Paljonko Jazz hybridistä alennusta suoralla kaupalla?

Anonyymi

Honda on merkkinä minulle uusi tuttavuus. Minkälaista alennusta voi odottaa? Malli on jo 2,5 vuotta vanha. Saattaa olla että reilun vuoden sisäään malli uusiutuu. Etenkin infotainmentin kehitys on nyt nopeaa.

25

336

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sun pitää kysyä Hondan myyjältä. Vaikea lupailla tai arvailla muiden puolesta.
      Tietokonettako olet ostamassa vai kulkuneuvoa, se näytön kokoon tärkeäjuttu?

      • Anonyymi

        Ok, minä väännän rautalangasta ja tarjoan sinullekin mahdollisuuden ymmärrykseen. Infotainmentin nopea uusiutuminen saa näyttämään kolmen vuoden vanhat autot kivikautisilta. Näiden 3-vuotiaiden haluttavuus laskee, joka tarkoittaa heikkoa jm-arvoa. Muodostuneessa tilanteessa ei kannata ostaa uutta autoa jossa on 3 vuoden takainen infotainmentti ja mu teknologia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, minä väännän rautalangasta ja tarjoan sinullekin mahdollisuuden ymmärrykseen. Infotainmentin nopea uusiutuminen saa näyttämään kolmen vuoden vanhat autot kivikautisilta. Näiden 3-vuotiaiden haluttavuus laskee, joka tarkoittaa heikkoa jm-arvoa. Muodostuneessa tilanteessa ei kannata ostaa uutta autoa jossa on 3 vuoden takainen infotainmentti ja mu teknologia.

        Ei taida enää noin nopeaan tahtiin uusiutua ja ei niillä enää tulevaisuudessa ole uutuusarvoa jne... Kaikissa on jonkinlainen viritys joka tapauksessa.
        Ei ainakaan tällä hetkellä ole käytettyjen hinnoissa näkyvissä mitään tuohon mainitsemaasi asiaan liittyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, minä väännän rautalangasta ja tarjoan sinullekin mahdollisuuden ymmärrykseen. Infotainmentin nopea uusiutuminen saa näyttämään kolmen vuoden vanhat autot kivikautisilta. Näiden 3-vuotiaiden haluttavuus laskee, joka tarkoittaa heikkoa jm-arvoa. Muodostuneessa tilanteessa ei kannata ostaa uutta autoa jossa on 3 vuoden takainen infotainmentti ja mu teknologia.

        Ei auton haluttavuus laske yhtään vanhemman infotainmentin takia, se on ihan tyhmää väittää. Auton arvo laskee vuosimallin ja ajomäärän mukaan ja uudempi on aina kalliimpi tietenkin.
        Uuden auton kaupassa suoralla kaupalla alennukset on max. 2-3% ja vaihtokaupassa vaikuttaa vaihdokin haluttavuus sen hyvityshintaan ja kyseisen liikkeen vaihtoautovaraston tila.


    • Anonyymi

      Sanoisin että noin 15 prosenttia.

      • Anonyymi

        Sopisi minun pirtaan mutta epäilen että alennus jäisi jonnekin 5 % haminoille.


      • Anonyymi

        12%-13% on lähempänä totuutta.


    • Anonyymi

      Jazz on tällä hetkellä hiukan huonosti myyvä malli, siksi epäilin jopa 15%.
      Itse sain uudesta 208 pösöstä peräti 15% se taitaa olla edullisessa uudessa autossa lähes maksimi.

      • Anonyymi

        Älä jaksa valehdella.


    • Anonyymi

      50-70 %

    • Anonyymi

      Hondan malleissahan on tämä 6 v kierto: 3 v ja facelift + 3 v ja uusi malli. Eli facelift-aikaan ollaan tulossa.

      Mutta Hondallahan perinteisesti jostakin syystä juurikin tuo infotainment *ei* uusiudu vaan alkuperäisellä mennään tuo koko kuusi vuotta, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Käy vaikka katsomassa nyt poistuvan CR-V:n infotainmentia - se on jääräpäisesti vuosia jäljessä Honda muita malleja vaikka sim. softapäivityksien luulisi olevan helppoja kun kyseessä on kuitenkin 'tablettitietokone'.

      Sen sijaan Honda uusii yleenä tarpeen mukaan korin muoviosia, eli uudistukset tulevat keulaan, valoihin ja joskus perään. Joskus säädetään myös alustaa, jos on keksitty parannuksia.

      • Anonyymi

        Harmi kun Jazz on niin kapea. Saisi olla vajaat 10 cm leveämpi ettei olkapäät kolise yhteen matkustajan kanssa. Japanissa harrastateaan kapeita autoja. Pituusssuunnassa tilat olivat mainiot, kun takapenkillä saattaa kuljettaa aikuisia. Järjestelmätehoa saisi olla saman verran (130) kuin HRV:ssä, jossa sama voimalinja.

        Ihmetyttää miksi moottoreiden yhteisteho on vain 109 hv, kun bensamoottorin huipputeho on 97 hv ja sähkömoottoreita irtoaa 100 hv. Olisihan tuossa ainesta enempäänkin huipputehoon, esim 140 hevoseen. 200 hv järjestelmäteho olevilla moottoreilla vaatineisi paksumpia kaapeleita ja ehkä isomman akun jotta teho riittäisi ohitusten ajaksi.

        Hybrideissä tehon suhde kiihtyvyyteen vaihtelee aika paljostikin. Honda kiihtyy 109 hevosvoimalla samaan tai nopeammin kuin Renalt hybrid 140 hevolla. Corollan 122 hv hybrid on kiihdytyksessä Hondalle kuin vastaantulija. Toisaalta Honda kuluttaa enemmän kuin Toyotat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi kun Jazz on niin kapea. Saisi olla vajaat 10 cm leveämpi ettei olkapäät kolise yhteen matkustajan kanssa. Japanissa harrastateaan kapeita autoja. Pituusssuunnassa tilat olivat mainiot, kun takapenkillä saattaa kuljettaa aikuisia. Järjestelmätehoa saisi olla saman verran (130) kuin HRV:ssä, jossa sama voimalinja.

        Ihmetyttää miksi moottoreiden yhteisteho on vain 109 hv, kun bensamoottorin huipputeho on 97 hv ja sähkömoottoreita irtoaa 100 hv. Olisihan tuossa ainesta enempäänkin huipputehoon, esim 140 hevoseen. 200 hv järjestelmäteho olevilla moottoreilla vaatineisi paksumpia kaapeleita ja ehkä isomman akun jotta teho riittäisi ohitusten ajaksi.

        Hybrideissä tehon suhde kiihtyvyyteen vaihtelee aika paljostikin. Honda kiihtyy 109 hevosvoimalla samaan tai nopeammin kuin Renalt hybrid 140 hevolla. Corollan 122 hv hybrid on kiihdytyksessä Hondalle kuin vastaantulija. Toisaalta Honda kuluttaa enemmän kuin Toyotat.

        En ole Jazzia kokeillut, mutta tällaisena 70-kiloisena varmaan sinne mahtuisin.

        Hondahan ilmoittaa pelkästään tuon sähkömoottorin tehon maksimitehoksi ja se taitaa ollakin aika lailla totuus. Jazz kuitenkin kulkee enimmäkseen sillä sähkömoottorilla ja 80-120 välillä polttomoottorilla kulkiessaan sen teho onkin alempi.

        Täyskaasukiihdytyksissä sähkömoottori vaatii aika paljon lisävirtaa suoraan polttomoottorilta (tai siis siltä polttomoottoriin yhdistetyltä generaattorilta) ja tämä on juuri se tilanne, josta autolehdissä purnataan, koska silloin moottorin ääni kuuluu selvästi sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Jazzia kokeillut, mutta tällaisena 70-kiloisena varmaan sinne mahtuisin.

        Hondahan ilmoittaa pelkästään tuon sähkömoottorin tehon maksimitehoksi ja se taitaa ollakin aika lailla totuus. Jazz kuitenkin kulkee enimmäkseen sillä sähkömoottorilla ja 80-120 välillä polttomoottorilla kulkiessaan sen teho onkin alempi.

        Täyskaasukiihdytyksissä sähkömoottori vaatii aika paljon lisävirtaa suoraan polttomoottorilta (tai siis siltä polttomoottoriin yhdistetyltä generaattorilta) ja tämä on juuri se tilanne, josta autolehdissä purnataan, koska silloin moottorin ääni kuuluu selvästi sisälle.

        Tämähän Hondan hybridistä tekee hyvän, kun se käyttää myös maksimitehoon pelkästään sähkömoottoria. Ja käyttää myös sähkömoottoria avuksi maantiellä, eli pelkästään kiinteällä vaihteella polttomoottorilla siellä ei mennä. Jazz on suorituskyvyltään ja tiloiltaan paljon parempi, mitä Yaris. Täyskaasukiihdytyksessä moottorin kierrokset mukailevat vaihteenvaihtoja, vaikka mitään vaihteistoa ei ole eikä nykäyksiä. Ei ole sitä jatkuvaa moottorin jollotusta täysillä kierroksilla.

        Kyllä Hondan infotainmentkin uudistuu faceliftien yhteydessä, mm. Civicciin tuli uudistuksia. Nythän langaton android auto ja apple car play ovat tavoiteltavia ominaisuuksia. Hondan uusi järjestelmä on kilpailijoiden tasolla, vanha ei niinkään. Tosin itselle riittää -18 Civicissä bluetooth yhteys, jolloin puhelin pelaa ja näyttää myös puhelinluettelon. Lisäksi spotify soittaa myös musat bluetoothin kautta, niin en jaksa kaapelia kytkeä android auton takia. Jatkaa soittoa siitä mihin edellisellä kerralla jäi. Toiminut oikein hyvin, myös Hondan navigaattori ihan ok, kun kerta google mapsia ei tule sen sijasta käytettyä. Näytön koko ei tarvii olla yli 10 tuumaa, ei sitä tarvii mihinkään. Ei sitä näyttöä tule hipeloitua edes joka ajokerralla. Ja Honda on fiksusti näissä uusissa malleissa laittanut normaalit napit ilmastoinnille yms. laitteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän Hondan hybridistä tekee hyvän, kun se käyttää myös maksimitehoon pelkästään sähkömoottoria. Ja käyttää myös sähkömoottoria avuksi maantiellä, eli pelkästään kiinteällä vaihteella polttomoottorilla siellä ei mennä. Jazz on suorituskyvyltään ja tiloiltaan paljon parempi, mitä Yaris. Täyskaasukiihdytyksessä moottorin kierrokset mukailevat vaihteenvaihtoja, vaikka mitään vaihteistoa ei ole eikä nykäyksiä. Ei ole sitä jatkuvaa moottorin jollotusta täysillä kierroksilla.

        Kyllä Hondan infotainmentkin uudistuu faceliftien yhteydessä, mm. Civicciin tuli uudistuksia. Nythän langaton android auto ja apple car play ovat tavoiteltavia ominaisuuksia. Hondan uusi järjestelmä on kilpailijoiden tasolla, vanha ei niinkään. Tosin itselle riittää -18 Civicissä bluetooth yhteys, jolloin puhelin pelaa ja näyttää myös puhelinluettelon. Lisäksi spotify soittaa myös musat bluetoothin kautta, niin en jaksa kaapelia kytkeä android auton takia. Jatkaa soittoa siitä mihin edellisellä kerralla jäi. Toiminut oikein hyvin, myös Hondan navigaattori ihan ok, kun kerta google mapsia ei tule sen sijasta käytettyä. Näytön koko ei tarvii olla yli 10 tuumaa, ei sitä tarvii mihinkään. Ei sitä näyttöä tule hipeloitua edes joka ajokerralla. Ja Honda on fiksusti näissä uusissa malleissa laittanut normaalit napit ilmastoinnille yms. laitteille.

        Onko muuten näin, että nyky-hybridi-CR-V:ssä ei ole tätä 'feikkivaihteenvaihtoa' kiihdyttäessä? Okei, uusi CR-V on esitelty, mutta jos ostaisi käytettynä nykyisen hybridin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko muuten näin, että nyky-hybridi-CR-V:ssä ei ole tätä 'feikkivaihteenvaihtoa' kiihdyttäessä? Okei, uusi CR-V on esitelty, mutta jos ostaisi käytettynä nykyisen hybridin?

        Ei ainakaan silloin ollut, kun CR-V hybrid esiteltiin. Mahdollisista muutoksista en tiedä.

        Jazzista, HR-V:stä ja Civicistä ominaisuus löytyy. Civic hybridin koeajoissa voimalinjaa kehittiin paljon. Mielenkiintoista nähdä, mitä kommentteja auto saa Suomeen tultuaan. Käyn kyllä itse koeajamassa toki.

        Jokunen omistaja tuolla, jolta voi kysellä:
        https://www.autostadium.fi/index.php?topic=8418.0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi kun Jazz on niin kapea. Saisi olla vajaat 10 cm leveämpi ettei olkapäät kolise yhteen matkustajan kanssa. Japanissa harrastateaan kapeita autoja. Pituusssuunnassa tilat olivat mainiot, kun takapenkillä saattaa kuljettaa aikuisia. Järjestelmätehoa saisi olla saman verran (130) kuin HRV:ssä, jossa sama voimalinja.

        Ihmetyttää miksi moottoreiden yhteisteho on vain 109 hv, kun bensamoottorin huipputeho on 97 hv ja sähkömoottoreita irtoaa 100 hv. Olisihan tuossa ainesta enempäänkin huipputehoon, esim 140 hevoseen. 200 hv järjestelmäteho olevilla moottoreilla vaatineisi paksumpia kaapeleita ja ehkä isomman akun jotta teho riittäisi ohitusten ajaksi.

        Hybrideissä tehon suhde kiihtyvyyteen vaihtelee aika paljostikin. Honda kiihtyy 109 hevosvoimalla samaan tai nopeammin kuin Renalt hybrid 140 hevolla. Corollan 122 hv hybrid on kiihdytyksessä Hondalle kuin vastaantulija. Toisaalta Honda kuluttaa enemmän kuin Toyotat.

        Honda kuluttaa enemmän, mutta ero on melko pieni, alle 2 dl:

        Spiritmonitor.de

        2021-

        Yaris Hybrid: min:3,39, keskiarvo: 4,28 maksimi: 5,66
        Jazz Hybrid: min:3,16, keskiarvo: 4,44, maksimi: 5,82


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda kuluttaa enemmän, mutta ero on melko pieni, alle 2 dl:

        Spiritmonitor.de

        2021-

        Yaris Hybrid: min:3,39, keskiarvo: 4,28 maksimi: 5,66
        Jazz Hybrid: min:3,16, keskiarvo: 4,44, maksimi: 5,82

        0,16 l/100 km tekee nykybensanhinnoilla n. 30 eurosenttiä / 100 km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0,16 l/100 km tekee nykybensanhinnoilla n. 30 eurosenttiä / 100 km

        Ja tietysti täytyy muistaa, että suorituskyky on aivan toiselta planeetalta. Tilat myös paljon paremmat ja sitä kautta otsapinta-alaa enemmän. On siis erinomainen hybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tietysti täytyy muistaa, että suorituskyky on aivan toiselta planeetalta. Tilat myös paljon paremmat ja sitä kautta otsapinta-alaa enemmän. On siis erinomainen hybridi.

        Ei kai suorituskyky ihan toiselta planeetalta ole? Yarikselle luvataan 9,7 sek. Totuus on jossain 10,5 paikkeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai suorituskyky ihan toiselta planeetalta ole? Yarikselle luvataan 9,7 sek. Totuus on jossain 10,5 paikkeilla.

        Jazz hybridille mitattua 8,5 sek


    • Anonyymi

      Facelift on tosiaan esitelty jo Japanissa. Puskurit uusiksi, mutta ehkä myös tehoa lisää?

      https://paultan.org/2022/08/08/2022-honda-jazz-facelift-revealed-for-japan-new-rs-trim/

    • Anonyymi

      Kuka näitä kinuskeja ostaa. HÄH

      • Anonyymi

        Jazz on luokkansa paras auto tällä hetkellä testien mukaan. Valmistettu Japanissa.

        Voit ostaa minkä haluat. Yleensä saksalaiset ostaa omiaan kuten ranskalaisetkin euroopassa. Clio taitaa olla eniten myyty euroopassa.


      • Anonyymi

        Ne jotka eivät halua lippisteinien käytettyjä takavetobemareita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan kauden päätöksen seuranta

      Sitten vain seuraamaan kuinka kulkee. Taitaa olla elämänsä kunnossa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      1182
    2. Rakastan sinua työkaverini

      Niin rakastan vaikka kuinka yritän kieltää tunteeni. Aina mielessä.
      Ikävä
      53
      907
    3. Millä kirjaimella alkaa

      voitko kertoa millä kirjaimelle kaivattusi alkaa. Entä sinä?
      Ikävä
      42
      898
    4. Lähes 6 miljoonaa Ukrainalaista on vapautunut Kiovan oligarkkien orjuudesta demokraattisesti

      Vaalit jotka sinetöivät vapaan kansan synnyn Ukrainaan Nato johtoisen oligarkki orjuuden alta. Ihmiset ova onnellisia orjuuden päättymisestä , paitsi
      Maailman menoa
      388
      784
    5. Tietysti ihastuin sinuun

      Olet mies minulle luotu
      Ikävä
      49
      753
    6. Yrität parannella ulkonäköäsi

      vaikka se ei paremmaksi muutu. 🤦‍♂️
      Tunteet
      73
      748
    7. Kerroin kaverille

      Että olen rakastunut sinuun. Se vastasi, että eihän siihen saa rakastua! Sanoin, että no miks ei, ihminenhän se hänkin on.
      Ikävä
      39
      736
    8. Onko kaivattusi tumma vai vaalea

      Onko hän pitkä vai lyhyt?
      Ikävä
      56
      676
    9. Kuka höperö uskoo

      Joihinkin kaksoisliekkeihin ja telepatioihin? Samaa sarjaa kuin kaikki erityisherkkyydet ja enkeliterapiat. Täyttä huuhaata.
      Ikävä
      63
      653
    10. Hei rakas nainen

      Anteeksi, jos oon sotkenu kaiken. Erehdyin luulemaan että hän on se oikea :( Sain nyt varmuuden ettei oo. Toivottavasti et oo vielä kadonnu täältä. Ra
      Ikävä
      23
      620
    Aihe