Kaveri kuolaa vieressä susen (9.2) perään ja haluaisi omallekin koneelle sen asennettavaksi.Mutta kun kamraatilla ei ole dvd-asemaa. Voinko esiasentaa sitä hänen kovolle esim. seuraavalla tavalla: Irrotan hänen koneestaan kovon ja paiskaan omaan pöytäkoneeseen masteriksi tietty ja annan palaa.Lopuksi kiikutan tän aseman hänelle ja eiku buuttia perään. Onnistuuko näin? Ottakaa huomioon, että allekirjoittanut on vielä noviisi, joten armoa pyydetään.
kaverille kans Suse
7
786
Vastaukset
nyt ihan eri rautaa ole, niin onnistuu hyvin suurella varmuudella!
Eli voin suositella!- olemaan
Teoriassa tuo onnistuu nätisti, mutta... pelkäänpä, ettei se ihan vaivatta tule onnistumaan.
Yksinkertaisempaa olisi noutaa tuo mini-istallation-CD ja asentaa SuSE 9.2 sen avulla kaverin koneelle verkkoasennuksena.
Toinen helppo vaihtoehto on lainata kaverille tuo DVD-asema.
Kolmas vaihtoehto on noutaa netistä (luvattomat?) asennus-CD:t bittorrentilla?- morkkis
helpoin optio vaikuttaa olevan tuo dvd-aseman roudaaminen kaverin koneen kylkeen kiinni,tack.
- Sami
morkkis kirjoitti:
helpoin optio vaikuttaa olevan tuo dvd-aseman roudaaminen kaverin koneen kylkeen kiinni,tack.
Oon tehny kymmeniä kertoja noin, jopa servereille. Myös jo asennettu ja tuotantokäytössä olleita servereitä on siirretty uuteen rautaan ao. tyylillä. Ei mitään ongelmia ole ollut.
- olemaan
Sami kirjoitti:
Oon tehny kymmeniä kertoja noin, jopa servereille. Myös jo asennettu ja tuotantokäytössä olleita servereitä on siirretty uuteen rautaan ao. tyylillä. Ei mitään ongelmia ole ollut.
Nyt pikkuisen liioittelet aloittelijoiden kykyä ko. operaatioon.
Jo pelkän osioiden järjestyksen muuttaminen vastaamaan kaverin koneen systeemejä, sekä boottisektorin sijoittaminen levyn alkuun voi tuottaa ongelmia (grub-levyke?)...
Siis asennus on noin tehtävissä, mutta se vaatii hieman pintaa syvempää tietoa Linuxista.
Ja ennenkaikkea kaverin koneesta; kiintolevyjen määrä ym. ym... Mille levylle Linux asennetaan jne. jne.
Siksi varoituksen sanani... - morkkis
olemaan kirjoitti:
Nyt pikkuisen liioittelet aloittelijoiden kykyä ko. operaatioon.
Jo pelkän osioiden järjestyksen muuttaminen vastaamaan kaverin koneen systeemejä, sekä boottisektorin sijoittaminen levyn alkuun voi tuottaa ongelmia (grub-levyke?)...
Siis asennus on noin tehtävissä, mutta se vaatii hieman pintaa syvempää tietoa Linuxista.
Ja ennenkaikkea kaverin koneesta; kiintolevyjen määrä ym. ym... Mille levylle Linux asennetaan jne. jne.
Siksi varoituksen sanani...varmistin selustani tarttumalla siihen varmimpaan menetelmään eli dvd-asema kaverilta pienen nurinan kera lainaan ja nyt tässä suse-käyttis pelaa.Kiitokset kaikille kuitenkin hyvistä(ja varoittavistakin) neuvoista!
- Sami
olemaan kirjoitti:
Nyt pikkuisen liioittelet aloittelijoiden kykyä ko. operaatioon.
Jo pelkän osioiden järjestyksen muuttaminen vastaamaan kaverin koneen systeemejä, sekä boottisektorin sijoittaminen levyn alkuun voi tuottaa ongelmia (grub-levyke?)...
Siis asennus on noin tehtävissä, mutta se vaatii hieman pintaa syvempää tietoa Linuxista.
Ja ennenkaikkea kaverin koneesta; kiintolevyjen määrä ym. ym... Mille levylle Linux asennetaan jne. jne.
Siksi varoituksen sanani...Yleensä jos vain yksi levy koneessa, ei ongelmia tule, useiden kanssa voi joutua säätämään vähän.. Mutta ainakin se on mahdollista, toisin kuin joissain järjestelmissä.. Paras konsti on toki heittää tarpeelliset optiset asemat koneeseen, tai tehdä asennus verkon yli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75670
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11491ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m152437Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30397- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372