Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Virossa?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Latviassa tai Liettuassa?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Puolassa tai Saksassa?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Ahvenanmaalla?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Ruotsissa?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Tanskan salmien ulkopuolella?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista?
11
116
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole varmaan asiaa tutkittu. Itse olen käynyt viron puolella muutaman kerran 10 vuoden sisällä.
Sen kauemmas en on lähtenyt, kun pursi pieni, eikä erityisem asuttava. Purjein on kyllä huomattavan kätevää ajella Viron puolelle, selvät vedet, ennustettavat tuulet. Suomen rannikon sokkeloissa kohteet ovat usein huomattavasti kauempana. Jonnekin Hankoonkin olisi varmasti näppärää kryssiä valitsevilla tuulilla pitkinä halsseina Viron kautta sen sijaan että tikkaisi jossain Inkoon kapeikoissa. - Anonyymi
Kohteista lähempänä sijaitsevissa käydään useammin ja mitä kauempana kohteet sijaitsevat sitä harvemmin niissä käydään.
- Anonyymi
Minä en käy vuosittain välttämättä edes koko merellä, vaikka vene kesäksi veteen laitetaankin.
Enkä käy lentokentälläkään, enkä pubissa.
Repikää siitä. - Anonyymi
Määrittele ensin purjehtija. Pääkaupunkiseudun purjehtijoista suurimmalla osalla ei ole purjevenettä ja lopuista suurimmalla osalla on jolla tai muuten vene, jolla ei tehdä matkapurjehdusta.
Virossa käydään paljon ja pääosa Viron vierrassatamien veneistä on suomalaisia. Latviassa on jo hiljaista. Liettuassa ja Puolassa en ole käynyt. Saksassa on hyvin vähän Suomalaisia, itsekin siellä vain kahdesti käynyt ja nekin veneenhakureissuja.
Ahvenanmaalla käydään paljon ja Ruotsissa melko paljon, selvästi enemmän kuin Latviassa.
Tanskan salmien ulkopuolella käy jokunen. Ehkä enemmän kuin Saksassa? - Anonyymi
Pienet purjeveneet, esim FE 83 jne. lasketaan keväällä veteen ja nostetaan syksyllä maihin. Väliajan ne kelluvat laiturissa. Tämä havainto Itä-Helsingistä. Sen sijaan isommat purkkarit liikkuvat ahkerammin. Jotkut hurjat kertovat käyneensä jopa Viron rannikolla.
- Anonyymi
Itse olen ollut havaitsevani, että satunnaisena purjehduspäivänä tässä Helsingin liepeillä kohtaa eniten toisia pieniä pursia. Niistä valtaosa H-veneitä. Folkkareita, Haita ja kutosiakin näkyy. FE83 näkee purjehtimassa niitäkin. Santtuja.
Useimmat purret koosta riippumatta ovat valtaosan kesästä laiturissa. Se ei tarkoita ettei niitä käytettäisi, vaan sitä, että suurimman osan purjehduskaudestakin (6-8) useimmat ovat töissä - ja lomalla, iltaisin ja viikonloppuna saattaa olla muutakin tekemistä. Tyypillisenä purjehduspäivänäkin vene on suuremman osan ajasta laiturissa kuin liikkeella.
Siispä satunnainen tarkkailija on voi tehdä virheellisiä oletuksia päätelessään, että veneet vain lasketaan vesille ja nostetaan syksyllä ylös eikä niitä käytettäisi.
- Anonyymi
Tein tänä kesänä lenkin Hki-Vaasa-Örnsköldsvik-Ulvön-Grisslehamn-Maarianhamina-Hki.
Sillä saa jo seuran p***umagneetin ja pääsee vuosikirjaan. Voi rauhassa möhöttää laiturilla mastovajapäällikön kanssa tuntematta häpeää hänen kertomustensa rinnalla. Tuolla ei juuri suomalaisia näkynyt. Eikä veneitä juuri muutenkaan ennen Öregrundia. No, Gävlen tasolla oli jo muutamia. - Anonyymi
Lasketaanko Viron viinanhakureissut Tallinkilla ja Ruotsin venemessureissut Vikingillä? Ahvenanmaan stoppi tulee siinä samalla. Saksaan ja muualle Eurooppaan ja sen ulkopuolelle lennetään. Pääkaupunkiseutua en purjehdi.
- Anonyymi
Vikingin, Siljan, Eckerön ym. risteilyasiakkaat lasketaan tietenkin, turkulainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vikingin, Siljan, Eckerön ym. risteilyasiakkaat lasketaan tietenkin, turkulainen.
Äläs ny ala turkulaiseks haukkumaan. Vaikka voishan huonomminkin mennä.
- Anonyymi
Noista muista on mahdoton sanoa mitään varmaa, mutta Tanskan salmien ulkopuolella kävijät lasketaan promilleissa, ei siis edes prosenteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391