Microsoft Edgen poisto

Anonyymi

Koetko Edgen selaimena turhaksi, kun käytät esim. Firefoxia tai Chromea? Mikäli vastaus on kyllä, tai haluat siitä syystä tai toisesta eroon, niin se onnistuu. Edge ei asennu enää takaisin automaattisesti. Temppu miten tämä tehdään ei ole vaikea, ja se tulee tässä:
1. Käynnistä Komentokehoite admin oikeuksin
2. Siirry kansioon cd %PROGRAMFILES(X86)%\Microsoft\Edge\Application\xxx\Installer (xxx on versionumero)
3. Aja Komentokehoitteessa komento: setup.exe –uninstall –system-level –verbose-logging –force-uninstall
4. Vastaa ilmoitukseen myöntävästi
5. Käynnistä Rekisterieditori
6. Siirry kohtaan HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft
7. Luo tämän alle uusi avain, ja nimeä se EdgeUpdate.
8. Luo tämän alle uusi DWORD ja nimeä se DoNotUpdateToEdgeWithChromium ja anna Value Dataksi arvo 1. Paina lopuksi OK, ja käynnistä kone uusiksi.
9. Edge ei poiston jälkeen enää asennu automaattisesti takaisin

30

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan sama käyttääkö Edgeä vai Chromea, käytännössä sama selain. Toinen vaklaa googlelle ja toinen microsoftille

      • Anonyymi

        Kyllä minä niin mieleni pahoitin ja poistin koko windowsin.


      • Anonyymi

        Edge on ihan paska selain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edge on ihan paska selain.

        Poistin winkurran
        ...Poistin winkurran
        ......Poistin winkurran
        .........Poistin winkurran


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poistin winkurran
        ...Poistin winkurran
        ......Poistin winkurran
        .........Poistin winkurran

        Kaikki M$ tuotteet vuotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poistin winkurran
        ...Poistin winkurran
        ......Poistin winkurran
        .........Poistin winkurran

        Hyvin ilmaistu!


    • Anonyymi

      Sitten voi kysyä että mitä se Edge siellä haittaa vaikka ei käytä sitä? Että hohhoijjaa.

      • Anonyymi

        Edge ainakin minulla haittaa siten, että se käynnistyy pyytämäti. Ei tarvitse kuin koneen käynnistää niin edge sivu avautuu saman tien. Helppohan tuo on sammuttaa mutta pidemmän päälle ärsyttää kun en edgeä käytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edge ainakin minulla haittaa siten, että se käynnistyy pyytämäti. Ei tarvitse kuin koneen käynnistää niin edge sivu avautuu saman tien. Helppohan tuo on sammuttaa mutta pidemmän päälle ärsyttää kun en edgeä käytä.

        Tuohan nyt taas on täysin käyttäjäperäinen vika. Ei Edge normaalisti avaudu koneen käynnistyessä, ellei käyttäjä itse ole (mahdollisesti tietämättään) käskenyt sen tehdä niin, mutta ratkaisu on yksinkertainen:
        1. Vaihda asetuksista oletusselaimeksi se, jota käytät. Tällöin jos sinulla on jokin käynnistysprosessi, joka haluaa käyttää selainta, niin se ei turhaan avaa Edgeä.
        2. Paina Alt-Ctrl-Del, avaa Tehtävienhallinta ja mene siellä Käynnistys-välilehdelle, ja poista käytöstä kaikki sellaiset sovellukset, mukaanlukien Edge, joiden et halua käynnistyvän automaattisesti koneen käynnistyessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edge ainakin minulla haittaa siten, että se käynnistyy pyytämäti. Ei tarvitse kuin koneen käynnistää niin edge sivu avautuu saman tien. Helppohan tuo on sammuttaa mutta pidemmän päälle ärsyttää kun en edgeä käytä.

        Ei mulla ainakaan käynnisty omineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan nyt taas on täysin käyttäjäperäinen vika. Ei Edge normaalisti avaudu koneen käynnistyessä, ellei käyttäjä itse ole (mahdollisesti tietämättään) käskenyt sen tehdä niin, mutta ratkaisu on yksinkertainen:
        1. Vaihda asetuksista oletusselaimeksi se, jota käytät. Tällöin jos sinulla on jokin käynnistysprosessi, joka haluaa käyttää selainta, niin se ei turhaan avaa Edgeä.
        2. Paina Alt-Ctrl-Del, avaa Tehtävienhallinta ja mene siellä Käynnistys-välilehdelle, ja poista käytöstä kaikki sellaiset sovellukset, mukaanlukien Edge, joiden et halua käynnistyvän automaattisesti koneen käynnistyessä.

        Kiitos! En ole tuo edellinen kommentoija, mutta sama ongelma oli ja tuolla kakkoskohdalla se ratkesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan nyt taas on täysin käyttäjäperäinen vika. Ei Edge normaalisti avaudu koneen käynnistyessä, ellei käyttäjä itse ole (mahdollisesti tietämättään) käskenyt sen tehdä niin, mutta ratkaisu on yksinkertainen:
        1. Vaihda asetuksista oletusselaimeksi se, jota käytät. Tällöin jos sinulla on jokin käynnistysprosessi, joka haluaa käyttää selainta, niin se ei turhaan avaa Edgeä.
        2. Paina Alt-Ctrl-Del, avaa Tehtävienhallinta ja mene siellä Käynnistys-välilehdelle, ja poista käytöstä kaikki sellaiset sovellukset, mukaanlukien Edge, joiden et halua käynnistyvän automaattisesti koneen käynnistyessä.

        Tiedä tuota.
        1. Oletusselaimeksi on määritelty Chrome
        2. Käynnistyksessä on edge postettu
        No ehkä liioittelin että aina käynnistyy konetta käynnistettäessä, mutta pyytämäti käynnistyy ja usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä tuota.
        1. Oletusselaimeksi on määritelty Chrome
        2. Käynnistyksessä on edge postettu
        No ehkä liioittelin että aina käynnistyy konetta käynnistettäessä, mutta pyytämäti käynnistyy ja usein.

        Edge saattaa käynnistyä esim pdf-toedoston avatessa jos Edge on asetuksissa pdf-tiedoston oletusohjelmisto.


    • Anonyymi

      Tyhjän säätämistä.

    • Anonyymi

      Jos koneessa on kovalevytila niin tiukilla, ettei sinne mahdu yhtä pientä tarpeetonta sovellusta, niin oikea ratkaisu on omaan käyttöön suhteutettuna tarpeeksi ison kiintolevyn hankkiminen, eikä tuommoinen tyhjänpäiväinen pelleily.

      • Anonyymi

        Kyse ei ole levytilan vähyydestä. Enemmänkin ihan siitä, että sen voi poistaa, mikäli ei halua koneellaan sitä pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole levytilan vähyydestä. Enemmänkin ihan siitä, että sen voi poistaa, mikäli ei halua koneellaan sitä pitää.

        Mutta kun sitä ei tarvitse poistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sitä ei tarvitse poistaa.

        Ei välttämättä tarvitsekkaan, mutta poistin sen, koska se näyttää olevan mahdollista. Mikä siitä tekee ongelman sinulle?


    • Anonyymi

      Mitä hankaluuksia seuraa Edgen poistamisesta? Se on kiinteä osa Windowsia Microsoftin mukaan. Vakoilulta ei välty käyttämällä muita selaimia. Sama Bingissä.

      • Anonyymi

        Omalla kohdallani ei mitään hankaluuksia. Microsoft ei ole ensimmäistä kertaa vedättämässä käyttäjiä.


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen vakoilu? Jos sinä olet itse omasta vapaasta tahdostasi antanut Windowsille luvan kerätä tietoja, se ei ole vakoilua. Vakoilun pitäisi tapahtua tietämättä ja luvatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen vakoilu? Jos sinä olet itse omasta vapaasta tahdostasi antanut Windowsille luvan kerätä tietoja, se ei ole vakoilua. Vakoilun pitäisi tapahtua tietämättä ja luvatta.

        Microsoft ilmoittaa keräävänsä tietoja mm,. Edgen avulla. Asetuksilla ei pysty estämään kaikkea tiedonkeruuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Microsoft ilmoittaa keräävänsä tietoja mm,. Edgen avulla. Asetuksilla ei pysty estämään kaikkea tiedonkeruuta.

        Edgen saa tosi helposti poistettua ainakin Win8.1:stä johon Windows sitä silloin tällöin asentaa väkisin. Esim. HiBit Uninstaller poistaa sen hienosti.
        Microsoftin tiedonkeräämistä voi rajoittaa asentamalla Spybot Anti-Beacon ohjelman sekä Win8.1:iin ja Win10:iin....


    • Anonyymi

      Menee vaikeeksi!

    • Anonyymi

      1. Asenna CCleaner
      2. Avaa Tools
      3. Valitse Edge
      4. Klikkaa Uninstall
      5. Valitse Edge Web View
      6. Klikkaa Uninstall
      7. Avaa Registry
      8. Klikkaa Scan Issues
      9. Valitse Review Selected Issues
      10. Klikkaa Fix....

      Edge ja muut Edgen härpäkkeet on poissa.

      • Anonyymi

        Ccleaneria kannata käyttää yhtään mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ccleaneria kannata käyttää yhtään mihinkään.

        Mikäs rölli se täällä motkottaa? CCleaner on pätevä ohjelma, eikä ongelmia tule, kun käyttää ohjelmaa suositusten mukaisesti. Itse hoidan sillä ohjelmien yms. poiston, joka toimii paremmin kuin Windowsin oma poisto, eikä mitään ongelmia ole tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs rölli se täällä motkottaa? CCleaner on pätevä ohjelma, eikä ongelmia tule, kun käyttää ohjelmaa suositusten mukaisesti. Itse hoidan sillä ohjelmien yms. poiston, joka toimii paremmin kuin Windowsin oma poisto, eikä mitään ongelmia ole tullut.

        Ccleanerin omistaa nykyisin sama ohjelmistotalo, minkä käsialaa on Avast virustutka? Kyseinen lafka jäi joku aika sitten kiinni käyttäjien tietojen myymisestä. Win10/11:sta kanssa noille puhdistusohjelmille on todella vähän tarvetta.


      • Anonyymi

        Jopa Linuxissa käytän vain ja ainoastaan etkeä. Firefoxiin päin en kusekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa Linuxissa käytän vain ja ainoastaan etkeä. Firefoxiin päin en kusekaan.

        Ei kannatakaan kun tulikettu on innokas syömään nakkeja...


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe