Honda on merkkinä minulle uusi tuttavuus. Minkälaista alennusta voi odottaa? Malli on jo 2,5 vuotta vanha. Saattaa olla että reilun vuoden sisäään malli uusiutuu. Etenkin infotainmentin kehitys on nyt nopeaa.
Paljonko Jazz hybridistä alennusta suoralla kaupalla?
25
122
Vastaukset
- Anonyymi
Sun pitää kysyä Hondan myyjältä. Vaikea lupailla tai arvailla muiden puolesta.
Tietokonettako olet ostamassa vai kulkuneuvoa, se näytön kokoon tärkeäjuttu?- Anonyymi
Ok, minä väännän rautalangasta ja tarjoan sinullekin mahdollisuuden ymmärrykseen. Infotainmentin nopea uusiutuminen saa näyttämään kolmen vuoden vanhat autot kivikautisilta. Näiden 3-vuotiaiden haluttavuus laskee, joka tarkoittaa heikkoa jm-arvoa. Muodostuneessa tilanteessa ei kannata ostaa uutta autoa jossa on 3 vuoden takainen infotainmentti ja mu teknologia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, minä väännän rautalangasta ja tarjoan sinullekin mahdollisuuden ymmärrykseen. Infotainmentin nopea uusiutuminen saa näyttämään kolmen vuoden vanhat autot kivikautisilta. Näiden 3-vuotiaiden haluttavuus laskee, joka tarkoittaa heikkoa jm-arvoa. Muodostuneessa tilanteessa ei kannata ostaa uutta autoa jossa on 3 vuoden takainen infotainmentti ja mu teknologia.
Ei taida enää noin nopeaan tahtiin uusiutua ja ei niillä enää tulevaisuudessa ole uutuusarvoa jne... Kaikissa on jonkinlainen viritys joka tapauksessa.
Ei ainakaan tällä hetkellä ole käytettyjen hinnoissa näkyvissä mitään tuohon mainitsemaasi asiaan liittyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, minä väännän rautalangasta ja tarjoan sinullekin mahdollisuuden ymmärrykseen. Infotainmentin nopea uusiutuminen saa näyttämään kolmen vuoden vanhat autot kivikautisilta. Näiden 3-vuotiaiden haluttavuus laskee, joka tarkoittaa heikkoa jm-arvoa. Muodostuneessa tilanteessa ei kannata ostaa uutta autoa jossa on 3 vuoden takainen infotainmentti ja mu teknologia.
Ei auton haluttavuus laske yhtään vanhemman infotainmentin takia, se on ihan tyhmää väittää. Auton arvo laskee vuosimallin ja ajomäärän mukaan ja uudempi on aina kalliimpi tietenkin.
Uuden auton kaupassa suoralla kaupalla alennukset on max. 2-3% ja vaihtokaupassa vaikuttaa vaihdokin haluttavuus sen hyvityshintaan ja kyseisen liikkeen vaihtoautovaraston tila.
- Anonyymi
Sanoisin että noin 15 prosenttia.
- Anonyymi
Sopisi minun pirtaan mutta epäilen että alennus jäisi jonnekin 5 % haminoille.
- Anonyymi
12%-13% on lähempänä totuutta.
- Anonyymi
Jazz on tällä hetkellä hiukan huonosti myyvä malli, siksi epäilin jopa 15%.
Itse sain uudesta 208 pösöstä peräti 15% se taitaa olla edullisessa uudessa autossa lähes maksimi.- Anonyymi
Älä jaksa valehdella.
- Anonyymi
50-70 %
- Anonyymi
Hondan malleissahan on tämä 6 v kierto: 3 v ja facelift 3 v ja uusi malli. Eli facelift-aikaan ollaan tulossa.
Mutta Hondallahan perinteisesti jostakin syystä juurikin tuo infotainment *ei* uusiudu vaan alkuperäisellä mennään tuo koko kuusi vuotta, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Käy vaikka katsomassa nyt poistuvan CR-V:n infotainmentia - se on jääräpäisesti vuosia jäljessä Honda muita malleja vaikka sim. softapäivityksien luulisi olevan helppoja kun kyseessä on kuitenkin 'tablettitietokone'.
Sen sijaan Honda uusii yleenä tarpeen mukaan korin muoviosia, eli uudistukset tulevat keulaan, valoihin ja joskus perään. Joskus säädetään myös alustaa, jos on keksitty parannuksia.- Anonyymi
Harmi kun Jazz on niin kapea. Saisi olla vajaat 10 cm leveämpi ettei olkapäät kolise yhteen matkustajan kanssa. Japanissa harrastateaan kapeita autoja. Pituusssuunnassa tilat olivat mainiot, kun takapenkillä saattaa kuljettaa aikuisia. Järjestelmätehoa saisi olla saman verran (130) kuin HRV:ssä, jossa sama voimalinja.
Ihmetyttää miksi moottoreiden yhteisteho on vain 109 hv, kun bensamoottorin huipputeho on 97 hv ja sähkömoottoreita irtoaa 100 hv. Olisihan tuossa ainesta enempäänkin huipputehoon, esim 140 hevoseen. 200 hv järjestelmäteho olevilla moottoreilla vaatineisi paksumpia kaapeleita ja ehkä isomman akun jotta teho riittäisi ohitusten ajaksi.
Hybrideissä tehon suhde kiihtyvyyteen vaihtelee aika paljostikin. Honda kiihtyy 109 hevosvoimalla samaan tai nopeammin kuin Renalt hybrid 140 hevolla. Corollan 122 hv hybrid on kiihdytyksessä Hondalle kuin vastaantulija. Toisaalta Honda kuluttaa enemmän kuin Toyotat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi kun Jazz on niin kapea. Saisi olla vajaat 10 cm leveämpi ettei olkapäät kolise yhteen matkustajan kanssa. Japanissa harrastateaan kapeita autoja. Pituusssuunnassa tilat olivat mainiot, kun takapenkillä saattaa kuljettaa aikuisia. Järjestelmätehoa saisi olla saman verran (130) kuin HRV:ssä, jossa sama voimalinja.
Ihmetyttää miksi moottoreiden yhteisteho on vain 109 hv, kun bensamoottorin huipputeho on 97 hv ja sähkömoottoreita irtoaa 100 hv. Olisihan tuossa ainesta enempäänkin huipputehoon, esim 140 hevoseen. 200 hv järjestelmäteho olevilla moottoreilla vaatineisi paksumpia kaapeleita ja ehkä isomman akun jotta teho riittäisi ohitusten ajaksi.
Hybrideissä tehon suhde kiihtyvyyteen vaihtelee aika paljostikin. Honda kiihtyy 109 hevosvoimalla samaan tai nopeammin kuin Renalt hybrid 140 hevolla. Corollan 122 hv hybrid on kiihdytyksessä Hondalle kuin vastaantulija. Toisaalta Honda kuluttaa enemmän kuin Toyotat.En ole Jazzia kokeillut, mutta tällaisena 70-kiloisena varmaan sinne mahtuisin.
Hondahan ilmoittaa pelkästään tuon sähkömoottorin tehon maksimitehoksi ja se taitaa ollakin aika lailla totuus. Jazz kuitenkin kulkee enimmäkseen sillä sähkömoottorilla ja 80-120 välillä polttomoottorilla kulkiessaan sen teho onkin alempi.
Täyskaasukiihdytyksissä sähkömoottori vaatii aika paljon lisävirtaa suoraan polttomoottorilta (tai siis siltä polttomoottoriin yhdistetyltä generaattorilta) ja tämä on juuri se tilanne, josta autolehdissä purnataan, koska silloin moottorin ääni kuuluu selvästi sisälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole Jazzia kokeillut, mutta tällaisena 70-kiloisena varmaan sinne mahtuisin.
Hondahan ilmoittaa pelkästään tuon sähkömoottorin tehon maksimitehoksi ja se taitaa ollakin aika lailla totuus. Jazz kuitenkin kulkee enimmäkseen sillä sähkömoottorilla ja 80-120 välillä polttomoottorilla kulkiessaan sen teho onkin alempi.
Täyskaasukiihdytyksissä sähkömoottori vaatii aika paljon lisävirtaa suoraan polttomoottorilta (tai siis siltä polttomoottoriin yhdistetyltä generaattorilta) ja tämä on juuri se tilanne, josta autolehdissä purnataan, koska silloin moottorin ääni kuuluu selvästi sisälle.Tämähän Hondan hybridistä tekee hyvän, kun se käyttää myös maksimitehoon pelkästään sähkömoottoria. Ja käyttää myös sähkömoottoria avuksi maantiellä, eli pelkästään kiinteällä vaihteella polttomoottorilla siellä ei mennä. Jazz on suorituskyvyltään ja tiloiltaan paljon parempi, mitä Yaris. Täyskaasukiihdytyksessä moottorin kierrokset mukailevat vaihteenvaihtoja, vaikka mitään vaihteistoa ei ole eikä nykäyksiä. Ei ole sitä jatkuvaa moottorin jollotusta täysillä kierroksilla.
Kyllä Hondan infotainmentkin uudistuu faceliftien yhteydessä, mm. Civicciin tuli uudistuksia. Nythän langaton android auto ja apple car play ovat tavoiteltavia ominaisuuksia. Hondan uusi järjestelmä on kilpailijoiden tasolla, vanha ei niinkään. Tosin itselle riittää -18 Civicissä bluetooth yhteys, jolloin puhelin pelaa ja näyttää myös puhelinluettelon. Lisäksi spotify soittaa myös musat bluetoothin kautta, niin en jaksa kaapelia kytkeä android auton takia. Jatkaa soittoa siitä mihin edellisellä kerralla jäi. Toiminut oikein hyvin, myös Hondan navigaattori ihan ok, kun kerta google mapsia ei tule sen sijasta käytettyä. Näytön koko ei tarvii olla yli 10 tuumaa, ei sitä tarvii mihinkään. Ei sitä näyttöä tule hipeloitua edes joka ajokerralla. Ja Honda on fiksusti näissä uusissa malleissa laittanut normaalit napit ilmastoinnille yms. laitteille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämähän Hondan hybridistä tekee hyvän, kun se käyttää myös maksimitehoon pelkästään sähkömoottoria. Ja käyttää myös sähkömoottoria avuksi maantiellä, eli pelkästään kiinteällä vaihteella polttomoottorilla siellä ei mennä. Jazz on suorituskyvyltään ja tiloiltaan paljon parempi, mitä Yaris. Täyskaasukiihdytyksessä moottorin kierrokset mukailevat vaihteenvaihtoja, vaikka mitään vaihteistoa ei ole eikä nykäyksiä. Ei ole sitä jatkuvaa moottorin jollotusta täysillä kierroksilla.
Kyllä Hondan infotainmentkin uudistuu faceliftien yhteydessä, mm. Civicciin tuli uudistuksia. Nythän langaton android auto ja apple car play ovat tavoiteltavia ominaisuuksia. Hondan uusi järjestelmä on kilpailijoiden tasolla, vanha ei niinkään. Tosin itselle riittää -18 Civicissä bluetooth yhteys, jolloin puhelin pelaa ja näyttää myös puhelinluettelon. Lisäksi spotify soittaa myös musat bluetoothin kautta, niin en jaksa kaapelia kytkeä android auton takia. Jatkaa soittoa siitä mihin edellisellä kerralla jäi. Toiminut oikein hyvin, myös Hondan navigaattori ihan ok, kun kerta google mapsia ei tule sen sijasta käytettyä. Näytön koko ei tarvii olla yli 10 tuumaa, ei sitä tarvii mihinkään. Ei sitä näyttöä tule hipeloitua edes joka ajokerralla. Ja Honda on fiksusti näissä uusissa malleissa laittanut normaalit napit ilmastoinnille yms. laitteille.Onko muuten näin, että nyky-hybridi-CR-V:ssä ei ole tätä 'feikkivaihteenvaihtoa' kiihdyttäessä? Okei, uusi CR-V on esitelty, mutta jos ostaisi käytettynä nykyisen hybridin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko muuten näin, että nyky-hybridi-CR-V:ssä ei ole tätä 'feikkivaihteenvaihtoa' kiihdyttäessä? Okei, uusi CR-V on esitelty, mutta jos ostaisi käytettynä nykyisen hybridin?
Ei ainakaan silloin ollut, kun CR-V hybrid esiteltiin. Mahdollisista muutoksista en tiedä.
Jazzista, HR-V:stä ja Civicistä ominaisuus löytyy. Civic hybridin koeajoissa voimalinjaa kehittiin paljon. Mielenkiintoista nähdä, mitä kommentteja auto saa Suomeen tultuaan. Käyn kyllä itse koeajamassa toki.
Jokunen omistaja tuolla, jolta voi kysellä:
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=8418.0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi kun Jazz on niin kapea. Saisi olla vajaat 10 cm leveämpi ettei olkapäät kolise yhteen matkustajan kanssa. Japanissa harrastateaan kapeita autoja. Pituusssuunnassa tilat olivat mainiot, kun takapenkillä saattaa kuljettaa aikuisia. Järjestelmätehoa saisi olla saman verran (130) kuin HRV:ssä, jossa sama voimalinja.
Ihmetyttää miksi moottoreiden yhteisteho on vain 109 hv, kun bensamoottorin huipputeho on 97 hv ja sähkömoottoreita irtoaa 100 hv. Olisihan tuossa ainesta enempäänkin huipputehoon, esim 140 hevoseen. 200 hv järjestelmäteho olevilla moottoreilla vaatineisi paksumpia kaapeleita ja ehkä isomman akun jotta teho riittäisi ohitusten ajaksi.
Hybrideissä tehon suhde kiihtyvyyteen vaihtelee aika paljostikin. Honda kiihtyy 109 hevosvoimalla samaan tai nopeammin kuin Renalt hybrid 140 hevolla. Corollan 122 hv hybrid on kiihdytyksessä Hondalle kuin vastaantulija. Toisaalta Honda kuluttaa enemmän kuin Toyotat.Honda kuluttaa enemmän, mutta ero on melko pieni, alle 2 dl:
Spiritmonitor.de
2021-
Yaris Hybrid: min:3,39, keskiarvo: 4,28 maksimi: 5,66
Jazz Hybrid: min:3,16, keskiarvo: 4,44, maksimi: 5,82 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda kuluttaa enemmän, mutta ero on melko pieni, alle 2 dl:
Spiritmonitor.de
2021-
Yaris Hybrid: min:3,39, keskiarvo: 4,28 maksimi: 5,66
Jazz Hybrid: min:3,16, keskiarvo: 4,44, maksimi: 5,820,16 l/100 km tekee nykybensanhinnoilla n. 30 eurosenttiä / 100 km
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
0,16 l/100 km tekee nykybensanhinnoilla n. 30 eurosenttiä / 100 km
Ja tietysti täytyy muistaa, että suorituskyky on aivan toiselta planeetalta. Tilat myös paljon paremmat ja sitä kautta otsapinta-alaa enemmän. On siis erinomainen hybridi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tietysti täytyy muistaa, että suorituskyky on aivan toiselta planeetalta. Tilat myös paljon paremmat ja sitä kautta otsapinta-alaa enemmän. On siis erinomainen hybridi.
Ei kai suorituskyky ihan toiselta planeetalta ole? Yarikselle luvataan 9,7 sek. Totuus on jossain 10,5 paikkeilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai suorituskyky ihan toiselta planeetalta ole? Yarikselle luvataan 9,7 sek. Totuus on jossain 10,5 paikkeilla.
Jazz hybridille mitattua 8,5 sek
- Anonyymi
Facelift on tosiaan esitelty jo Japanissa. Puskurit uusiksi, mutta ehkä myös tehoa lisää?
https://paultan.org/2022/08/08/2022-honda-jazz-facelift-revealed-for-japan-new-rs-trim/ - Anonyymi
Kuka näitä kinuskeja ostaa. HÄH
- Anonyymi
Jazz on luokkansa paras auto tällä hetkellä testien mukaan. Valmistettu Japanissa.
Voit ostaa minkä haluat. Yleensä saksalaiset ostaa omiaan kuten ranskalaisetkin euroopassa. Clio taitaa olla eniten myyty euroopassa. - Anonyymi
Ne jotka eivät halua lippisteinien käytettyjä takavetobemareita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885