Miten kunnan ja kuntalaisten tulisi varautua, jos mahdollinen/ "uhkaava" energiakriisi sattuisi juuri sydäntalven kovien pakkasten aikaan? Olisiko kunnan jo nyt oikea aika miettiä sekä omia toimiaan että ohjeistaa kuntalaisia hankkimaan varusteita ja miettimään tilanteessa toimimista, sillä ongelman ollessa käsillä se voi olla jo myöhäistä.
Miten Sievin kunta varautuu energiakriisiin?
12
105
Vastaukset
- Anonyymi
Jokaisen pitää tosiaan varautua ja varmaan jotain voi tehdä kunnankin tasolla.
Maalla kuitenkin onneksi varmaan suurimmalla osalla on myös mahdollisuus lämmittää puilla.
Aggregaatti hyvä hankinta.
Ruokalaskun pienentämiseksi kannattaa kerätä paljon marjoja, sieniä. Kannattaa myös aloittaa omien juuresten/vihannesten kasvattaminen ensi kesänä. Marjapensaita, omenapuita pihaan.- Anonyymi
Sähköntuotanto ydin, vesi ja tuulivoimalla on samanhintaista
kuin vuosi sitten.
Koko soppa aiheutuu sähköpörssistä.
- Anonyymi
Melkein kaikki kunnan vuokra-asunnot ovat kaukolämmössä, eikä asunnoissa ole tulisijoja.
- Anonyymi
Rakastan tyyntä pakkassäätä jopa -30 °C sopii. Ihanaa, mutta tuulla ei saa, että voi kunnolla kuulla pakkaslumen narskuvan kengänpohjien alla. Toivottavasti ensi talvi sitä tarjoilee, ihanaa!
- Anonyymi
Voisit mennä Siperiaan. Olen minä ennenkin kahjoja kohdannut, mutta harvoin typeryys noin selvästi ilmi tulee kuin sinun kohdallasi. Olet joko super rikas tai mamman peräkammarin poika, kaikki tietää että tuulivoima on todella tarpeen tällähetkellä sähkön saanin suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisit mennä Siperiaan. Olen minä ennenkin kahjoja kohdannut, mutta harvoin typeryys noin selvästi ilmi tulee kuin sinun kohdallasi. Olet joko super rikas tai mamman peräkammarin poika, kaikki tietää että tuulivoima on todella tarpeen tällähetkellä sähkön saanin suhteen.
Kaunis luonto ympärillä on korvaamatonta rikkautta ja tuulivoima sen ja sen monimuotoisuuden tuhoava "petos"/ pääasiallisin syy energiakriisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaunis luonto ympärillä on korvaamatonta rikkautta ja tuulivoima sen ja sen monimuotoisuuden tuhoava "petos"/ pääasiallisin syy energiakriisiin.
No eipä ole sullakaan paljon käsitystä asioista....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loppujen lopuksi näiden esillä olevien tietojen perusteella minulla on enemmän käsitystä asioista kuin sinulla. Sorry vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulivoima tuo sattumasähkö ja mites sitten talvella kun on pakkasta nuot myllyt kuluttaa virtaa eivät tuota mitään ja juuri silloin kun eniten sähköä tarvitsemme. Turha vouhkata kun et näytä ymmärtävän oliko se se sarkajärki
- Anonyymi
Katuvaloista voisi säästää.
- Anonyymi
Hyvä ehdotus!
- Anonyymi
Ei muuta kuin päreitä poltellaan hirren välissä, se vaan saako niitä mistään. Mutta ei oo kyllä hirsitalojakaan kovin paljon . Tai sitten jäitä poltellessa, ootellaan että korpela tiputtaa sähkön hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708