Sähkölaitteiden turvallisuus?

Anonyymi

On monta kertaa varoitettu, että esim. ei pidä ladata puhelimia öisin. Entäs, kun olen hankkinut kissalleni juoma-automaatin, joka toimii sähköllä. Uskallanko jättää sen virran päälle, kun lähden itse kotoa? Pystyyhän kissa juomaan siitä vaikka virta ei olisikaan päällä, mutta silloin vesi ei virtaa ylhäältä alas. Voiko tällaisten laitteiden kautta tapahtua vahinkoja? Tarkoitan vahinkoja sen sähkön takia. Kissa on jo melko iäkäs eikä harrasta vauhtilajeja. En ole nähnyt tästä aiheesta juttua, niin kysynpä täältä.

https://www.zooplus.fi/feedback/shop/kissat/kupit/vesiautomaatit/1006271

18

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän vaaraa mahdat tarkoittaa, ei normaalisti sähköjä katkaista jos käydään jossain.

      • Anonyymi

        Tarkoitin tietysti sitä, että voinko jättää juoma-automaatin töpselin pistorasiaan, jos lähden itse pois kotoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin tietysti sitä, että voinko jättää juoma-automaatin töpselin pistorasiaan, jos lähden itse pois kotoa?

        Se riippuu ihan vainoharhaisuutesi tasosta.
        Jos nypit kaikki töpselit irti, jääkaapista ja pakastimesta lähtien, niin kyllä silloin pitää juomakupin töpselikin irrottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin tietysti sitä, että voinko jättää juoma-automaatin töpselin pistorasiaan, jos lähden itse pois kotoa?

        Kaikki sähköt pitää öisin katkaista. Sähköasentajatkin tekee yövuoronsa pimeässä. Sama pätee sähköautojen lataamiseen. Pimeyden puuhia nuo ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se riippuu ihan vainoharhaisuutesi tasosta.
        Jos nypit kaikki töpselit irti, jääkaapista ja pakastimesta lähtien, niin kyllä silloin pitää juomakupin töpselikin irrottaa.

        Niinpä. Mutta miksi sitten varoitellaan lataamasta puhelinta öisin? Kiitos asiallisista vastauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki sähköt pitää öisin katkaista. Sähköasentajatkin tekee yövuoronsa pimeässä. Sama pätee sähköautojen lataamiseen. Pimeyden puuhia nuo ovat.

        Pitänee ilmoittaa veroviranomaiselle sähköasentajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mutta miksi sitten varoitellaan lataamasta puhelinta öisin? Kiitos asiallisista vastauksista.

        Koska etenkin halvat laturit menevät oikosulkuun ja aiheuttavat tulipaloja. Seuraava kysymys on, että miksi pitää mitään käytössä, joka voi syttyä tuleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska etenkin halvat laturit menevät oikosulkuun ja aiheuttavat tulipaloja. Seuraava kysymys on, että miksi pitää mitään käytössä, joka voi syttyä tuleen?

        Sinähän voitkin itse vastata tuohon seuraavaan kysymykseesi. :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska etenkin halvat laturit menevät oikosulkuun ja aiheuttavat tulipaloja. Seuraava kysymys on, että miksi pitää mitään käytössä, joka voi syttyä tuleen?

        Niissä halvoissa latureissa on valoanturi. Valaistuksen perusteella tai pikemminkin sen puuttumisen perusteella ne syttyvät tuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mutta miksi sitten varoitellaan lataamasta puhelinta öisin? Kiitos asiallisista vastauksista.

        Kyse on nimenomaan akuista, ne voivat syttyä ladattaessa tuleen.
        Onko se kissan juoma-automaatti ladattava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on nimenomaan akuista, ne voivat syttyä ladattaessa tuleen.
        Onko se kissan juoma-automaatti ladattava?

        Ei ole ladattava. Ihan vaan töpseli seinään laitetaan kun halutaan virta laittaa päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän voitkin itse vastata tuohon seuraavaan kysymykseesi. :P

        Kai se vastaus on sitten, että porukka on niin tyhmää, että ostaa jonkun laturin Kiinasta parilla eurolla ja luulee sen olevan jollain tapaa laadukas tai käyttökelpoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se vastaus on sitten, että porukka on niin tyhmää, että ostaa jonkun laturin Kiinasta parilla eurolla ja luulee sen olevan jollain tapaa laadukas tai käyttökelpoinen.

        Ja jotkut on niin tyhmiä ja luulee että sama laite kotimaasta kalliilla ostettuna on laadukas ja turvallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotkut on niin tyhmiä ja luulee että sama laite kotimaasta kalliilla ostettuna on laadukas ja turvallinen.

        "Sama laite". Noin voi luulla, jos ei ymmärrä muuta kuin miltä jokin näyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mutta miksi sitten varoitellaan lataamasta puhelinta öisin? Kiitos asiallisista vastauksista.

        Siksi, että jotkut haluavat antaa kaikenlaisia ohjeita. Periaatteessa puhelimen akku voi syttyä palamaan, mutta kyllä minä ainakin joka yö lataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mutta miksi sitten varoitellaan lataamasta puhelinta öisin? Kiitos asiallisista vastauksista.

        Akut ei uskalla syttyä palamaan jos joku tuijottaa. Niillekin pitää antaa oma rauha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ladattava. Ihan vaan töpseli seinään laitetaan kun halutaan virta laittaa päälle.

        Ei se sitten ole mitenkään tavallisia sähkölaitteita vaarallisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sitten ole mitenkään tavallisia sähkölaitteita vaarallisempi.

        Mikä on tavallinen sähkölaite?
        Kissankuivaukseen käytetty mikroaaltouuni ehkä? Voiko sellaista käyttää yöllä? Kissat kun ovat yöeläimiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe