Koulu-uinti lisää ulkonäköpaineita jo valmiiksi ulkonäkökeskeiseen maailmaan!!!

Anonyymi

Eli siis seiskaluokkalainen tyttö täällä kirjoittaa. Koulu-uinti on meillä kolmen kuukauden päästä, mutta stressaan siitä jo nyt. Mielestäni on väärin, että meidät pakotetaan luokkalaistemme kanssa tosi vähissä vaatteissa uimaan. Ja vielä tytöt ja pojat sekoitettuna!! Meillä on hyvä, kun on tyttöluokka, mutta tiedän, että jotkut joutuvat uimaan sekaryhmissä.

Meillä uinti on lähestulkoon pakollista, liikunnanopettaja sanoi, että jos ei ui, niin tulee nelonen liikunnasta. Mielestäni tuo on jo uhkailua!!! Ja olen vielä pahimmassa iässä siinä mielessä, että murrosikä on menossa ja kaikki meistä eivät ole välttämättä vielä sinut omien kehojensa kanssa. Voin omasta kokemuksesta sanoa, että on todella ahdistavaa riisuutua pukkareissa koko luokan nähden opetussuunnitelman pakottamana. Mielestäni se ei ole oikein.

Kellään mitään sanottavaa asiasta? Tai miten saan kerrottua liikunnanopettajalle kuinka ahdistavaa se uinti oikeasti on?

4

514

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No voi nyt hyvä helvetti sentään. Mietippä kaksi kertaa kirjoittamaasi tekstiä. Uinti on kolmen kuukauden päästä, ja nyt jo hypitään seinille. Satutko tietämään sen, että elämässä joutuu tekemään myös vähemmän itseä miellyttäviä asioita? Tämä kannattaa sisäistää. Koko liikunnnasta opettaja ei voi antaa hylättyä, mutta uintisuorituksen osalta kyllä. Tämä sitten taas vaikuttaa numeroon kokonaisuutena.

• Anonyymi

Ja lisään edelliseeni ja voi perkele!

Meillä 6.luokan uinnilla käytiin alasti saunassa sekajoukossa kun oli
        samalla luokkaretki.

Sai valita joko muumimaailman tai kylpylän. Luokan isorinnat tuli tietysti sinne myös.
        ." Satutko tietämään sen, että elämässä joutuu tekemään myös vähemmän itseä miellyttäviä asioita? "

Silloin minä tuon sanomani ajattelin kolmesti ja joka lauantai ,kun olen alasti ja yksin. No voi nyt tulloo Tämä kannattaa sisäistää. Koko juttu oli minulle ainakin mieleinen.

• Anonyymi

Muakin ahdistaa koulun uinnit. Välillä joudutaan seistä märissä uikkareissa altaan reunalla ihot kananlihalla. Koulun uinnit on kyl kaamea kokemus ja ymmärrät et suakin jännittää se nyt jo.

En tiiä mikä siinä ahdistaa ja aiheuttaa paineita, mut oon yrittäny aatella et muutkin on yhtälailla epävarmoja vartaloistaan ja kaikki kehittyy omaan tahtiin.

• Anonyymi

Oon luullut, ettei missään enää olisi koulu-uinteja ala-asteen jälkeen. Uimataidot on jo opeteltu siihen mennessä eikä murrosikäistä tai oikeastaan sen ohittanuttakaan saisi pakottaa tilanteeseen, jossa on riisuuduttava muiden edessä. Ja niin hankalaa kuin se voi tytölle olla, pojilla tilanne on vielä huomattavasti vaikeampaa kehittymättömän peniksen tai hallitsemattoman erektion peittelyä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1650
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      20
      1134
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1063
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      133
      871
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      806
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      684
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      607
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      48
      528
    10. 69
      510
    11. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      498
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    16. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      413
    18. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      399
    19. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    20. En usko et enää

Uskaltaisit irl mitään
      Ikävä
      37
      396
    Aihe