En suosittele. Molemmat alkavat nähdä vaivaa toistensa huonoista puolista. Jatkuvaa tappelua siivouksesta tyyliin "vituttaa kun saa aina siivota sun jälkiäsi". Voit oikeastaan ajatella asiaa myös näin:Ei ole olemassa enään "miesten ja naisten töitä". Pelkästään miesten työt. HH olettaa että siivous, tiskaus, pyykinpesu, ruuanlaitto,vaatteiden silitys jne jaetaan puoliksi. Molemmat siis tekevät niitä koska on "vanhanaikaista" että nainen joutuisi tekemään kotityöt. Tottahan se silti on, kyllähän jokainen mies osaa tai ainakin pitäisi osata suoriutua noista kaikista. Mutta, kun pitää vaihtaa talvirenkaat, paikata puhjennut pyörän rengas, avata viemäri, korjata jotain, laittaa lamppu kattoon, leikata nurmikko jne jne. ne ovat aina miesten töitä. Se tasa-arvo katoaa oudosti siinä tilanteessa. No, noiden asioiden kanssa herrasmies pystyy elämään, harva nainen "haluaa osata" esim vaihtaa renkaita. Koita onneasi ja yritä sanoa samaa vaikka silittämisestä. Tulet myös huomaamaan että pikkuhiljaa hyllysi alkavat täyttyä kaikenlaisesta turhasta rojusta. Joka perkeleen kulmaan ilmestyy jukkapalmu punaisessa sydänruukussa ja satoja, ehkä jopa tuhansia hyödyttömiä koriste-esineitä. "oli ihan pakko ostaa tuo posliinikissa kun se sopii niin kivasti noiden verhojen väriin". Muistinko jo mainita että verhot, matot, pyyhkeet yms tulevat muuttamaan väriään radikaalisti. Tulee kaikkia kivoja kivoja pastellisävyjä. Pikkuhiljaa tuntuu siltä kuin asuisit jossain vitun sisustusohjelmassa. Kannattaa ostaa myös joku muovipussi missä säilytät partakonetta, dödöä ja hammasharjaa. Vessan kaappiin ne eivät tule enään mahtumaan, se on sanomattakin selvä. Vessa pursuaa mitä ihmelliisempiä purkkeja ja lotioneja. Lisäksi siellä haisee hiuslakka, hajuvesi ja outo aniliatangontuoksuinen hajusaippua, jolla ei saa pestä käsiä. Ja ne wc-renkaan pissatipat...
Omat musiikkimieltymyksesi voit myös unohtaa, "en mä jaksa aina kuunnella tuollaista mörinää ja pauketta" samoin urheilun seuraaminen televisiosta on mahdotonta koska sieltä tulee aina joku vitun sinkkuelämää tms elämää suurempaa jota HH:n on yksinkertaisesti pakko katsoa. Älä vaan tee sitä virhettä että sijoitat tietokoneen makuuhuoneeseen sillä silloin sen käyttäminen iltakymmenen jälkeen on mahdotonta koska se pitää niin kauheaa hurinaa. Ja ne johdotkin on niin ruman näköisiä. Äläkä edes kuvittele ostavasi enään koskaan mitään kaiuttimia, stereoita tms koska ne ovat niin rumia eivätkä ne sovi asunnon sisustukseen. Hyväksy se että television päällä on hajukynttilä. Itse asiassa niitä on lähes joka puolella asuntoa. Ne on niin kivoja mutta niitä ei saa polttaa koska sitten ei ole enään kivannäköisiä. Kannattaa varautua myös siihen että rento kavereiden kanssa oleskeleminen asunnossasi on historiaa. Jos kaverit tulevat käymään siivotaan ja leivotaan koska HH ei halua että ihmiset luulevat että teillä on sekaista.
Lisäksi on mm pakko aina ostaa/leipoa jotain jos joku kaveri sattuu tulemaan "kylään". Kahvi juodaan sellaisista pirun pienistä kupeista joita joutuu vetämään joku 5-6kpl että saat kahvihimosi tyydytettyä. Kahvipannu pitää myös pestä joka kerran jälkeen kun sitä on käytetty. Kaverisi ovat muuten kaikki sinulle huonoa seuraa ja lisäksi suurin osa heistä on juoppoja häviäjiä HH:si mielestä. Voit unohtaa kumipitsan syömisen samalla kun katsot leffaa koska A) se on niiiiin epätervellistä B) olohuoneessa ei saa syödä ettei limenvärinen sohva likaannu C) et halua enään katsoa leffoja koska ainoa vaihtoehto on romanttiset komediat. "en mä halua katsoa tuollaista väkivaltaa", lisäksi naisille on yksinkertaista mahdotonta keskittyä elokuvaan koska samalla pitää lakata kynnet, föönätä, meikata, kihartaa hiuksia jne. Saat vastata koko ajan kysymyksiin "ketä tuo on" "siis ketä tuo on ja mitä se tekee" "miksi se nyt noin tekee". Elokuvanautinto on pilalla koska kuulet samalla mitä Petra on tehnyt viikonloppuna ja miten hänen poikaystävänsä Sami on siihen suhtautunut. Voisit muuten syödä vähän enemmän noita kasviksia.
Parisuhteesta
36
94
Vastaukset
- Anonyymi
Et tule enään ikinä löytämään mitään tavaroitasi koska HH sisustaa ne kerran viikossa eri paikkaan. Avaimien pitäisi olla marimekon unikkokuvioisessa avainkaapissa mutta eihän niitä sieltä löydy koska tosiasiassa sinne mahtuu noin kolme avainta. Sen sijaa ne ovat eteisen lipastossa pienessä pahanhajuisessa peltipurkissa (löytyi kirppikseltä) jonka kantta on vaikea avata. Kaiken lisäksi se koko vitun lipasto seilaa ympäri eteistä vaihtaen paikkaa joka viikko. Ja arvaat varmaan ketä sitä vanhaa painavaa lipastoa raijaa joka viikko paikasta toiseen. "koitas laittaa se tuonne kulmaan.. Ei, ei sovi tuon sammakkopatsaan kanssa yhteen, koitas kantaa se tuonne kulmaan... ei sitä sinne voi laittaa, tulee huono feng Shui.... Koitapas kantaa se tuonne..." Mitää elintarviketta ei voi pitää alkuperöisessä pakkauksessa vaan kaikki on sullottava pienen pieniin purkkeihin ja kippoihin jotka ovat epäkäytännöllisiä ja "tosi kivan näköisiä". Kaikki purkit ovat erivärisiä ja ne on sijoitettu kaappeihin sellaisella logiikalla että kaapista on mahdoton löytyy yhtään mitään. Varsinkaan kun purkkien sisältö vaihtuu kerran viikossa. Viikolla juomisen voit unohtaa, samoin sen että otat illalla parikaljaa. "Pitääkö sun aina juoda.. Sulla on pian samanlainen kaljamaha kuin teidän isällä". Dokaaminen kavereiden kanssa asunnossasi vaihtuu "Kutsuihin" joissa on pelkästään pariskuntia, taustalla soi hiljaa ricky martin/ultra bra ja pöydällä on lukematon valikoima erilaisia pikkusuolaisia. Muista käyttää lautasta ja lautasliinaa. Lisäksi siellä haisee ne vitun tuoksukynttilät.
- Anonyymi
Ei kaikki naiset ole tuollaisia.
- Anonyymi
Miksi vaivauduit kommentoimaan tähän? Sivusta kysyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vaivauduit kommentoimaan tähän? Sivusta kysyn.
Tykkään välillä kertoa näille yksinkertaisille ihmisille yksinkertaisia totuuksia.
- Anonyymi
On se outoa, että joku onnistuus saamaan noin suuren ongelman aikaiseksi yhdestä renkaiden vaihdosta. Älä vaihda itse hyvä mies, jos se noin ahistaa. Vie auto renkaidenvaihtoon ja säästä hermojasi. Palkkaa siivooja ja ei tarvitse kenenkään natista. Syökää mikroaterioita - ei tarvitse kokata, ei tule tiskiä. Vie pyykit pesulaan, palkaa joku naapurin muksu leikkaamaan nurmikkosi kerran viikkoon jne.
- Anonyymi
Sillä ei varmaankaan ole varaa. Eihän kukaan varakas tuollaisesta nipottaisi
- Anonyymi
Sivusta sanon, että tätä nykyihmiset haluavat. Että mitään ei tarvitse itse tehdä ja voi vaan maata sohvalla pläräten kännykkää tai netflixiä. Ja sitä osaamatonta/viitsimätöntä asennetta kannetaan kuin haarniskaa, kuten te teette. Onhan se myös kallista, että kaiken ulkoistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta sanon, että tätä nykyihmiset haluavat. Että mitään ei tarvitse itse tehdä ja voi vaan maata sohvalla pläräten kännykkää tai netflixiä. Ja sitä osaamatonta/viitsimätöntä asennetta kannetaan kuin haarniskaa, kuten te teette. Onhan se myös kallista, että kaiken ulkoistaa.
Jos itse haluaa, niin silloin ei kannata valittaa. Elämä on valintoja.
t. nainen, joka vaihtaa itse renkaansa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos itse haluaa, niin silloin ei kannata valittaa. Elämä on valintoja.
t. nainen, joka vaihtaa itse renkaansaEn ole valittanut. Kunhan totesin. Eikä se monesti ole valinta, että ulkoistaako jonkun asian vai ei. Itse ainakin koen ylpeyttä siitä, että osaan ja tiedän asioita. Jotkut ei osaa kuin oman työnsä ja eurojen keräämisen ja kyllähän sillä pärjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole valittanut. Kunhan totesin. Eikä se monesti ole valinta, että ulkoistaako jonkun asian vai ei. Itse ainakin koen ylpeyttä siitä, että osaan ja tiedän asioita. Jotkut ei osaa kuin oman työnsä ja eurojen keräämisen ja kyllähän sillä pärjää.
Ylpeyskin on valinta. Yksi tuntee ylpeyttä renkaiden vaihtamisesta ja joku toinen vaikka siitä, että käyttää tuon ajan kuntoiluun tai touhuaa lapsiensa kanssa. Elämä on ihan vain pelkkiä valintoja.
- Anonyymi
Hei. Kotitöitä tehdään viikottain. Renkaat vaihdetaan pari kertaa vuodessa ja silloinkin ne voi vaihdattaa muualla, jos on rahaa. Voi asua kerrostalossa, jos pihatyöt mukamas vie niin paljon aikaa. Tai sitte voi olla joku pieni piha todella vähällä kasvillisuudella. Eihän sitä tiedä, jos naisesi itse haluaa tehdä kaikki kotityöt ja siivota ison pojan jälkiä. Jos on lisänä vielä pieniä lapsia, niin naisetkin uupuvat isoon lisälapseen.
- Anonyymi
Hmm, en jaksanut lukea kuin alun, mutta huoh...onneks mä oon sinkku..ja kyllä kaikki työt kuuluu kaikille ja nämä on yleisimpiä eron syitä.
- Anonyymi
Tosiasia on se, että harvalla naisella pysyy työkalut käsissä. Kyllä niitäkin on. Tiedän myös miehiä, joilla ei työkalut pysy käsissä. Mutta noin pääsääntöisesti. Ne "kotityöt" jää miehen kontolle tai sitten ollaan vähän sillä tavalla, että mikäs mies sinä olet, kun et tuota osaa. Mitä jos naiselle sanoisi, että mikäs nainen sinä olet, kun et osaa leipoa? Ei jokainen nainen sitäkään taida nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasia on se, että harvalla naisella pysyy työkalut käsissä. Kyllä niitäkin on. Tiedän myös miehiä, joilla ei työkalut pysy käsissä. Mutta noin pääsääntöisesti. Ne "kotityöt" jää miehen kontolle tai sitten ollaan vähän sillä tavalla, että mikäs mies sinä olet, kun et tuota osaa. Mitä jos naiselle sanoisi, että mikäs nainen sinä olet, kun et osaa leipoa? Ei jokainen nainen sitäkään taida nykyään.
Mun mielestä on miesten töitä ja naisten töitä, mutta silti kaikki tekee kaikkea, mutta kyllä sellainen pitää ottaa huomioon, ettei naisen kuulu mitään renkaita vaihtaa, ei taida olla voimia siihen. Se leipoo ken tykkää ja osaa. Tässä tullaan taas siihen.. miten etsitään sopiva puoliso. Samankaltaisuus..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin jos joku valittaa jotakin, ihmisen on puolustettava omaa itseään kertomalla oma kantansa asiaan. Nämähän liittyvät elämänarvoihin ja maailmankuvaan. Ei kannata ottaa itseensä ja pillittää passiivis-aggressiivisena netissä, vaan reippaasti kertoa, miten asian kokee. Jollei kumppanille pysty itseään ilmaisemaan, suhde ei ole ihan terveellä pohjalla. Siitäkin on turha netissä pillittää, että makoilee jonkun tohvelin alaisuudessa. Sieltä on ihan itse kohottauduttava pois, avaamalla suunsa ja argumentoimalla järjellisesti omasta puolestaan.
Omasta ja maailmankuvani puolesta kenenkään ei tarvitse nykymaailmassa osata kaikkea. Myös ammattilaisille sopii ulkoistaa, mitä tahtoo (vaikkapa renkaiden vaihto tai epäterveelliset, satunnaiset leivonnaiset).
Itselle (ja samalla muille) hyödyllisiä asioita voi opetella oman kiinnostuksensa mukaan. Eipä ole koskaan tullut pidettyä esimerkiksi nurmikon leikkaamista sukupuoleen liittyvänä erityiskykynä, enkä aio pitää jatkossakaan ajellessani nurmikkoa tai vaihtaessani lamppua, kääk. Toisaalta eipä mulla ole mitään sitä vastaan, että jotkut ihmiset (naiset, miehet) osaavat asioita, jotka liitetään joko heidän omaan sukupuoleensa tai siihen toiseen. Kaikki taidot ovat itsessään hyvä ja kannatettava asia, mutta jokainen valitkoon taitonsa kiinnostuksen ja taipumustensa mukaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestä on miesten töitä ja naisten töitä, mutta silti kaikki tekee kaikkea, mutta kyllä sellainen pitää ottaa huomioon, ettei naisen kuulu mitään renkaita vaihtaa, ei taida olla voimia siihen. Se leipoo ken tykkää ja osaa. Tässä tullaan taas siihen.. miten etsitään sopiva puoliso. Samankaltaisuus..
Ei ole voimia? Kärsitkö sä jostain lihasrappeumasta? Kersasta asti oon renkaat perheen autoon vaihtanu, ja naisyksilö.
- Anonyymi
Elämä ilman miestä ja parisuhdetta olisi ihan saatanan paljon helpompaa.
Yksnainen.- Anonyymi
Paitsi että ei taida olla sinun tilanteessasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että ei taida olla sinun tilanteessasi.
Miksi mitätöit minun kokemukseni. Löydä sinä onnesi pallosta jalassa, kaikki ei niin tee.
- Anonyymi
Voi tsiisus niin paljon helpompaa, ei tarvi enää kerätä toisen tavaroita, pestä hänen pyykkejä, laittaa ruokaa hänelle ja yrittää mielyttää ja olla itse ihan tuhannen poikki, siinä et toinen voi maata. Mielummin siivoan omat jälkeni, elän sillä mitä mulla on..miestä saa aina, jos siltä tuntuu.
- Anonyymi
Hauska ja humoristinen aloitus, ellei olisi niin totta monen miehen elämässä. Ota kypsempi nainen, ei viitsi enää niuhottaa sisustuksesta ja epäolennaisesta.
- Anonyymi
No miehet haluaa sellaisen prinsessamaisen naisen. Kiiltokuvatytön. Sitten itketään elämää kiiltokuvakulississa.
- Anonyymi
Rölli, mä nauroin tälle kahdesta syystä.
1. Tää vuodatus tuli niiiiiin tunteella.
2. Sä kritisoit mua pitkistä aloituksista joita täytyy jatkaa kommentteihin kun aloituksen rivitilat tulee täyteen, mutta se teit just saman! 😂
Osa naisista varmasti just tollasia. Osa taas on esim. Kouluttautunut just rakennus/LVI tai auton huoltoon liittyville aloille ja semmoset sujuukin paremmin kuin ruoanlaitto ja silitys
Noi monet muut jutut oli sit persoona kohtaisia.
Korvanapit oli meillä exän kans käytös jos musiikki häiritsi, mä tein miesten töitä sen mukaan mitä osasin hajottamatta mitään, kuten putkien avausta
Toisen ruokailut ei kuulu mulle. Sisustus on yhteinen juttu jos yhteinen koti. Rymyeetu vieraista sovitaan jos yhteiseen kotiin tulee. miesten illat luvassa niin mä häivyn etten näe ja stressaa älömölöö ja sotkua. Mä voin pitää tyttöjenillan muualla.
Toiset naiset kun turhautuu alkaa nalkuttaan. Mä itse muutun vaan hiljaiseks ja miettelijääks. Yritän mielessä häivyttää turhautumista. Keksiä lieventäviä asianhaaroja. Selittää toisen käytöstä toisen puolesta joten suutu kunnolla ja keksiä ratkaisua asiaan.
Nää asiat on luonne kysymyksiä. Itseäni aina turhauttanu kuunnella tän tyylistä ”on asiat niin tai näin aina ne on väärinpäin” menoa:
https://youtu.be/wqmKuwNEW3c
Linkissä kätevä emäntä sarjasta imurointi episodi pariskunnan välillä. - Anonyymi
Nauroin ääneen kun luin tätä. Kannattaa odottaa että oot kasvanut aikuiseksi ennenkuin yrität parisuhdetta. Et tarvitse tyttöystävää vaan äitiä joka kertoo miten maailma toimii. Eikä kannata muuten aloittaa suhdetta ihmisen kanssa joka ei hyväksy sellaisenaan ja toisen tapoja. Joka asiasra saa tappelun aikaseksi jos tahtoo tai sitten voi ottaa rennosti ja asiat kyllä lutviutuu ajan myötä .
- Anonyymi
"Hyväksy se että television päällä on hajukynttilä. " onko teillä vielä kuvaputkitelkkari?
- Anonyymi
Hajukynttilä oli paras sekä eteisen liikkuva rasia 😂😂 Nauroin niin ettei mikään kuukuppi riittänyt 😂😂
- Anonyymi
Kyllä minä mies sinuna kääntyisi ihan lääkärin puoleen ns luonnonmukaisten hoitojen sijaan
- Anonyymi
Ota vähän askeettisempi misukka 🤣🤣
- Anonyymi
Niin totta 😂😂
- Anonyymi
Onko kaikki naiset sellaisia, että kun ne kiinnostuu miehestä, ne lataa kauheasti odotuksia sen niskaan? Onko se joka kerta se ajatus, että tämä on nyt se oikea? Meinaan tuntuu, että alussa ei paljoa realismille ole tilaa ja jos tulee töyssyjä, niin se illuusio särkyy ja se on siinä.
- Anonyymi
Minä en lataa mitään odotuksia kenellekään. Mutta jos parin tapaamiskerran jälkeen tulee se tunne, että mies ei ole tarpeeksi kiinnostava, en halua enää tavata ja syventää suhdetta. Nyt vanhempana olen huomannut sen, että tutustuminen selvin päin on parempi tapa tutustua, tai niin että nauttii vaikka viinilasilliset yhdessä. Baareissa en enää jaksa käydä. Joissakin ihmisissä on jotain sellaista, mikä miellyttää ensi kohtaamisessa ja saa muistelemaan vaikka hänet olisi nähnyt vain yhden kerran.
- Anonyymi
Kuvailet yhdessä asumista. Voihan sitä olla parisuhteessa niin, että kumpikin asuu omissa kodeissaan ja toisen luona käydään vierailulla.
- Anonyymi
Minä haluan parisuhteen, jos löydän ihmisen johon rakastun ja jota rakastan ja joka rakastaa minua. Seikkailut suhteessa ollessa eivät ole hyväksyttyjä!
- Anonyymi
Kuulostaa ihan niinsanotun roskaväen parisuhteelta.
- Anonyymi
Kuka nykypäivänä silittää vaatteita🤣
- Anonyymi
Voihan kirjoittaja ulkoistaa myöskin parisuhteen sänkyhommat omanlaiselle yrittäjälle, niin ei tarvitse niihinkään hommiin ryhtyä. Pääsee vähemmällä vaivalla. 🤣🤣🤣 hienon iltasadun kirjoitit 👏
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1656104- 1471694
- 1131478
- 511250
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️43869Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28824Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu92799Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5759- 41719
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan219704