Ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistennekin parasta. (Fil.2:4.)

Anonyymi

Paavali on selvällä tavalla esittänyt kristillistä elämää, jonka mukaan kaikkien tekojen - koko toiminnan tulee tarkoittaa lähimmäisemme parasta, koska meillä itse kullakin uskossamme on jo tarpeeksi. Kaikki muu elämässämme on ylijäämänä käytettävä vapaaehtoisella rakkaudella palvelemaan lähimmäistämme.
Jumala on ilman mitään omaa ansiotani, aivan ilmaiseksi, sulasta laupeudesta antanut minulle kelvottomalle, kadotukseen tuomitulle ihmiselle yllin kyllin kaikkea hyvää Kristuksessa, antanut minulle autuuden ja vanhurskauden, joten minun asiani on alati vain uskoa näin olevan. Siksi minäkin tahdon puolestani vapaasti ja ilomielin tehdä kaiken tällaiselle Isälle, palkkiota pyytämättä - joka on ylenpalttisilla lahjoillaan minut palkinnut ja halun tulla lähimmäiselleni Kristukseksi, samoin kuin Kristus on tullut minulle Kristukseksi, enkä tahdo ryhtyä mihinkään muuhun kuin siihen, minkä näen tarpeelliseksi ja hyödylliseksi ja autuaalliseksi lähimmäiselleni, koska minulla itselläni omasta puolestani uskoni kautta Kristuksessa on jo kaikki, mitä tarvitsen.
Katso, näin syntyy uskosta rakkaus Jumalaan ja kaipuu Hänen tykönsä;
rakkaus tekee elämän vapaaksi, riemuisaksi ja auliiksi, koska ilmaiseksi palvelemme lähimmäistämme.

8

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinäpä se, kun USKONVANHURSKAUS ON KIRKASTUNUT. Silloin voimme yhdessä iloita jokaisesta joka Jeesuksen Kristuksen tunnustaa kuolleista ylösnousseeksi Herraksi ja Vapahtajakseen, syntiensä sovittajaksi. Lain alla oleva ei voi aidosti rakastaa, hänen suhteessaan jo omaan itseensäkin on paljon ehtoja, "voin olla Jumalan lapsi vain nämä tietyt yhteisössämme ilmoitetut ehdot täytettyäni."

      Kun suhde itseen ja kaikkivaltiaaseen Jumalaan on tällä tavoin ehdollistettu, tämä sama ehdollistaminen heijastuu vääjäämättä myös lähimmäisiin. Erityisesti niihn uskoa tunnustaviin lähimmäisiin, jotka eivät kuulu edustamaani yhteisöön. Tällaisissa yhteisöissä julistus keskittyy vahvasti tähän, että vain meidän yhteisömme kautta on mahdollista pelastua. Pelko laidan yli putoamisesta, (Jumalan hylkäämäksi tulemisesta), hallitsee yhteisön jäsenistöä. Johtajat vahvistavat asemiaan uhkaamalla Jumalan hylkäämisestä jos johtoon ei varauksetta luteta.

      Johtajan ja johtoryhmän asema on tällaisissa yhteisöissä Jumalan sijaiseen verrattava, (vrt. Paavi). Johtaja ei erehdy, hänen ei siis tarvitse tarkistaa suuntaansa kuuntelemalla muita kristittyjä, tai arvioimalla omaa tilaansa Raamatun kirjoitusten rinnalla.

      *) Kun uskonelämään liittyy ihmiskäskyjä ja ihmisoppeja, ja päälle vielä Jumalan sanan vastainen seurakuntakäsitys, niin sen jälkeen pääasiaksi tuleekin keksiä syitä miksi vain meidän ryhmästämme ja meidän ryhmämme valitsemat henkilöt pelastuvat. Tätä lain alla elävien kateellisten jurputusta täällä on lähes päivittän.

      Miksi heille ei Jumalan armo ja syntien anteeksiantamus kelpaa lahjaksi? Miksi Jumalan ilmaiseksi tarjoama lahja on peitetty Mooseksen peitteellä? Monenlaisilla ihmisoppien ja ihmiskäskyjen kiemuroilla.

      Tämä johtuu ihmisen heikkoudesta, ylpeydestä, joka vaatii kelvollisuuteen tekoja, jotka Jeesus käski kaikki myymään pois. Ansaitsemattomaan armoon on ihmismilen ja järjen lähes mahdotonta uskoa, olemmehan syntiturmeluksen läpitunkemia jokainen. Uskoa syntisena itsensa ARMOSTA autuaaksi, Jeesus kutsuu ahtaaksi portiksi. Moni kääntyy takaisin tienaajapoikien ja tyttöjen tielle, he lankeavat uskomaan saatanan valheeseen, "paremmaksi sinun pitää tulla". Toisista alkaa kasvaa omassa mielessään parempia, he suostuvat elämään valheessa, toisen kääntyvät takaisin. "Jos vähemmällä vaivalla en tule autuaaksi, niin saa jäädä.

      Kuten Lestadius sanoo saarnassaan: He heittävät ristin törmään ja sanovat, koira kantakoon tätä ristiä."

      • Anonyymi

        Voivoi!


      • Anonyymi

        1 Moos 11:3. Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi". Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina. 4. Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi

        Niin, kun omatunto on "poltinraudalla" kovetettu niin ihminen alkaa rakentamaan maapihkaa käyttäen. Herran nimi, jonka kautta anteeksiantamus saadaan menetetään ja tilalle tulee inhimmillistä filosofiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Moos 11:3. Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi". Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina. 4. Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi

        Niin, kun omatunto on "poltinraudalla" kovetettu niin ihminen alkaa rakentamaan maapihkaa käyttäen. Herran nimi, jonka kautta anteeksiantamus saadaan menetetään ja tilalle tulee inhimmillistä filosofiaa.

        Siinä on taas maapihkamiehiä, oletko noin hölmö, vai ymmärtämätön? Toistelet om ia mielikuvitustarinoitasi joilla ei ole mitään tekemistä Raamatun, eikä kristinuskon kanssa.
        Kukaan ei hyödy tällaisista viesteistäsi puupennin vertaa, ne on täynnä itsetehtyjä jumalia.
        Tee parannus, usko evankeliumi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Moos 11:3. Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi". Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina. 4. Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi

        Niin, kun omatunto on "poltinraudalla" kovetettu niin ihminen alkaa rakentamaan maapihkaa käyttäen. Herran nimi, jonka kautta anteeksiantamus saadaan menetetään ja tilalle tulee inhimmillistä filosofiaa.

        Kerroppa nyt lyhyesti, mitä avauksessa luki?

        Ei kannata kirjoitella, jos ei ymmärrä kristinuskosta mitään. Ainut höpinä tällä herralla tai rouvalla on pyrkiä riistämään Kristus häneen uskovilta, ymmärtämättä, että se on saatanan palvelemista. Lisäksi ei ihmisen elämä voi turhemmaksi mennä, jos sen tarkoitus jää ainoastaan ponnistelemiseksi kristittyjen luopumiseksi ainoasta pelastuksen tiestä, Jeesuksesta Kristuksesta. Umpisokea hengellisesti, tämä palstamme tyhjänjauhaja. Sääli ihmisparkaa!!

        Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, ...


        ... kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! ...

        ... Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa nyt lyhyesti, mitä avauksessa luki?

        Ei kannata kirjoitella, jos ei ymmärrä kristinuskosta mitään. Ainut höpinä tällä herralla tai rouvalla on pyrkiä riistämään Kristus häneen uskovilta, ymmärtämättä, että se on saatanan palvelemista. Lisäksi ei ihmisen elämä voi turhemmaksi mennä, jos sen tarkoitus jää ainoastaan ponnistelemiseksi kristittyjen luopumiseksi ainoasta pelastuksen tiestä, Jeesuksesta Kristuksesta. Umpisokea hengellisesti, tämä palstamme tyhjänjauhaja. Sääli ihmisparkaa!!

        Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, ...


        ... kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! ...

        ... Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

        Ymmärrätkö sinä kristinuskosta jotakin? Vai onko sinulla niin paljon ymmärrystä, että voit sanoa kuka saa kirjoittaa ja kuka ei?
        Aloitus on Lutherin Sana ja Armo-kirjasta, jota kannattaa lukea rukouksella, niin kuin kaikkea muutakin Jumalan Sanaa.
        Paavali opettaa filippiläiskirjeen kolmannessa luvussa: " Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on taas maapihkamiehiä, oletko noin hölmö, vai ymmärtämätön? Toistelet om ia mielikuvitustarinoitasi joilla ei ole mitään tekemistä Raamatun, eikä kristinuskon kanssa.
        Kukaan ei hyödy tällaisista viesteistäsi puupennin vertaa, ne on täynnä itsetehtyjä jumalia.
        Tee parannus, usko evankeliumi.

        :-) Olen näin hölmö. Raamattua ei voi selittää (oiekein) ellei ole hölmö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa nyt lyhyesti, mitä avauksessa luki?

        Ei kannata kirjoitella, jos ei ymmärrä kristinuskosta mitään. Ainut höpinä tällä herralla tai rouvalla on pyrkiä riistämään Kristus häneen uskovilta, ymmärtämättä, että se on saatanan palvelemista. Lisäksi ei ihmisen elämä voi turhemmaksi mennä, jos sen tarkoitus jää ainoastaan ponnistelemiseksi kristittyjen luopumiseksi ainoasta pelastuksen tiestä, Jeesuksesta Kristuksesta. Umpisokea hengellisesti, tämä palstamme tyhjänjauhaja. Sääli ihmisparkaa!!

        Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, ...


        ... kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! ...

        ... Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

        En edes lukenut avausta. Enkä sitä kommentoinutkaan. Huomioni kiinnittyi heti tähän
        "USKONVANHURSKAUS ON KIRKASTUNUT". Kuulosti maapihkalta. Ja sitä se olikin. Minun mielestä siis.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe