Oon narsisti

Anonyymi

Niin sanottu haavoittuva narsisti. Otan kaiken itseeni ja kuormittaa nii vitusti. Oon kostonhimoinen. Vihaan huomiota ja koen kokoajan tulevani nolatuksi. Ei tämäkään kivaa ole.

20

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisko joku kysyä jotain aiheeseen liittyvää

      • Anonyymi

        No eihän tuos aloitukses ollu mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän tuos aloitukses ollu mitään järkeä.

        Sanoisin että aloittaja saisi unohtaa koko jutun! Unohda koko narsisti sana, ja elä elämääsi.


    • Anonyymi

      En osaa sanoa mitään aloitukseen että en kai ole kuullutkaan haavoittuvasta narsistista??????? Kai sitten sellainenkin on.

      • Anonyymi

        Narsisti on justiinsa sellainen, joka ottaa kaiken itseensä?
        Hän kyseenalaistaa kaikkia ja kaikkea ja epäilee kaikkea
        kaikesta. Jos sanot hänelle: "Hyvää päivää", narsisti
        ajattelee, että mitä sinä tuolla tarkoitat.


    • Anonyymi

      Oon ehkä itteki joskus pohtinut tuota. Ottaa itseensä mutta ehkä se kertoo enemmänkin yliherkkyydestä. Saatat potea erityisherkän diagnoosia. En toki ole lääkäri psykiatri joten ei mun sanaa kannata uskoa.

    • Anonyymi

      Haavoittuvasta narsistista tulee mieleen epävakaa persoonallisuushäiriö. Varmaan kannattaa käydä kysyyn ammattilaisen mielipide. Ja toisenkin, koska on vaikea diagnosoitava.

    • Anonyymi

      Sehän on ihan normaalia ihmisen terveeseen tunne elämään liittyvää että ottaa itseensä jossakin määrin, jos kohdellaan vaikka jotenkin syrjivästi. Päinvastoin olisi huolestuttavampaa jos tuollaista inhimillistä reaktiota ei olisi!

      Ei tuolla aloituksella ole mielestäni mitään tekemistä narsismin kanssa.

      On aivan normaalia olla kostonhimoinen jos kohdellaan kaltoin. Kaikki pelkäävät nolatuksi tulemista.

      Pahimpia on ne jotka juonivat selän takana ja suhmuroivat kaikenlaista salakähmässä. Juoruavat tarkistamattomia juttuja eteenpäin.

      • Anonyymi

        Heitä yleensä henkisesti johtaa joku narsistinen manipulaattori, joka on heille mukava koska he kumartavat häntä (ehkä tiedostamattaan) mutta hirveä uhreilleen, jotka eivät ole välttämättä edes tehneet mitään pahaa kenellekään. Vievät myös aina juoruraportin hänelle. Ehkä vaikka ruokatauolla.


    • Anonyymi

      Käytätkö runsaasti alkoholia lohdutukseksi?

      • Anonyymi

        En käytä päihteitä


    • Anonyymi

      Mä taas oon tullut herkemmäksi aikaa myöten, joka on saanut meikän pitämään itsestäni, elämästäni, suoriutumisestani parempaa huolta, joka on kokonaisuudessaan askel perfektionistisempaan suuntaan, vaikkei mua varsinaisesti haittaakan virheet, kuten perfektionismin korkeammilla asteilla, jossa yksi mun tuttu on, jonka on aina oltava paras jne., ja se herkkyys joka hänestä on tehnyt paremmin suoriutuvan (toinenkin tuttu on samanlainen osiltaan ja siksi myös suoritutuu paremmin ja on kokonaisuudessaan samassa ongelmassa), tekee hänestä myös herkkänahkaisemman. Asia on mun mielestä selvä jo siten, ja psykiatrian mukaan persoonallisuuden piirre; pitkälti muttumaton, vaikka kovalla yrityksellä ehkä voikin muuttua; muuttaa niitä ajatusmalleja, ja joku viisauden oppi tms., saattaisi mun mielestä siihen kyetä, sillä on ne vaikuttanut muihinkin, enkä usko kenenkään olevan täysin tasapainossa asenteissaan jne., joka vaatii kaikenlaista oivaltavuutta, että jotain vähääkään voi parannella ajattelussaan. Herkkyys tuskin on jotain muttumatonta, ja siihen vaikuttaa mm. asenteet, joihin vaikuttaa mieltymykset jms. Molemmat tuntemani narsisteiksikin luokiteltavat (toinen positiivinen ja toinen neutraali), ovat sitä edelleen, ettei kymmenien vuosien aikana ole tapahtunut ratkaisevaa muutosta. Toine pitää itseään paikoin lapsellisena, ja toinen (neutraali) osin liikaherkkänä. Toinen on ekstrovertti ja jälkimmäinen introvertti, ja molemmat arvostavat tunteita ja harmoniaa, vaikka sitten muttuvatkin myrkyllisiksi kun kokevat tulleensa loukatuiksi, vaikkei sille olekaan riittävää realiteettia. Liikaherkkyys sen suhteen on selvästi voimassa, joka vaikuttaa myös parempaan suoriutumiseen. Perfektionismi on kai erilinenkin luonnevika, mutta näissä se yhdistyy selvästikin herkkyyteen ja tarpeeseen olla paras.

    • Anonyymi

      Oletko koskaan tuntenut empatiaa ketään muuta kuin itseäsi kohtaan? Jos olet, et voi olla narsisti. Satutatko muita ihmisiä tuntien sen oikeutetuksi, tuntien kohteena olevan ihmisen ansainneen kohtelunsa? Koska sillä tavalla narsisti käyttäytyy. Anteeksi, jos kysymykseni tuntuvat ikäviltä. Haluan vain varmistaa, että kyse ei ole jostain elämässäsi olevasta narsistisesta ihmisestä, joka projisoi sen sinuun. Joka ei voi myöntää kun on itse töykeä, ja väittää vaan sinun olevan yliherkkä. Henkisen väkivallan kohteena on ihan normaalia herkistyä ilkeille sanoille. Jos kohtelet muita hyvin, niin sitten kyse on pelkästään samanlaisista lapsuuden tramoista, joissa olosuhteissa narsisteja syntyy. Silloin sulla olisi vain "narsistista vauriota", mutta olisit kuitenkin säästynyt narsismilta, koska lapsuudessa oli terveitäkin aikuisia. Mutta jos olet narsisti, niin sekin on ihan ok. Monet narsistit saavat maailmassa paljon hyvää aikaan yrittäessään tehdä suuria asioita. Eri asia on, haluatko opetella olemaan mukava niin, että saat läheiset ihmiset pidettyä elämässäsi, vai et.

    • Anonyymi

      Olen itse myös herkkä loukkaantumaan ja välillä olen miettinyt, että kertooko se sitten ohutnahkaisesta narsismista. Jossain tuli vastaan "testi", jolla voi määritellä onko haavoittuva narsisti ja se menee suunnilleen niin, että syyttääkö kaikesta muita vai ei. Itse en syytä ikinä ketään mistään, vaan aina itseäni kaikesta.

    • Anonyymi

      Oletko saanut tuon diagnoosin vai itse diagnosoinut itsesi? Ei se kyllä ole narsismin merkki jos ei viihdy huomion keskipisteenä. Mun kokemuksen mukaan kiusaajat haluavat pitää jotakin nimenomaan nolaamistarkoituksessa valokeilassa. He saavat jotakin ihmeellistä tyydytystä kai siitä sitten kun jotakuta toista kovistellaan, mollataan, nauretaan ym. On aivan luonnollista, että siitä seuraa koston ja vihankin tunteita jos kiusataan. Mutta jos tunnet kuitenkin empatiaa etkä lähde millekkään ylimitoitetuille kostoreissuille tunteiden pohjalta niin tuskin olet narsisti vaan ehkä erityisherkkä. Kiusaajille saattaa olla tyypillistä kiusatun sanominen liian herkäksi, joka ei kestä heidän "vitsejään". Pystyykö sama tyyppi ottamaan itse vastaan samanlaisia "vitsejä"? Olen huomannut, että eri ihmisille on eri säännöt riippuen naamakertoimesta. Jostakin ei saisi sanoa poikkipuolista sanaa tai se on heti kauheat syytteet ja uhkailut päällä. Kun taas sitten toisten pitäisi olla jatkuvasti jonkun valokeilassa ottamassa kuraa niskaan ja hänelle saa sanoa ihan mitä tahansa tunteitakin loukkaavaa. Se on se ihmisen tekopyhyys välillä kyllä aika koomistakin kun sen näkee. Mulla on elämässäni läheinen sukulainen, joka on koko ikänäsä tehnyt minusta vitsiä ja mennyt henkilöön. On ollut hauskaa hänellä, mutta heti kun tein vitsin hänen ammattikunnastaan se ei ollutkaan enää hauskaa vaan huonoa läppää. Itse ainakin yritän ottaa toisten herkkyyden huomioon. Jos huomaan, että toinen on herkkä niin pehmennän omaa tyyliäni. Raisumman kanssa taas uskallan itsekin enemmän irrotella. Sitä kutsutaan myös muiden huomioon ottamiseksi, ettei oleta muiden aina olevan just sellaisia kuin itse haluaa. Olen kyllä törmännyt ihmisiin, jotka ihan avoimesti myöntävät herkkien ihmisten olevan heille ongelma. En sitten tiedä mikä heistä tekee muita paremman ja juuri oikeanlaisen kun luonteenpiirteetkin ovat kaikki niin suhteellisia ja henkilökemiat vaikuttaa lisäksi kaikkeen miten jollekkin toiselle se herkkyys ei ole ongelma. Mulle kostonhimoisuus olisi ongelma jos sitä lähtisi tahallaan toteuttamaan siten, että sotkee sillä jonkun toisen elämän tai pilaa maineen ym. Silloin se teko olisi siinä kyllä mun mielestä narsistinen ja hyvin itsekäs.

      • Anonyymi

        Ihan mainittakoon, että aidon diagnoosin saaminen narsismista on äärimmäisen harvinaista. Yleensähän narsisti menee vaikkapa terapiaan hakemaan niitä työkaluja oman narsisminsa pönkittämiseen. Esimerkiksi kertomalla sitä, että kuinka kaikki kiusaavat häntä, ja kuinka hänellä onkaan oikeus olla kostonhimoinen, vaikka mitään tavallisuudesta poikkeavaa kiusaamista ei olisi tapahtunutkaan.

        Tietysti on olemassa myös oikeasti kiusattuja ihmisiä, mutta ongelma on siinä, että narsisti on vain vähän kiusatumpi ja taitavampi esiintyjä kuin oikeasti kiusattu.

        Ja sitten itse asiaan.
        Riippumatta siitä, että oletko narsisti tai ei, niin kun kerta noin hyvin tunnistat ongelmat, niin mene ihmeessä terapiaan. Se vaatii paljon pitkäjänteistä työtä, mutta sen avulla sinun on mahdollisuus saada paljon terveempi itsetunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mainittakoon, että aidon diagnoosin saaminen narsismista on äärimmäisen harvinaista. Yleensähän narsisti menee vaikkapa terapiaan hakemaan niitä työkaluja oman narsisminsa pönkittämiseen. Esimerkiksi kertomalla sitä, että kuinka kaikki kiusaavat häntä, ja kuinka hänellä onkaan oikeus olla kostonhimoinen, vaikka mitään tavallisuudesta poikkeavaa kiusaamista ei olisi tapahtunutkaan.

        Tietysti on olemassa myös oikeasti kiusattuja ihmisiä, mutta ongelma on siinä, että narsisti on vain vähän kiusatumpi ja taitavampi esiintyjä kuin oikeasti kiusattu.

        Ja sitten itse asiaan.
        Riippumatta siitä, että oletko narsisti tai ei, niin kun kerta noin hyvin tunnistat ongelmat, niin mene ihmeessä terapiaan. Se vaatii paljon pitkäjänteistä työtä, mutta sen avulla sinun on mahdollisuus saada paljon terveempi itsetunto.

        Minä en ole narsisti. Itsereflektoin sen verran hyvin, että en voi olla. Mulla on kyllä diagnoosi mut ei ollut Narsismia. Kyllä meillä on Suomessa kiusaamisen ongelma paha, johon ei ole tarpeeksi osaamista. Kiusaamista voi esiintyä myös perheen sisällä. Varmaan se kiltti on helppo kohde ainakin. Kiltit voivat tulla kiusatuksi paljonkin ja on jo aika Suomessakin myöntää ongelman laajuus ja lopettaa suosimasta kiusaaja tyyppejä, jotka tutkitusti päätyvät useammin myös vankilaan kuin kiusatut. Suomessa kielletään uhreilta heidän tunteensa ja etenkin ne asiaan kuuluvat oikeutetut negatiivisetkin tunteet mitkä voivat olla pelottaviakil kun meillä joko kielletään tai järkeistetään ne, siirtäen ymmärrys ja empatia kiusaaja kohtaan. Uhrista pyritään löytämään vikoja, jotta ei tarvisi oikeasti kuunnella kiusattuja. Kiusaamiseen osalliset eivät tietenkään halua kohdata sitä mitä se uhri joutuu käymään läpi sillä se tarkoittaisi vastuunkantoa. Näin kiusaamisen uhreja syyllistetään pahimmillaan jopa aivan inhimillisistä tunteista. Joten älä siis levitä väärää tietoa. Mene itse hoitoon jos on tarve samaistua enemmän kiusaamiseen.


    • Anonyymi

      Kyllä minä ymmärrän

    • Anonyymi

      Et ole narsisti. Narsisti rakastaa valtaa ja Huomiota. Narsisteilla ei ole tunteita. Voi olla mahdollista että olet itsekäs, mutta et ole narsisti

    • Anonyymi

      Ei kyllä sä varmaan oot psykopaatti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe