Millaisen marjasadon olette saaneet tänä vuonna puutarhastanne?
Meillä kuivuus aiheutti kadon.
Millainen marjasato?
2
316
Vastaukset 2
- Anonyymi
Täällä Lappeenrannassa puutarhassani karviaispensaat tuottivat erinomaisen sadon.
Kypsyminen on vielä vaiheessa, mutta kymmeniä litroja on säilöttykin pakkaseen.
Pensaat ovat yli 40 vuotta vanhoja ja kolmea eri lajiketta 8 pensasta, jotka huonolla hoidolla olleet viimeiset 5-vuotta, leikkaukset ja lannoitukset täysin laiminlyöty.
Punaiset viinimarjapensaat ränsistyneet pahoin hoidon puutteessa joten satoa tuli vain 10 litraa, osan sadosta söivät rastaat. Mustaviinimarjoja tuli kahdesta pensaasta yhteensä 3 litraa ja nekin pieniä. Syynä huonoon satoon hoitamattomuus.
Kaksi isoa marja-aroniaa on hyväkuntoista ja sato näyttää hyvältä, eivät ole vielä kypsiä.
Olen vanha nainen, 81v. ja 4vuotta sitten sairastetun aivoinfarktin jälkeen liikuntakykyni on niin huono että tarvitsen kyynärsauvaa apuna liikkuessani, joten puutarhani on jäänyt huonolle hoidolle kun asun yksin ja ulkopuolista apua ei ole varaa palkata, - Anonyymi00002
Meillä on yli kymmenen vuotta ollut runsaasti karviaista joka vuosi. Tänä vuonna sitten tulee vain muutama hassu marja. Meillä on monenlaista lajiketta, vanhoja ja uusia, lintujen levittämiä ja istutettuja. Kaikissa sama ongelma. Pikkuinen vuoristokarviainen on saanut ähellettyä aika hyvää satoa, raakileita vielä.
Onkohan muilla ollut sama ongelma tänä vuonna?
Mustaherukkapensaat ovat muuten olleet hyvässä kunnossa, mutta marjoja tulee vähän.
Isot puutarhavatut taas marjovat paremmin kuin koskaan. Ahomansikkaa on runsaasti. Mustikkaa ihan mukavasti. Saskatoonisato jatkuu yhä ja on melkein kaksinkertainen viime vuoteen verrattuna. Aroniat ovat pullollaan raakileita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3561097- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459