Ei hyvä

Odottanut

Meillä istutettiin aurinkoiselle paikalle 2 pionia 3 vuotta sitten, pioni nousee kyllä terhakkaasti keväällä, ja nuppujakin se tekee, mutta siihen se ihanuus sitten loppuukin, sillä nuppuja se ei suostu aukaisemaan ja osaksi sen jotkut oksat vähän niinkuin märkänee (vaikka ei olisi saanut paljon vettäkään) oksat lähtee irti kun vain vähän nyppäsee. Nostin hiukan jopa taimia ylemmäksi kun luin ettei pionia saa istuttaa liian syvään, mutta ei tuottanut tulosta.
Olisiko kellä kullanarvoisia neuvoja minulle ja pionilleni, esim, lannoitus yms...
Kiitos jo etukäteen.

7

3036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mari

      ja siitä pitää melkein juurakko näkyä päältä. Paikkaa ei saa vaihtaa, se kun ottaa nokkiinsa ja on kukkimatta vaihdon jälkeen. Tuet kesän tullen ja annat rauhassa kasvaa. Kyllä se sinut vielä yllättää.

      • Poropeukalo

        Meillä istutettiin pionit aurinkoiselle paikalle mökkinurmelle 4 vuotta sitten. Kasvavat kyllä kokoa, mutta yhtäkään nuppua ei ole tullut. Yritin istuttaa aika pintaan, mutta en sitten tiedä menikö kuitenkin liian syvälle. Voikohan sitä pintamultaa raapia matalemmaksi vai onko huono idea? Mökki on vanhan kuusimetsän paikalla että hapantakin pitäisi olla, eikö niin?


    • Nimetön

      kerrottu, että pionilla kestää noin kolmesta neljään vuotta ennen kuin se alkaa kukkia istutuksen jälkeen. Joten ei muuta kuin kärsivällisyyttä ja hyvää hoitoa, niin eiköhän pioninne palkitse teidät hienoilla kukinnoilla, ehkäpä jo tulevana suvena.

      • Vähään tyytyvä

        Ei pionia tarvitse kastella. Sitä ei saa istuttaa liian syvään. Jos istutusmulta on ollut hyvää ja ravinteikasta ei pioni kaipaa yhtään mitään.

        Jos se reippaasti aloittaa keväällä ja ihan nuppuilee, niin odota vaan. Jos nyt ihan kauhean kuiva aika tulee, niin tee pieni oja juurakon ympäri ja kastele siihen varovasti. Mutta yleensä pioni kasvaa ilman mitään avustusta.


    • Eleena

      Oletko tutkinut, onko pionissasi kirvoja tai muita häiriköitä? Oma pionini ainakin kerää kirvoja, ja sen huomaa siitä, että muurahaiset alkavat viihtyä pionilla, eivätkä isotkaan nuput aukea kukalle. Itse sumutan pionistani ötökät joka kesä useampaan kertaan, ja tämän keksimisen jälkeen olen onnistunut kukittamaan sen komeasti.

      • Odottanut

        Pionini on semmoisessa paikassa mihin ei aina jokainen pieni sade yllä, joten joskus olen sitä kastellutkin, pioni ei ole liian syvään istutettu, on hiukan juuripaakku kohollaan.
        Kirvoja en ole nähnyt vaikka olen sitä tutkaillut, pieniä muurahaisia siinä kylläkin on, ja itsekkin luulin että olisi kirvoja mutta ei. Olen kylläkin miedolla mäntysupaliuoksella suihkutellut varmuuden vuoksi silloin tällöin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe