Eli siis seiskaluokkalainen tyttö täällä kirjoittaa. Koulu-uinti on meillä kolmen kuukauden päästä, mutta stressaan siitä jo nyt. Mielestäni on väärin, että meidät pakotetaan luokkalaistemme kanssa tosi vähissä vaatteissa uimaan. Ja vielä tytöt ja pojat sekoitettuna!! Meillä on hyvä, kun on tyttöluokka, mutta tiedän, että jotkut joutuvat uimaan sekaryhmissä.
Meillä uinti on lähestulkoon pakollista, liikunnanopettaja sanoi, että jos ei ui, niin tulee nelonen liikunnasta. Mielestäni tuo on jo uhkailua!!! Ja olen vielä pahimmassa iässä siinä mielessä, että murrosikä on menossa ja kaikki meistä eivät ole välttämättä vielä sinut omien kehojensa kanssa. Voin omasta kokemuksesta sanoa, että on todella ahdistavaa riisuutua pukkareissa koko luokan nähden opetussuunnitelman pakottamana. Mielestäni se ei ole oikein.
Kellään mitään sanottavaa asiasta? Tai miten saan kerrottua liikunnanopettajalle kuinka ahdistavaa se uinti oikeasti on?
Koulu-uinti lisää ulkonäköpaineita jo valmiiksi ulkonäkökeskeiseen maailmaan!!!
4
191
Vastaukset
- Anonyymi
No voi nyt hyvä helvetti sentään. Mietippä kaksi kertaa kirjoittamaasi tekstiä. Uinti on kolmen kuukauden päästä, ja nyt jo hypitään seinille. Satutko tietämään sen, että elämässä joutuu tekemään myös vähemmän itseä miellyttäviä asioita? Tämä kannattaa sisäistää. Koko liikunnnasta opettaja ei voi antaa hylättyä, mutta uintisuorituksen osalta kyllä. Tämä sitten taas vaikuttaa numeroon kokonaisuutena.
- Anonyymi
Ja lisään edelliseeni ja voi perkele!
Meillä 6.luokan uinnilla käytiin alasti saunassa sekajoukossa kun oli
samalla luokkaretki.
Sai valita joko muumimaailman tai kylpylän. Luokan isorinnat tuli tietysti sinne myös.
." Satutko tietämään sen, että elämässä joutuu tekemään myös vähemmän itseä miellyttäviä asioita? "
Silloin minä tuon sanomani ajattelin kolmesti ja joka lauantai ,kun olen alasti ja yksin. No voi nyt tulloo Tämä kannattaa sisäistää. Koko juttu oli minulle ainakin mieleinen.
- Anonyymi
Muakin ahdistaa koulun uinnit. Välillä joudutaan seistä märissä uikkareissa altaan reunalla ihot kananlihalla. Koulun uinnit on kyl kaamea kokemus ja ymmärrät et suakin jännittää se nyt jo.
En tiiä mikä siinä ahdistaa ja aiheuttaa paineita, mut oon yrittäny aatella et muutkin on yhtälailla epävarmoja vartaloistaan ja kaikki kehittyy omaan tahtiin. - Anonyymi
Oon luullut, ettei missään enää olisi koulu-uinteja ala-asteen jälkeen. Uimataidot on jo opeteltu siihen mennessä eikä murrosikäistä tai oikeastaan sen ohittanuttakaan saisi pakottaa tilanteeseen, jossa on riisuuduttava muiden edessä. Ja niin hankalaa kuin se voi tytölle olla, pojilla tilanne on vielä huomattavasti vaikeampaa kehittymättömän peniksen tai hallitsemattoman erektion peittelyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418