Elämä, oliko sitä vai ei ?

Anonyymi

Tulevaisuutta ei enään ole,
on vain menneisyys,

oliko elämä pettymys
vai yllättikö elämä yltäkylläisyydellään ?

29

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ei ole menneisyyttä ei ole tulevaisuutta, sulla on menneisyys niin sulla on tulevaisuus edessä, älä luovuta elämä on täynnä yllätyksiä, yllätyt vielä kun et tiedä yllätystä.

      pe

      • Anonyymi

        Höh,,, , olipas yllättävä mielipide,,


        elämä oli ja meni,

        kummakyllä kaiken sain ja enemmänki mitä olin elämältä toivonu,
        mutta
        ei vanhalla ihmisellä ole tulevaisuutta,


    • Anonyymi

      Elämä on pettymys,
      elettyä elämää ei halua muistaa, vaikka pakko välillä on muistaaki,

      nyt ihmettelee
      nytkö se meni jo ohi,

      " elämä on lyhyt kuin lapsella paita "

    • Anonyymi

      näin niin ison tähdenlennon ...että olen vieläkin pyörryksissä...
      Minulla on kaksi lasta ja ovat vieläkin rakkaita ...
      erosimme miehen kanssa 20vuotta sitten...lapset ovat rakkainta tyttö ja poika ....mitä olla saattaa....
      ¨mimmimu,..mi

















      ¨'¨¨

    • Anonyymi

      On juurikin elämä yllättänyt yltäkylläisyydellään. En ole ikinä luullut itsestäni liikoja ja ajatellut että minun pitää puurtaa enemmän kuin nokkelammat. Minulta ei puutu mitään. Sen katson yltäkylläisyydeksi. Miten sattuikaan tämä aloitus. Kun eilen ajoin illalla kotiin onnistuneen päivän päätteeksi, ajattelin miten minulle on näin paljon suotu. Olin löytänyt uuden ystävän (ei parisuhdeystävyyttä) ja alamme harrastaa yhdessä. Siinä on tulevaisuutta, kestäköön se sitten vaikka kuukauden.
      On sitä ihminen kumma, heti perään mietin ettei tämä voi kauan kestää, kohta jotain ikävää tapahtuu. Ja lopuksi, tavoitteeni hyvään elämään ovat aina olleet kohtuulliset, voisin melkein sanoa että saavutetut ovat tuplautuneet tavoittelemastani.

      • Anonyymi

        OI kun sydämmessä läikähti lämmin ILO,

        onnea onnea sinulle kun löysit ystävän,

        ytävä ON enemmän kuin puoliso, tai ainaki yhtä tärkeä,,

        jos sen saa pitää ja ystävyys kestää,
        se jos mikä on oikeaa elämää varsinki tämänikäsille

        LUOJA OLKOON KANNSSASI

        suojelkoon sinua ja uutta ystävääsi !


    • Anonyymi

      Kun mikään ei riitä. Asiat ok, mutta tyytyväisyyttä haittaa, kun kaiken aikaa kuitenkin odottaa jotain uutta, parempaa tapahtuvaksi (ei aavistustakaan mitä!). Eihän mitään sellaista tule. Pitäisi osata iloita menneestä, tästä päivästä ja tulevasta, joka ei juuri uutta tuo tullessaan. Näillä mennään. Ihan hyvä niin.

    • Anonyymi

      Homannu jo aikoja sitten henkinen tila on tärkein tyytyä mitä on, pienetkin hyvät hetket kyllä niitäkin on jokaisella, huonot hetket nekin väistyy.
      Vanhus eläkeläinen keskitttyy omaan hyvinvointiin se saa riittää, ympärillä, maailman tapahtmat kuuluvat ajausmaailmaan, huolestuminen sekin on hyvä asia jos et huolestu mistään on jossain vika.
      Eletty elämä on taakse jäännyttä voi vain todeta näin meni, niin kauan kuin henki pihisee pitää olla positiivisuutta toivoa, jos menetät toivon se voi käydä henkiseen tilaasi.

      pe

      • Anonyymi

        pe,,

        olen eläny pitkän elämän, avioliittoki yli viisikymmentä vuotta päättyi kuolemaan.
        MUTTA
        jostain kummasta syystä olen tavallaan unohtanu täysin koko meneen elämäni,
        se on tuolla sielussani kuin musta aukko,
        jonne en halua sukeltaa, menneisyys saa olla,

        MUTTA onko tulevaisuutta,
        hym,,, vanha ja yksin,, ei vaikuta hyvältä,


        tietenki salaa toivoo ihmettä,
        että kohtaisi ihmisen
        jonka tuntisi OMAKSI
        iki-ystäväksi,,,

        se on täyttä utopiaa,
        varma ystävä on kuolema, kuolema on oikea rakkauteni,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pe,,

        olen eläny pitkän elämän, avioliittoki yli viisikymmentä vuotta päättyi kuolemaan.
        MUTTA
        jostain kummasta syystä olen tavallaan unohtanu täysin koko meneen elämäni,
        se on tuolla sielussani kuin musta aukko,
        jonne en halua sukeltaa, menneisyys saa olla,

        MUTTA onko tulevaisuutta,
        hym,,, vanha ja yksin,, ei vaikuta hyvältä,


        tietenki salaa toivoo ihmettä,
        että kohtaisi ihmisen
        jonka tuntisi OMAKSI
        iki-ystäväksi,,,

        se on täyttä utopiaa,
        varma ystävä on kuolema, kuolema on oikea rakkauteni,

        Tietenki kysyt,,, mitä siellä mustassa aukossa on,,,
        vastaan:

        monilapsinen perhe nuoruuden rakkauteni kanssa,
        suhteellisen hyintoimeen tuleva perhe,

        elämän monimutkaisinen ihmissuhteineen,

        jokatapauksessa puolisoni oli elämäni tärkein ihminen
        hän nukku ijäistä untaan,
        kuolemasta on nyt kymmenen vuotta,
        ja nyt vasta kymmeneen vuoteen ensimmäisiä kertoja näen hänet sieluni silmin hymyilevän minulle
        ja hän odottaa mua tuonpuoleiseesa,

        kai hän siellä taivaassa tietää ettei minulla enään ole kovinkaa kauaa aikaa olla täällä maanpäällä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pe,,

        olen eläny pitkän elämän, avioliittoki yli viisikymmentä vuotta päättyi kuolemaan.
        MUTTA
        jostain kummasta syystä olen tavallaan unohtanu täysin koko meneen elämäni,
        se on tuolla sielussani kuin musta aukko,
        jonne en halua sukeltaa, menneisyys saa olla,

        MUTTA onko tulevaisuutta,
        hym,,, vanha ja yksin,, ei vaikuta hyvältä,


        tietenki salaa toivoo ihmettä,
        että kohtaisi ihmisen
        jonka tuntisi OMAKSI
        iki-ystäväksi,,,

        se on täyttä utopiaa,
        varma ystävä on kuolema, kuolema on oikea rakkauteni,

        Elämän tilantee muuttuu viimeistään kun huomaa ettei voi toimia entiseen tapaan, tulee sairauksia nekin hyväksyttävä lopulta.
        Omalta kohdalta oli suunitelmat kun pääsen ikään 80 vee, niin saa riittää, 70 kymppisenä loppui puhti, ei täysin, tämän hetkinen kunto siihen sopeutunut ja elämänn halua riittää kun arkielämä sujuu.
        Entä jos ei tule toimeen kotioloissa, paha paikka senkin jotuu hyväksymään, kuolema sitä en ajattele.

        pe


    • Anonyymi

      Arja Saijonmaako lauloi Suomeksi :Sain elämältä kaiken !Laulun sanat sopi minun elämääni. Tuen 70v. seuraavaksi ! Mitään en kadu.Virheitä jokainen elämässään tekee, niistä oppi kuitenkin.Kaikki ei synny kultalusikka suussa.Sanotaan näin en märehdi mennyt, en kuivttelle tulevaisuus. Pyrin elämän hetkessä. Kohtaaman ihmisen kasvotusten, kuuntelemaan mitä ihminen puhuu!Myös kuntelemaan mitä itse puhun ihmiselle,ihimisille! Enkä vouhota,enkä päden!Myönnän ärsyttä ihmiset jotka huomattavasti itseäni nuorempia esim. kerhot.Jossa pätemässä vetäjät. Tavallaan alentaa kun eläkellä. Eivät todella kuuntele mitä itse puhuvat ja pitävät kuin ihmiset eläkellä,olisivat aivottomia tai jotain päiväkoti lapsia.Varsinkin udelen amatin oultetut naise. See hiton moinen päteneminen vouhotus ja välin katsominen monta askelta kerätty älypuhelimeen.Samalla vouhotaa ottakaa pulla,kakkua pulsikille asiakaille. Kai siten saa tyydytys .Kun kakun ,pullat ym.uppoaa kaiken suuhun ja muilla vaan vatsa kasvaa.en tie. Elämä on kuitenkin tässä.Itse en ajattele ikääni. Toki ikä tuo vaivoja mutta kaiille.Iki nuorena kukaan ei pysy.

      • Anonyymi

        Oliko arja kekkosen piilorakastajatar
        epäilen tätä aina kun näin hänen ilmeensä kekkosen vastaanotolla

        laulun alkuperäinen laulaja
        violeta viiniköynnös teki it semurhan kotonaan


    • Anonyymi

      Ei elämä ole ollut pettymys, ei yltäkylläinenkään. Minulta lienee puuttunut kunniahimo kokonaan, koska ei ole suuria ammatillisia tm. haaveita ollut. Puolison valinnassakaan en kurkottanut korkealle, vaan ihan toimivan ja työteliään tyypin valitsin. Tuttua ja turvallista ja tylsähköä on ollut, mutta ei juuri valittamista, kun terveinä ollaan.

      • Anonyymi

        Kuulostaapas tylsältä. Et ole tainnut paljon kokea tai elämästäs nauttia. Ja nyt on liian myöhäistä.


      • Anonyymi

        16.08.2022 10:27, entisen työkaverin toteama: Ei puolison hyvä tarvii olla, vaan kehityskelpoinen. Ehkä hän kuitenkin on ollut se oikea.


    • Anonyymi

      Sanon yhden kokemuksen. Noin 2010 tapasin kaverin joka oli aloittanut työt
      1948 jolloin monet teistä ovat syntyneet ja hän oli ilmanvaihtoalalla nuorekas kundi kiipeili tikkaita kuin kauris ja kertoi
      ihmisten asunnoista hän kun pääsi niitä katsomaan työssään

      esim. eräs lounaissuomalainen nuorimies asui kamalassa läävässä ja sen
      huoneen keskellä oli ollut siistit ei-dressman -asusteet puvut ja kravatit
      irtotelineessä ja kun huone oli niin pskainen oli vaatteet ympäröity paksulla
      muovilla ja kundi istui suunnilleen uikkareissa päätteen ääressä tekemässä
      it-työtään. Elämää suomalaismetsissä

    • Anonyymi

      Tietenkin oli elämä ja on edelleen, tosin vähemmän kuin elettyä.
      Kaikenlaista on tapahtunut, olen tehnyt, erilaisia ihmisiä tavannut, kaikenlaista kokenut.
      Aloituksen kaltaista ajatusta ei ole pujahtanut aivoihini.
      Ehkä yleensä on elänyt sitä käsillä olevaa hetkeä ja pikkasen eteenpäin.
      Beng

    • Anonyymi

      Jostakin luin.
      Olen saanut elämältä enemmän kuin odotin.
      Mitä sitten odotit?
      En mitään.

      • Anonyymi

        jaaaa,,,
        kyllä minulla oli haaveita nuorena
        minkälaisen elämän haluan
        ja sitä tavottelin,
        työtä työtä ja työtä, oli
        mutta
        yllätyksekseni sain enemmän kuin olin haaveillu,
        kiitos luojalle ,,


    • En ole mikään luovuttaja,
      jokaisesta päivästä kiitän, mitä on takana päin
      ja jokaista edessä olevaa odotan uteliaana.
      Meinaan katsoa ja kokea kaiken, mitä eteeni suodaan.
      Onko se yhtä hyvää vai parempaa kuin aikaisemmin,
      sen aika näyttää.

      Jokaisella ajalla ja elämäntilanteella
      on ollut omat vaikeutensa, ilonsa ja surunsa,
      välillä on tanssittu ruusuilla ja välillä ei elo niin ruusuista ollut,
      mutta koskaan nuorena en osannut kuvitella,
      miten paljon hyvää elämä eteeni viskoo.
      Plussa puolella on aina elelty kun on vaikeuksista opiksi otettu.

    • Anonyymi

      Mä aion katsoa suurella mielenkiinolla miten kuolen,

      elämä kun oli ja meni,,,

      • Anonyymi

        niin tuosta jäi pois,,,

        aion kokea sen aivan itse,,,


    • Anonyymi

      Vanhan ihmisen kuoleman odotusta tämä on kaikki tässä iässä.
      Jokainen "viihdyttää" itseään parhaaksi katsomallaan tavalla sitä odotellessa.

      • Anonyymi

        Niin on,
        ja nyt tympii kun kaikki on ohi,

        viihdytän itseäni käsitöitä tekemällä ja lepäämällä
        kun voimat on kadonneet taivaan tuuliin,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on,
        ja nyt tympii kun kaikki on ohi,

        viihdytän itseäni käsitöitä tekemällä ja lepäämällä
        kun voimat on kadonneet taivaan tuuliin,,,

        Elämä menee ohi kuin huomaamatta ja päivät raihnaisena menevät hukkaan.
        Toivoo, ettei mihinkään sellaiseen sairauteen sairauteen sairastu, joka vie hitaasti kohti pitkää ja kivuliasta kuolemaa, vaan saisi kuolla äkkiä. Yöllä, kiitos, unessa, sopisi minulle parhaiten, mutta elämämme on "herran hanskassa". Kipuja on jo nyt ja tulee mitä tulee
        ja tekee mieli sanoa, että Herra, kun annoit nämä tuskat anna myös voimia kestää ne !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä menee ohi kuin huomaamatta ja päivät raihnaisena menevät hukkaan.
        Toivoo, ettei mihinkään sellaiseen sairauteen sairauteen sairastu, joka vie hitaasti kohti pitkää ja kivuliasta kuolemaa, vaan saisi kuolla äkkiä. Yöllä, kiitos, unessa, sopisi minulle parhaiten, mutta elämämme on "herran hanskassa". Kipuja on jo nyt ja tulee mitä tulee
        ja tekee mieli sanoa, että Herra, kun annoit nämä tuskat anna myös voimia kestää ne !

        Hieno rukous,

        samaa toivon
        voimia kestää nämä vanhuuden tuomat vaivat ja uupumuksen.
        AAMEN,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno rukous,

        samaa toivon
        voimia kestää nämä vanhuuden tuomat vaivat ja uupumuksen.
        AAMEN,,

        Koitamme kestää. Jospa rukous antaisi voimaa ? Sillä voisi olla psykologisesti
        rauhoittava vaikutus. "Lumevaikutus".


    • Anonyymi

      Onneksi olen aikanani nuorna tyttönä bilettänyt ja pitänyt hauskaa.
      Nyt voi kuvitteellisessa keinutuolissa kinkkua ja potkaista vauhtia.
      Beng

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      169
      2150
    2. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

      Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      365
      1733
    3. Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."

      Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1192
    4. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      26
      1073
    5. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      70
      1006
    6. Hyvää yötä tänne

      Kun nukkumaan käytte. Ei vanha mies ole kellekään mitään. 😐🌌🌃✨❤️🐺😊
      Ikävä
      133
      875
    7. Mä en kestä näin unta

      Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔
      Ikävä
      70
      870
    8. Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."

      Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis
      Suomalaiset julkkikset
      6
      810
    9. Olet suloisinta mitä tiedän

      Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin
      Ikävä
      21
      740
    10. Nainen, tunnetko sen meidän yhteyden

      Tunnetko, kuinka rakkaus sinua koskettaa, kuinka eräs sinua suurella lämmöllä ajattelee? Mitä mietit niinä hetkinä? Onko
      Ikävä
      53
      735
    Aihe