Sandisk ultra usb3 64 Gb

Anonyymi

Kannattaako formatoida NTFS:ksi, muistaakseni FAT 32 :iin ei voi siirtää yli 4Gb fiilejä?
Menettääkö formatoimisen jälkeen tilaa puikossa?

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei missään tapauksessa! Älä koske sen formaatiin jos haluat että se toimii!

• Anonyymi

Mikä siinä on että osaamattomilla ihmisillä hirvee hinku aina formatoida ja saada ongelmia.

• Anonyymi

exFAT on yleensä USB-tikuissa käytetty formaatti. Siinä voi käyttää myös suuria tiedostoja.

• Anonyymi

Lukee että puikon filsystem on FAT32.......miten sais tuon exFAT:in? RUFUS?

• Anonyymi

• Anonyymi

Ei!!! se on tikun tuho!

• Anonyymi

Valehtelet, en ole itse törmännyt missään USB-tikkuihin joissa olisi valmiina exFAT-alustus!

• Anonyymi

Tikkusi on varmaan vanha, koska nykyään ne pn valmiiksi xFAT-formaatissa.
      Ne on siksi siinä förmaatissa, että ne voidaan kaikilla systeemeillä lukea.
      xFATin puutos on siinä, että se ei ota vastaan case sensitivejä tiedostonimiä.

Linux lukee ja kirjoittaa NTFS-osiot, mutta formatointia tulee välttää, varsinkin, jos käytetään myös windowsissa.
      Mac lukee NTFS:n, mutta ei osaa kirjoittaa, vaan vaatii siihen erillisen lisä palikan.

Eräs tuttu tuhosi Kingstonen tikun formatoimalla sen Windowsilla.
      Tikku meni Kirjoituskelvottomaan tilaan, eikä sitä voi enää mitenkään käsitellä.

Tikut ja etenkin muistikortit tulee formatoida siinä aitteessa ja siihen formaattiin, missä sitä käytetään.
      Minulla on yksi vialliseksi mennyt SD-kortti. siinä on kuvia ja ne voi kopioida, mutta ei poistaa, eikä mitään lisätä. Formatointikaan ei onnistu.

• Anonyymi

Minä olen ainakin formatoinut kaikki vanhat tikut ja muistikortit NTFS:siksi kaikki toimivat. Vielä Widows:silla !!

• Anonyymi

Kiitos vastauksista vaikka on sekavaa,
      Minun tarkoitus on laittaa mun iso valokuvakansio tikulle mitä vois kuvia katsoa TV:n kautta. Minulla noin 6 vuotta vanha Sony TV johon voi laittaa tikun.
      Tietääkö kukaan voiko siintä lukea FAT32 tai muita formaatteja?NTFS?

• Anonyymi

Tikussas lkuke FAT32 ja siihen voi pistää yli 10g kansioita, mutta FAT32:een ei yleensö voi. Johtuisko salauksesta? Huomaa että kyseinen tikku ottaa yhteyttäö netiin, päivittää, että se tehtävä ensin aj sitten tiedot ja ei-saa päivittää käsky ineen. ei tosin turvallinen kun nettiin ottaa yhteyttä. Muita salauksia ei ole ellei itse duunaa.

Ei saa muttaa esim. ext4.ksi, kosk ahajottaa osan läppärin tuletusjärjestelmsätä. Yikut poideätän winukka formaatissa tai missä ne onkaan, ksoka winukan yljessä ubuntu.

ext4 salasanna ok () eri jttu) voi ostaa erikseen valmiina, tai teroittaa vahahlla koneella jonka sallii hajota.

tuuletuskotelon voi ostaa se tuulettaa, kun kone hajalla muten.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      281
      5295
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      68
      5188
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      96
      4005
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      52
      2820
    5. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      22
      2407
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      119
      2040
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      47
      1990
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1727
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      72
      1251
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      154
      1108
    Aihe