Oletko saanut kolesteroliarvon muuttumaan ilman lääkitystä

Anonyymi

Välillä taas sairauksista. Kohoaako kolesteroli iän mukana? Minulle on näin käynyt vaikka ruoka ja liikunta eivät ole muuttuneet, paino hieman laskenut ilmeisesti lihasten ja rasvakudoksen vähetessä, toisissa ketjuissa on aiheesta juteltu.
Oletko saanut kolesteroliarvoa alhaisemmaksi ilman lääkkeitä muuttamalla elintapoja. Mitä olet tehnyt. Oletko huomannut, onko alkoholilla vaikutusta kolesteroliin. Onko omakohtaisia kokemuksia.

45

278

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on geenissä. Sukuperintö. Minulla ei haitallista kolesterolia,vaikka saisin mitä,tai tekisin!

• Anonyymi

Kohoaako kolesteroli iän mukana ?
      Riippuu siitä mitä syö.

Olen aina syönyt aika vähän eläinrasvoja, (lihaa, voita, maitoa ym.)
      eläinrasvathan vain kolesterolia nostavat ja kananmunan keltuainen.

Silti kokonaiskolesteroliarvoni on nuoruudesta asti ollut korkea,
      yli seitsemän.

Kun jätin kaikki lihat pois ruokavaliostani, kolesteroli oli laskenut vuodessa
      piirun verran alle seitsemän, oli kuitenkin yli kuusi
      Liikuntaa olen aina harrastanut sopivasti, ainakin tarpeeksi.

Sitten sairastuin, kun ruokahalua ei ollut söin monta vuotta liian vähän,
      en eläinperäisiä rasvoja edelleenkään.
      Paino laski laihaluiperon tasolle,
      mutta kokonaiskolesteroli vielä viiden paikkeilla, ollut vuosia.

Jos syö (paljon) eläinperäisiä rasvoja, niiden poisjättäminen todennäköisesti
      laskee kolesterolia jonkun verran, mutta se on hidasta. Vuoden sain odottaa,
      että oli laskenut yhden pykälän yli seitsemästä yli kuuteen.

Kolesterolia kerääntyy vuosien mittaan verisuoniin. Ikää myöten kolesteroliarvo
      nousee, jos ei ravintoon kiinnitä huomiota.
      Voi se nousta siltikin vähän.
      Kolesteroliin on vaikea vaikuttaa ilman lääkkeitä, totesin ainakin omalla kohdallani,
      mutta en ole alkanut toistaiseksi syömään kolesterolilääkkeitä.

PS. Leivonnaisissa voi olla myös eläinrasvoja (voita) ja kookosrasvaa.

• Anonyymi

Sain laskemaan, vähentämällä eläinrasvoja, lisäämällä hyviä kasvispohjaisia rasvoja/öljyä sekä lisäämällä marjojen ja pähkinöitten syöntiä.
      Kalaa syön kahdesti viikossa, lohi on jäänyt vähemmälle, hinnannoususta johtuen, mutta korvannut muikulla ja silakoilla.

• Anonyymi

Tänne vastattavaksi ei viitsi/kannata kirjoittaa kuin
      Uniberistä sumenkilestä Forttumista ja juntista

• Anonyymi

Noista kahdesta ei ole apua kolesteroliin (siis U/F) ellei ketuta niin, että alkaa suorittamaan ylipitkiä lenkkejä.
        Mutta asiaan.
        Itselläni korkea maksan huonopi arvo. Joten vajaan vuoden olen napsinut napin illassa.
        Aivan varmaa, että vahvuutta lisätään.
        Käyttäisin mielelläni rypsiöljyä, mutta se roiskuu pannulla.
        Elämäntapoja ei voi enää paremmaksi muuttaa. Luulen ma.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noista kahdesta ei ole apua kolesteroliin (siis U/F) ellei ketuta niin, että alkaa suorittamaan ylipitkiä lenkkejä.
        Mutta asiaan.
        Itselläni korkea maksan huonopi arvo. Joten vajaan vuoden olen napsinut napin illassa.
        Aivan varmaa, että vahvuutta lisätään.
        Käyttäisin mielelläni rypsiöljyä, mutta se roiskuu pannulla.
        Elämäntapoja ei voi enää paremmaksi muuttaa. Luulen ma.
        Beng

Kaikki öljyt yksinään räiskyvät pannulla.
        Jos laittaa sekaan vähän voita, ei räisky.
        Teflonpannu ei tarvitse rasvaa, jos välttämättä haluaa, sipaus riittää.
        Yksi tippa öljyä riittää ja sen voi levittää talouspaperin palalla koko pannulle.
        Rypsiöljy on hyvää (esim. salaatinkastikkeissa) maultaan paljon parempaa kuin oliiviöljy
        ja monipuolisempi koostumus kuin oliiviöljyssä.

Mikä maksa-arvo sinulla on huono ? Alat ?
        Vaikkei söisi lihaa, eläinrasvoja saa huomaamatta leivonnaisista. Niissä voi olla paljon
        voita, yleensä kai margista tai sekoitetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki öljyt yksinään räiskyvät pannulla.
        Jos laittaa sekaan vähän voita, ei räisky.
        Teflonpannu ei tarvitse rasvaa, jos välttämättä haluaa, sipaus riittää.
        Yksi tippa öljyä riittää ja sen voi levittää talouspaperin palalla koko pannulle.
        Rypsiöljy on hyvää (esim. salaatinkastikkeissa) maultaan paljon parempaa kuin oliiviöljy
        ja monipuolisempi koostumus kuin oliiviöljyssä.

Mikä maksa-arvo sinulla on huono ? Alat ?
        Vaikkei söisi lihaa, eläinrasvoja saa huomaamatta leivonnaisista. Niissä voi olla paljon
        voita, yleensä kai margista tai sekoitetta.

Tuli kirjoitusvirhe. Po. kolesteroliarvo.
        Sori.
        Beng

• Anonyymi

Monisairaus luullakseni vaikuttaa vähän kaikkiin veriarvoihin, yritin jonkun aikaa gluteenitonta ruokaa syöden, noin vuoden ajanjaksolla ei muuttunut.
      Ruokavaliolla on merkitys lihaa syön vähän vain maun vuoksi, kalaa olisi syötävä enemmän mieluiten tuoretta, vihannesten osuus näinä vuosina on muuttunut oleellisesti parempaan suuntaan.
      Lääkitys se joka pitänyt arvot kohdallaan, olen joutunut erästä lääkitystä vaihtmaan jopa useita kertoja vuodessa, en tiedä kun käyttää useita lääkkeitä miten ne vaikuttaa toisiinsa, mahdollisesti.
      Maksan rasvoittuminen ei pahasti, siihen auttaisi tehokas liikunta ei oikein onnistu keuhkoahtauman takia, vyötärölihavuus se oire.
      Verikokeissa kerran kuussa, vähän rassaa juosta sen takia, mut mulla on aikaa käydä.

Joka taupauksessa olen tyytyväinen kun tässäkin kunnossa, ihminen sopeutuu jos ei jää murehtimaan.
      Meidän terveydenhoitopalvelu on minun kohdalla toiminut kiitettävästi, jokainen on lopulta itse vastuussa itsestään.

Pertikki

• Anonyymi

Menen vielä otattamaan erittelyn huonosta ja hyvästä kolesterolista. Jos huono on kohonnut, pitää asennoitua lääkkeen käyttöön. En verisuonitukostakaan halua.
      Ruokavaliossa ja liikunnassa ei ole korjaamista. Jäljelle jää perinnöllisyys ja stressi. Mistä sitä stressiä tulee kun huomaan sen vähentyneen eläköitymisen myötä, vai onko jäänyt tunne päälle, oli sitä vuosikausia. Aloittaja

• Anonyymi

Kolesterolia kertyy koko ihmisiän jos on kertyäkseen.
        Lähteekö vanhat kertymät pois pillereillä ?
        Kolesteroli kertoo veren rasva-arvoista.
        On muitakin tekijöitä, joita otetaan huomioon
        ennenkuin lääkettä kirjoitetaan,
        mutta statiineja kirjoitetaan ilmeisesti helposti
        , vaikka haittojakin niistä on.
        Ehkä enemmän hyötyä, jos on korkeat kolesteroliarvot.
        Ennen viisi oli hyvä kokonaiskolesteroliarvo.
        Minulla on aina ollut suuri LDL-arvo, ei siihen tehoa mikään lääkkeetön "hoito"
        eli ruokavalio. En syö kuitenkaan pillereitä, kun kokonaisarvo on vain 5,5
        eikä muita riskitekijöitä ole.

• Anonyymi

Ihmiskeho tuottaa kolesterolia itsestään, mutta sitä saadaan myös ravinnon kautta.
      Yleisin syy kohonneeseen kolesteroliin on liian paljon tyydyttynyttä (kovaa) rasvaa sisältävä ravinto.

• Anonyymi

Aloittajalle vastaisin että sain kolesteroliarvon muuttumaan ilman lääkitystä, nimittäin nousemaan!

• Anonyymi

20:54
        Ai karmeeta.
        Tiedän, että joku on vaihtanut voin oliiviöljyyn ja siitä arvot ovat silti kohonneet.
        Beng

• Anonyymi

Aerobisella syketasolla suoritettu, pitkäkestoinen jumputus, kuten esimerkiksi hölkkä nosti ainakin minulla Suositeltavan HDL:n tasoa. Kun liikun niin se on aina yli 2:n.
      Tavoite yli 2:n.
      Myös trigly on alle viitearvotavoitteen. Tavoite alle 1,7. Mitattu 0,75.
      En usko liikunnan lajilla olevan merkitystä vaan suoritustavalla.
      Lihaskuntotreeneissä pidän sykkeeni +110 eli aerobisella tasolla ja aloittaessani kuntoilun se riitti verenpaineiden ja leposykkeen laskemiseen puolessa vuodessa.
      Aloitin rupu-ukkona varovaisesti, 5 krt/vko. Kuormitustunteja viikossa noin 6 - 7kpl.
      Alku- ja loppuverryttelyt siihen lisäksi.

Ruokailuni on kaikkea muuta kuin kolestrolikammoisten mallin mukaista.
      Kananmunia, voita, lihaa jossa mukana myös pyyjauhelihaa, juustoja yms herkullista.

Kun 4-kymppisenä pudotin nopeasti painoa 16kg 0-hiilari menetelmällä, pamahti kokonaiskolestrolini 5,2 > 7:ään, Jakaumaa en muista.

Syntynyt 1943.

• Anonyymi

tämä on tämä pätevä ohjaajakaveri
        joka tuhlaa aikaansa täällä kertomalla oikeasta elämäntavasta asiaa

ei nämä ymmärrä aminohappojen merkitystä eikä liikunnan

ne vetää röökiä nuoruudessa keuhkoahtautumaan asti ja akatlevittää vielä vanhana
        presettään autonratissa kun seuraava ratti on pyörätuoli ja sitten ne valittaa

HUOMAA KOLESTEROLISTA kuten näet että olet jyvällä että aivan pupujussin kolesterolia ei kannata tavoitella ihmisen eli liian alhaista muuten ok

meillä on pieni joukko joille kananmuna nostaa mutta itseänkikin huijattiin vuosikausia ei-kanamunaa puheilla, käytän yhden päivässä nykyisin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tämä on tämä pätevä ohjaajakaveri
        joka tuhlaa aikaansa täällä kertomalla oikeasta elämäntavasta asiaa

ei nämä ymmärrä aminohappojen merkitystä eikä liikunnan

ne vetää röökiä nuoruudessa keuhkoahtautumaan asti ja akatlevittää vielä vanhana
        presettään autonratissa kun seuraava ratti on pyörätuoli ja sitten ne valittaa

HUOMAA KOLESTEROLISTA kuten näet että olet jyvällä että aivan pupujussin kolesterolia ei kannata tavoitella ihmisen eli liian alhaista muuten ok

meillä on pieni joukko joille kananmuna nostaa mutta itseänkikin huijattiin vuosikausia ei-kanamunaa puheilla, käytän yhden päivässä nykyisin

Jatkan vielä vähän
        näin alla väitteen

Ei mitään valkeita vehnäjauhoja, pastaa tai juuri pottujakaa

PERUNAn rakenne muuttuu kylmennettäessä ja uudelleen lämmittäessä vaikka kuinka monta kertaa lopuksi peruna on lähellä kuitua

eli peruna ei ole hiilihydraatti ollenkaan oikein käytettynä vaan resistiivinen hiilihydraatti eli perunajauhon kaltainen kuitu

• Anonyymi

Sekasyöjänä kiinnitin huomiota, vähentämällä eläin- ja transrasvoja sekä höttöpitoisia naposteltavia.
      Levitteeksi vaihdoin Benecolin, jolloin ldl-kolestroli tippui yli 3 :sta hieman päälle 2.
      Kaikki muut ovat myös ok.

• Anonyymi

Sain kolesteroliarvoni laskemaan suositeltuihin rajoihin kun lopetin turhan herkuttelun, (karkit, jäätelö, kahvileivät, keksit). Elämä ei ole nyt niin "makleaa" kuin ennen, mutta terveellisempää. Kolesteroliarvoihin vaikuttaa nostavasti muutkin hiilihydraatit kuin rasvoista saadut, joten makea on yhtä paha kuin rasva.

• Anonyymi

"Kolesteroliarvoihin vaikuttaa nostavasti muutkin hiilihydraatit kuin rasvoista saadut, joten makea on yhtä paha kuin rasva."

EI rasvasta saa hiilihydraattia. Rasvoissa EI ole hiilihydraattia, mutta ylimääräiset hiilihydraatit (joita ei kuluta)
        muuttuvat rasvoiksi ja lihottavat ihmistä.

• Anonyymi

Sain laskemaan samoin. Kaikki hiilarit pois. Ei mitään valkeita vehnäjauhoja, pastaa tai juuri pottujakaan. Vihanneksia paljon. Kauraa syön vähän joskus. Lääkäri tuputti koleterolilääkettä mutta kun sain sen alle raja-arvon niin totesi ettei ole syytä aloittaa. Helppoa se ei ole pitää lukemia kohdillaan. Mutta koitan pysyä niin terveenä kuin mahdollista.

• Anonyymi

2015.Söin kiltisti 2kk,lääkeitä.Kävivät jalkoihini katkokävelynä.Siirryin punariisi tapletteihin 2015 syksy,jatkanut tänne asti.En ole käynyt terveysasema ruikutamassa saisiko veri arvot tarkistukseen?100g. päivässä syön mustikoita. Kaura ja ruis ei käy vatsaani.Lihasta en tykää enäkä kanasta.aika ykinkertaista ruokaa syön.Sydän merkillä mikro ateriat. pyrin vältää leipää.En käytä mikän tuote missä sokeria tai maketusainetta. en tupakoi en kapakoi.normi painoinen olen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2015.Söin kiltisti 2kk,lääkeitä.Kävivät jalkoihini katkokävelynä.Siirryin punariisi tapletteihin 2015 syksy,jatkanut tänne asti.En ole käynyt terveysasema ruikutamassa saisiko veri arvot tarkistukseen?100g. päivässä syön mustikoita. Kaura ja ruis ei käy vatsaani.Lihasta en tykää enäkä kanasta.aika ykinkertaista ruokaa syön.Sydän merkillä mikro ateriat. pyrin vältää leipää.En käytä mikän tuote missä sokeria tai maketusainetta. en tupakoi en kapakoi.normi painoinen olen.

Luonnontuotekauppojen punariisiä en söisi ikinä. Se ei ole valvottu tuote,
        kuin satunnaisin tullilaboratorio pistokokein. Siitä voi olla vakavaa haittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erotan kirjoitustyylistä kuka olet joten vastaan sinulle
        tuolla ylhäällä on tämä kovan tason laihduttanut kunturheiluka syntynt 1943 JOKA PUHUU ASIAA nämä muut ovat tätä amppariporukkaa

PUNARIISI on kiinaiskeksintö 1500 vuoden takaa ja siinä ei ole mutta vikaa kuin

- se on laimea statiini nimeltä LOVASTATIINI
        - se on hinnakkaampi kuin apteekkistatiini
        . se on STANDARDIN ULKOPUOLINEN ELI eri valmistajilla on aivan eri punariisiä ja eri määrät vaikuttavia osia

kokeile seuraavaa. PYYDÄ 10 TAI 20 MG ANNOS parasta statiinia tavikselle
        eli ATORVASTATIINIA siinä on hyvä molekyyli edullinen lääke

Sitten on olemassa aine kallis jota lääkärit itse kirjoittavat itselleen mutta kokeile ensin atorvastatiinia pieni tabletti

mustikka on hyvä aamuruoka, sen hintaa voi laskea sekoittamalla joukkoo mustaherukkaa joka myös on huippuaine

• Anonyymi

Veriarvojen tarkistuksen määrää lääkäri, ei varmasti oteta ruikuttamalla.
      Mustikat on terveellisiä, aiemmin keräsin talven mustikat, nyt ostin ämpärillisen, tuskin riittää talveksi.

pe

• Anonyymi

Ei tarvitse ruikuttaa!!!!!!!!!!
        Tallon läheisen Pihlajalinnan klinikalle ja kerron vastaanotossa mitkä kokeet haluan tehtäväksi.
        Tähän mennessä kerran olen joutunut varaamaan ajan. Muulloin on pisin odotusaika ollut ehkä 15min luokka.
        Myöskään Terveystalon labraan ei tarvitse mitään lähetettä mutta sinne on varattava aika jonka on aina saanut seuraavalle päivälle.
        Molemmat klinikat ovat alle 400m:n päässä.

Mikä hiivatin ruikuttaja sinä olet?
        Vuosien saatossa minä olen teettänyt muutaman kymmenen koetta RUIKUTTAMATTA!
        CEA, PSA, teston 3 osaa, Hb. Nuo yleisimmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tallon läheisen Pihlajalinnan klinikalle ja kerron vastaanotossa mitkä kokeet haluan tehtäväksi.
        Tähän mennessä kerran olen joutunut varaamaan ajan. Muulloin on pisin odotusaika ollut ehkä 15min luokka.
        Myöskään Terveystalon labraan ei tarvitse mitään lähetettä mutta sinne on varattava aika jonka on aina saanut seuraavalle päivälle.

Mitä ruikutin.
        Voiko terveyskeskukseen mennä verikokeeseen noin vain pyytämään ottakaa koe.
        Jos voi niin se on mulle uutta, ottaako yksityinen verikokeen pyytämällä, voi olla.
        Olen käyny monta vuotta verikokeissa lähes kerran kuussa, käyn kun on tarvis.

Prtikki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ruikutin.
        Voiko terveyskeskukseen mennä verikokeeseen noin vain pyytämään ottakaa koe.
        Jos voi niin se on mulle uutta, ottaako yksityinen verikokeen pyytämällä, voi olla.
        Olen käyny monta vuotta verikokeissa lähes kerran kuussa, käyn kun on tarvis.

Prtikki

Mainitsin Mehiläisen ja Terveystalon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitävittuasitten tee noilla numeroilla veriarvoistasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitävittuasitten tee noilla numeroilla veriarvoistasi

Sitä vittua, että ne kertovat tervejärkiselle mistä on kyse kun sen sijaan, "hyvä, huono, korkea, heikko jne." jättää kaiken auki!

• Anonyymi

Nykyään voi yksityisellä otattaa labrakokeita ilman lääkärin lähetettä.
      Kela-korvaus jää saamatta, mutta se on mitätön siihen vaivattomuuteen
      nähden, kun kävelet suoraan labraan ja saat kokeesi otatettua.
      Ei tarvitse vaivalloista tietä tekessä mennä.
      Joskus on tietenkin syytä lääkärikin tavata.

• Anonyymi

Joskus joutunut käymään verikokeissa kaksikertaa kuusssa, vuoden mittaan tulisi sille hintaa yksityisellä.
        Käytin paikymmentä vuotta yksityisen palvelua, minun taupauksessa julkinen lopulta sai sairauteni kuriin, petyin yksityiseen täysin, arvioisin kymmenen vuotta turhaa käyntiä.

Pertikki

• Anonyymi

Vakio yksityislääkärilleni saan aina ajan parin päivän viiveellä.
        Viimeeksi kävin keväällä pitkään jatkuneiden ja viime aikoina pahentuneiden kakottamisoireiden vuoksi.
        Tutki. Lähete tähystykseen. Siinä todettiin ruokatorven alapään ulkopuolen kasvain.
        Leikkaus vai lääke. Ko. kasvain ei ollut lähettänyt etäispesäkkeitä joten valitsin lääkehoidon jota lekurikin suositteli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus joutunut käymään verikokeissa kaksikertaa kuusssa, vuoden mittaan tulisi sille hintaa yksityisellä.
        Käytin paikymmentä vuotta yksityisen palvelua, minun taupauksessa julkinen lopulta sai sairauteni kuriin, petyin yksityiseen täysin, arvioisin kymmenen vuotta turhaa käyntiä.

Pertikki

Julkinen puoli on tehnyt törkeitä mokia joita olen listannut muussa yhteydessä.
        Isäni väärän disgnoosin johtaneesta kuolemasta, esikoisemme k
        perättömästä kohtuun julistetusta kuolemantuomiosta minulle määrättyyn munasarjojen syöpäkokeeseen. Olen kiistattomasti mies.
        Paljon muuta on mennyt päin honkia.
        Asiakassuhde samaan lääkäriin alkoi parikymmentä vuotta sitten. On perehtynyt urheiluvammoihin ja muuhunkin liikuntaan liittyvään. Ko. lekuri on joutunut paikkaamaan julkisen puolen muutaman mokan. Esimerkiksi hän tunnisti peräsuoleni syövän jota tk-lekuri ei havainnut eturauhasen tunnustelun yhteydessä.
        Tk-lekuri tarjosi liikerajoitteiseen olkapäähäni kortisonia. Tämä vakiolekurini passitti kuvauksiin joiden jälkeen pari viikkoa myöhemmin olkapääni leikattiin Eirassa vanhan, oireilemaan alkaneen urheiluvammani vuoksi. Tulos erinomainen!
        Ja paljon muuta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pertikki

Hintaa tulee, mutta valitettavasti se on pakko maksaa, kun terveyskeskukseen ei pääse.

• Anonyymi

Näin jälkikäteen puristuu käteni nyrkkiin mitä palvelua sain yksityiseltä kun en ymmärtänyt, lopulta hakeuduin julkisen yleislääkärin luokse, tämä passiitti heti erikoispuolelle. Tämä erikoislääkäri ihmetteli miten pitkälle on päästetty menemään, totesi suoraa päätä tämä sairaus hoidetaan nyt niin että sinä tulet toimeen sen kanssa, ja on hoidettu hyvin...erittäin hyvin.

Ymmärrän hyvin yksityisen tarpeen ja palvelun nopeuden, ensikuussa on minulla neljä käyntiä Essotelle ja yksi verikoe.

Perikki

• Anonyymi

Poimintoja teiltä.
      Uutta asiaa minulle, mutta mahdollista että näin on. Olen ottanut kalliin kylmäpuristetun oliiviöljyn käyttöön vuosi sitten, vaihtelen paria sorttia, onkohan tosiaan kohonneeseen kolesteroliin sillä vaikutusta. Rypsiöljyä olen käyttänyt pitkään.
      Kokeilen tuota sykkeen nostoa, olen iän myöten ajatellut että kun vain joka kohtaa liikuttaa päivittäin sopivasti niin se riittää. Alan ottaa vähän spurtteja. Kävelen mahdotonta vauhtia pitkähköjä lenkkejä, mutta kunto on niin hyvä, etten hengästy.
      Hauska tuo lääkkeetön muutos - Ylöspäin.
      Lihaa on vaikea jättää, kun en saa kovaa ruokahaluani muulla pysymään kurissa, kalaan ja kanaan kyllästyy ajoittain. mutta syön kohtuullisesti lähinnä sian sisäfilettä ja naudan paistia, en esim. jauhelihaa, rasvaisia osia enkä valmisteita.
      En vielä ole siirtynyt benecol-tyyppisiin rasvoihin kun sivelen leivän päälle öljyä. Alentajalevitteissä on ”rasvaa alentavaa lääkettä mutta se toimii eri mekanismilla kuin varsinainen lääke”. Lainaus sair.hoitajalta.
      Kyllähän tästä itsellensä stressin saa aikaiseksi, se kohottaa kolesterolia. Aloittaja

• Anonyymi

Minulla todettiin korkea kolesteroli terveyskeskuksessa. Eipä sitten määrätty lääkettä siihen. Onko oikein ?

• Anonyymi

Kyllä määrävät jos tarve, mulle määrättiin vaikka en pyytänyt.

• Anonyymi

Ensin kokeillaan elämäntapamuutoksilla ja lasketaan riskipisteet.

• Anonyymi

Kolesteroliarvolla ei ole merkitystä

kun huono ja hyvävä huo + hyv lasketaan yhteen yht = huo + hyv
        ja

vähentää hyvää hyv
        saa pienemmän yht -arvon vaikka hyvä heikkenee

kun lisää huonoa huo yhdellä ja vähentää hyvää hyv kahdella
        saa ykköstä pienemmän kolesteroliarvon yht
        eli paremman kolesteroliarvon
        vaikka on huonommassa kunossa kun hyv on pienentynyt ja huo kasvanut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja

vähentää hyvää hyv

Kyllä. Sijoittajan lasken myös voitot ja tappiot yhteen. kun tappiot lisääntyvä
        myös yhteen lisääntyy joten voin paremmin kun lisään tappioita

vähentämällä voittoja ja lisäämällä tappioita voin pitää yhteen vakiona

siksi lasken aina voitot ja tappiot yhteen kolestelerolimenetelmällä koska lääkärissä käynyt laskee hyvän ja huonon kolesterolin yhteen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä määrävät jos tarve, mulle määrättiin vaikka en pyytänyt.

En ala tästä kinaamaan. Ei määrätty. Arvot oli ja on tapissa. Ei puhuttu elämäntapamuutoksista mitään. Meillä onkin suomen huonoin palvelu terveysasemalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja

vähentää hyvää hyv

Ymmärtääkö kaikki muut tämän viestin, minä en.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtääkö kaikki muut tämän viestin, minä en.

Ei ymmärrä. Ei siinä tolkkua olekaan !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toni Niemisen lapset otettu huostaan

Heidi Nieminen, Tonin ex vaimo onko kyseessä? Eihän Tonilla ole muiden naisten kans enää niin pieniä lapsia? Eli mitä siellä on tapahtunut? Neljä last
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      2975
    2. Oma kansa ensin?

Mitä tarkoittaa oma kansa ensin? Mihin verrattuna. Muitten kustannuksella? Miten voisimme olla erillään maailmasta? Mikä on se kansa, joka on vauras
      Maailman menoa
      460
      1878
    3. Yllätys! Maajussille morsian -sarjan maajussi ja tangokuningatar v. 2019 Temptation Islandissa!

Oooo, Maajussille morsian kohtaa Tempparit… Aika villiä. Mitä tunteita herättää, aiotko katsoa nyt Temptation Islandia, jos olet katsonut Maajussill
      Tv-sarjat
      13
      1420
    4. Soini lähdössä viemään persuilta ääniä

Soini harkitsee lähtevänsä jo seuraavissa eduskuntavaaleissa ensi keväänä ehdokkaaksi. Myös EU vaalit parin vuoden kuluttua häntä kiinnostavat. Aika m
      Perussuomalaiset
      119
      1322
    5. Taas sun kuvaasi

katselin 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1019
    6. Bonussyy seuraavan askeleen ottamiselle

Huvittaa jo valmiiksi joidenkin reaktio jos tulevaisuudessa näkevät meidät yhdessä.
      Ikävä
      57
      864
    7. Venäjän rintama romahtanut. Lännen pitää alkaa miettiä pilkotaanko venäjä useaksi pikkuvaltioksi

Venäjän rintama näyttää romahtaneen täysin myös Hersonin suunnalla. Asiasta twiittaa muun muassa sotahistorian asiantuntija ja suomenkielistä Ukraina
      Maailman menoa
      183
      813
    8. Siivooja Auri Kananen ei hätkähdä "mörskäkoteja": Tuhohyönteisiä, tiskit likoamassa pari vuotta...

Kananen siivoaa järkyttävään kuntoon päässeitä koteja - ja elättää itsensä somesisällöillä. Vastaan on tullut kaikkea maan ja taivaan väliltä: vuosien
      Maailman menoa
      12
      806
    9. En oikein tiedä mitä mun pitäisi tehdä

Mies, auttaisitko minua? Sinä olet ihana, mutta toisinaan aiheutat minulle ahdistusta. Olen niin sekaisin ja se on sun syy. Miksi tämä on niin vaikeet
      Ikävä
      67
      771
    Aihe