Hyvien aloitteiden puolesta

Anonyymi

Käykää antamassa äänenne kansalaisaloite sivustolla.
Siellä näkyi olevan hyviä aloitteita, sähköstä yms.

12

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saahan niitä ideoita ja aloitteita tehdä..mut mikään ei toteudu..

    • Anonyymi

      Hyvää kesää.

      • Anonyymi

        Kansalaisaloite. Kun demarivaltuutetut naiset lähtee seuraavan kerran Harvarannan saunailtaan niin maahanmuuttaja miehet pesemään leveitä selkiä.


      • Anonyymi

        Kyllähän siinä sisävesilaivurin tutkintoa tarvitaan jos Pieksäjärvellä seilaa🤣


    • Anonyymi

      Miksi tehdä aloitteita kun kunnian hyödystä jonka ne tuottaa menee kaupungin luottamusmiesten piikkiin. Vain jos hyödyn kuittaa aloitteen tekijä , ehkäpä siinä tapauksessa.

    • Anonyymi

      Näin se menee..minä ..minä ..

      • Anonyymi

        Nykyinen OAJ puheenjohtaja on Pieksäkeläisen poliitikon ja rehtorin Singan. tyttö.Poliittista ulottuvuutta haettiin SDP kansanedustasta ja kepulaisesta kaupunginjohtajasta.
        Nyt Saku on huomioinut moneen kertaan SDP kunnallispolitiikassa vaikuttaneiden vanhempien pojan niin eikö kokoomuksen lukeneet voi huomioida tämän ay vaikutta.
        Suvi Miettinen juoksi maaliin EM maratoonin. Aika vähän on palstatilaa tästäkin oikeasta yleisurheilijasta.


    • Anonyymi

      Tästä voisi joku kaupungin pelle ottaa aloite palkinnon..Linnatielle katuvalaistus..Yritykset työskentelee pimeällä katuosuudella..

      • Anonyymi

        Mikkelissä menivät pasmat sekaisin, kun lähes puolet kaupunginvaltuuston jäsenistä teki aloitteen siitä, että kaupungin pitäisi alkaa edistää raideyhteyttä Mikkelin ja Lahden välillä. Mielenkiintoiseksi kuvion tekee se, että Mikkelin edellinen valtuusto ehti jo sitoutua toiseen ratalinjaan eli Itärataan. Itäradan idea on rakentaa Kouvolasta oikaisu Porvoon kautta Keravalle eli rata ohittaisi Lahden. Mikkeli on sitoutunut maksamaan hankeyhtiön kustannuksista 2,7 miljoonaa euroa sen olemassaolon aikana. Vuosittain kustannus on 300 000 euroa.

        Nyt siis iso osa Mikkelin päättäjistä haluaisi panna stopin tälle Itäradalla ja osallistua vaihtoehtona esitettyyn Lahden ja Mikkelin väliseen oikorataan. Syy on hyvin yksinkertainen. Lahden vaihtoehto olisi sekä parempi että halvempi kuin Itärata.

        Aloitteen alullepanija oli perussuomalaisten valtuutettu, ja allekirjoittaneita on myös SDP:n, kokoomuksen, kristillisdemokraattien, liike nytin ja VKK:n riveistä. Yhteensä allekirjoittaneita on 23 kun valtuustossa istuu 51 henkeä. Kukaan keskustan valtuutetuista ei vielä nimeään kirjoittanut, mutta esimerkiksi keskustan valtuutettu Kati Häkkinen kirjoitti Länsi-Savo-lehden mielipidekirjoituksessa kannattavansa Lahti-Heinola-Mikkeli-yhteyttä. Kirjoituksensa perusteella hän on oivaltanut koko homman villakoiran ytimen:

        "Hankkeen (Itärata) vetureita ovat Kouvola ja Porvoo, jotka luonnollisesti tekevät omaa edunvalvontaansa ja ovat saaneet ajatukselle vahvan kannatuksen Mikkelistä Kainuuseen.", Häkkinen kirjoitti. Toisin sanoen savolaiset ja kainuulaiset on houkuteltu rahoittamaan hanketta, josta pääasiassa Kouvola ja Porvoo hyötyvät. Vaan entäpä jos tarjolla olisi vaihtoehto, josta aidosti myös savolaiset ja kainuulaiset hyötyisivät?

        Tähän saumaan iski Päijät-Hämeen liiton sekä Lahden ja Heinolan kaupunkien teettämä selvitys uudesta itäisen Suomen ratayhteydestä, joka julkistettiin keskiviikkona. Lahdesta Heinolan kautta Mikkeliin rakennettava rata nopeuttaisi matka-aikaa 45–52 minuuttia. Itärataa pitkin vastaava aikasäästö olisi 14–21 minuuttia. Matka-ajan säästö olisi siis kolminkertainen. Sama hyöty tulisi luonnollisesti myös kuopiolaisille ja kainuulaisille.

        Olisi typeryyttä, jos parasta vaihtoehtoa ei kannatettaisi.

        Lahden ja Mikkelin oikaisun hinta jäisi alle puoleen siitä, mitä Itärata ja sen edellyttämä Keravan lentorata maksavat. Lahti-Mikkeli-radan hinta on 1,8 miljardia ja Itärata Lentorata-yhdistelmän 4,4 miljardia euroa. Tiivistäen: kolminkertainen hyöty alle puolella kustannuksella. Mikkelin kaupunginhallitus pohtii tätä yhtälöä piakkoin. Enkä ihmettele, jos asukkaat Kuopiossa ja Kajaanissakin alkaisivat kysellä, miksi me olemme lähteneet mukaan huonompaan ja kalliimpaan vaihtoehtoon?

        Lahden ja Mikkelin oikorata todettiin jo huhtikuussa 2019 tehdyssä selvityksessä parhaaksi vaihtoehdoksi itäisen Suomen uusista ratalinjauksista. Väyläviraston mukaan se oli nopein ja hyötysuhteeltaan kannattavin. Jotenkin itäsuomalaiset lobbarit onnistuivat piilottamaan tämän tuloksen ja ajoivat Itärataa eteenpäin kuin käärmettä pyssyyn. Poliitikkojen moka oli se, että he nielaisivat syötin.

        Itäradan vastustamista ja Lahti-Mikkeli-yhteyden esiin nostamista on pidetty siltarumpupolitiikkana. Minusta siltarumpupolitiikkaa ei ole se, että kannatetaan parasta. Päinvastoin olisi typeryyttä ja yhteiskunnan etujen vastaista, jos näin ei toimittaisi.


    • Anonyymi

      Totta..Yksinkertaista laskutoimitusta ei osata tehdä..Maksetaan kaikesta kalliimmalla tavalla.

    • Anonyymi

      Nyt joukolla kansalaisaloite sivuille antamaan ääni; Rajat kiinni ja Viisumit pois. Siellä jo yli 40t ääntä annettu.

    • Anonyymi

      Hyökätään Venäjälle.. Viedään itäraja Uralille. Saadaan olla.. Hullusta rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      398
      1585
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1235
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1198
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      97
      734
    Aihe