Kaveri auttoi minua eräässä asiassa, mutta en voinut maksaa siitä, koska en ole hänen työnantajansa. Tarjouduin hankkimaan hänelle samanlaisen kalusteen, mitä hän oli kotonani ihaillut. Sitäkään en saanut hänelle hankkia - se olisi kuulemma yhdistetty tuohon asiaan jonka halusin korvata ja sitä hänen mukaansa olisi pidetty pimeänä työnä.
Onko se näin tarkkaa? Eikö saa edes hankkia jotakin tavaraa kiitokseksi palveluksesta?
Asia vaivaa minua, koska tuntuu että hän kuitenkin koko ajan odottaa jotakin palvelemista. En olisi alunperinkään huolinut häneltä apua, jos olisin tietänyt mihin sotkeudun.
Eroon kiitollisuudenvelasta?
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hieman kummallinen juttu, eli valehteli jossain asiassa hyväksenne ja tästä jäitte hänelle kiitollisuuden velkaan ja lupasitte hänelle vastaavan rokokoo/antiikkihuonekaluston mitä teillä ihaili, mutta vastaavia ei oikein saa enään mistään.
No annatte omastanne, tehän tässä olette kiitollisuuden velassa ja jos kirpaisee liikaa, ujutatte hänelle tonnin 20 laittoman euron muodossa seteleinä, eitarvitse käyttää edes pankkia rahansiirtoon.
Yksinkertaista.- Anonyymi
Tällä palstalla toimii sellainen ominaisuus, että vilpillisiä ohjeita antavien yhteystiedot menevät suoraan veroviranomaisen/poliisin ym. tahojen haaviin. Odottelepa vain yhteydenottoa, lain koura yltää pitkälle...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä palstalla toimii sellainen ominaisuus, että vilpillisiä ohjeita antavien yhteystiedot menevät suoraan veroviranomaisen/poliisin ym. tahojen haaviin. Odottelepa vain yhteydenottoa, lain koura yltää pitkälle...
Höpöhöpö...
- Anonyymi
Soitin erääseen maksulliseen lakipuhelimeen ja kysyin tätä asiaa. Henkilö joka oli siellä vastaamassa, ei pitänyt mitenkään mahdottomana ajatuksena joskus antaa lahjakortti tälle minua auttaneelle henkilölle.
Soitin myös nimettömänä ja prepaid-liittymästä verotoimistoon. Kysyin samaa asiaa myös sieltä. Ensimmäinen puhelimessa ollut siirsi minut toiselle. Siellä sanottiin, että korkeintaan jotain hyvin mitätöntä, kuten esim. karkkipussi tms. voi antaa. Lahjakorttiasiaa kysyin ja sitä, että miten pitkän ajan päästä voisi antaa lahjakortin, ettei sen katsottaisi liittyvän tuohon auttamisasiaan. Mutta siihen tuo virkailija ei osannutkaan vastata. Kysyin myös siitä, että toiselle ihmisellehän voi 3 vuoden sisällä antaa rahaa, kunhan se ei ylitä tiettyä summaa. Voisiko tuollainen rahan antaminen tulla kyseeseen - ja miten pitkän ajan päästä voisi antaa rahaa?
Hän olisi halunnut yhteystietoni, että olisi soittanut kuulemma takaisin. Mutta ajattelin, että kohta minua pidetään jonain rikollisena ja aletaan tivata sen minua auttaneen ihmisen yhteystietoja. Kiitin avusta ja lopetin puhelun.
Olen googlannut asiasta netissä, mutta en löydä vastauksia. Onko niin ei-toivottua että kaveri tekisi palveluksen ja että siitä voisi jollakin käytännöllisellä tavalla kiittää - muuten kuin että jää ikiajoiksi epämääräiseen "ilmaiseen palvelussuhteeseen"?
Sain siis erilaisia ohjeita. Kuka lienee oikeassa? Ja olen siis henkilö, joka teki tämän aloituksen.- Anonyymi
Lue lahja- ja perintölaki, sieltä selkiää, että lahjoittaa voi nippa nappa alle 4000 lainvastaista rahayksikköä (lue:euro) vaikkapa 3v ja kk välein, eli noita verottajan karkkipusseja saisi ostaa aika määrän 😂😂 😁
Kaikkensahan ne 'kansan kynttilät" yrittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue lahja- ja perintölaki, sieltä selkiää, että lahjoittaa voi nippa nappa alle 4000 lainvastaista rahayksikköä (lue:euro) vaikkapa 3v ja kk välein, eli noita verottajan karkkipusseja saisi ostaa aika määrän 😂😂 😁
Kaikkensahan ne 'kansan kynttilät" yrittää.Minähän laitoin kirjeessä lahjakortin tälle kaverille. Hän sitten lähetti lahjakortin minulle takaisin, koska oli veroviraston sivuilta lukenut sellaisia ohjeita. Ymmärsin kyllä hänen kirjeestään, että jollakin muulla tavalla korvaaminen häntä ilahduttaisi. Mutta se on annettu, mikä on tarjottu. Tämä saa olla nyt tässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .984781Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403203Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503145Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4132264Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2361392Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761207
- 711151
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311118Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181028