________________________________

        Me emme ole kehoja, joilla "on" sielu. Olemme sieluja, joilla on keho. Sielut eivät tarvitse elääkseen kehoa. Ruumiita, joissa ei ole sielua, kutsutaan "kuolleiksi".

        Sielut ovat todellisia eläviä olentoja, joilla on ainutlaatuisia henkilökohtaisia ominaisuuksia - tunteet, mieli, äly. Sielut eivät kuole, eivät vanhene, eivät koskaan lakkaa olemasta ja säilyttävät aina yksilöllisyytensä.

        "Niin kuin ihminen pukeutuu uusiin vaatteisiin ja hylkää vanhat, niin sielu pukeutuu uuteen kehoon ja jättää vanhan ja hyödyttömän kehon taakseen".

        On suuri harhakuvitelma samaistua aineelliseen kehoon.

        Sielu on elävä tietoisuushiukkanen, yksilöllisen tietoisuuden kantaja, kun taas aineellinen keho on kuollutta ainetta, materiaa. Sielu on ikuinen ja muuttumaton, ja aineellinen keho on väliaikainen.

        Tästä aiheesta lisää ”Bhagavad Gitasta”.

        Bhagavad Gita 2.

        TEKSTI 23 :
        Sielua ei voi paloitella millään aseella, polttaa tulella, kastella vedellä tai kuivattaa tuulella.
        ________________________________________
        Sielua kutsutaan syntymättömäksi, mutta koska se on aineellisessa kehossa, se näyttää siltä kuin se olisi syntynyt kehon mukana.

        Itse asiassa KEHOSSA OLEVA SIELU EI SYNNY EIKÄ KUOLE.

        Kaikki syntynyt on tuomittu kuolemaan. KOSKA SIELU EI OLE SYNTYNYT, SILLÄ EI OLE MENNEISYYTTÄ, NYKYISYYTTÄ EIKÄ TULEVAISUUTTA.
        SE ON AINA OLEMASSA OLEVA JA ALKUPERÄINEN. Toisin sanoen sen syntyajankohtaa ON MAHDOTONTA määrittää.
        ________________________________________

        Käsitys siitä, että ruumiimme kuoleman myötä kaikki loppuu, ei pidä paikkaansa. Tieto jälleensyntymisestä eli siitä, että sielu siirtyy lopulta toiseen kehoon, oli olemassa jo varhaisessa kristinuskossa.
        Yksittäinen sielu siirtyy siis aineellisesta kehosta toiseen, ja sen nykyinen keho sekä sen toiminta tässä elämässä määräävät, mikä on sen seuraava keho. Yksinkertaisesti sanottuna ihmisen elämäntapa, hänen tekonsa ja toimintansa muodostavat uudet halut ja tavoitteet, tietyt luonteenominaisuudet ja uuden tietoisuuden eli hänen hienojakoisen kehonsa. Ja se määrää, mihin kehoon hän joutuu seuraavassa elämässään.
        Mistä seuraava keho riippuu? Se riippuu olennosta itsestään: aivan kuten tämä päivä muokkaa huomisen tapahtumia. Toisin sanoen tietoisuus, jonka ihminen on muodostanut tässä elämässä, siirtää hänet kuoleman hetkellä uuteen kehoon, joka vastaa hänen tietoisuuttaan kuoleman hetkellä.

        Kun elävä olento saa uuden ruumiinmuodon, se saa myös uudet aistit ja mielen, joiden avulla se havaitsee ympäröivän maailman ja on vuorovaikutuksessa sen kanssa. Ja tässä yhteydessä on tärkeää ymmärtää yksi keskeinen seikka - elävän olennon alkuperäinen tietoisuus on jumalallisen puhdasta, läpinäkyvää, kuin vesi. Entä mitä tapahtuu, kun väriainetta pääsee puhtaaseen veteen?

        Vastaavasti elävän olennon tietoisuus saa niiden luontaiset ominaisuudet joutuessaan kosketuksiin aineellisen luonnon eri gunojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad Gita 2.

        TEKSTI 23 :
        Sielua ei voi paloitella millään aseella, polttaa tulella, kastella vedellä tai kuivattaa tuulella.
        ________________________________________
        Sielua kutsutaan syntymättömäksi, mutta koska se on aineellisessa kehossa, se näyttää siltä kuin se olisi syntynyt kehon mukana.

        Itse asiassa KEHOSSA OLEVA SIELU EI SYNNY EIKÄ KUOLE.

        Kaikki syntynyt on tuomittu kuolemaan. KOSKA SIELU EI OLE SYNTYNYT, SILLÄ EI OLE MENNEISYYTTÄ, NYKYISYYTTÄ EIKÄ TULEVAISUUTTA.
        SE ON AINA OLEMASSA OLEVA JA ALKUPERÄINEN. Toisin sanoen sen syntyajankohtaa ON MAHDOTONTA määrittää.
        ________________________________________

        Käsitys siitä, että ruumiimme kuoleman myötä kaikki loppuu, ei pidä paikkaansa. Tieto jälleensyntymisestä eli siitä, että sielu siirtyy lopulta toiseen kehoon, oli olemassa jo varhaisessa kristinuskossa.
        Yksittäinen sielu siirtyy siis aineellisesta kehosta toiseen, ja sen nykyinen keho sekä sen toiminta tässä elämässä määräävät, mikä on sen seuraava keho. Yksinkertaisesti sanottuna ihmisen elämäntapa, hänen tekonsa ja toimintansa muodostavat uudet halut ja tavoitteet, tietyt luonteenominaisuudet ja uuden tietoisuuden eli hänen hienojakoisen kehonsa. Ja se määrää, mihin kehoon hän joutuu seuraavassa elämässään.
        Mistä seuraava keho riippuu? Se riippuu olennosta itsestään: aivan kuten tämä päivä muokkaa huomisen tapahtumia. Toisin sanoen tietoisuus, jonka ihminen on muodostanut tässä elämässä, siirtää hänet kuoleman hetkellä uuteen kehoon, joka vastaa hänen tietoisuuttaan kuoleman hetkellä.

        Kun elävä olento saa uuden ruumiinmuodon, se saa myös uudet aistit ja mielen, joiden avulla se havaitsee ympäröivän maailman ja on vuorovaikutuksessa sen kanssa. Ja tässä yhteydessä on tärkeää ymmärtää yksi keskeinen seikka - elävän olennon alkuperäinen tietoisuus on jumalallisen puhdasta, läpinäkyvää, kuin vesi. Entä mitä tapahtuu, kun väriainetta pääsee puhtaaseen veteen?

        Vastaavasti elävän olennon tietoisuus saa niiden luontaiset ominaisuudet joutuessaan kosketuksiin aineellisen luonnon eri gunojen kanssa.

        Vastauksia:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17568117/bhagavad-gita


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe