Kysely palstalle:

Anonyymi

Tunnetko koskaan katumusta? Millaiset tilanteet ovat saaneet sinut tuntemaan katumusta? Mitä ajattelet katumuksesta, onko hyvä vai huono asia?

26

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Useinkin. Sellaisissa tilanteissa, jotka eivät menneet mielestäni niin hyvin kuin olisin toivonut. Katumus on hyvä asia silloin, kun siitä pääsee yli ja on myötätuntoinen myös itselle.

      • Anonyymi

        En myöskään usko että katumus tarkoittaa sitä, että jäisi vellomaan mihinkään itsesyytöksiin.


    • Anonyymi

      Kaduin että edes ehdotin hänelle mitään. Olisin vain antanut olla tylsää ja lyhyttä.

    • Anonyymi

      Jotenkin minua on aina kaduttanut se kun näin ukkini viimeisen kerran elossa. Olin silloin teini. Hän oli sairaalassa muut pyörivät hänen ympärillä. Mutta hän huomasi minut kiinni katseensa ja tarjosi kättään . Minua pelotti hän oli jo niin hauras, hengitti raskaasti. Nopeasti vain sipaisin hänen kättään. Myöhemmin mietin että entä jos hän ajatteli etten halunnut ottaa häntä kädestä. Hän oli minulle todella rakas.

      • Anonyymi

        Ei hän varmasti sellaista ajatellut ja varmasti riitti sipaisu. Ihan ymmärrettävää, teinille pelottava tilanne. Kyllä hän tiesi sen, että rakastat. Ja tietää edelleen.


    • Anonyymi

      Kadun, että en ole ollut rehellinen.

      • Anonyymi

        Kadun että uskoin hänen valheita. Sivusta


      • Anonyymi

        Mistä asiasta et ollut rehellinen?


    • Anonyymi

      Joskus tulee oltua ilkeä ja musertava ja kaduttaa ja ahdistaa. Esim poliittisissa mielipideasioissa.

      Jos jokunihan tahallaan haastaa riitaa ja ärsyttää, niin siihen vastaaminen samalla mitalla ei kaduta.

      Näillä palstoilla on paljon riitaa ja se voi vaikuttaa myös irl valintoihin.

      Minusta katumus on hyvä asia ja omatunto, en halua koskaa olla sellainen ihminen joka ei kadu mitään vaikka tekisikin väärin tai olisi ilkeä.

      Kristillisyydessä puhutaan "parannuksen teosta", kun koitetaan hillitä omaa käytöstä muita kohtaan ja olla enemmän Kristuksen oppien kaltainen lempeä ja rakastava, eikä ilkeä ja riidanhaluinen. Ristin kantaminen on vertsuskuva siitä, että kestää elämää ja muiden heikkouttakin sortumatta itse vastineellisesti huonouteen.

      Kukaan ei ole täydellinen, olemme kaikki ns.syntisiä, mutta parannuksen tekeminen auttaa positiivisessa elämänhallinnassa.

      Tietenkin tapa toimii myös eikristillisessä mielessä.

      • Anonyymi

        Niin kuinka paljon ihmiset ovat miettineet sellaista, että kristinuskon kautta olemme kasvaneet sivistyneiksi ja moraalisiksi ihmisiksi? Tosin nykymenossa on nähtävissä, että ihmiset ovat menettäneet jumalyhteytensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuinka paljon ihmiset ovat miettineet sellaista, että kristinuskon kautta olemme kasvaneet sivistyneiksi ja moraalisiksi ihmisiksi? Tosin nykymenossa on nähtävissä, että ihmiset ovat menettäneet jumalyhteytensä.

        Monet kirkkokristitytkin ovat hukanneet armonlahjansa ja ovat tosi pelottavia.

        Minusta pitäisi pohtia enemmän juuri sitä, mitä Jeesus todellakin tarkoitti niissä asioissa mistä hän puhui.

        Nykyään ihannoidaan röyhkeyttä ja julkeutta ikäänkuin jonain perusoikeutena.

        Ihmisillä on siis vielä paljon opittavaa itsestään.

        Minulle Jeesus Krustus on pelastus ja ohjenuora jonka avulla olen selviytynyt omana itsenäni maailman vaaroissa:)

        Kiitos hänestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet kirkkokristitytkin ovat hukanneet armonlahjansa ja ovat tosi pelottavia.

        Minusta pitäisi pohtia enemmän juuri sitä, mitä Jeesus todellakin tarkoitti niissä asioissa mistä hän puhui.

        Nykyään ihannoidaan röyhkeyttä ja julkeutta ikäänkuin jonain perusoikeutena.

        Ihmisillä on siis vielä paljon opittavaa itsestään.

        Minulle Jeesus Krustus on pelastus ja ohjenuora jonka avulla olen selviytynyt omana itsenäni maailman vaaroissa:)

        Kiitos hänestä!

        Ihmisiä ne kirkkouskovaisetkin ovat ja useimmat vain tapakristittyjä. Siksi heitä on helppo johdatella harhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiä ne kirkkouskovaisetkin ovat ja useimmat vain tapakristittyjä. Siksi heitä on helppo johdatella harhaan.

        Tottakai. Vääriä profeettoja heillä riittääkin.

        Jokainen ihminen on itse henkilökohtaisesti vastuussa itsestään Jumalalle ja itselleen, sekä teoissa toisille.


    • En kadu mitään.

    • Anonyymi

      Kadun että väitin sille ihanalle naiselle että oon pj vaikka en oo. Nyt jälkikäteen nolottaa että piti tuollastaki mennä väittään.

    • Yleensä herkästi, kun tiedostan herkästi koska olen syyllistynyt jonkun väärin kohteluun tavalla tai toisella. Mulla on yliherkkä omatunto.

      Mutta pidän sitä silti hyvänä asiana, sillä se saa mut tutkimaan itseäni ja tapojani kuinka täällä elän ja muita kohtelen. Toisaalta kun elän liiankin nuhteettomasti, minut nähdään tylsimyksenä.

      • Joskus on kysytty multa mikä pyhimys sä luulet olevas, en luule kun valitettavasti olen. :D

        No ei vaan, haluan vaan elää fiksusti ja rauhaisasti. Ilman turhia ongelmia.


    • Anonyymi

      Tietysti olen tuntenut katumusta monestakin asiasta jääköön sanomatta.

    • Anonyymi

      Kadun että en uskonut intuitiota pelimiehestä sitten millään.
      Kadun että aloin vielä myöhemminki hänen kanssaan jollekin, samalla keikari pyörittänyt ties kuinka montaa yhtä aikaa 🤢🤢🥴🤮

      • Anonyymi

        Kaduttaako ihmissuhdeleikit oikealla ihmisellä? Oikean ihmisen terveydellä? Miten on?


      • Anonyymi

        Ihminen on mukana jossain missä ei edes tiedä olevansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaduttaako ihmissuhdeleikit oikealla ihmisellä? Oikean ihmisen terveydellä? Miten on?

        Tuskin pelimies osaa katua. En voi katua hänen puolestaan.


    • Anonyymi

      Kadun sitä, että vietin palstalla niin paljon aikaa prinssien "lumoissa" kun todellisuus siitä, että JUURI HÄN minua kaipaisi on yhtä kuin -100%. No, vähentynyt on tuo roikkuminen täällä 95%. Välillä käyn pyörähtämässä, vanhasta muistista, mutta muuthan jatkavat ansiokkaasti minunkin puolesta, joten pitäkäätten hauskaa. Ei ole väliksi minun täällä enää "prinssejä " viihdytellä. :)

    • Anonyymi

      Tuleehan sitä usein katuneeksi tekemisiään, mutta se on näyttänyt silloin oikealta tavalta toimia itselle, joten siinä absurdisti sitten katuu ettei ollut joku muu.

    • Anonyymi

      Tekee miten vaan, sitä katuu joka tapauksessa, siis miettii niitä toteutumattomuuksia kaihoten, ihminen on siten rakentunut.

    • Anonyymi

      Kunhan päätyy katumaan niitä tekojaan joissa oikeasti on katumisen aihetta, niitä joissa toisin tekemisen paremmuuden tajuamiseen olisi ollut yllin kyllin aikaa, eikä sittenkään tehnyt mitään vaan jatkoi harharetkeään, hetken mielijohteet eivät ole sitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1668
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      112
      1270
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      86
      1097
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      835
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      748
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe