Onko mieheni alkoholisti?

Anonyymi

Useamman vuoden olut maistunut. Nyt ainakin viimeiset pari vuotta ollut joka viikonloppu kännissä. Joka perjantai tulee töistä 24päkin kanssa, 0,5l oluita. Juo perjantai illan ja lauantaina hakee lisää. Sunnuntai menee nukkuessa. Noin vuosi sitten ttlääkäri huomasi maksa-arvojen olevan koholla ja käski olla 4 viikkoa ilman alkoholia. Mies pystyi kahteen viikkoon, sitten teki kuulemma niin mieli. Huolettaa myös se, että mies syö päivittäin lääkkeitä(en tiedä tarvitseeko enää edes niitä kaikkia). Ainakin pancodia, joskus burana 800mg, triptyliä ja paniikkihäiriöön määrättyä masennuslääkettä. Viikolla ottaa illassa yhen tai kaks olutta. Olen yrittänyt puhua, mutta tilanne äityy riidaksi ja mä lopulta itken. Mies ei näe ongelmaa juomisessaan, pystyy kuulemma hoitamaan kotia ja lapsia vaikka vähän juo. Menisi edes muualle viikonlopuksi, mutta tissuttelee kotona ja musiikki pauhaa. Mua ahdistaa olla lasten kanssa kotona. Vihaan viikonloppuja ja lomia. Yritän keksiä koko ajan ohjelmaa, ettei tarvitsisi tuota katsella. Lapset on onneksi aika paljon ulkona tai kavereilla. Onko tämä teidän mielestä alkoholismia? Itse en juo ollenkaan enkä käy missään(enkä voisikaan kun ei ole ketään selväpäistä katsomassa lapsia). Mä en jaksa tätä enää 😭

3

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllähän tuo riippuvuudelta kuulostaa. Itse painin samojen ongelmien kanssa, Miksi se olut on niiin hyvää , että sitä pitää saada kesken viikkoa otettua.
      Laitan tähän heinäkuun 2022 annokset . juon pelkkää keskikaljaa nämä pitää paikkansa. Olen pitänyt kirjanpitoa nyt 4 vuotta.

La 2.7 14 a (annosta).
      Ti 5.7 12a
      Pe 8.7 14a
      Su 10.7 12a
      Ma 11.7 14a
      Su 17.7 14a
      Ma 18.7 14a
      To 21.7 12a
      Su 24.7 14a
      To28.7 14a
      Pe 29.7 18a

Paljonta kuulostaa ja niin se onkin. Nyt on ryhdistäydyttävä ettei pullo vie miestä!
      😒😒🆘🆘🔚🔚🔚🔫🔫

• Anonyymi

Aloittaja asuu alkoholistin kanssa, ja omasta kokemuksestani tiedän että tuossa aloituksessa ei edes tullut koko perhehelvetti esille.
      Useimmat alkoholistien puolisot pitävät kaikkein pahimpana asiana sen juomisen ennustettavuutta. Esim. kun perjantaina voisi laittaa kellon oikeaan aikaan sen hetken mukaan kun juominen alkaa. Se on niin täsmällistä.

Ikävä kyllä, ilman suurta ihmettä juominen ja perhehelvetti tulee vaan jatkumaan ja jopa pahenemaan. Ainoa ihminen joka jotain ratkaisevaa voisi tehdä on alkoholistin puoliso.
      Hänen täytyy lopultakin tehdä alkoholistille selväksi, ettei aio enää itkeä yhtenäkään viikonloppuna sen toisen juomisen takia vaan...

Ihan oikeasti, sinun kannattaa hakea apua itsellesi, ennenkuin se on myöhäistä. Kukaan ei ole mennyt naimisiin alkoholistin kanssa, eikä kukaan ole velvolllinen sietämään aviopuolison tai kenenkään muunkaan juomista.

• Anonyymi

10v välein määrät tuplaantuu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Esko Eerikäinen sai karvaan muiston Martina Aitolehden kanssa tosi-tv:stä: "Pureskelen vieläkin..."

Esko Eerikäinen ja Martina Aitolehti olivat kyllä aikamoinen pari, totta tosiaan. Räväkät persoonat ovat kumpikin monilahjakkuuksia. Eerikäinen on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      2600
    2. Ökyä! Aki Manninen tykittää Putin-koiran ja mega-kärryn kanssa: "Känni ja kihlat, molemmista..."

Kolme kovaa: Aki Manninen! Putin-koira! Öky-auto! Ja nyt Akilla on todellakin asiaa, sillä hän on kirjoittanut Instassa vaikeistakin asioista elämässä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      2056
    3. No nyt! Vappu Pimiä hehkuttaa tätä "salaista asetta" - Peffa ei reagoi, kun sen sujauttaa alle

No nyt on nokkela "salainen ase"! Pimiä on kyllä aikamoinen pakkaus, energiaa riittää. Hän varmasti herättää vahvoja tunteita suuntaan ja toiseen...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1603
    4. Uudet Eränkävijät yllättävät: Ex-ammattisotilas, YouTube-tähti, 11-vuotias eräjorma, nuoripari...

Harmi, ettei Äijä-koira ja Aki Huhtanen ainakaan ohjelmatietojen mukaan ole enää mukana ohjelmassa. Mutta onhan tuossa toki ihan hyvä kattaus ja katso
      Tv-sarjat
      17
      1578
    5. Riparilaisista vain 48 prosenttia uskoo jumalaan

Seurakuntalaisessa on julkaistu tietoa riparilaisten uskosta jumalaan. Vain noin 48 prosenttia heistä uskoo jumalaan. Kun miettii ettei läheskään kaik
      Luterilaisuus
      216
      1224
    6. 68
      1147
    7. Iskeekö Venäjä Suomeen?

Mitä mieltä ootte iskeekö Venäjä Suomeen? Pelottaako teitä miten tässä käy? Mä tunnustan että mua pelottaa. Mun äiti sanoi aikoinaan että Venäjältä
      Maailman menoa
      269
      1039
    8. Milloin sä olet viimeksi nähnyt kaipaamasi henkilön?

Mä näin maanantaina pikaisesti naisen.
      Ikävä
      90
      1038
    9. Vain idiootti ei tajua että USA räjäytti kaasuputken

Tavoitehan oli tuhota Saksan ja EU:n talous.
      Maailman menoa
      347
      1035
    10. Taidat muija vieläkin elätellä toiveita

Siitä, että ottaisin suhun yhteyttä. Mun aivopuolikkaat on laskeneet jo kaikki potentiaaliset syy-seuraus tulemat siitä.
      Ikävä
      53
      978
    Aihe