Mikä Oulua oikein vaivaa ?!

Anonyymi

Todella huono maine Oululla. Ollut iät ja ajat, toistakymmentä vuotta jo. Kaikki kirjoitukset vain haukkuvat Oulua ja ihmiset kauhistelee, jos paikasta edes puhuu ääneen esimerkiksi Helsingissä.

Voisiko joku sulkea jo sen Stora Enso paperitehtaan sieltä, niin pääsisi vihdoin ne kituvat ja kärsivät lapsiperheet Oulusta pois ?

Tehdas pyörittää vielä Oulua hetken, mutta eikös se ole enää ajan kysymys, milloin Ruotsi tajuaa, että Oulussa ei systeemit pelaa, eikä löydy motivoituneita työntekijöitä ?

Olutta kuluu kyllä mukavasti ja lasten ylläpito syö palkat, mutta onko kukaan aidosti onnellinen Oulussa ?

Mitenköhän käy niille perheille, jotka asuu sähkölämmitteisissä taloissa, kun sähkölasku nousee yli 1000 euroon/kuukaudessa ?!

Vaikka olisi kuinka hyvät tulot tehtaalla niin päälle tulee jatkuvasti nousevat ruokakulut, sähkökulut, bensakulut, asuntolainojen lyhennykset korkoineen. Ei siinä asuntolainojen stressitestit auta enää, kun kaikkialla nousee hinnat ja palkoista tapellaan loppuelämä kaikilla aloilla.

Liian moni perhe asuu Oulussa vain olosuhteiden pakosta eli joku on töissä tehtaalla, niin koko perheen on pakko masentua sitten Oulussa. Erityisesti lasten ja nuorten elämä valuu hukkaan Oulussa. Heistähän tulee lähes automaattisesti mielenterveysongelmaisia tai päihdeongelmaisia.

Ne jotka eivät suostu muuttamaan Ouluun, ajavat perävalot kiinni toisissaan Iistä tai Kemistä asti, vaikka näillä bensakuluilla ei ole mitään mahdollisuutta entisajan pendelöintiin enää.

Lapset ovat varmaan vieläkin väistötiloissa ja väkivalta rehottaa kouluissa. Ammattitaitoista henkilökuntaa ei löydy mihinkään virkoihin. Palkkaavat ihan ketä sattuu hätätilanteeseensa. Kukaan ei taida jaksa Oulua, ei edes alkuperäiset Oululaiset itse.

Mitään oikeaa opiskelua tai työpaikkaa ei ole kenellekkään nuorelle kyllä sillä seudulla tiedossa. Asunnot tyhjenee kovaa vauhtia, millä siellä väkilukua pidetään yllä, ulkomaalaisillako ?

Eikö vanhemmilla ole mitään kiinnostusta jälkikasvunsa tulevaisuudesta tai ylipäänsä terveydestä, kun haluavat asua ja kasvattaa kakaralaumansa noin huonomaineisessa paikassa ?

Ihmeellisen voimakas ja negatiivinen maine Oululla, miten se on mahdollista...

118

1796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitä kun mennään toisten negatiivisten mukana ja ollaan samaa mieltä asioista.

Ei ole mitään muuta syytä kuin tämä. Ihmiset ovat konformatiivisia.

• Anonyymi

Oululaisten luonne ja epäsosiaalisuus ovat syynä. Tämä leviää iloisempaaankin ihmiseen ja lamaannus ja pieni masennus lannistaa ihmisen kuin ihmisen. Oulussa asuvat ovat töykeän oloisia ja pitävät ns. suoraan sanomista hyvänä arvona. Naapureista helposti valitetaan töykeän oloisena, tahdittomasti ja riihanhaluisena. Oulussa asuvat ovat yksinäisiä ja kyläily/tapaamiskulttuuri on olematonta. Jopa sukulaiset eivät tapaa toisiaan, koska tapaaminen ei koskaan sovi ja tapaamisen järjestäminen on kankeaa ei luontevaa. Tästä Oulussa asuvat voisivat ottaa opiksi ehkä sitten ihmiset Oulussa olisivat tyytyväisempiä ja onnellisimpia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oululaisten luonne ja epäsosiaalisuus ovat syynä. Tämä leviää iloisempaaankin ihmiseen ja lamaannus ja pieni masennus lannistaa ihmisen kuin ihmisen. Oulussa asuvat ovat töykeän oloisia ja pitävät ns. suoraan sanomista hyvänä arvona. Naapureista helposti valitetaan töykeän oloisena, tahdittomasti ja riihanhaluisena. Oulussa asuvat ovat yksinäisiä ja kyläily/tapaamiskulttuuri on olematonta. Jopa sukulaiset eivät tapaa toisiaan, koska tapaaminen ei koskaan sovi ja tapaamisen järjestäminen on kankeaa ei luontevaa. Tästä Oulussa asuvat voisivat ottaa opiksi ehkä sitten ihmiset Oulussa olisivat tyytyväisempiä ja onnellisimpia.

Aivan näin Oululaiset ovat epäsosiaalisia ja ajattelevat vain ja ainoastaan itseään. Vanhukset, nuoret ja eläkeläiset ovat yksinäisiä. Melkein ainoa ryhmä mikä ei tunne olevansa yksinäinen on työssäkäyvät nuoret perheet. Suosittelen kyllä työssäkäyville perheille solmimaan hyviä ystävyyssuhteita ja pitämään yhteyttä sukulaisiin, myös serkkuihin. Ajan kuluessa perhetilanne muuttuu ja silloin on hyvä olla pitkäaikaisia ystäviä ja sukulaisia. Totta on että kyläilykutsuja ei tule ja kun itse on muutaman kerran tarjoitunut pistäytymään kylässä ja whatsapp viesti on että nyt ei sovi (miten voi olla mahdollista että koskaan ei sovi), pikkuisen töykeä ja lyhytsanainen. Ei ehdoteta mitää päivää, ei aikaa. Ei mitään kuulu sen jälkeen, puhelimeen vastataan jos on pakko eikä soiteta takaisin. Näin olen kuullut usean Oulussa asuvan sanovan. Myöskän sisarukset, etenkin 65-70- vuotiaat eivät ole toistensa kanssa tekemisissä, ei edes sisarukset. Varsinkin kun sisaruksen ainuinen lapsi tulee käymään sisruksen perheen luona, niin silloin ei missään tapauksessa sovi edes pistäytyä. Myöskin täti/setä haluaisi joskus tavata/nähdä sisarusien lapsia ja tuntea kuuluvansa sukuun. Tämän olen havainnut, kun olen tämän ikuisten harrastepiiriä vetänyt ja muutenkin asiasta keskustellut. Pelkät puolituntemattomat ihmiset eivät anna sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta mitä etenkin sukulaiset (myös eri ikäiset sukulaiset ) ja ystävät antavat (Sisarusten lapsetkin ovat täydellisesti unohtaneet tätinsä ja setänsä ja ovat hyvin haluttomia kuulemaan heistä yhtään mitään, ei kuulu pihaustakaan). Suorastaan vältellän. Vähän iäkkäämmät kaipaavat myös nuorempien seuraa. Serkut ovat jo aikoja sitten vieraantuneet toisistaan. Ei näytä hyvältä meno täällä Oulussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan näin Oululaiset ovat epäsosiaalisia ja ajattelevat vain ja ainoastaan itseään. Vanhukset, nuoret ja eläkeläiset ovat yksinäisiä. Melkein ainoa ryhmä mikä ei tunne olevansa yksinäinen on työssäkäyvät nuoret perheet. Suosittelen kyllä työssäkäyville perheille solmimaan hyviä ystävyyssuhteita ja pitämään yhteyttä sukulaisiin, myös serkkuihin. Ajan kuluessa perhetilanne muuttuu ja silloin on hyvä olla pitkäaikaisia ystäviä ja sukulaisia. Totta on että kyläilykutsuja ei tule ja kun itse on muutaman kerran tarjoitunut pistäytymään kylässä ja whatsapp viesti on että nyt ei sovi (miten voi olla mahdollista että koskaan ei sovi), pikkuisen töykeä ja lyhytsanainen. Ei ehdoteta mitää päivää, ei aikaa. Ei mitään kuulu sen jälkeen, puhelimeen vastataan jos on pakko eikä soiteta takaisin. Näin olen kuullut usean Oulussa asuvan sanovan. Myöskän sisarukset, etenkin 65-70- vuotiaat eivät ole toistensa kanssa tekemisissä, ei edes sisarukset. Varsinkin kun sisaruksen ainuinen lapsi tulee käymään sisruksen perheen luona, niin silloin ei missään tapauksessa sovi edes pistäytyä. Myöskin täti/setä haluaisi joskus tavata/nähdä sisarusien lapsia ja tuntea kuuluvansa sukuun. Tämän olen havainnut, kun olen tämän ikuisten harrastepiiriä vetänyt ja muutenkin asiasta keskustellut. Pelkät puolituntemattomat ihmiset eivät anna sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta mitä etenkin sukulaiset (myös eri ikäiset sukulaiset ) ja ystävät antavat (Sisarusten lapsetkin ovat täydellisesti unohtaneet tätinsä ja setänsä ja ovat hyvin haluttomia kuulemaan heistä yhtään mitään, ei kuulu pihaustakaan). Suorastaan vältellän. Vähän iäkkäämmät kaipaavat myös nuorempien seuraa. Serkut ovat jo aikoja sitten vieraantuneet toisistaan. Ei näytä hyvältä meno täällä Oulussa.

Ei näytä hyvältä. Puolison kanssa nökötetään kahdestaan kotona, vaikka Oulussa on sukulaisia ja molemmilla sisko ja veli Oulussa. Eivät viitsi olla tekemisissä. Ei täällä kannata kenenkään olla. Onneellisimpia muualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Sosiaalinen elämä Oulussa on olematonta. Ilmeisesti whatsupp viestit riittävät, että ei tarvitse kasvotusten tavata. Oulu on yksinäisyyttä kokevien tyyssija. Etenkin eläkkeellä olevat kokevat itsensä hyvin yksinäiseksi ja tuntevat että heidät on eristetty sukulaisista, ystävistä ja tutuista . Luulisi edes sukulaisten (myös eri ikäisten sukulaisten) haluavan tavata kasvotusten ja kun kuitenkin asuvat samalla paikkakunnalla. Todellakaan edes sisarukset eivät kohtaa toisiaan kasvotusten, puhumattakaan että sisarusten aikuiset lapset muistaisivat tätinsä tai setänsä. Ennen oli vain antoisaa jos kylässä oli samaan aikaan joku muukin. Nykyään vain yksi tai pariskunta sallitaan kerralla samaan aikaan kylään. Hyä jos edes joskus kutsu tulee, yleensä ei kutsua kuulu. Jos tilaa on nin kaipa sinne muutama kylävieras kerralla sopii, eikä sen tarjoilunkaan tarvitse olla priimaa. Yhdessäolon ja seurustelun pitäisi olla pääasia. Olen kuullut tämän saman monen monen yksinäisyyttä kokevan suusta. En ihmettele yhtään että apatiaa ja masennusta on paljon tässä epäsosiaalisessa ympäristössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin olen minäkin kuullut. Eläkkeellä olevat, aika hyväkuntoiset kokevat olevansa yksinäisiä. Kotihoitoapua (ja samalla vähän seuraakin) he eivät tarvitse, tuttua seuraa kuitenkin. Liian moni on siinä tilanteessa etteivät juttele kenenkään kanssa kasvotusten päiväkausiin/viikkokausiin. Usealla on kuitenkin sukulaisia ja pitkäaikaisiakin tuttuja Oulussa. Toisia he eivät ole tavanneet vuosikausiin. Sukulaisia erittäin harvoin. He kokevat myös tapaamisnulttuurin Oulussa kankeaksi ja olemattomaksi. Monikaan ei koe saavansa yhteenkuuluvuuden tunetta harrastuksesta ta kerhosta. Onhan se tietysti parempi kuin ei mitään. Ei kuulosta oikein hyvältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näytä hyvältä. Puolison kanssa nökötetään kahdestaan kotona, vaikka Oulussa on sukulaisia ja molemmilla sisko ja veli Oulussa. Eivät viitsi olla tekemisissä. Ei täällä kannata kenenkään olla. Onneellisimpia muualla.

Niinpä. Ikääntyville olisi erittäin tärkeää saada seuraa. Kaikenikäisten seura olisi parasta se lisäisi hyvinvointia, jaksamista ja terveyttä. Mutta pahoin pelkään että ikääntyvien ääni ei täällä kuulu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Ikääntyville olisi erittäin tärkeää saada seuraa. Kaikenikäisten seura olisi parasta se lisäisi hyvinvointia, jaksamista ja terveyttä. Mutta pahoin pelkään että ikääntyvien ääni ei täällä kuulu.

Niin kyllä täällä kanssakäyminen on jotenkin kankeaa. Ystäväni on aivan pojoisesta ja kyllä hänen kanssaan kanssakäyminen, juttelu ja tapaaminen on hyvin luontevaa ja avointa. Onneksi on edes yksi tällainen

• Anonyymi

On suuri ero tutkivan journalismin ja toteavan journalismin välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin oli koronaepidemian aikana meilläkin. Nyt jo tilanne on hyvä. Ihmiset täällä Oulussa tapaavat toisiansa, ovat sosiaalisia ja iloisia että jo jonkin aikaa on voinut tavata sukulaisia ja ystäviä koronaepidemian jälkeen. Myös menopaikat, kahvilat ja ravintolat ovat auki. Tilaisuuksia järjestetään ja niihin myös voi mennä. Ihmiset ovat selvästi vapautuneita ja iloisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä nyt täällä Oulussakin on erilainen tunnelma kuin korona-epidemian aikaan. Ihmiset jälleen tapailevat toisiansa livenä. Naapuritkin ovat vapautuneita ja ystävällisiä. Aivan kuin Oululaiset olisivat heränneet iloisina ja vapautuneita pitkän ja rasittavan korona-ajan jälkeen. Ei ole enää jälkeäkään ankeasta ja epäystävällisestä ilmapiiristä. Kyllä nyt Oulussa on hyvä olla ja elää.

• Anonyymi

Se on totta että Oululla on huono maine eikä syyttä. Täällä ei asiat jotenkin toimi. Täällä on joku huono henki ollut iät ja ajat. Täällä ei ole ihmisillä hyvä olla.

• Anonyymi

On kyllä hyvä olla muutaman korona-epidemia vuoden jälkeen. Elämänmeno on nyt aivan toista.

• Anonyymi

Tule Ouluun ja koe raiskaus.

• Anonyymi

Iskulausessa on liikaa valinnanvaraa.

• Anonyymi

Pohjamudista ylös taas.

• Anonyymi

Oulun alasajo alkoi IT-kuplan puhkeamiseen. Isot firmat siirsivät tuotannon Kiinaan ja ties mihin, tuli YT-neuvotteluja toisensa perään.
      Työttömyys kasvoi.
      Jotenkin Oulun päättäjät lamaantuivat, vai mikä lie lama iski pysyvästi kaupungin kehitykseen. Keskusta kuihtui, ja Stockmannin lähtö ja Valkean valmistuminen hääti ihmiset viimeistään asioimasta keskustassa.
      Kallis Kallioparkki tehtiin, ja maanpäälliset parkkipaikat hävitettiin.

Perusajatuksena ollut, ettei Oulun matkailua tarvitse kehittää erityisemmin, Nallikari ja Tietomaa riittävät. Ei vain riitä.
      Samoin uskottu yliopiston tuovan kaupunkiin uutta väkeä, ja sitä kautta kasvua. Opiskelijat vain valmistuttuaan muuttaavat Oulusta pois sinne missä on töitä, ja paremmat tulevaisuuden näkymät perheellekin.

Edelleen Oulussa vallitsee lamaantunut tunnelma, eikä ilmeisesti oikein osata edes miettiä miten parantaa tilannetta.

• Anonyymi

Teidän täytyisi tutkia Oulun historiaa.
      Onko joskus tehty jokin raaka veriteko josta on tullut kirous kaupunkiin?

Jos näin on niin itse paholainen johtaa kaupunkinne tuhoa. Sen voi poistaa vain rukoilemalla kirouksen syytä anteeksi Kaikkivaltiaalta Jumalalta.

Jos Oulussa on joskus teloitettu vaikka joku syytön niin sen veren kosto lepää kaupungin yllä.

• Anonyymi

Ole itse ehkä leikkimielisesti pohtinut samaa kun olen lukenut näitä juttuja. Ja onhan täällä tapahtunut mm. Isovihan aikaan. Oli venäläisten kidusleirejä yms. Kaikki ryöstettiin ja ihmisiä kidutettiin että saatiin tietää missä arvotavaraa on. Lisäksi ihmisiä myytiin orjiksi kymmeniä tuhansia Venäjälle. Hangoittelijat tapettiin. Paikallishistorian kirjoissa on tarkemmin tietoa ja paljon. Esim. Kello merelle soi -kirjassa kerrotaan näistä ja paljon muustakin. Suosittelen lukemaan. Lisäksi jossain vaiheessa meno on ollut kuin villissä lännessä. Huumeita ja prostituutiota on ollut paljon myös. Sotien jälkeen vaietut ongelmat ja alkoholismi. Eli historiaa on. Ja onhan täällä asuttu jo kivikaudella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole itse ehkä leikkimielisesti pohtinut samaa kun olen lukenut näitä juttuja. Ja onhan täällä tapahtunut mm. Isovihan aikaan. Oli venäläisten kidusleirejä yms. Kaikki ryöstettiin ja ihmisiä kidutettiin että saatiin tietää missä arvotavaraa on. Lisäksi ihmisiä myytiin orjiksi kymmeniä tuhansia Venäjälle. Hangoittelijat tapettiin. Paikallishistorian kirjoissa on tarkemmin tietoa ja paljon. Esim. Kello merelle soi -kirjassa kerrotaan näistä ja paljon muustakin. Suosittelen lukemaan. Lisäksi jossain vaiheessa meno on ollut kuin villissä lännessä. Huumeita ja prostituutiota on ollut paljon myös. Sotien jälkeen vaietut ongelmat ja alkoholismi. Eli historiaa on. Ja onhan täällä asuttu jo kivikaudella.

Pyövelin eli teloittajan ammatti oli myös olemassa vielä pari sataa vuotta sitten. Giljotiinin käyttäjä. Pyöveli sai verohelpotuksia ammattinsa vuoksi.

• Anonyymi

Höpö höpö!!!!!!!!

• Anonyymi

Onkohan Oulussa 1950- luvulla toiminut uskonnollinen herätysliike vaikuttanut johonkin suuntaan. Muistan pikkutyttönä Lapin perukoilla eläneenä äitini ja hänen tuttaviensa keskustelleen Oulun evankelistasta.

• Anonyymi

Jihadisti-Imaamit rukoilee. . .

• Anonyymi

Syitä on todella paljon. Sisäänpäin lämpiävä paikka. Ihmiset valehtelee aina ja kaikesta . Kateellisia.

• Anonyymi

Tuokin on totta. Kateellisia, kieroja, oman edun tavoittelijoita jotka huijaavat kaikkia, negatiivisia, ja alkoholiin erityisen mieltyneitä.
        Lisänä uskonto, joka ylentää oman väkensä muiden yläpuolella olevaksi, ns. paremmiksi ihmisiksi. Sen varjolla voidaan halveksia, ja kyykyttää oman lahkon ulkopuolisia surutta.

• Anonyymi

Täällä Oulussa on vain kaksi nappulaa: ON ja OFF. OFF-nappula on päällä ei ystävälle, kenkulle ihmiselle ja ON-nappula ystävälliselle ihmiselle ja ystävälle. Helppoa ja järkeenkäypää. Emme viitsi heittää helmiä sijoille. Timantteja annamme ystäville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä Oulussa on vain kaksi nappulaa: ON ja OFF. OFF-nappula on päällä ei ystävälle, kenkulle ihmiselle ja ON-nappula ystävälliselle ihmiselle ja ystävälle. Helppoa ja järkeenkäypää. Emme viitsi heittää helmiä sijoille. Timantteja annamme ystäville.

Näin on. Täällä ystävällisyys täytyy ansaita. Ystävä on ystävä, jos hän on sen ansainnut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Täällä ystävällisyys täytyy ansaita. Ystävä on ystävä, jos hän on sen ansainnut.

Jos on muualta, ei ansaitse..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on muualta, ei ansaitse..

Tuokin on totta. Jos on asunut vain 3kk esim. Vantaalla, niin sanotaan jo helsinkiläiseksi. Ja rivien välistä on helppo tiedostaa miten täällä suhtaudutaan juuri helsinkiläisiin.
        Täytyy todeta, että Oulusta on paljon muuttanut nuoria Helsinkiin työn tai opiskelun perässä. Ja hyvä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuokin on totta. Jos on asunut vain 3kk esim. Vantaalla, niin sanotaan jo helsinkiläiseksi. Ja rivien välistä on helppo tiedostaa miten täällä suhtaudutaan juuri helsinkiläisiin.
        Täytyy todeta, että Oulusta on paljon muuttanut nuoria Helsinkiin työn tai opiskelun perässä. Ja hyvä niin.

Paikalliset savustavat muualta tulleet pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paikalliset savustavat muualta tulleet pois.

Ei se vähän tienaavalla perusoertillä ole yhtään sen kummempaa pk seudulla. Siellä on siht hyvin heillä joilla ansiotaso on kohdallaan, on asunto, auto ja hyväpalkkainen työ ja kesämökki. Juhlivat ja harrastavat kulttuuria, se tuo onnena heille ja järven rannalla oleva kesämökki. Suomen asiat monen mielestä kriisissä, toivotaan että joskus kriisiytyminen ja kriisi-into loppuu.

• Anonyymi

Persu-talibanit pilanneet kaupungin.

• Anonyymi

Oulun valtapuolue on keskusta ja ollut iänkaiken. Keskusta ja Arina.
        Heille kuuluu " kiitos" Oulun taantumisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oulun valtapuolue on keskusta ja ollut iänkaiken. Keskusta ja Arina.
        Heille kuuluu " kiitos" Oulun taantumisesta.

Kessä kusta siinä Keskusta.

• Anonyymi

siittä voidaan syyttää vaan LESTOJA ne tässä ovat kaiken pahan alku

• Anonyymi

Täällähän vaikuttaa äärimmäisen vanhoillinen uskonlahko joka on tuhonnut tuhansien ja tuhansien viattomien ihmisten elämän.

• Anonyymi

Kuka julkkis totesi: Paska kaupunni?

• Anonyymi

Lestoje roskalahkoha tämän kaiken takana on. Myöntäkää jo. Heijä takia Oulu voi huonosti on ns suvaitsemattomuutta on yksinäisiä ja vähäosaisia. Joilla on oikeesti vaikea löytää seuraa tai ylipäätään tukea mistään ja niistä on seuraamuksia. Joille he eivät voi mitään. Ja sitten on tää vitu Oulun SOS toiminta joka ei välitä asiasta vittuakaa ku sitä pyörittää Lestarinki

• Anonyymi

Moktar.Gubtan lemmikit antoivat rikkautta.

• Anonyymi

Ei, antoivat kolisevia kolhoosikiuluja ja käskytyksiä soittaa Jerusalemiin.

• Anonyymi

Oulun väestö rakentuu maaseudulta kerääntyneistä ns, (lantasaappaiden jälkikasvusta) . Joten massa ei ole vielä kehittyneen kaupungin selkärankaa . Sama ilmiö on stadissakin jonka ryhti rappaeuttuu maahanmuutajien ja kontulasta lähtöisen ihmismassan johdosta .

• Anonyymi

Kyllä ne kaikkkein ikävimmät ja töksäyttelevimmät ihmiset täällä Oulussa ovat nämä joiden suku on Oulusta ja ollut täällä jo aikojen alusta. Ovat myös hyvin epäystävällisiä ja töykeän oloisia, töykeän suorasukaisia. Juhlissa huomasin, että erään rouvan aikuinen poika on yhtä töksäyttelevä kuin äitinsäkin. Joten sukuunsa on tullut. Tietysti en ollut huomaavinaankaan tätä töykeyttä ja olin edelleenkin ystävällinen. Mutta kyllä itsekseni ihmettelin. Oletin että näiden sukujen nuorempi polvi olisi erilaisia kuin vanhempansa/sukunsa. Onneksi minulla on kaksi erittäin fiksua ja ystävällistä kainuusta kotoisin olevaa pitkäaikaista ystävää. Itse olen syntynyt Oulussa ja vanhempani ovat lähtöisin 70 km pohjoiseen päin. Muuten sukuni on savosta ja aikojen alusta Saksasta. Olen kiitollinen vanhemmilleni saamastani hyvästä kasvatuksesta. Heiltä perin myös ystävällisyyden ja kohteliaisuuden. Heiltä opin myös: Ollaan ihminen ihmiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne kaikkkein ikävimmät ja töksäyttelevimmät ihmiset täällä Oulussa ovat nämä joiden suku on Oulusta ja ollut täällä jo aikojen alusta. Ovat myös hyvin epäystävällisiä ja töykeän oloisia, töykeän suorasukaisia. Juhlissa huomasin, että erään rouvan aikuinen poika on yhtä töksäyttelevä kuin äitinsäkin. Joten sukuunsa on tullut. Tietysti en ollut huomaavinaankaan tätä töykeyttä ja olin edelleenkin ystävällinen. Mutta kyllä itsekseni ihmettelin. Oletin että näiden sukujen nuorempi polvi olisi erilaisia kuin vanhempansa/sukunsa. Onneksi minulla on kaksi erittäin fiksua ja ystävällistä kainuusta kotoisin olevaa pitkäaikaista ystävää. Itse olen syntynyt Oulussa ja vanhempani ovat lähtöisin 70 km pohjoiseen päin. Muuten sukuni on savosta ja aikojen alusta Saksasta. Olen kiitollinen vanhemmilleni saamastani hyvästä kasvatuksesta. Heiltä perin myös ystävällisyyden ja kohteliaisuuden. Heiltä opin myös: Ollaan ihminen ihmiselle.

Kun ei ole kotona saanut käytöstapaopetusta, ei osaa aikuisena luontevasti käyttäytyä. Oululaiset ovat moukkia.
        Ilmeisesti myös melko huonolla itsetunnolla varustettuja.
        Käytöstavat ja etiketin osaaminen antaa itsevarmuutta tilaisuuksissa, ja edesauttaa myös kansainvälistä kanssakäymistä liikeneuvotteluissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ei ole kotona saanut käytöstapaopetusta, ei osaa aikuisena luontevasti käyttäytyä. Oululaiset ovat moukkia.
        Ilmeisesti myös melko huonolla itsetunnolla varustettuja.
        Käytöstavat ja etiketin osaaminen antaa itsevarmuutta tilaisuuksissa, ja edesauttaa myös kansainvälistä kanssakäymistä liikeneuvotteluissa.

Näköjään huono itsetunto vissiin. Kun laittaa lääkisvalmennuksrn pisterajat niin poistuu. Ei kestetä lukea vissiin sitä ettö etelään on vaikeampi päästä kouluun,jos toiseen. Pisterajat voi katsoa lääkisvslmennuksrn sivuilta:)

• Anonyymi

oikiastaa ainuat jotka puolustaa oulua taitaaki olla hellut ja Lestat niiden mielestä muut kaupungit ovat perseesta ja ihmiset vittupäitä mutta Oulu Joooo niiin joo Oulu on paras paikka täällä on kaikkea kivaa ja hyvää pläääpläääplää

• Anonyymi

Mikäs heitä puristaa? Onko lapsena ollut tiukalla lippis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs heitä puristaa? Onko lapsena ollut tiukalla lippis.

Sisäsiittoisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sisäsiittoisuus.

Ennakkoluulojensa Oulua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennakkoluulojensa Oulua?

Sanomalehti Kaleva on vaatinut virkamiehen s- posteja tutkittavaksi ympäristöpäällikköjupakassa.

Median oikeus syyttää, tuomita ja toimeenpanna rangaistus on Oulussa johtanut tunnettuihin tapauksiin kesän aikana, joissa puukko on heilunut. Viha kasvattaa vihaa.
        Rakkaus ei ole pelkästään erotiikkaa. Rakkaus on elämäntapa ja kanssaihmisen hyväksyntää.

• Anonyymi

Humpuuki väliinputojajien paikka.Paljon kiusaamista kouluissa ja työpaikoilla.On varmaan hyviäkin ihmisiä

• Anonyymi

Haukkuva ihminenhän kertoo siinä vain että "tälläinen olen teen tälläista". Rajallinen elämä ja rajallinen käsityskyky. Eläköön jokainen tyylillään. Mitä sitä hullun huutelusta suuttumaan? Jos tien reunassa on koiran läjä, niin eihän sitäkään mennä taputtelemaan. Toista toki olisi jos joku rikas julkkis olisi tehnyt niin, koska on niin rikas julkkis että voi tehdä niin, niin muut tekisi perässä.

• Anonyymi

Tietysti on hyviä ihmisiä. Kuunnellaanko heitä? Kirjoitetaanko heistä?

• Anonyymi

Tämä viesti ei kuulu Ouluun, se löytyy Raahe palstalta. Joku sekopää kopioinut sieltä ja muuttanut tekstiä, mutta suora kopio silti.

• Anonyymi

Oulussa on myös helvetin outoa väkeä. Mä kävin yks päivä DOM second hand liikkeessä, ja sielä myyjä ehdotti minulle valokuvausta ja koskettelua. Haloo mä oon viistoista vuotias tyttö.

• Anonyymi

Höpöhöpö. Persu Eikka olet.
        Terveisin Moktar.

• Anonyymi

Oulussa on kurjaa.

• Anonyymi

Raahen ja Oulun ongelmat ovat lähes samat, vaikka umpimetsää ja suota välissä lähemmäs 100 km.

Huumeet ja MT-ongelmat molemmissa johtanut alueiden lamaantumiseen ja rikollisuuteen.

Maahanmuutto ei onneksi vielä niin järkyttävässä tilassa kuin PK-seudulla, mutta tilanne voi Oulussakin pahentua.

• Anonyymi

Liikaa väkivaltaa. Henkistä ja fyysistä joka laatua.

• Anonyymi

Mikäkö vaivaa? Poikkeuksellisesti yksi rötös on saanut julkisuutta: https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000010763839.html Jäädäänpä odottelemaan, johtaako se mihinkään ja jos, niin mihin, vai haudataanko tuttuun tapaan hiljaisuudessa. Valtamafia säröilee, vaikka tekosista vain yksi on tullut julkisuuteen.

• Anonyymi

Trumpin ja Harrisin ensimmäisessä TV-väittelyssä keskusteltiin myös veden säröilystä. Tunnustin silloin etten tiedä mistä oli kyse. Mutta ouluaisetko tietää, säröilystä?

• Anonyymi

Valtamafian särölystä on ollut puhetta.
        Erityisen vaa'ankieliasemaan on joutunut PäiviLaajala, yhteiskunalisesti ansioitunut kansalainen monissa eri johtotehtävissä.
        Mediasta tietoja poimineena näyttää siltä että syyttäjä syytää häntä rikoksesta tammikuun- maaliskuun 2020 välisenä aikana.
        Hänen rikoksensa on ettei hän tehnyt rikosilmoitusta Matti Matinheimon autonkäytöstä, parin kuukauden pituisena aikajaksona.
        Kohtuullistako?

• Anonyymi

Eiköhän tuo ole aikalailla samanlaista suomen pienissä kaupungeissa. Suuri jaupunki on hki, muut suhteellisen pieniä. Treella on nyt muuan maamerkki. On torni , on ilves, on Tammerkoski, areena ja särkänniemi. Väkiluku jtn 255.000. Oulussa noin 180.000 plus kunnat ja oulussa vähemmän maamerkkejä, niinsanotusti. Juna -asema Tampereella isompi, siinä on r-kioski heti nokan edessä ja häneenkadun varassa on monikin putiikki. En sanoisin että oulu poikkeaa Tampereesta mitenkään,jos tarkemmin ajatellaan. Hki on suuri kaupunki jossa tapahtumia ynnä muuta enemmälti.

• Anonyymi

No ei kyllä ole joka paikassa yhtä kamalaa.

• Anonyymi

Ongelmista ei puhuta - ettei kukaan tietäisi!

• Anonyymi

Suhteellisen helppo päästä alnakin lääkiksern.

• Anonyymi

Kuten myös hanslankariksi. Oulu vetää hanttihommiin.

• Anonyymi

Hyi hyi.

• Anonyymi

Keski ikäisille menee. Oulussa sen verran puhutaan myös kierrätyksestä että ihmetyttää..No, mutta, aivan kuten lasten tarvikkeita voi kierrättää niin voihan sitä työvoimaakin, jos ei saada kuin kiinasta:D

• Anonyymi

Suomi ja kiina. Kauppakumppaneita. Se on hyvä että on väleissä kiinan kanssa suimi, niin tulee puhdasta ainesta.

• Anonyymi

Onko Oulun ja Kiinan välit noin hyvät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Oulun ja Kiinan välit noin hyvät?

Höpötystä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

ikäloput kokoomuslaiset tunkemassa valtuustoon on varsinainen riesa kaikille

• Anonyymi

Miten tämä Aittakummun loikka oululaisiin vallanvaalijoihn vaikuttaa?

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Mikä vaivaa? Pölijyys ahaneus ja vallahhimo.

• Anonyymi

No just näin on kun sanot.

• Anonyymi

Suurin rangaistus, minkä Suomalainen voi saada maanpäällä, on se jos hän joutuu Ouluun

• Anonyymi

Eihän sinne kukaan " joudu". Vapaa valinta lienee itsestäänselvyys kotipaikkaa etsiessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän sinne kukaan " joudu". Vapaa valinta lienee itsestäänselvyys kotipaikkaa etsiessä.

Eipä se kotipaikaksi ole valikoitunutkaan.

• Anonyymi

Ei ole näkynyt täällä Oulussa juurikaan tyhjiä asuntoja. Kouluissa en ole havainnut että.väkivalta rehottaisi. Elinkustannukset ovat kaikissa paikkakunnissa nousseet, joskin nyt jo tasaantumassa. Lasten kasvatuskaan tai koulutus ei poikkeaa millään lailla muista paikkakunnista. Kyllä nyt olet ihan tuulesta temmannut nämä mielipiteesi. Oulu on hyvä asua myös lapsiperheille. Sopivankokoinen ja yhtä turvallinen kuin mikä tahansa tavallisen turvallinen ympäristö.

• Anonyymi

Koulu- ja työpaikkakiusaamista, vanhemmat rettelöi, nuoria ahdistellaan kaduilla ja tehdään väkivaltaa, matut kantisten kimpussa ja kantikset matujen, ruumiita tulee, vallankäyttö epädemokraattista ja vehkeilevää eikä kestä päivänvaloa, rahaa sanelee, rahaa kahmitaan ja pienet piirit pyörittää rahaa, ja kaiken yllä leijuu vastenmielinen sellun löyhkä ja pimeys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koulu- ja työpaikkakiusaamista, vanhemmat rettelöi, nuoria ahdistellaan kaduilla ja tehdään väkivaltaa, matut kantisten kimpussa ja kantikset matujen, ruumiita tulee, vallankäyttö epädemokraattista ja vehkeilevää eikä kestä päivänvaloa, rahaa sanelee, rahaa kahmitaan ja pienet piirit pyörittää rahaa, ja kaiken yllä leijuu vastenmielinen sellun löyhkä ja pimeys.

Olet aivan oikeassa, valitettavasti.

• Anonyymi

Onhan niissä yliopistojen tasoissa eroa, monenkin mielestä. Hyvinvointialueiden johdossakin on eroja, on erityishallinnollisissakin tehtävissä ja niiden optimaalisessa suorittamisessa kyll yksilöeroja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on taas se aika vuodesta kun sade lakkaa vain silloin kun sataa räntää. Kesä totuttaa liian hyvälle kun yölläkin paistaa aurinko, paistaa monta viikkoa putkeen. Ensi viikonloppuna siirretään kelloja tunti taaksepäin niin tulee tunnin aikaisemmin pimeä. Mihinkään liikenteen meluun ei huvita lähtä ulkoilemaankaan. Silti ihan mukavaa voi olla jos on jotain kiinnostavaa, eikä käytä päihteitä. Jos ei kiinnosta niin voi vaikka nukkua. Fyysinen harjoittelu kohottaa mielialaa ja lisää tarmoa, jota tarvitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on taas se aika vuodesta kun sade lakkaa vain silloin kun sataa räntää. Kesä totuttaa liian hyvälle kun yölläkin paistaa aurinko, paistaa monta viikkoa putkeen. Ensi viikonloppuna siirretään kelloja tunti taaksepäin niin tulee tunnin aikaisemmin pimeä. Mihinkään liikenteen meluun ei huvita lähtä ulkoilemaankaan. Silti ihan mukavaa voi olla jos on jotain kiinnostavaa, eikä käytä päihteitä. Jos ei kiinnosta niin voi vaikka nukkua. Fyysinen harjoittelu kohottaa mielialaa ja lisää tarmoa, jota tarvitaan.

Kaamoksen syytä ei kyllä ole ihmisten kierous.

• Anonyymi

Aikuisväestölle liian vähän tekemistä... voisi ola kahvilatoimintaa, ihan tavallista jutustelua, biljardi iltoja, muuan kalja joka ottaa, semmoista ei lrvellystä , keskustelukulttuuria. Enemmän taidemuseotyypoistö, teatteria ja yleensä kulttuuria, se olisi kiva. Ei kaikin tarvitse olla niin vakavaa.

• Anonyymi

Hyvä oulu vitsi. Oulu on usein korvat höröllä, naapurin ovessa korva kiinni, kun tietää ettö etelään investoidaan. Mutta hyvä pyytää nallelta tms lainaan, jotta Oulunkin kaupunki pysyy pystyssä.

• Anonyymi

kannattaa toki ne punkkirokotteetkin oulussa ottaa:)

• Anonyymi

Kuka juoruja jakaa ja itseään sillä korottaa ja muita erottaa?

• Anonyymi

Pahimmissa/parhaimmissa juoruissa on toisinaan totuutta vain mausteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahimmissa/parhaimmissa juoruissa on toisinaan totuutta vain mausteeksi.

Luonnevikaisella voi olla tiedostamattomana tapana juoruta jatkuvasti ja värittää tarinoita jotta niillä on mahdollisimman suuri vaikutus, ja siten bondata muiden kanssa, ettei jäisi yksin. Kun löytyy tarinasta hyvä versio sen kertomista sitten jatkaa, vaikka se olisi 5 kertaa selvitetty epätodeksi, eikä vaikuta vaikka tarina olisi keksitty 20 vuotta sitten, voi kertoa uutena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luonnevikaisella voi olla tiedostamattomana tapana juoruta jatkuvasti ja värittää tarinoita jotta niillä on mahdollisimman suuri vaikutus, ja siten bondata muiden kanssa, ettei jäisi yksin. Kun löytyy tarinasta hyvä versio sen kertomista sitten jatkaa, vaikka se olisi 5 kertaa selvitetty epätodeksi, eikä vaikuta vaikka tarina olisi keksitty 20 vuotta sitten, voi kertoa uutena.

Ja kun kertoo jotain luottamuksella ja sanoo että älä kerro kenellekään, niin sekin lupaus unohtuu heti kun korkki aukeaa ja kohta siitä kiertää aivan erilainen tarina joka on kasvanut mytologisiin mittasuhteisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun kertoo jotain luottamuksella ja sanoo että älä kerro kenellekään, niin sekin lupaus unohtuu heti kun korkki aukeaa ja kohta siitä kiertää aivan erilainen tarina joka on kasvanut mytologisiin mittasuhteisiin.

Laita korkki kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, nettinarratiivit ovat usein vaikeita hiljentää.

• Anonyymi

Mustamaalaus, juoruaminen, epäasiallinen kohtelu, demokraattisen keskustelun vaientaminen ja hajota-hallitse kertoo olemattomasta moraalista ja erittäin heikoista johtamistaidoista.

• Anonyymi

Miksi poistetaan ouluyhtiötä koskevat jutut?

Haluan tietää miksi se haisee nyt joka päivä!!

• Anonyymi

Kyllä täällä Oulussa on lapsiperheen hyvä asua. Koulussa ei ole väkivaltaa, turvallisin mielin voi lapset kouluun mennä. Lapset viihtyvät koulussa ja opetus on hyvää. Lapset voivat hyvin, myös Oulun suurimmissa kouluissa. Opettajat eivät ole rasittuneita kuten Helsingin seudun jättisuurissa kouluissa. Asuntoja ei ole myynnissä sen enempää kuin yleensäkään muualla ja asuntokauppa on vilkastumassa myös Oulussa. Nuoret uskaltavat jälleen ostaa itselleen ja perheelleen kodin. Korona-aika oli Oulussakin vaikeaa, mutta nyt ihmiset katsovat jälleen toiveikkaina tulevaisuuteen ja ovat vapautuneita ja iloisia. Asuinalueet ovat viihtyisiä ja kulkuyhteydet pelaa. Täällä on helppo liikkua paikasta toiseen ja olla yhteydessä tuttuihin ja ystäviin. Mihinkään ei ole liian pitkä matka. Tavalliselle Oululaiselle Oulu on turvallinen, viihtyisä ja sopivan kokoinen kaupunki. Arki täällä on hyvää.

• Anonyymi

Tämä oli varmasti vitsi. Oulu on paskakapunki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli varmasti vitsi. Oulu on paskakapunki.

No jopas. Mielipide-eroavaisuuksissa löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jopas. Mielipide-eroavaisuuksissa löytyy.

Oulu on hieno kaupunki. Yliopisto ja kaikki.

Suurkaupunki meidän mittapuun mukaan. Kasvukeskus.

Tietenkin Oulussa on myös ison kaupungin ongelmat. Hieno kaupunki kokonaisuudessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oulu on hieno kaupunki. Yliopisto ja kaikki.

Suurkaupunki meidän mittapuun mukaan. Kasvukeskus.

Tietenkin Oulussa on myös ison kaupungin ongelmat. Hieno kaupunki kokonaisuudessaan.

Ei täällä Oulussa juurikaan ongelmia ole suuriin kaupunkeihin verrattuna. Rauhallinen ja viihtyisä kaupunki. Hyvin ovat Oululaiset minut vastaanottaneet. Ystävällistä väkeä ja kaikki toimii aika hyvin. Minä ja perhe olemme tosi tyytyväisiä että muutimme etelästä tänne Ouluun. Oulu onkin nettomuuttokaupunki, eikä.yhtään ihmettele miksi. Tänne jäämme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei täällä Oulussa juurikaan ongelmia ole suuriin kaupunkeihin verrattuna. Rauhallinen ja viihtyisä kaupunki. Hyvin ovat Oululaiset minut vastaanottaneet. Ystävällistä väkeä ja kaikki toimii aika hyvin. Minä ja perhe olemme tosi tyytyväisiä että muutimme etelästä tänne Ouluun. Oulu onkin nettomuuttokaupunki, eikä.yhtään ihmettele miksi. Tänne jäämme.

Lestojen juttuja.

• Anonyymi

Koulukiusaaminen on valtava ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koulukiusaaminen on valtava ongelma.

Ja työpaikkakiusaaminen. Ei mitään moraalia, hirveitä ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja työpaikkakiusaaminen. Ei mitään moraalia, hirveitä ihmisiä.

Selkäänpuukottajia vailla mitää moraalia.

• Anonyymi

Oulussa sattuu tappoja ja murhia todella usein. Yliopisto taas on kriisissä ja jatkuvasti uutisotsikoisss sen takia.

• Anonyymi

kemi-eikka yrittää pitää mainetta yllä parhaansa mukaan

• Anonyymi

Kaikki eivät ole pahalla tavalla hulluja, sanoisin.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe