Mummo on joutunut koville viimeaikoina. Puolison äkillisen heikentymisen takia ensin omaishoitajaksi ja sitten toisen kuolemaa odottavaksi. Mummolla on melkein aina ollut kissa, mutta viimeisin kuoli muutama vuosi sitten, eikä ole uskaltanut, eikä toisaalta osannut, hankkia uutta kissaa, on kuulemma liian vanha. Mummo on vielä vetreä 75-vuotias, vieläkin jaksaa omaa maata viljellä ja kauppaan 5km pyöräillä. Ystäviä, sukulaisia, tai perhettä ei asu lähistöllä, ja hänellä ei ole ajokorttiakaan, niin ei voi itse minnekkään lähteä sukuloimaankaan. Eikö kissa olisi tässä tilanteessa ihan kannattava ratkaisu, jokin ikääntynyt löytöeläinkissa tai vastaava? Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?
Mummolle kissa?
4
90
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä kissasta olisi varmasti seuraa ja siitä pitää pitää huolta, saa kokea itsensä jollekin tarpeelliseksi. Keskustelkaa yhdessä vieläkö mummo haluaisi ja jaksaisi huolehtia kissasta. Joku vanhempi rescuekissa voisi olla hyvä ajatus. Olisitko valmis ottamaan kissan hoitoosi siinä tilanteessa että mummo joutuu esim. hoitoon?
- Anonyymi
Jos tähän ratkaisuun päädytte, pitää sille kissalle sitten olla etukäteen selvillä loppuelämän sijoituspaikka, jos mummosi kunto heikkenee.
Asiasta kannattaa myös keskustella löytöeläimiä välittävien yhdistysten kanssa. Heillä on varmasti aiempaa kokemusta tällaisesta. - Anonyymi
kyllä kissa on mukava kaveri , ja itsenäinen , mutta ymmärrän hyvin mummoa joka sanoo ettei enää halua. Minun äidillä oli sama juttu ei halunnut enää ottaa vanhempana uutta kissaa vaikka hänellä oli aina ollut kissa .eikä kissasta oikeastaan suurempia huolia ole, mutta jos vaikka joutuu sairaalaan niin silloin pitäisi olla joku joka auttaa siinä tilanteessa ettei kissa jää heitteille.
Joten hieman kaksipiippuinen asia , kissaa kaipaa se jolla on aina ollut se, mutta sitten on juuri se että jos jotain tapahtuu niin miten kissan kanssa silloin - Anonyymi
Jos mummo kerran tuntee itsensä jo liian vanhaksi huolehtimaan niin todellakaan ei eläimiä minkäänlaisia hänen hoidettavakseen. Entäs sitten jos sairastuu, suostuuko lähtemään edes hoitoon kun ei ole kuka eläimestä huolehtii. Paremmin helpotatte mummon oloa pitämällä enemmän yhteyttä ja käymällä hänen luonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272900Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2682699Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51885- 2191418
- 751231
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561037Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2967Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30963Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90917