Venlafaxin riippuvuus

Hei! Osaako joku kokenut kertoa kuinka nopeasti Venlafaxiiniin kehittyy riippuvuus? Puhutaanko päivistä vai viikoista? Koitan välttää vieroitusoireet.

14

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No en tiedä, mutta sitä ei saa omin päin lopettaa seinään. Voi tulla psykoosi.

      • En ihmettelisi kun aloitusoireet oli jo niin kamalat. Pääsin lääkkeestä onneksi eroon.


      • Anonyymi

        Minulle tuli vieroituspsykoosi vasta kuukausia lääkkeen lopetuksen jälkeen, vaikka en lopettanut omin päin vaan lääkärin valvonnassa. Valvonta tosin loppui heti kun annos oli laskettu nollaan, vaikka pyysin voinnin seurannan jatkamista. Tämä ei lääkärille sopinut.

        En myöskään lopettanut ihan seinään, vaan 3 kk aikana 40 mg:sta nollaan 5 mg pudotuksin. Valmiste ei tosin ollut venlafaksiini, vaan eräs SSRI-lääke. Altistumisaika lääkkeelle yhteensä n. 20 vuotta.

        Olen ajatellut, ettei näistä SSRI- ym. valmisteiden turvallisuudesta ja siitä, mitä haittoja ne voivat aiheuttaa, voi mennä takuuseen kukaan. Vierotuspsykoosi jätti minuun pitkäaikaisia ahdistus- ja pelkotiloja. En pysty mitenkään todistamaan niiden aiheutuneen vieroituksesta. Ne laitetaan automaattisesti mielialahäiriöideni piikkiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tuli vieroituspsykoosi vasta kuukausia lääkkeen lopetuksen jälkeen, vaikka en lopettanut omin päin vaan lääkärin valvonnassa. Valvonta tosin loppui heti kun annos oli laskettu nollaan, vaikka pyysin voinnin seurannan jatkamista. Tämä ei lääkärille sopinut.

        En myöskään lopettanut ihan seinään, vaan 3 kk aikana 40 mg:sta nollaan 5 mg pudotuksin. Valmiste ei tosin ollut venlafaksiini, vaan eräs SSRI-lääke. Altistumisaika lääkkeelle yhteensä n. 20 vuotta.

        Olen ajatellut, ettei näistä SSRI- ym. valmisteiden turvallisuudesta ja siitä, mitä haittoja ne voivat aiheuttaa, voi mennä takuuseen kukaan. Vierotuspsykoosi jätti minuun pitkäaikaisia ahdistus- ja pelkotiloja. En pysty mitenkään todistamaan niiden aiheutuneen vieroituksesta. Ne laitetaan automaattisesti mielialahäiriöideni piikkiin.

        Voi ei.. Lopetuksesi saattoi olla liian nopea. Mutta mikäpä mä olen sanomaan kun en ole näistä kokonaan päässyt eroon uusiutuvan masennuksen takia.
        Kiitos vastauksesta ja tsemppiä jatkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tuli vieroituspsykoosi vasta kuukausia lääkkeen lopetuksen jälkeen, vaikka en lopettanut omin päin vaan lääkärin valvonnassa. Valvonta tosin loppui heti kun annos oli laskettu nollaan, vaikka pyysin voinnin seurannan jatkamista. Tämä ei lääkärille sopinut.

        En myöskään lopettanut ihan seinään, vaan 3 kk aikana 40 mg:sta nollaan 5 mg pudotuksin. Valmiste ei tosin ollut venlafaksiini, vaan eräs SSRI-lääke. Altistumisaika lääkkeelle yhteensä n. 20 vuotta.

        Olen ajatellut, ettei näistä SSRI- ym. valmisteiden turvallisuudesta ja siitä, mitä haittoja ne voivat aiheuttaa, voi mennä takuuseen kukaan. Vierotuspsykoosi jätti minuun pitkäaikaisia ahdistus- ja pelkotiloja. En pysty mitenkään todistamaan niiden aiheutuneen vieroituksesta. Ne laitetaan automaattisesti mielialahäiriöideni piikkiin.

        Voimia sinulle. Onneksi pääsit aineesta eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tuli vieroituspsykoosi vasta kuukausia lääkkeen lopetuksen jälkeen, vaikka en lopettanut omin päin vaan lääkärin valvonnassa. Valvonta tosin loppui heti kun annos oli laskettu nollaan, vaikka pyysin voinnin seurannan jatkamista. Tämä ei lääkärille sopinut.

        En myöskään lopettanut ihan seinään, vaan 3 kk aikana 40 mg:sta nollaan 5 mg pudotuksin. Valmiste ei tosin ollut venlafaksiini, vaan eräs SSRI-lääke. Altistumisaika lääkkeelle yhteensä n. 20 vuotta.

        Olen ajatellut, ettei näistä SSRI- ym. valmisteiden turvallisuudesta ja siitä, mitä haittoja ne voivat aiheuttaa, voi mennä takuuseen kukaan. Vierotuspsykoosi jätti minuun pitkäaikaisia ahdistus- ja pelkotiloja. En pysty mitenkään todistamaan niiden aiheutuneen vieroituksesta. Ne laitetaan automaattisesti mielialahäiriöideni piikkiin.

        SSRI vaikuttaa serotoniini tasoon ja se ei kyllä aiheuta mitään psykoosia kuukausia lopettamisen jälkeen. Itse syönyt yli 20v eri SSRI lääkkeitä, välillä valmistetta vaihdettu. Kyllä ne lopetusoireet tulee annosta laskiessa ja nollaan laskiessa, ei enää myöhemmin. Silloin kyse on muista mielenterveyden ongelmista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SSRI vaikuttaa serotoniini tasoon ja se ei kyllä aiheuta mitään psykoosia kuukausia lopettamisen jälkeen. Itse syönyt yli 20v eri SSRI lääkkeitä, välillä valmistetta vaihdettu. Kyllä ne lopetusoireet tulee annosta laskiessa ja nollaan laskiessa, ei enää myöhemmin. Silloin kyse on muista mielenterveyden ongelmista

        Minkä ajan kuluessa näitä lopetusoireita voi maksimissaan esiintyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SSRI vaikuttaa serotoniini tasoon ja se ei kyllä aiheuta mitään psykoosia kuukausia lopettamisen jälkeen. Itse syönyt yli 20v eri SSRI lääkkeitä, välillä valmistetta vaihdettu. Kyllä ne lopetusoireet tulee annosta laskiessa ja nollaan laskiessa, ei enää myöhemmin. Silloin kyse on muista mielenterveyden ongelmista

        Tällaiset kommentit todella lämmittävät minun kovia kokeneen SSRI-lääkevieroittautujan sydäntä, kun vielä oikein mielisairaaksi leimataan ja ongelmia vain vähätellään. Lisää kyllä uskoani ihmisyyttä kohtaan entisestään.

        Vai että oikein lopetusoireet? Lisää suolaa haavoihin jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ajan kuluessa näitä lopetusoireita voi maksimissaan esiintyä?

        Pitkään. Jos olet käyttänyt lääkettä esim. 10v niin yleensä vieroitusoireita esiintyy vielä vuosien päästä. Näin moni on kokenut ja näistä puhutaan Facebookin masennuslääkkeiden vieroitusryhmässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        SSRI vaikuttaa serotoniini tasoon ja se ei kyllä aiheuta mitään psykoosia kuukausia lopettamisen jälkeen. Itse syönyt yli 20v eri SSRI lääkkeitä, välillä valmistetta vaihdettu. Kyllä ne lopetusoireet tulee annosta laskiessa ja nollaan laskiessa, ei enää myöhemmin. Silloin kyse on muista mielenterveyden ongelmista

        En ole kuullut että kenellekään olisi tullut oikeaa psykoosia, mutta valitettavasti lopetusoireita esiintyy vielä lääkkeen lopetuksen jälkeen.
        Lääkärit eivät tästä osaa puhua. Eivät hekään tiedä miten lääkkeet mieleen vaikuttaa, varsinkaan vuosien käytön jälkeen.


    • Anonyymi

      Niilo22 on paras tubettaja

    • Anonyymi

      Ei kukaan käytä mitään faxeja enää kun on sähköpostit sun muut tekstarit.

      • Anonyymi

        heh heh olitpa tosi hauska. ihan naurattaa että mahaan koskee.


    • Anonyymi

      Jos syöo 3 päivää vieroitus3
      Jos syöt kuukauden vieroitus kuukausi
      Vuosi ja v vuosi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe