Iräautopalstalla on usein puhetta siitä että skodassa on jäykkä taka-akseli. Pitääkö paikkaansa? Ja mitä jäykkä taka-akseli tarkoittaa?
Jäykkä taka-akseli?
69
691
Vastaukset
- Anonyymi
Kiinnostaa myös! Ja hienoa että palstalla puhutaan teknisistä asioista eikä hopöhöpöä. Tero
- Anonyymi
Mä en tiedä varmasti mu omasta mielestä jäykkä taka-akseli vois kenties olla takavetoisissa autoissa silloin et siinä ei ole joustoa juuria lain toimisi kai suurinpiirtein niin jot kun polkasee lusikan lattiaan ja kun takarenkaat ottaa pitoa tienpinnasta niin sen sijaan että perä niiaisi kävisikin niin että keula nousee irti tienpinnasta arvaus sinänsä kun en ole automekaanikko
- Anonyymi
En tiedä Skodasta mutta omassa Toyotassani on jäykkä taka-akseli ja lötkyt jouset, kyllä sillä pärjää kunhan pitää vauhdin alle 70 km/h eikä tee äkkinäisiä ohjausliikkeitä tai jarrutuksia.
- Anonyymi
Missä Toyotassa muka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Toyotassa muka?
Hyvin monessa. Kaikissa 2000-luvun alkuvuosikymmenen Corollissa ja Auriksissa, kaikissa Yariksissa kautta aikojen. Toyota on kopioinut rakenteen 70-luvun Golfista. Fakta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin monessa. Kaikissa 2000-luvun alkuvuosikymmenen Corollissa ja Auriksissa, kaikissa Yariksissa kautta aikojen. Toyota on kopioinut rakenteen 70-luvun Golfista. Fakta!
Ei pidä paikkaansa, jäykkis tuli Skodaan ensimmäisistä neuvostoautoista kun he eivät ymmärtäneet jotain Fordia tarkastellessaan juuri mitään näkemästään. Tämä tuli sittemmin Skodaan Venäjän kautta. japanilaisissa autoissa taas on ollut erillisjousitus alusta asti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, jäykkis tuli Skodaan ensimmäisistä neuvostoautoista kun he eivät ymmärtäneet jotain Fordia tarkastellessaan juuri mitään näkemästään. Tämä tuli sittemmin Skodaan Venäjän kautta. japanilaisissa autoissa taas on ollut erillisjousitus alusta asti
"japanilaisissa autoissa taas on ollut erillisjousitus alusta asti" Tuo on valhe!
Jos Skodan yhdystukiakselisto on röllin mielestä jäykkä akseli, niin samanlainen Golfista kopioitu "jäykkä" akselisto on melkein kaikissa japanilaisissa pienissä ja alemman keskiluokan autoissa ollut kymmeniä vuosia. Yariksessa aina ja Corollassa ja Auriksessakin oli.
Alkuperäisessä Corollassa oli takaveto, aito jäykkä taka-akseli ja lehtijouset niin kuin hevosrattaissa. Vasta 80-luvulla Corolla sai monivarsituetun taka-akseliston etuvetoon siirryttäessä. Vuosituhannen vaihteen tienoilta lähtien toistakymmentä vuotta käytettiin sitten 70-luvun Golfista kopioitua yhdystukiakselistoa joka röllin mielestä on jäykkä, vaikka toimii täysin eri tavalla kuin oikea jäykkä akseli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin monessa. Kaikissa 2000-luvun alkuvuosikymmenen Corollissa ja Auriksissa, kaikissa Yariksissa kautta aikojen. Toyota on kopioinut rakenteen 70-luvun Golfista. Fakta!
Se on kopioitu hevoskärrystä.
- Anonyymi
Nyt alkaa Toyotan omapojalta dissaus aiheet olla vähissä kun joutuu kierrättämään noin onnetonta ja ikivanhaa juttuaan.
- Anonyymi
Putkenpätkä jonka molempiin päihin on pultattu pyörät. Tekniik sano r*ssä.
- Anonyymi
Olisipa Toyotakin tehnyt noin, niin ei olisi autot ajokiellossa.
- Anonyymi
Teknik! Se sanoo kun nökee rautakanken
- Anonyymi
Jäykästä taka-akselista on vain etua Skodassa. Jäykkä akseli mahdollistaa suuremmat kaalimäärät pellolta sovhoosiin.
- Anonyymi
Traktoreissa ja työ-mönkijoissä on edelleen jäykkä taka-akseli kuten Skodissa. En kylläkään täysin ymmärrä miksi, eikö muka erillisjousitus olisi parempi?
- Anonyymi
Skoda ja "työ" mainittu samassa lauseessa, huh huh no sellaista sattuu
- Anonyymi
Lapset eivät ole ihan päässeet vielä amispoikien tasolle tekniikan tietojen saralla.
Hauskoja ja noloja poikia.- Anonyymi
Koulussa opetetaan kuinka skoodan jäykkä taka-akseli toimii. Se toimii huonosti. Mitä noloa siinä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulussa opetetaan kuinka skoodan jäykkä taka-akseli toimii. Se toimii huonosti. Mitä noloa siinä on?
Missä noin opetetaan? Sun kannattaa vaikka googlata eri akselistot, saatat jopa ymmärtää niiden erot?
Toyota käyttää myös vääntövarsi jousitusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulussa opetetaan kuinka skoodan jäykkä taka-akseli toimii. Se toimii huonosti. Mitä noloa siinä on?
Kerro toki sitten missä niin opetetaan ja miten se toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toki sitten missä niin opetetaan ja miten se toimii.
Ei tule vastausta pojalta, yritä edes.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule vastausta pojalta, yritä edes.
Emme tee sinun läksyjäsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä noin opetetaan? Sun kannattaa vaikka googlata eri akselistot, saatat jopa ymmärtää niiden erot?
Toyota käyttää myös vääntövarsi jousitusta.Esimerkiksi Aallon autotekniikalla
- Anonyymi
Ai kuten rs-skodistit?
- Anonyymi
Mikähän siinä voi olla kun minulla vääntää aina vatsasta kun ajan omalla Skoda Octavialla?
- Anonyymi
Tuoko oli parasta mitä Toyotan omapojalta irtoaa?
- Anonyymi
Kaalin haju laittaa mahan sekaisin.
Saattaa mennä myös kuralle, kun saa jänniittää pääseekö perille.- Anonyymi
Vaihda se Toyota kunnon autoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihda se Toyota kunnon autoon.
Sanoo VRS-pakkomielteinen?
- Anonyymi
Skoda kutsuu jäykkää etu- tai taka-akselia innovaatioksi, jolla säästetään tarvittavien komponenttien määrässä ja laadussa.
- Anonyymi
Laita vaikka joku linkki missä on kuva tai kuvaillaan Skodan jäykkää etu- ja taka-akselia, tai edes kuvaile yleensä millainen on jäykkä etuakseli etuvetoisessa autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita vaikka joku linkki missä on kuva tai kuvaillaan Skodan jäykkää etu- ja taka-akselia, tai edes kuvaile yleensä millainen on jäykkä etuakseli etuvetoisessa autossa.
Luuletko tosiaan että Skodan tuotekehitysosasto paljastaa jäykän etuakselin suuren innovaationsa salat? Sen tiedon pitäisi riittää että ratkaisu säästää merkittävästi valmistuskustannuksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko tosiaan että Skodan tuotekehitysosasto paljastaa jäykän etuakselin suuren innovaationsa salat? Sen tiedon pitäisi riittää että ratkaisu säästää merkittävästi valmistuskustannuksissa.
Eikö kuvia löydy autoista joita on maailmassa miljoonia?
Outoa jos et löydä.
- Anonyymi
Škodassa muutenkin säästetty kaikessa. Materiaalit on halvinta laatua, usein kierrätettyä jätemateriaalia, pellit ja maalipinnat ohuita haperoja ruostepesiä ja kaiken lisäksi ei-tasapaksuja.
- Anonyymi
Hihii, Toyotan omapoika yrittää taas kääntää Toyotan perisyntejä parempien merkkien ongelmaksi. On poika sitkeä, vaikkakin kovin yksinkertainen.
- Anonyymi
Hei nythän kuvailit juuri Toyotaasi noilla oninaisuuksilla. Länsiautoissahan ei noin ole, vain itäauto Toyotissa. Mutta sinulla onkin siitä jo vankka tietämys.
- Anonyymi
Miksi Skoda voittaa kaikki testit ja vertailut, varsinkin ajo-ominasuuksissa?
- Anonyymi
Ei se ole ikinä voittanut mitään, ehkä jossain avto-lehdessä.
- Anonyymi
Isolohkot 1.0-2.0 jäykkiksellä on kaikkein hupaisimpia pomppijoita :D
Naurattaa tosin vain kunnes tällainen pötkylä pomppii ihan likellä aiheuttaen vaaran. Silloin otetaan rekkari talteen ja käydään antamassa länsiautoporukalla sukkasaippuaa.- Anonyymi
Ja voittaa Toyotan ajoltaan jokaisessa testissä ja vertailussa. Ei tikkujen määrä ratkaise jos ei osaa suunnitella ja toteuttaa, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja voittaa Toyotan ajoltaan jokaisessa testissä ja vertailussa. Ei tikkujen määrä ratkaise jos ei osaa suunnitella ja toteuttaa, hihii!
”Meijän iskän auto voittaa teijän iskän auton”. Infantiilin regression määrä on aivan huipuissaan. Takaisin vaan hiekkalaatikolle leikkimään ja Skoda-hiekkalinnoja valamaan ämpärimuovisiin muotteihin. Kun ei vaan sataisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Meijän iskän auto voittaa teijän iskän auton”. Infantiilin regression määrä on aivan huipuissaan. Takaisin vaan hiekkalaatikolle leikkimään ja Skoda-hiekkalinnoja valamaan ämpärimuovisiin muotteihin. Kun ei vaan sataisi.
Varmasti sataa. Se on skeidan kohtalo.
- Anonyymi
Tero se olen minä, olen typerien tarinoiden keksijä ja nauran omille tarinoilleni.
- Anonyymi
Auttaako jos valaa juotosbetonia skoodan taka-akselin sisälle? Ei pomppisi niin kovin?
- Anonyymi
Ei kun sitä on yritetty noissa Toyotissa, vaan eipä ole apua. Karmeita ajettavia nuo kommarivehkeet Toyotat.
- Anonyymi
Jenkemi auttaa skootan pyöränripustuksissa.
- Anonyymi
Huutista, jäykkä taka-akseli eli JÄYKKIS
- Anonyymi
Pompottaa, sano skooda kompi kuski.
- Anonyymi
Joissakin VAG malleissa tosiaan on jäykkä taka-akseli. Se on varsin käypäinen ja edullinen halpaan pieneen perusautoon.
Eseimerkiksi edullisemmat Octaviat ja varmaan Golffit on varustettu yhdystukiheilurilla mikä on jäykkä tapa-akseli.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kokemuksia-koeajoista-kirjainyhdistelmien-kirjava-kerho/
"– edullisimmat Octaviat on varustettu takapäässä yhdystukiheilurilla, kun RS:ssä pyöräntuenta on hoidettu monivarsituennalla."- Anonyymi
Voi sinua Toyotan omapoikaa. Taitaa Toyotan kyykky käydä itsetunnon ja hermon päälle ihan tosissaan, mutta ota rennosti, näin se on ollut aina.
- Anonyymi
Kahvit tuli näppikselle kun katoin tuon takapyörästön tekniikkaa autodatasta 🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Jäykkiksen voi laittaa myös eteeen, kunhan se on niin vinossa että vie vasemmalle ja kohti Moskovaa
- Anonyymi
Miten on mahdollista että vielä 2022 Škodassa on jäykkä taka-akseli? Ei hyvää päivää noita itäautoja.
- Anonyymi
Mitsussa on loistava alusta.
- Anonyymi
Istu ja pompi, skooda kompi ja jäykkä taka-akseli.
- Anonyymi
konsernin sisällä kaikki nauravat skodalle, siksi jäykkis on jätetty skodalle
- Anonyymi
Hah. Näillä jäykällä taka-akselilla varustetuilla erikoisautoilla otetaan kaaharit kiinni.
"Poliisi suorittaa liikennevalvontaa tunnuksellisten poliisiautojen lisäksi myös tunnuksettomilla autoilla, joita kutsutaan kansankielisesti siviilipoliisiautoiksi. Tavallisten siviiliautojen lisäksi poliisilla on käytössään VATV-autoja, eli niin sanotun vaativan ajotapavalvonnan erikoispartioautoja.
VATV-käytössä suositaan karvalakkimalleja tehokkaampia henkilöautoja, joissa on tyypillisesti vähintään 250 hevosvoimaa. Tällainen auto on muun muassa Skoda Octavia RS"
Video löytyy Maikkarin netistä.- Anonyymi
Ja jos katsot niitä kiinniottovideoita niin ne luovuttavat aina. Tekosyynä "ettei aiheudu vaaraa sivullisille :("
- Anonyymi
Vieläkö on perusvarusteisena jäykkä taka-akseli?
- Anonyymi
Voi sinua pientä yksinkertaista poikaa.
- Anonyymi
Se on samanlainen kuin hevoskärreissä joilla mm. Härmän häjyt ajoivat, yhtenäinen kiinteä akselitanko joka on lehtijousilla kiinni korissa.
- Anonyymi
Kysessä on siis yhdystukiakselisto - takapyörät ja korin yhdistävä teräspalkki, joka toimii samanaikaisesti sekä pyöräntuentana, jousituksena, että kallistuksenvakaajana. Usein siihen lisätään myös matalat kierrejouset parantamaan jousitusta. Pitkittäisten tukivarsien ansiosta pyörät liikkuvat enimmäkseen pystysuunnassa, mikä tekee käytöksestä vakaata ja ennakoitavaa. Halpana ja tilaa säästävänä sitä pidetään "ihan OK" ratkaisuna, jos ei kummoisia ajoelämyksiä olla hakemassa.
Oma suosikkini edullisten etuvetojen luokassa on PSA:n takavuosina käyttämä vääntösauva-akselisto, joka on hieman samanlainen, mutta yhtenäisen palkin sijaan molemmalla takapyörällä on oma vääntösauvansa, mikä tekee siitä erillisjousituksen. Sittemmin PSA:kin siirtyi yhdystukiakseliin, sillä säästyneet rahasummat painoivat vaakakupissa enemmän, kuin edut ajo-ominaisuuksissa ja mukavuudessa.- Anonyymi
Eikä nuo kestävyydeltään olleet kummoisia. Laakerivika on vieläpä kallis korjata.
- Anonyymi
Katos, Oktavian vanteet ja kaikki!
- Anonyymi
Minun naapurin skodassa oli edessä yksi lehtijousi poikittain , siinä lahnan mallisessa ja toisella naapurilla oli varakone takaloosterissa.
- Anonyymi
Vieläkö Škodassa on jäykkä taka-akseli? Ei hyvää päivää.
- Anonyymi
Pienikoneisissa on. Myös joissakin volkkareissa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienikoneisissa on. Myös joissakin volkkareissa on.
Niin ja osassa on rumpujarrut takana.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 575810
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap263687Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2291948Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281782- 941232
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna301187Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel289957Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee51951Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.76889Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35848