Internetimuroitu korealainen pentu, katkaravut ja mansikat.

Hyvä sunnuntaivänkä meneillään, kun kakaralla on päikkäriaika.

Käsittämätöntä että lapsi täytyy nukuttaa tai nukkua vierellä aina omassa sängyssään ja lapsi määrää perheen päivärytmin.

9

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö sinulle ole aina käsittämätöntä ihan normaalit perheen rutiineihin kuuluvat asiat. Olet aivan pihalla normaalista elämästä, sitä se laitoselämä teettää.

      • Kun perheen normaaleihin rutiineihin kuuluu kellottaa menemiset lapsen päiväuniaikoihin perustuen ja nimenomaan omaan sankyyn ja vierellä isukki tai äiskä, niin ei ole kyse normaalista.

        Katsele joskus ympärillesi, näetkö ihmisiä joilla vauva ja vähän vanhempikin rinkassa, vaunuissa, ym.
        Oletko nähnyt nukkuvia lapsia muualla kuin omassa sängyssään?


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Kun perheen normaaleihin rutiineihin kuuluu kellottaa menemiset lapsen päiväuniaikoihin perustuen ja nimenomaan omaan sankyyn ja vierellä isukki tai äiskä, niin ei ole kyse normaalista.

        Katsele joskus ympärillesi, näetkö ihmisiä joilla vauva ja vähän vanhempikin rinkassa, vaunuissa, ym.
        Oletko nähnyt nukkuvia lapsia muualla kuin omassa sängyssään?

        Thaimaassa on vähän kuumempi kuin siellä paraisissa. Oletko nähnyt koskaan Thaimaassa että lasta nukutetaan kuomullisissa rattaissa ulkona?
        Se olisi lapsen kannalta tuskallista jopa vaarallista.
        Lapsen kasvun kannalta on tärkeää että unet otetaan pimeässä huoneessa. Kasvu kärsii muuten.
        Kaikki lapset ei ole samanlaisia. Meillä oli kaikilla kolmella aivan eri käytännöt. Yksi lapsistamme ei missään nimessä halunnut että nukutetaan kun taas toinen oli väkisin liki 3 vuotiaaksi välissämme. Kolmannelle piti lukea satu. Lyhytkin riitti ja meni nukkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thaimaassa on vähän kuumempi kuin siellä paraisissa. Oletko nähnyt koskaan Thaimaassa että lasta nukutetaan kuomullisissa rattaissa ulkona?
        Se olisi lapsen kannalta tuskallista jopa vaarallista.
        Lapsen kasvun kannalta on tärkeää että unet otetaan pimeässä huoneessa. Kasvu kärsii muuten.
        Kaikki lapset ei ole samanlaisia. Meillä oli kaikilla kolmella aivan eri käytännöt. Yksi lapsistamme ei missään nimessä halunnut että nukutetaan kun taas toinen oli väkisin liki 3 vuotiaaksi välissämme. Kolmannelle piti lukea satu. Lyhytkin riitti ja meni nukkumaan.

        Miten senssu olisi nähnyt miten thaimaassa toimitaan ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Thaimaassa on vähän kuumempi kuin siellä paraisissa. Oletko nähnyt koskaan Thaimaassa että lasta nukutetaan kuomullisissa rattaissa ulkona?
        Se olisi lapsen kannalta tuskallista jopa vaarallista.
        Lapsen kasvun kannalta on tärkeää että unet otetaan pimeässä huoneessa. Kasvu kärsii muuten.
        Kaikki lapset ei ole samanlaisia. Meillä oli kaikilla kolmella aivan eri käytännöt. Yksi lapsistamme ei missään nimessä halunnut että nukutetaan kun taas toinen oli väkisin liki 3 vuotiaaksi välissämme. Kolmannelle piti lukea satu. Lyhytkin riitti ja meni nukkumaan.

        Kasvu kärsii mikäli lasta ei nukuteta pimeässä huoneessa .... Ok ..... nyt ymmärrän.

        Väkisin vanhempien välissä ... Joo tämäkin selvä.

        Mainitsen kuitenkin että en ole väittänyt, että täällä thaimaassa tulisi käyttää kuomullisia rattaita ja ulkona kuumassa.

        Mainitsin että on ongelmallista se, että lapselle rakennetaan päiväunirutiinit nukkua vain ja ainoastaan omassa sängyssä tuon rutiinin vaikuttaen koko perheen toimintaan.

        Aatteles kuule mitä lapsikidutusta harjoitimme kun junttilasta matkustimme tänne thaimaahan kun poika oli 6 viikon ikäinen ja joutui jopa silloin nukkumaan täällä kun nukutti ilman että katsoi kellosta että on päikkäriaika.

        Miten ihmeessä Dillen suomikakarat on voinut veneillä tuut tuut ja vaikka mitä kun on ollut päikkäriaika?


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Kasvu kärsii mikäli lasta ei nukuteta pimeässä huoneessa .... Ok ..... nyt ymmärrän.

        Väkisin vanhempien välissä ... Joo tämäkin selvä.

        Mainitsen kuitenkin että en ole väittänyt, että täällä thaimaassa tulisi käyttää kuomullisia rattaita ja ulkona kuumassa.

        Mainitsin että on ongelmallista se, että lapselle rakennetaan päiväunirutiinit nukkua vain ja ainoastaan omassa sängyssä tuon rutiinin vaikuttaen koko perheen toimintaan.

        Aatteles kuule mitä lapsikidutusta harjoitimme kun junttilasta matkustimme tänne thaimaahan kun poika oli 6 viikon ikäinen ja joutui jopa silloin nukkumaan täällä kun nukutti ilman että katsoi kellosta että on päikkäriaika.

        Miten ihmeessä Dillen suomikakarat on voinut veneillä tuut tuut ja vaikka mitä kun on ollut päikkäriaika?

        Kouluikäiset ei nuku päikkäreitä ja kyllä täyspäiset vanhemmat osaa järjestää reissussa puitteet unille. Pasanen kertoi nukahtelevansa pitkin päivää mutta väitti ettei se ole uniapneaa...
        6 viikkoinen on vauva. Se nukkuu missä vaan kun vällyjä riittää ja massu on täynnä.
        Huomaan että senssulla on kokemusta yhdestä lapsesta Suomessa ja sitä ei kestänyt kauaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kouluikäiset ei nuku päikkäreitä ja kyllä täyspäiset vanhemmat osaa järjestää reissussa puitteet unille. Pasanen kertoi nukahtelevansa pitkin päivää mutta väitti ettei se ole uniapneaa...
        6 viikkoinen on vauva. Se nukkuu missä vaan kun vällyjä riittää ja massu on täynnä.
        Huomaan että senssulla on kokemusta yhdestä lapsesta Suomessa ja sitä ei kestänyt kauaa.

        Kyllä vauvat nukkuu missä tahansa ja niin nukkuu vanhemmatkin lapset missä tahansa ilman pimeitä huoneita, ellei vanhemmat rakenna rutiineja ja tapoja joista ei voi poikkeusta tehdä.

        Minulla on aikuiset lapset ja alaikäinen poika, joten kokemusta on sen verran, että selityksesi pimeestä huoneesta hymyilyttää mutta jos sinua todellakin on nukutettu pienenä pimeassä huoneessa, niin ymmärrän hyvin asiointisi tason tällä palstalla.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Kyllä vauvat nukkuu missä tahansa ja niin nukkuu vanhemmatkin lapset missä tahansa ilman pimeitä huoneita, ellei vanhemmat rakenna rutiineja ja tapoja joista ei voi poikkeusta tehdä.

        Minulla on aikuiset lapset ja alaikäinen poika, joten kokemusta on sen verran, että selityksesi pimeestä huoneesta hymyilyttää mutta jos sinua todellakin on nukutettu pienenä pimeassä huoneessa, niin ymmärrän hyvin asiointisi tason tällä palstalla.

        Juu ja sinusta tulikin sitten mahtava ja tasapainoinen ihminen ja lapsesi perineet sen.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jopa-yovalo-kannattaa-unohtaa-taman-vuoksi-lasten-pitaisi-aina-nukkua-pimeassa/6134128
        Pasanen pistää vielä pahemmaksi: "Isän tehtävä on pelotella kakaroita ja olla paha poliisi, äiti taas on hyvä poliisi"

        Lastenpsykiatrien mukaan tuo on se kaikkein vaarallisin kasvatusmenetelmä lapsen mielenterveyde kanssa, jos isällä ja äidillä ei ole yhteistä linjaa ja sääntöjä. Tuolla tavalla kasvatetaan lääketehtaan asiakkaita ja syrjäytyneitä erakkoja, jotka voi kilahtaa sitten yhtenä kauniina päivänä ja purkaa ahdistuksensa itseensä tai johonkin sivulliseen.


    • Anonyymi

      Jutuistaan päätellen aloittaja kyrvånsyylä on yksinäinen ihminen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      128
      1315
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe