Uusavuton vuodesta 2010.

Anonyymi

Uusavuttomuus tarkoittaa varsinkin nuorten aikuisten kyvyttömyyttä selviytyä kodinhoidosta ja muista vastaavista jokapäiväisistä, kuten ruoanlaitosta.

Kun aikuinen 50 vuotias kertoo viikossa lukuisia kertoja syövänsä ravintoloissa vaikka on kahden korealaisen isä ja koti parasta mitä rahalla saa, on uusavuton.

Näin hän kertoo että on jopa vuosia tehnyt ruokaa .... ajatelkaa rakkaat .... vuosia tehnyt ruokaa.

"Olen vuosia harrastellut kokkausta mutta olen aika huono siinä edelleen".

22

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puolihomouusavuton elää kolmatta lapsiperhettään ja nyt on päätynyt harjoittelemaan kokkausta.

      Siinä on kuulkaas Pippelisen perheiden toimesta rahaa virannut mäkkäreihin ja kotipizzaan, sekä huoltoasemien baareihin junttilassa.

    • Hehheh, Saaripunkero juuri kertoi että "Kalakastike on suosittu suolan korvike"

      Valitettavasti kalakastike on kaikkein suolaisin mauste koko Aasiassa. Yli 70% siitä on suolaa.

      Että se siitä tietämyksestä ja Khun Toyn ruokalasta saaduista elämyksistä. Saaripunkerolla ei ole hajuakaan siitä miksi hän on punkero.

      Minulla on rima "hieman" korkeammalla siinä mitä pidän onnistuneena kokkauksena ja mitä pidän hyvänä ravintolana. Teen ok perusruokia, myös thaimaalaisia ja kyllä ne kelpaa kaikille, mutta haluan oppia paremmaksi.

      • Anonyymi

        Joo huomasin pilkunnussintasi kalakastike asiassa, Numba kirjoitti kuten kopioit.

        Sitä en vain ymmärrä, että väänsit asian Savolaiseen tapaasi väitteeksi, että kalakastikkeessa ei olisi suolaa, mutta sinähän kaipaat päivittäiset internetorkkusi.

        Miten muuten korealaiset kakaras ja lumppuhuorasesi ... ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo huomasin pilkunnussintasi kalakastike asiassa, Numba kirjoitti kuten kopioit.

        Sitä en vain ymmärrä, että väänsit asian Savolaiseen tapaasi väitteeksi, että kalakastikkeessa ei olisi suolaa, mutta sinähän kaipaat päivittäiset internetorkkusi.

        Miten muuten korealaiset kakaras ja lumppuhuorasesi ... ?

        Saaripönttö kirjoitti: "kalakastike on erittäin yleinen suolankorvike"

        Kalakastike ei ole mikään suolankorvike, vaan se on suolaa kastikkeessa. Älä ala vänkäämään tästä. Minä tiesin jo 90- luvulla että soijat ja kalakastikkeet on miltei pelkkää suolaa.


      • 20-10 kirjoitti:

        Saaripönttö kirjoitti: "kalakastike on erittäin yleinen suolankorvike"

        Kalakastike ei ole mikään suolankorvike, vaan se on suolaa kastikkeessa. Älä ala vänkäämään tästä. Minä tiesin jo 90- luvulla että soijat ja kalakastikkeet on miltei pelkkää suolaa.

        PS: Sairaan ihmisen provosoinnit eivät pure minuun, mutta en suosittele Paksupasaselle koskaan tulemaan minua vastaan samalla puolella katua.

        Siinä haihtuisi monta kuvitelmaa kerralla. Muun muassa se että kova kunto tulee sohvalla makaamalla ja se että pitkillä jaloilla pääsee kovaa.

        Jos kilometrin matkalle Pasanen saa 800 metriä etumatkaa, niin hänellä on teoreettinen mahdollisuus olla maalissa ennen minua.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        PS: Sairaan ihmisen provosoinnit eivät pure minuun, mutta en suosittele Paksupasaselle koskaan tulemaan minua vastaan samalla puolella katua.

        Siinä haihtuisi monta kuvitelmaa kerralla. Muun muassa se että kova kunto tulee sohvalla makaamalla ja se että pitkillä jaloilla pääsee kovaa.

        Jos kilometrin matkalle Pasanen saa 800 metriä etumatkaa, niin hänellä on teoreettinen mahdollisuus olla maalissa ennen minua.

        PuolihomoTytöllä alkaa paniikkia pukkaamaan ja uhoaa Huan suuntaan kun ei uskalla oikeaan suuntaan. Miten korealaiset kakarat nauttinu haaveilluusiopuumajasta ? Samalla tavalla kuin homoisukki haaveilluusioeedenistään tietysti. Onko vaimolla työvuoro koska persettään jakamaan?


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Saaripönttö kirjoitti: "kalakastike on erittäin yleinen suolankorvike"

        Kalakastike ei ole mikään suolankorvike, vaan se on suolaa kastikkeessa. Älä ala vänkäämään tästä. Minä tiesin jo 90- luvulla että soijat ja kalakastikkeet on miltei pelkkää suolaa.

        Poju taas sinä uppoat yhä syvemmälle, kalakastike on nimenomaan suolankorvike, niissä pienissä purkeissä mitä on joka paikassa on kalakastiketta, sokeria, etikkaa sekä chiliä, ja sitä käytetään nimenomaan korvaamaan suolaa... tottakai siinä on suolaa, siksihän sitä on tehty... muutenkin sinun tietosi on täysin olematonta täältä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poju taas sinä uppoat yhä syvemmälle, kalakastike on nimenomaan suolankorvike, niissä pienissä purkeissä mitä on joka paikassa on kalakastiketta, sokeria, etikkaa sekä chiliä, ja sitä käytetään nimenomaan korvaamaan suolaa... tottakai siinä on suolaa, siksihän sitä on tehty... muutenkin sinun tietosi on täysin olematonta täältä...

        Suolankorvike joka on miltei pelkkää suolaa? Eihän se silloin ole suolankorvike, vaan suolaa nestemäisessä muodossa.

        Kun puhutaan jonkin korvikkeesta, niin se ei sisällä samaa ainetta jonka se korvaa. Esimerkiksi light-limppareissa käytetään sokerin korvikkeena muita makeutusaineita, kuten aspartaamia jne.

        Sinulla on pahan kerran hukassa kaikki mahdollinen yleistieto jonka tietää lapsetkin.

        Kerro taas se tarina että Lada 1200 S on ihan samanlainen auto kuin AMG C63 Mercedes-Benz, koska autot eivät ole mielestäsi kehittyneet laisinkaan 50 vuoteen.

        Tuo on myös valloittavan hauska tarina, että katukuppilat on parempia ravintoloita kuin kalliimmat ravintolat. No, onhan se se paskakin kärpästen mielestä hyvää.

        Lisätään tämä "suolankorvike" Saaripunkeron tyhmyyslistalle.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Suolankorvike joka on miltei pelkkää suolaa? Eihän se silloin ole suolankorvike, vaan suolaa nestemäisessä muodossa.

        Kun puhutaan jonkin korvikkeesta, niin se ei sisällä samaa ainetta jonka se korvaa. Esimerkiksi light-limppareissa käytetään sokerin korvikkeena muita makeutusaineita, kuten aspartaamia jne.

        Sinulla on pahan kerran hukassa kaikki mahdollinen yleistieto jonka tietää lapsetkin.

        Kerro taas se tarina että Lada 1200 S on ihan samanlainen auto kuin AMG C63 Mercedes-Benz, koska autot eivät ole mielestäsi kehittyneet laisinkaan 50 vuoteen.

        Tuo on myös valloittavan hauska tarina, että katukuppilat on parempia ravintoloita kuin kalliimmat ravintolat. No, onhan se se paskakin kärpästen mielestä hyvää.

        Lisätään tämä "suolankorvike" Saaripunkeron tyhmyyslistalle.

        Luuletko sinä resupekka ihan oikeasti että en tiedä onko kalakastikkeessa suolaa, tottakai on ja paljon, mutta se ei tee siitä suolaa vaan kalakastiketta, myönnän että sanoin asian epäselvästi mihin sinä tikunussija heti kiinnitit huomiota, olisi hyvä jos korjasin vaikka seuraavasti, Thaimaassa ruokapöydässä on tarkoituksena korvata pöytäsuolan käyttö kalakastikkeella, joka sisältää paljon natrium cloridi nimistä kemiallista ainetta.

        Tuo auto parodia alkaa olemaan jo kummelitasoista huumoria, kyllä poika niin minun 40 vuotta vanha lada jonka todella isäni osti ex-vaimolleni lahjaksi, tekniikka on tarkalleen saman kuin sinun osamaksulla ostettu mersussasi, tekniiika on edelleenkin tarkalleen sama, niin ladassa 40 vuotta sitten kuin tänäkin päivänä missä tahansa autossa, toki kalliimman luokan peleissä on toleranssit pienempiä, työn laatu viimeistellympää, mutta perustekniikka on tarkalleen sama.

        Siis on ollut yksi lada koko elämäni aikana sekin vaimolla, saimme luvan ostaa vuonna 1990 täysin verovapaa auton, mutta kun vaimo oli kotona ja minulla ammatin vaihto tulomme putosivat, tarvitsimme farkkua, mutta ei ollut paljon massia, päädyimme ostamaan fiat tempran joka oli täysi pommi, se kesti kolme vuotta, sitten se yksinkertaisesti hajosi, vaikka auto oli ihan uusi, minä en olisi halunnut fiatia mistään hinnasta, sanoin vaimolleni että säästetään vielä muutama kuukausi ja ostetaan vw golf farmari, mutta kun ei niin ei, tiedän mikä lada on, eikä sitä tarvitse hävetä, mitä se lupaa sen se myös mitää, fiatin omistamista pitää hävetä.

        Ainoa todellinen muutos mitä on tapahtunut on autojen elekroniikka, autojen perustekniikka on tarkalleen sama kaikissa, vain sähköä on tullut lisää, ottomoottori on tarkalleen samanlainen kuin 50 vuotta sitten, toki välykset on pienempiä kalleimmissa malleissa, mutta niin oli jo 50 vuotta sittenkin...

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko sinä resupekka ihan oikeasti että en tiedä onko kalakastikkeessa suolaa, tottakai on ja paljon, mutta se ei tee siitä suolaa vaan kalakastiketta, myönnän että sanoin asian epäselvästi mihin sinä tikunussija heti kiinnitit huomiota, olisi hyvä jos korjasin vaikka seuraavasti, Thaimaassa ruokapöydässä on tarkoituksena korvata pöytäsuolan käyttö kalakastikkeella, joka sisältää paljon natrium cloridi nimistä kemiallista ainetta.

        Tuo auto parodia alkaa olemaan jo kummelitasoista huumoria, kyllä poika niin minun 40 vuotta vanha lada jonka todella isäni osti ex-vaimolleni lahjaksi, tekniikka on tarkalleen saman kuin sinun osamaksulla ostettu mersussasi, tekniiika on edelleenkin tarkalleen sama, niin ladassa 40 vuotta sitten kuin tänäkin päivänä missä tahansa autossa, toki kalliimman luokan peleissä on toleranssit pienempiä, työn laatu viimeistellympää, mutta perustekniikka on tarkalleen sama.

        Siis on ollut yksi lada koko elämäni aikana sekin vaimolla, saimme luvan ostaa vuonna 1990 täysin verovapaa auton, mutta kun vaimo oli kotona ja minulla ammatin vaihto tulomme putosivat, tarvitsimme farkkua, mutta ei ollut paljon massia, päädyimme ostamaan fiat tempran joka oli täysi pommi, se kesti kolme vuotta, sitten se yksinkertaisesti hajosi, vaikka auto oli ihan uusi, minä en olisi halunnut fiatia mistään hinnasta, sanoin vaimolleni että säästetään vielä muutama kuukausi ja ostetaan vw golf farmari, mutta kun ei niin ei, tiedän mikä lada on, eikä sitä tarvitse hävetä, mitä se lupaa sen se myös mitää, fiatin omistamista pitää hävetä.

        Ainoa todellinen muutos mitä on tapahtunut on autojen elekroniikka, autojen perustekniikka on tarkalleen sama kaikissa, vain sähköä on tullut lisää, ottomoottori on tarkalleen samanlainen kuin 50 vuotta sitten, toki välykset on pienempiä kalleimmissa malleissa, mutta niin oli jo 50 vuotta sittenkin...

        By NumBall HHN 61v.

        "Thaimaassa ruokapöydässä on tarkoituksena korvata pöytäsuolan käyttö kalakastikkeella, joka sisältää paljon natrium cloridi nimistä kemiallista ainetta."

        Thaimaassa ruokapöydissä rekkamiesten on pöytämausteina usein neljän kupin kori.

        Yhdessä näistä "kupeista" on kalakastiketta. Kalakastikkeen ensisijainen tarkoitus on olla kalakastiketta. Jos näin ei olisi, voisi sen tilalla kupissa olla esimerkiksi suolaista soija kastiketta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Thaimaassa ruokapöydässä on tarkoituksena korvata pöytäsuolan käyttö kalakastikkeella, joka sisältää paljon natrium cloridi nimistä kemiallista ainetta."

        Thaimaassa ruokapöydissä rekkamiesten on pöytämausteina usein neljän kupin kori.

        Yhdessä näistä "kupeista" on kalakastiketta. Kalakastikkeen ensisijainen tarkoitus on olla kalakastiketta. Jos näin ei olisi, voisi sen tilalla kupissa olla esimerkiksi suolaista soija kastiketta.

        Voi pahus sentään... korjaisinko, en, mutta soija kastiketta saa myös klutemittomana.


    • Resupekat... minä käytin korvikkeita jo silloin kun te vielä popsitte voi kukkia pihalla äitin ollessa puu seessä kakaskalla. Kerran oli isä ukon tunturista gumi puhki. Minä otin äitin tunturin korvikkeeksi ja kävin hakemassa Patu-Jormalta viinan korviketta. Erinomaisen tasoista juomaa kun sen juoksutti jäistä rautakankea pitkin kuksaan.
      Olin silloin vielä vain kuus kymppinen pojan hupakko.
      Silloin kun ajaa tunturilla tunturin korvikkeena, niin ei se toinen tunturi enää ole tunturi, vaan se on tunturin korvike. Tämän tietää Pahkanaama-Veikkokin. Asuu huoneessa 411 ja Veka ei paljoa valehtele. Älkää tulko minulle sanomaan että suolan korvikkeessa ei ole suolaa.

      • Anonyymi

        ...siksiköhän mulla ei ole hampaita, kun oon käyttänyt sokerin korvikkeena tosi paljon sokeria?

        By NumBaII, 61 omaa hammasta oli ennen pelkästään yläpuolella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...siksiköhän mulla ei ole hampaita, kun oon käyttänyt sokerin korvikkeena tosi paljon sokeria?

        By NumBaII, 61 omaa hammasta oli ennen pelkästään yläpuolella...

        Mitä järkeä on kertoa että 100g on suolaa 70 % eiks 3g ole yhtä paljon, ei tuo 2010 ole ihan terve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä on kertoa että 100g on suolaa 70 % eiks 3g ole yhtä paljon, ei tuo 2010 ole ihan terve.

        Mikä ihmeen 100g ja 3g? Kuka semmoisista on puhunut? Miten se liittyy terveyteen että toteaa kalakastikkeen olevan melkein kokonaan suolalientä? Bumba kuvitteli että kalakastiketta käyttämällä voi vähentää suolan käyttöä. Siinä käy täsmälleen päinvastoin. Bumban lohduksi voin kertoa ettei hän ole ainoa.
        Usein törmää siihen kun joku kehuu vähentäneensä suolan käyttöä laittamalla soijaa.
        Bumban ulkonäöstä huomaa että suola maistuu.

        Suolan vähentämiseen vinkki, -korvaa se mieleiselläsi maustesekoituksella tai kun laitat suolaa niin ripottele se vasta valmiiseen annokseen. Näin vältyt tuplasuolalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen 100g ja 3g? Kuka semmoisista on puhunut? Miten se liittyy terveyteen että toteaa kalakastikkeen olevan melkein kokonaan suolalientä? Bumba kuvitteli että kalakastiketta käyttämällä voi vähentää suolan käyttöä. Siinä käy täsmälleen päinvastoin. Bumban lohduksi voin kertoa ettei hän ole ainoa.
        Usein törmää siihen kun joku kehuu vähentäneensä suolan käyttöä laittamalla soijaa.
        Bumban ulkonäöstä huomaa että suola maistuu.

        Suolan vähentämiseen vinkki, -korvaa se mieleiselläsi maustesekoituksella tai kun laitat suolaa niin ripottele se vasta valmiiseen annokseen. Näin vältyt tuplasuolalta.

        Joku torvelo kertoi jossain että 100g kalakastiketta on 70% suolaa, eikö olekin mutta onko sitten 3g enemmän vai vähemmän suolaa on jäännyt minulle arvoitukseksi, tähän en ole saanut vastausta, lainkaan, katson kyllä kalenterista päivän suolasuositukset, mutta en löytänyt vastausta mistään, en edes päiväkirjastani kohdasta suolankäyttö, mitä jos 3g annoksessa on enemmän suolaa kuin 70 % tai vähemmän johtaako se vakaviin terveysongelmiin, tupla turvelo kertokoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku torvelo kertoi jossain että 100g kalakastiketta on 70% suolaa, eikö olekin mutta onko sitten 3g enemmän vai vähemmän suolaa on jäännyt minulle arvoitukseksi, tähän en ole saanut vastausta, lainkaan, katson kyllä kalenterista päivän suolasuositukset, mutta en löytänyt vastausta mistään, en edes päiväkirjastani kohdasta suolankäyttö, mitä jos 3g annoksessa on enemmän suolaa kuin 70 % tai vähemmän johtaako se vakaviin terveysongelmiin, tupla turvelo kertokoon.

        Toisaalta asiaa tässä, toisaalta ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku torvelo kertoi jossain että 100g kalakastiketta on 70% suolaa, eikö olekin mutta onko sitten 3g enemmän vai vähemmän suolaa on jäännyt minulle arvoitukseksi, tähän en ole saanut vastausta, lainkaan, katson kyllä kalenterista päivän suolasuositukset, mutta en löytänyt vastausta mistään, en edes päiväkirjastani kohdasta suolankäyttö, mitä jos 3g annoksessa on enemmän suolaa kuin 70 % tai vähemmän johtaako se vakaviin terveysongelmiin, tupla turvelo kertokoon.

        Ruokalusikallinen kalakastiketta sisältää 96% suolan päivittäissuosituksesta. Kaksi lusikallista kalakastiketta ylittää lähes kaksinkertaisesti suositukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku torvelo kertoi jossain että 100g kalakastiketta on 70% suolaa, eikö olekin mutta onko sitten 3g enemmän vai vähemmän suolaa on jäännyt minulle arvoitukseksi, tähän en ole saanut vastausta, lainkaan, katson kyllä kalenterista päivän suolasuositukset, mutta en löytänyt vastausta mistään, en edes päiväkirjastani kohdasta suolankäyttö, mitä jos 3g annoksessa on enemmän suolaa kuin 70 % tai vähemmän johtaako se vakaviin terveysongelmiin, tupla turvelo kertokoon.

        "Joku torvelo kertoi jossain että 100g kalakastiketta on 70% suolaa, eikö olekin"

        Ei ole.

        PIRKKA kalakastike

        Ainesosat:
        ANJOVISuute (70 %: anjovis, vesi), suola (18 %), sokeri

        Ravintosisältö 100 ml:sta:
        Energia 340 kJ / 80 kcal
        Rasva 0,1 g
        josta tyydyttynyttä 0,1 g
        Hiilihydraatit 10 g
        josta sokereita 2,5 g
        Proteiini 9,6 g
        Suola 20 g


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joku torvelo kertoi jossain että 100g kalakastiketta on 70% suolaa, eikö olekin"

        Ei ole.

        PIRKKA kalakastike

        Ainesosat:
        ANJOVISuute (70 %: anjovis, vesi), suola (18 %), sokeri

        Ravintosisältö 100 ml:sta:
        Energia 340 kJ / 80 kcal
        Rasva 0,1 g
        josta tyydyttynyttä 0,1 g
        Hiilihydraatit 10 g
        josta sokereita 2,5 g
        Proteiini 9,6 g
        Suola 20 g

        Hieman tuota epäilinkin mutta en viitsinyt tarkastaa, olisihan se outoa jos suolavettä myydään kalakastikkeen nimellä, eipä noihin peukaloisen juttuihin ole milloinkaan ollut luottamista, se vaan vääristelee kirjoituksiani saadakseen riidan aikaiseksi, todella omalaatuinen miljardööri ja kahden korealaisen näköisen lapsen isänä, ja oli taas ollut ikävä kun tosiaan kävimme eilen vaimoni kanssa koronatesteissä, sitähän se oli, minä olen suht hyvässä kunnossa meni jo hieman ohi mutta nyt on pahenemaan päin, on ollut tämä kerran aikaisemminkin... maanantaina oli kuumetta 39,8 eilen ei yhtään tänään 37,3...
        En viitsi paljon kirjoitella tänne, antaa hullun mellastaa.
        By NumBall HHN 61v.


    • Anonyymi

      Ryynimakkarakin joskus liharuokaa, sanoi lerppa.

    • Anonyymi

      Olenko uusavuton tai vanha avuton, koska en osaa pyyhkiä peetäni vessassa käynnin jälkeen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe