Joku kerran sanoi en muista enää missä yhteydessä, että ”en ole kokenut että Jumala vastaisi rukouksiin”. Joskus ihmisillä on vääriä odotuksia rukousten suhteen. Tai he eivät ehkä todellisuudessa usko että Jumala tosiaan vastaa rukouksiin. Jeesus rukoili usein ja sai löhes aina vastauksia. Monien Israelin kuninkaidenkin rukouksiin vastattiin. Esimerkkinä Hesekiel, Mooses ja Salomo. Hesekiel oli vakavasti sairas. Jumala lisäsi hänen elämänsä pituutta yli 10 vuotta jos oikein muistan. Hesekiel oli uskon mies ja tämä varmasti monien muidenkin syiden johdosta oli syy, miksi hän sai vastauksia rukouksiinsa.
Meidän täytyy uskoa että saamme vastauksia ja elää uskomme mukaisesti olemalla tottelevaisia.
Jumala todella vastaa usein eri tavoin rukouksiimme. Tässä muutama esimerkki miten Jumala vastaa meille:
Fyysistä, henkistä tai hengellistä voimaa selvitä jostain ongelmasta (Fil 4:13)
Viisautta tehdä hyvä ratkaisu (Ja 1:5)
Motivaatiota ja voimaa toimia (Fil 2:13)
Mielenrauhaa, kun olemme ahdistuneita (Fil 4:6, 7)
Käytännön apua tai henkistä tukea toisilta (1Jo 3:17, 18)
Apua niille, joiden puolesta rukoilemme (Ap 12:5, 11)
Miten Jumala vastaa rukouksiin
18
583
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä näin on, jos niin haluaa uskoa. Rukoilemme sadetta . Kun sadetta ei kuulu, ajattelemme, että Jumala viisaudessaan ei antanut sadetta. Eli uskomme rukouksen voimaan.
- Anonyymi
Jumala ei ole pajatso, johon heitetään rukous ja rahat kilisevät kuppiin. Jumalamme on pyhä ja vastaa lupauksensa mukaisesti kelvolliseen rukoukseen. Saamme rukoilla myös kelvottomina ja omalla vajaalla tyylillämme, Jumala ymmärtää ja vastaa parhaalla mahdollisella tavalla tilanteeseesi. Voi olla, että Hän vastaa sillä sekunnilla, tai jollain muulla tavalla ja tämä muu tapa osoittautuukin uskomattoman viisaaksi. Jos vastausta ei tule, niin voit olla varma, että sinun haluamasi vastaus eiole sinulle rakkaudellinen. Muista liittää rukouksesi loppuun, tapahtukoon kuitenkin sinun tahtosi. Jumalan tahto on paras, olipa se mikä tahansa. Kun huomaat, että huokauksiisi vastataan ihmeellisesti, tai syvä rauha leviää mieleesi ja tiedät tästä, että Jumala pitää huolta sinusta tai omaisistasi, silloin olet päässyt Jumalan lapseksi Hänen ikuisen valtakuntansa perheeseen.
- Anonyymi
Mie rukkoilen, jotta VL-liike kuihtuu ja kuolee pois.
Jumala on jo antanut osittaisen vastauksensa, ja lalhko näivettyy pienemmäksi päivä päivältä.
Tämä jos mikä osoittaa todeksi sen, että jumala on hyvä ja todellinen. - Anonyymi
Perhetuttumme on hellari ja uskoo rukouksiinsa kuin pässi sarviinsa. Kuulemma asuntovaunun valinnassakin oli rukouksesta apua. Muutenkin erikoinen persoona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perhetuttumme on hellari ja uskoo rukouksiinsa kuin pässi sarviinsa. Kuulemma asuntovaunun valinnassakin oli rukouksesta apua. Muutenkin erikoinen persoona.
Elähän mittään:
Mie tiijän monta VL-pariskuntaa, jotka rukkoilevat jumalalta ettei se antas niitä lahjoja lissää.
Silti lapsia syntyy vuoden vällein, joskus peräti kaksin kappalein.
Jumala ei siis kuule rukkouksia, sen merkkihän se on. Anonyymi kirjoitti:
Mutta Hän ei rukoile Jumalaa, vaan kaikkivaltiasta Jeesusta joka auttaa ja ohjaa, Hän opetti opettamaan elämää Jeesuksessa ei Jumalassa; Matt 28;20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Jumala on Jaakobin ja Israelin Jumala.
Voitko laittaa noille kirjatuille Raamatun kohdille kontekstin Jeesukseen. Kovin hatara on ne nähdä Jumalan vastuksina ilman niitä.
Jeesuksella on kuitenkin kaikki valta, eikä Jumala ole puhunut koskaan UT;n aikana pakanoille.Jaak. 4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Job 27:8 Mitä toivoa on riettaalla, kun Jumala katkaisee hänen elämänsä, kun hän tempaa pois hänen sielunsa?
Job 27:9 Kuuleeko Jumala hänen huutonsa, kun ahdistus häntä kohtaa?
Job 35:11 joka opettaa meille enemmän kuin metsän eläimille ja antaa meille viisautta enemmän kuin taivaan linnuille?'
Job 35:13 Ei, turhia ei Jumala kuule, eikä Kaikkivaltias niihin katso,
Sananl. 1:28 Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
Jes. 1:15 Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä- Anonyymi
Eikös rukoilu ole turhaa touhua eikö kaikkitietävä Jumala ole tietoinen tarpeistasi ilman rukoilujakin .
Rukoilu kuulostaa siltä että ihminen pitää Jumalaansa hieman tyhmänä tai tietämättömänä ja että tämä tarvitsee hänen rukouksiaan että osaa toimia oikein.
Jos minä nyt alan rukoilemaan Jumalalta että lopeta Ukrainassa käytävä sota ja anna rauhan tulla .
Voiko typerämmin Jumalaansa enään loukata niin kuin tämä ei tietäisi että Ukrainassa on sota ja minun käskystäni hän sitten lopettaisi sen siinähän käskyläinen ja palvelija vaihtavat osia minusta tulee Jumala joka käskee ja neuvoo ja Jumalasta tulee palvelija joka tottelee ...jos tottelee.- Anonyymi
Just näin!
Me lestaatiolaiset lopetamme tästä päivästä lähtien esirukoilun ja rukoilun yleensäkin.
jumala kylllä tietää mikä meille on parhaaksi.
Voimme siis hyvällä omallatunnolla jäädä tuleen makaamaan. Anonyymi kirjoitti:
Just näin!
Me lestaatiolaiset lopetamme tästä päivästä lähtien esirukoilun ja rukoilun yleensäkin.
jumala kylllä tietää mikä meille on parhaaksi.
Voimme siis hyvällä omallatunnolla jäädä tuleen makaamaan.Oletko Jehovan Todistaja? Kristitty rukoilee kaikkivaltiasta Jeesusta.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Oletko Jehovan Todistaja? Kristitty rukoilee kaikkivaltiasta Jeesusta.
Lopeta jeesustelija tuo höpötyksesi.
- Anonyymi
Ystäväni toivoi, että hänen esimiehensä vaihtuisi. Ystäväni on ateisti, eikä todellakaan rukoillut. Toivoi vain tätä kovasti. Ja niin tapahtui, että esimies vaihdettiin.
Kyllä se Jumala kuulee ateistinkin toiveet. - Anonyymi
Ja mie rukoilen että nämä tällä palstalla olevat kirjoittajat, jotka pilkkaavat toisten ihmisten uskon vakaumusta lopettaisivat moiset "jorinat", kun ne ei tunnu kumminkaan tehoavan, usko on jokaisen henkilökohtainen asia, mihin kukin uskoo !
Saa vapaasti uskoa, että Luojamme pitää meistä kaikista huolta ja antaa minkä parhaaksi näkee ja ottaa pois mitä ei tarvita. Joskus tottelemattomuuden tähden myös se uskon lahjan, tai muita ihan maallisiakin lahjoja, vaikka lapsen luokseen taivaaseen. Joku tarkoitus kait se on noillakin pilkka sanoilla !? Aika näyttää mitä niistä seuraa ja kenelle. VL-uskovat vaan uskovat, vaikka miten joku yrittää jarruttaa !!- Anonyymi
Miuta on vielä enemmän rukoiluttanut, kun uskovaiset pilkkaavat toisiaan. Tuntuu, että silloin on turhaa uskomassa.
- Anonyymi
Mie taas rukkoilen jumalilta, jotta sie vähentäsit nuita ylenmääräisiä huuto- ja muiden välimerkkien käyttöä. Jumalat rakastaa säästäväisiä ihmisiä, jopa lestantteja.
- Anonyymi
Rukoilen, jotta suoli toimisi. Ja kyllä se sitten useimmiten toimiikin. Joskus saattaa mennä päivä ilman toimitusta, joskus sitten tavaraa tulee useamman kerran päivässä.
Kiitos jeesus! - Anonyymi
Jos oikea uskovainen, psyykkisesti terve, rehellinen, aidosti sanoo, omasta vahvasta kokemuksestaan, että rukous on todella kuultu ja apu annettu, niin se sitten on .
Muussa tapauksessa joku tai jotkut edellä mainituista adjektiiveista ei täsmää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232