Ymmärrän miten pörssihintaisen sähkösopimuksen hinta muodostuu. Mutta miten lasketaan toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen sähkön hinta. Tässäkin sopimuksessa kerrotaan pörssisähköhinnan olevan pohjana laskulla olevaan keskikilowattituntihintaan.
Siis miten nämä kaksi sopimusmuotoa eroavat toisistaan, minua kiinnostaa vain kWh-hinnan muodostus, ei muut, kuten lisät kk-maksut.
Ero pörssisähkösopimuksen ja toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen välillä
8
180
Vastaukset
- Anonyymi
Sähkön myyjä arvioi hinnan sopimuksen ajalta. Voi olla että arvioi väärin.
- Anonyymi
Arvioi, paljonko maksatettava sähkön oston lisäksi vanhojen halpojen sopimuksien loppukuukausien tuomia tappioita.
Tehkää 2-vuotisia niin saatte sähkön halventuessa keväällä maksaa extraa,
- Anonyymi
Pörssisähkössä hinta vaihtelee tunneittain. Hintoja ei kerrota etukäteen eikä niitä käytännön syistä ole laskulla. Niitä voi selata puhelimella tai tietokoneella. Toistaiseksi voimassa olevassa spimuksessa on hinta, joka on erikseen määritelty. Hintaa voi muuttaa muutaman kuukauden välein ja siitä pitää kertoa etukäteen asiakkaalle, että voi tarvittaessa vaihtaa Hinnan määrittelyssä markkinatilanne toki vaikuttaa, mutta hintaa ei ole mitenkään sidottu pörssihintaan.
- Anonyymi
NordPool'in sivuilla seuraavan päivän tuntihinnat näkyvät klo 13:45 alkaen.
Verottomia. Yksikkönä €/MWh. Aika Kesi-Euroopan aika.
Toistaiseksi-sopimushinta usein määräytyy edellisten kuukausien pörssihinnoista.
Minulla lokakuun alusta 4,4-kertaistuu.
- Anonyymi
milloin tulee seuraava näin vaikea aloitus ?
- Anonyymi
Eihän tämä niin vaikea ollut. Kuten huomaat, moni on osannut vastata kysymykseen.
Lue sinäkin ja opit uutta! Se että itse et ymmärrä kysymystä, ei tarkoita etteikö joku muu ymmärtäisi.
- Anonyymi
Minulla on mökillä Fortumin toistaiseksi voimassa oleva sopimus, hinta on joka kuukausi ollut eri, eikä niistä ole mitään erillistä ilmoitusta etukäteen tullut. Tämä on juuri syy miksi kyselen asiasta, sillä luin myös, että toistaiseksi voimassa olevassa sopimuksessa hinnanmuutoksista pitää ilmoittaa etukäteen. Minun mökkikulutukseni on pieni, mutta tiedän toisen perheen jolla on eri sähköyhtiön toistaiseksi voimassa oleva sopimus ja kulutus 20 000 kWh/vuosi, eikä heillekkään mitään ilmoitusta hinnanmuutoksista ole tullut ja joka kuukausi on ollut eri kWh-hinta.
Sähköyhtiöiden chatit on suljettu, vastaamassa on vain chatbotti joka ei ymmärrä kysymystä. Asiakaspalvelut ovat niin ruuhkautuneet, etten yritäkään selvittää asiaa sitä kautta.
Ajattelin jos täällä olisi joku alan ihminen joka tietäisi tästä asiasta.- Anonyymi
Kyllä minun sähkönmyyjä on aina kirjeellä ilmoittanut hinnanmuutoksista. Ei niitä tosin ole ollutkaan kuin pari kolme vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024813Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493232Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1061001Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah30984Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40971