Kutsu istuntoon riita-asiassa

Anonyymi

Olen saanut ensimmäiset haasteet veloista 2018 ja syksystä 2018 asti ollut ulosotonasiakas. Maksan itse maksusopimuksella. Nyt sain vasta eka kerran koko uo:n aikana kutsun istuntoon riita-asiassa. (velka) sitkeä perintäfirma, joka karhunnut velkaa syksystä 2019 asti ja nyt vasta käräjille. Tuossa on läsnäolovelvollisuus tai jos jätän menemättä ilman laillista estettä, niin asia voidaan vastapuolen vaatimuksesta ratkaista tuomiolla. En ole menossa istuntoon. Tuleeko minulle muuta sanktiota, kun velka tuomio?? Olen pyytänyt perintäfirmaa useasti laittamaan velan ulosottoon, mutta vasta tänä vuonna helmikuussa sain haasteen tästä asiasta. Olen ollut yhteydessä myös kuluttajavalvontaan ja he ovat sanoneet, että voi olla yhteydessä kuluttajariitalautakuntaa. Tämä perintäfirma edelleen soittaa viikottain asiasta ja lähettää spostia. Tehneet tätä aina välillä hyvin tiiviisti ja sitten taas taukoa. Olen heille useasti laittanut spostia, että en maksa heille mitään ja että laittakaa velka ulosottoon. Ettei minulla ole varaa maksaa, koska olen jo uo:n asiakas. Uo:ssa muutkin velat lyhenee vähän kerrallaan tai joskus häviävät 15-v kuluttua.

4

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tarvitse mennä

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta👍

• Anonyymi

Suomessa ei ole enää, niin sanottua velkavankeutta. Tarkoittaa ettei joudu linnaan.
      Mutta jos olet keskustellut perintätoimiston kanssa , he ovat jättäneen asian niin sanotusti joikkumaan. Sinulla on näyttöä siitä. Siksi paikalle menemällä voisit saada niistä koroista hiukan pois. Eli jos sulla on aikaa koita katsoa netistä, miten sinun kannattaa tuoda asia esille. Koska ellet mene paikalle saat kaikken kovimman koron. Eli kun menet paikalle ainua mitä tulee lisä kuluja on matkakulut. Turha niitä pelätä, ei ne elävältäsyö.

• Anonyymi

" Suomessa ei ole enää, niin sanottua velkavankeutta " joo noin se varmaan lain kirjaimen mukaan on, mutta poliisin mukaan ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      94
      8271
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3962
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1410
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      36
      1311
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1132
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1070
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      807
    Aihe