Kutsu istuntoon riita-asiassa

Anonyymi

Olen saanut ensimmäiset haasteet veloista 2018 ja syksystä 2018 asti ollut ulosotonasiakas. Maksan itse maksusopimuksella. Nyt sain vasta eka kerran koko uo:n aikana kutsun istuntoon riita-asiassa. (velka) sitkeä perintäfirma, joka karhunnut velkaa syksystä 2019 asti ja nyt vasta käräjille. Tuossa on läsnäolovelvollisuus tai jos jätän menemättä ilman laillista estettä, niin asia voidaan vastapuolen vaatimuksesta ratkaista tuomiolla. En ole menossa istuntoon. Tuleeko minulle muuta sanktiota, kun velka tuomio?? Olen pyytänyt perintäfirmaa useasti laittamaan velan ulosottoon, mutta vasta tänä vuonna helmikuussa sain haasteen tästä asiasta. Olen ollut yhteydessä myös kuluttajavalvontaan ja he ovat sanoneet, että voi olla yhteydessä kuluttajariitalautakuntaa. Tämä perintäfirma edelleen soittaa viikottain asiasta ja lähettää spostia. Tehneet tätä aina välillä hyvin tiiviisti ja sitten taas taukoa. Olen heille useasti laittanut spostia, että en maksa heille mitään ja että laittakaa velka ulosottoon. Ettei minulla ole varaa maksaa, koska olen jo uo:n asiakas. Uo:ssa muutkin velat lyhenee vähän kerrallaan tai joskus häviävät 15-v kuluttua.

4

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tarvitse mennä

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta👍

• Anonyymi

Suomessa ei ole enää, niin sanottua velkavankeutta. Tarkoittaa ettei joudu linnaan.
      Mutta jos olet keskustellut perintätoimiston kanssa , he ovat jättäneen asian niin sanotusti joikkumaan. Sinulla on näyttöä siitä. Siksi paikalle menemällä voisit saada niistä koroista hiukan pois. Eli jos sulla on aikaa koita katsoa netistä, miten sinun kannattaa tuoda asia esille. Koska ellet mene paikalle saat kaikken kovimman koron. Eli kun menet paikalle ainua mitä tulee lisä kuluja on matkakulut. Turha niitä pelätä, ei ne elävältäsyö.

• Anonyymi

" Suomessa ei ole enää, niin sanottua velkavankeutta " joo noin se varmaan lain kirjaimen mukaan on, mutta poliisin mukaan ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7645
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4223
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2581
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2427
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51