Onko olemassa jotain juridisia esteitä tehdä runkokatsastus jo syksyllä?
Olen kesällä kysellyt asiasta eri tahoilta saamatta selkeää vastausta. Seuran katsastustoimenjohtaja suhtautui aiheeseen nuivasti.
Syyskatsastus mahdollistaisi paremman panostamisen kevään vuosikatsastukseen ja läpimenoon siinä. Lisäksi vikojen ilmetessä syksyisessä katsastuksessa ne ehtisi korjata kevääseen mennessä, jolloin riski veneettömään kesään poistuisi.
Runkokatsastus syksyllä?
6
54
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole juridisia esteitä, koska katsastuksessa ei ole mitään juridiikkaan liittyviä elementtejä. Se on aivan seuran käytännöistä ja säännöistä kiinnei millä tapaa katsastuksiin laituripaikan edellytyksenä suhtautuvat.
Meidän seurassamme - mikäli oikein olen ymmärtänyt - on ainoa vaatimus, että vene on silloin kuiville nostettuna. Runkokatsastus tehdään viiden vuoden välein. Jos sen nyt haluaa tehdä jo neljännen kauden päätteeksi syksyllä, niin eihän sille mitään estettä ole. - Anonyymi
Peruskatsastus on kaksivaiheinen. Siihen kuuluu runko ja tavallinen katsastus.
Ei ole mitään estettä tehdä runkokatsastusta syksyllä koska se joka tapauksessa tehdään talven aikana ennen vesillelaskua. - Anonyymi
Eedellinen veneeni runkokatsastettiin telakalla syksyllä. Ei ole mitään estettä, ja nimekkäällä telakalla on varmaan parempi osaaminen kuin sillä seurakatsastajalla, joka näytti ja kuulosti Harry Potter -hahmo Peter Piskuilanilta. Nuuski rottamaisesti ohuet viikset väristen turkkilautojen alta, onko puukartiot kiinni venttileissä ja että onko venttiilit rasvattu.
- Anonyymi
Juridisia esteitä on jäsenkohtaisesti. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän ja tarvittaessa ne ovat ylitsepääsemättömiä. Meidän kerhossa kuritasoa, pääosin katsatusmääräyksen tinkimättömän tulkinnan avulla, on nostettu tasaisesti ja se näkyy kaluston laadussa, parantuneena ilmapiirinä, siistimpänä satamana ja erityisesti tukikohdassa. Osa jäsenistä huoltaa ja tyhjentää saaren kuivakäymälät nykyään ilman erillistä määräystä. Kokonaisuutena hyvin positiivista kehitystä.
- Anonyymi
Kyllä sen saat katsastettua syksyllä, mutta leima jää tällevuodelle...
- Anonyymi
Ai viisi vuotta voimassa olevalla runko katsastuksella?
No niin varmaan jää mutta mitä sitten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391