taitaa tulla näillä sähkön hinnoilla musta joulu...ja pimeä uusivuosi....ei kuusta eikä rakettia..
musta ja synkkä joulu
14
93
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhanaikainen paljon sähköä kuluttava valosarja joulukuuseen 16 x 3W = 48 W
Käyttöaika 10 h päivässä kahden viikon ajan = 140 h
Sähkönkulututus koko joulukautena = 6,72 kWh
Jos lasketaan tällä hetkellä myynnissä olevilla sopimushinnoilla, sähkön hinta siirtoineen pyöreästi 50 c/kWh, jolloin kuusenkynttilöiden käytön hinnaksi tulee 3,36 euroa.
Näilläkin hinnoilla joulukuusen hankinnasta koituu huomattavasti suurempi kustannus kuin kuusenkynttilöiden käytöstä, ellei sitä kuusta varasta kävelylmatkan päästä naapurin metsästä lainasahalla.- Anonyymi
Tuon kun kertoo miljoonalla taloudella saadaan yht 6,7 milj kwh...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuon kaiken voi korvata sillä, että käydään joulusaunassa vähän nopeammin ja ostetaan pienempi kinkku, joka paistuu nopeammin ja josta jää vähemmän pakastettavaa joulun jälkeen.
Oikeasti koristevalot, varsinkin modernit led-valot, ovat niin mitätön pisara meressä, ettei niillä ole mitään merkitystä mihinkään.
Edellä mainittu laskuesimerkki led-valoilla = 16 x 0,3 W, kulutus 0,67 kWh ja kustannus 0,34 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten tule, laskepa uudestaan.
- Anonyymi
Ei jouluvaloja, ei kinkun paistoo, ei joulusaunaa,
joulu menee kynttilän valossa.- Anonyymi
Steariinin hinta on noussut niin paljon, että sähköverkosta virran ottavat led-kynttilät tulevat varmasti halvemmaksi.
- Anonyymi
Ihana rauhaisa joulu siis.
- Anonyymi
Lämmitetäänkö omakotitaloakin vain "nopeasti", ettei kulu paljon sähköä?
Vaihdetaanko ledit siihenkin?
Boikotoidaanko Venäjän maakaasua, että se saadaan polttaa rajan takana ilmaan isolla liekillä?- Anonyymi
Lämmitys on niitä harvoja asioita, joissa kuluttajan sähkönsäästöllä on oikeasti merkitystä. Vanhan "totuuden" mukaan yhden asteen lämpötilan lasku säästää 5 % lämmityskustannuksissa.
Tässä kuussa olen säästänyt 150 kWh viime vuoteen verrattuna käytännössä sillä, että kylppärin lattialämmitys on niin pienellä, että se toimii vain suihkussakäynnin yhteydessä muu lämmitys (elokuussa vähäinen) asunnossa hoituu nykyisin ILPillä sähköpattereiden sijaan.
Jos saman säästön haluaisi tehdä led-valaistusta vähentämällä, 10 W lampun käyttöaikaa pitäisi vähentää 15 000 tuntia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämmitys on niitä harvoja asioita, joissa kuluttajan sähkönsäästöllä on oikeasti merkitystä. Vanhan "totuuden" mukaan yhden asteen lämpötilan lasku säästää 5 % lämmityskustannuksissa.
Tässä kuussa olen säästänyt 150 kWh viime vuoteen verrattuna käytännössä sillä, että kylppärin lattialämmitys on niin pienellä, että se toimii vain suihkussakäynnin yhteydessä muu lämmitys (elokuussa vähäinen) asunnossa hoituu nykyisin ILPillä sähköpattereiden sijaan.
Jos saman säästön haluaisi tehdä led-valaistusta vähentämällä, 10 W lampun käyttöaikaa pitäisi vähentää 15 000 tuntia.Tässä kuussa olen säästänyt 150 kWh viime vuoteen verrattuna käytännössä sillä, että kylppärin lattialämmitys on niin pienellä, että se toimii vain suihkussakäynnin yhteydessä muu lämmitys (elokuussa vähäinen)
Taitaa mennä lokakuulle ennenkuin saan edes tuota 150kwh kulumaan kuukaudessa. Mistäköhän pihistäis että olisin säästössä mukana. - Anonyymi
Ledeillä ei voi lämmittää, mutta valoissa ihan hyviä. Sähkönkulutus ihan oikeasti noin kymmenesosa hehkulampusta samalla valoteholla..
Jouluvalot on yleensä juuri ledejä. - Anonyymi
Hiukkaspäästöjä tuosta hiukan tulee, mutta kovasti lämmittää sydäntä katsoa Putinin polttavan omia sotakassa-rahojaan savuna ilmaan.
- Anonyymi
Odottelen jolunjäkeisiä alennusmyyntejä.... Siirretään joulua kuukaudella..
- Anonyymi
Joulu menee takan loimussa.
Karjalanpaistilla mennään, valmistuu leivinuunissa.
Vähittäiskaupalle vinkki, ei kannata hankkia hyllyjä täyteen krääsää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569