Helsingin S1 osasto

Anonyymi

Moro, oon menossa S1 osastolle ja aika paljon pelottaa että mikä meininki siellä, mitä siellä tehdään, pakotetaan jo syömään ja onko ihan ok paikka... ;__;

3

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä siellä ihan hyvin pidetään. Mutta syödä pitää. Jos et osaa, opetetaan. Opit kyllä.

• Anonyymi

Juuri siitä osastosta ei ole kokemuksia, mutta useammasta muusta kylläkin.

Kokemus riippuu tietenkin siitä, että mikä on sinun oma tilanne, ja se millaiselle osastolle pääset / joudut.

Osastolle mennessä kannattaa unohtaa elokuvien paloletkut, ja sähköshokit heti perään. Jo pelkästään sen takia, että sähkön käyttö suihkussa on työturvallisuus riski myös työntekijöille.

Keskity siis jääkiekko termein oman pään peliin. Millä tavalla saat oman elämän hallintaan? SIinä elämän mittaisessa tarinassa osasto on vain yksi askel.

• Anonyymi

Nykyään s1 on tosi rento meininki! Tottakai syömisten suhteen ollaan tiukkoja, että joko korvaat tai syöt. Ajoissa tulee pysyä. Välillä potilailla on ns. ”kisaa” että kuka on sairain, mutta lähinnä ruokapöydässä. Ruokailujen ulkopuolella on välillä jopa ihan hauskaa! Tai riippuu millasta porukkaa on. Mä oon ollut siellä kolme kertaa ja ekal kerral oli tosi hiljast porukkaa, et kaikki tyylii tuijjotti seinää:D Tokal kerral oli pari ihan kivaa tyyppii. Ja kolmannel kerral viime vuoden lopussa oli hauskaa porukkaa!

Syödään 6x päivässä, aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, sekä iltapala. aamu- ja iltapalalla on 20min, välipaloilla 15min ja pääaterioilla 30min. Osa hoitajista on kivoja ja osa vähän tiukempia, eikä niin huumorikykysiä. Alkuun on yleensä yks tai kaks 15min valvottuu ulkoiluu ja hoidon lopulla jos lääkäriltä saa luvan niin 15min ryhmä ja 15 tai 30min itsenäinen ulkoilu. Joka viikko on lääkärin kanssa hoitokokous, jossa sovitaan kotilomat jne. Jos on peruskoululainen niin apvp ja lounaan välillä käydään sairaalakoulua, jossa on kivaa ja rentoa. On ryhmiä kuten rentoutusryhmä, psykoedukaatioita ja tietyn bmi ylitettyä fyssarin ryhmä, jossa tehään ns kevyttä ”lihashuoltoa” kevyesti. Siellä on 2-3 omahoitajaa ja jos ne eivät oo töissä niin jokutoinen hoitaja on vuorohoitajana. Huoneissa ollaan pääasiassa yksin, mutta on pari kahen hengen huonetta. Joka toinen viikko on retki ja jokatoinen toiminnallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      101
      1762
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1591
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1434
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1132
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      1063
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1043
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1036
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1026
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe