Kuolemanpelko

Anonyymi

Hei! Aattelin tänne tulla laittaa jos jollai on ollu tän tyylistä. Mulle on siis kehittyny täs lähiaikoina tosi kova kuolemanpelko ja sen takii mua alkaa helposti ahdistamaan ja tulee paniikkikohtauksiakin. En oikeen tiiä mistä tää sai alkunsa, se vaan ilmesty ns. yhtäkkiä. Tulee vaan usein semmone olo et alkaa ahdistaa se et elämä ei oo ikuista ja sen takii tulee paniikkia ja ahdistusta. Vaikka tiiän et kuolema tulee jokasen kohdalle joskus ja se on luonnollista mut en vaan osaa hyväksyy sitä asiaa koska se tuntuu niin ahdistavalta et eletään täällä vaan ensin ja koetaan eri asioita ja sit kaikki vaan loppuu ja kaikki on ohi. Tän takii on myös epätodellistakin oloo, ja oon kyllästyny tähän et en tiiä mikä ois avuks. Aattelin vaan tulla täällä kysyy jos joku osais neuvoa. Pelkään myös et menettäisin mun läheiset vaikka ei oo tapahtunu täs lähiaikoin mitään traumatisoivaa jne. Oon siis aika nuori en tiiä kuuluuks tää nuoruuteen mut mukavaa tää ei oo.

9

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysymys: onko sulla ystäviä,harrastuksia, mielekästä tekemistä.Kerrot olevasi nuori joten ehdit vielä kokemaan paljon asioita.Itselläni on ollut kuoleman pelkoa 31 vuotta.Ei ole päivittäistä ja huomaan että siihen auttaa kun on mielekästä tekemistä ja pitää yhteyttä ystäviin.Itselläni pelko alkoi elämäni ensimmäisestä paniikkikohtauksesta jonka johdosta jouduin käymään päivystyksessä.Itse siis tiedän miltä tuntuu kun taju alkaa lähtemään ja hengittäminen on vaikeaa.Olen saanut viime vuosien aikana silloin tällöin kohtauksia jolloin on joutunut soittaa hätänumeroon.Nämä ei varsinaisesti ole johtuuneet psyykkeestä vaan vatsakivuista jotka säteilee rintaan.Tämä on ollut vakavampaa kuin itse paniikkikohtaukset jotka on psyykkeestä johtuvia.Vatsakipuja ei useinkaan pysty psyykkisesti rauhoittaa koska on fyysistä kipua.

• Anonyymi

Voisin sen verran yrittää auttaa kun osaan. Kuolema on pelottavaa jokaiselle. Olen itse saanut ottaa vastaan Jeesuksen sovitustyön puolestani, olen sanonut Jumalalle että olen syntinen ja tarvitsen Pelastajaa, eli näin tulin uskoon ja voin luottaa että armahdettuna pääsen taivaaseen kun se aika koittaa.
      Rakastan elämää ja toivon pitkää ikää.

• Anonyymi

Hei kuolemanpelko on luonnollista. Sen olemassaoloa on vaikeampi karistaa pois.
      Ainakin sairaudet lisäävät ahdistusta, hakeudu ihmisten jotka ovat positiivisia seuraan.
      Älä jää ns. tuleen makaamaan , apuakin on saatavilla. Seurakuntien diakonia yksi mahdollinen, kokeile tätä reittiä . Itse sain joskus apua nuoremmalta ihmiseltä joka kuunteli ja oli seuranani. Kävimme kahvilla , ulkoilimme , istuimme iltaakin yhdessä.
      Näin minä karistin kuolemanpelon pois . Sekä muut ikävät ajatukseni. Hänellä oli antaa
      ajatuksiaan myös minulle. Emme tunteneet entuudestaan.. Ja ehkä sekin oli syy onnistumiseen .

• Anonyymi

Olemme olleet olemassa ennen kehoomme tuloa ja olemme olemassa kun kehostamme aikanaan poistumme. Se mitä pelkää vetovoimanlain mukaan tapahtuu , joten positiivisten asioiden, tunteiden ja tekojen perusteella vetää sellaisia puoleensa.

• Anonyymi

Ei me olla oltu ennen hedelmöitystämme, siitä alkaa elämä. Ihminen on kuolematon sielu ja on tasan kaksi paikkaa mihin elämän jälkeen päädytään. Kannattaa varmistaa täällä että pääsen taivaan kotiin kerran.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei me olla oltu ennen hedelmöitystämme, siitä alkaa elämä. Ihminen on kuolematon sielu ja on tasan kaksi paikkaa mihin elämän jälkeen päädytään. Kannattaa varmistaa täällä että pääsen taivaan kotiin kerran.

Tiedän, minne päädyn elämän jälkeen.
        Paikkaan, jossa on kaksi metriä multaa päällä, eikä minua ole enää olemassa siinä vaiheessa.

• Anonyymi

Kuullostaa tutulta voi olla dissosiaatioa taieksistentiaalinen kriisi onko ollu paljon mieltä kuormittavia juttuja viime aikoina? Onko tapahtunut isoja muutoksia sun elämässä? Toi tuntuu epämukavalta ja et ole ainoa joka tuntee tolla tavalla, hyvä ois varmaan jutella ja saada vertaistukea. Youtube on täynnä samankaltaisii kokemuksii en tiiä saatko niistä edes jonkinlaista vertaistukee todennäköisesti paras etsiä terapeuttia ja jutella läheistesi kanssa tästä tunteesta.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kuolemiseen kun ei tarvitse lupaa.
        Jos ei asioitaan kummemmin sovittele, on elämä joka tapauksessa rajallista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan kauden päätöksen seuranta

Sitten vain seuraamaan kuinka kulkee. Taitaa olla elämänsä kunnossa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      1481
    2. Rakastan sinua työkaverini

Niin rakastan vaikka kuinka yritän kieltää tunteeni. Aina mielessä.
      Ikävä
      61
      1174
    3. Millä kirjaimella alkaa

voitko kertoa millä kirjaimelle kaivattusi alkaa. Entä sinä?
      Ikävä
      42
      959
    4. Lähes 6 miljoonaa Ukrainalaista on vapautunut Kiovan oligarkkien orjuudesta demokraattisesti

Vaalit jotka sinetöivät vapaan kansan synnyn Ukrainaan Nato johtoisen oligarkki orjuuden alta. Ihmiset ova onnellisia orjuuden päättymisestä , paitsi
      Maailman menoa
      413
      928
    5. Yrität parannella ulkonäköäsi

vaikka se ei paremmaksi muutu. 🤦‍♂️
      Tunteet
      83
      881
    6. Kerroin kaverille

Että olen rakastunut sinuun. Se vastasi, että eihän siihen saa rakastua! Sanoin, että no miks ei, ihminenhän se hänkin on.
      Ikävä
      34
      851
    7. Tietysti ihastuin sinuun

Olet mies minulle luotu
      Ikävä
      49
      843
    8. Onko kaivattusi tumma vai vaalea

Onko hän pitkä vai lyhyt?
      Ikävä
      58
      786
    9. Kuka höperö uskoo

Joihinkin kaksoisliekkeihin ja telepatioihin? Samaa sarjaa kuin kaikki erityisherkkyydet ja enkeliterapiat. Täyttä huuhaata.
      Ikävä
      66
      738
    10. Hei rakas nainen

Anteeksi, jos oon sotkenu kaiken. Erehdyin luulemaan että hän on se oikea :( Sain nyt varmuuden ettei oo. Toivottavasti et oo vielä kadonnu täältä. Ra
      Ikävä
      23
      695
    Aihe