Itsestäänselvyyksiä kannattaa pohtia onko jokin totuttu tapa/reaktio itsestäänselvyys vai voimmeko päästä irti totutuista tavoistamme.
Minulla oli auton ajokielto 8.6 - 28.8 välisenä aikana. Nyt kielto on kumottu, ajo-oikeus palautettu, tuntuu hyvältä saada itsestäänselvyys takaisin.
Upeaa, että Makriina ja Paloma aloittivat rauhan tunnustelut nojatuolin palauttamiseksi sen vakituisille kommentoijille. Siksipä otan osaa tähän sovitteluprojektiin palstarauhan eteen myös tällä aloituksella.
Oletko joutunut luopumaan itsestään selvyyksiltä ja miten käsittelit asiaa'?
Itsestäänselvyys
170
1349
Vastaukset
- Anonyymi
Mitkä rauhan tunnustelut? Pyysikö Skillan heitä siihen?
Ei vaan, erilaisia johtopäätöksiä voi itse kukin joskus tehdä kun tietää mihin ne johtaa.
- Anonyymi
Voiko autolla ajoa yleensäkään pitää itsestäänselvyytenä?
Monesta tutuista tavoista joutuu luopumaan, halusit tai et?
Sitten on näitä omia tapoja, joista todellakin haluaisit päästä eroon, vaan ei onnistu.
(pieniä joka päiväisiä)Minulla on ollut 55-vuotta ajokortti joten se on ollut minulle itsestäänselvyys, kun menetin sen kolmeksi kuukaudeksi olin kuin kynsille lyöty, toisten kuljetusten armoilla. Nyt nautin täysin siemauksin.
Onhan näitä itsestäänselvyyksiä kaikenlaisia, mutta nyt tämän ajo-oikeuskiellon koin vaikeana.- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Minulla on ollut 55-vuotta ajokortti joten se on ollut minulle itsestäänselvyys, kun menetin sen kolmeksi kuukaudeksi olin kuin kynsille lyöty, toisten kuljetusten armoilla. Nyt nautin täysin siemauksin.
Onhan näitä itsestäänselvyyksiä kaikenlaisia, mutta nyt tämän ajo-oikeuskiellon koin vaikeana.Tietty näinkin, mutta tuleehan tuo jossain vaiheessa taas eteen eli voisiko sanoa, että oli harjoitus tulevaan.
sama ano
- Anonyymi
On huomattu, että jos vika on luonteessa, ei tavoistaan pääse eroon.
- Anonyymi
Luonnevikainen ei muuksi muutu.
- Anonyymi
Minä kaipasin pitkän sairaalajakson aikana isomummona pienimpiä, kun ei voitu tuoda sairaalaan vierailulle. En tosin ole jälkikasvua itsestänselvyytenä ottanut, ovat Luojan lahjoja.
- Anonyymi
Kun vielä jaksoin avustin erästä henkilöä pyörätuoliulkoilussa. Hän oli suhteellisuudentajunsa säilyttänyt, hän ei ollut pinnallinen eikä ymmärtämätön ihminen.
Hän olisi ollut ikionnellinen jos olisit saanut edes toisen jalkansa takaisin. - Anonyymi
Minä kaipaan yksityislentokoneen lupakirjaani jonka menetin päihtyneenä lentämisen takia. Miten minä nyt saan haettua tänne tuoretta sammakon mätiä Indiasta ja uunilämpimiä hanhensilmäpalleroita Greigasta ?
- Anonyymi
Tätä pitää varmaan tulkita. Rivien välistä löytyy manipulointia.
- Anonyymi
Tulipa sinulle paha brobleema ihan kongreettisesti, mutta onhan tämä hyvä osanotto
"sovitteluprojektiin palstarauhan eteen", jota nyt (muka) tekee se, joka sen aina rikkoo.
Rabortoi jos saat lentolupakirjasi takaisin. Voisit tuoda minulle jotain erikoisuutta,
vaikka kilin munia. Ulkomaiset on parempia ja ulkomainen ruoka on kulinaaria.
Mietin kun vihdoin sain itseni ylös sängystä, että on ihaniakin itsestäänselvyyksiä, esim. nukkua niin pitkään kun huvittaa. Miten sitä jaksoikaan rùuhkavuosina, onneksi enää ei tarvitse.
Nautiskelin aamupalan ja nyt pitäisi alkaa suunnittelemaan päivää.
Nyt kun meille on itsestäänselvyys siivousapuun pitänee tilata syyskuun siivous. Samoin lääkäriaika P.lle lopputarkastusta varten.
Mökilläkin voisi piipahtaa. No, kun näillä asioilla ei ole kiirettä niin tuumailen.
Luin Paloman Italian matkasuunnitelmista. Olishan se kiva lähteä ulkomaan reissulle, mutta en vielä uskalla. Olemme suunnitelleet kotimaan matkaa. Viimeksi Kuusamo oli kohteena. Nyt syksyllä saa älyttömän halvalla majoitusmahdollisuuksia sesonkikeskuksista.
Esim. Kuusamosta alle satasen/yö kahdelle/kolme huonetta/sauna jne.
No, kuulostellaan. Tänään pikkulauantai josko pistäs illalla saunan tulille.Minulle tuo matkusteleminen ja ilman matkaseuraakin oli aina itsestäänselvyys. Ei koskaan stressannut ajatus että mitenkähän selviän, löydän, osaan porteille ja oikeisiin jonoihin ja että aika riittää. Nyt kaikki tuntuu paljon vaikeammalta. Saan tosin jo Helsingissä matkaseuraksi siskoni, mutta kuitenkin. Olen tulostanut kaiken informaation jne. matkaa koskevat asiapaperit, jopa Helsinki-Vantaa lentoaseman kartan. Mielessä käväisi se huoleton aika viisikymmentä vuotta sitten kun lensin yksin yölennolla New Yorkiin, ensimmäisellä ulkomaanmatkallani. Tulimme perille aamunkoitteessa ja minulta löytyi jopa energiaa auttaa muita kielitaidottomia kanssamatkustajia löytämään paikat JFK:n lentoasemalla. Jossa en ollut ikipäivänä ollut aikaisemmin, mutta osasin tarpeeksi englantia ja luin kylttejä.
Nyt en edes buukkaa mitään lentoja joissa on vaihto vähemmällä kuin kahden tunnin väliajalla. Tarviihan mun ehtiä vessaan ja tarviihan mun voida vaikka eksyä pari kertaa ja käytävät ovat niin mahdottoman pitkiä ja minä kävelen paljon hitaammin ja jos joudun kovasti laukkomaan matkatavaroiden kanssa niin voin saada vaikka angina pectorista....- Anonyymi
Siis voiko tuo olla tottakaan!!!
Nuorehko nainen yksin ilman miessaattajaa lentänyt Ameriikkaan asti!!!
Aika tynnyrissä kasvanut taisit olla, kun vasta noin 25vuotiaana eka kertaa pääsit ulkomaille. Onhan se kyllä sitä taustaa vasten tosi kova juttu. Anonyymi kirjoitti:
Siis voiko tuo olla tottakaan!!!
Nuorehko nainen yksin ilman miessaattajaa lentänyt Ameriikkaan asti!!!
Aika tynnyrissä kasvanut taisit olla, kun vasta noin 25vuotiaana eka kertaa pääsit ulkomaille. Onhan se kyllä sitä taustaa vasten tosi kova juttu.:)
Olin 20 ja suoraan pystymetsästä. Ensimmäistä kertaa Helsingissä kun matkustin lentokentälle. Ensimmäistä kertaa pois kotoa. Ensimmäistä kertaa lentokoneessa, ensimmäistä kertaa ulkomailla.
Niin se maailma muuttuu :)
Mikään ei pelottanut, mikään ei aiheuttanut stressiä, itseluottamus oli suuri.
"Tieto lisää tuskaa".
Nyt olen 74 ja en ole matkustanut yksin ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen.
Mikään ei ole enää itsestäänselvyys.Paloma.se01 kirjoitti:
:)
Olin 20 ja suoraan pystymetsästä. Ensimmäistä kertaa Helsingissä kun matkustin lentokentälle. Ensimmäistä kertaa pois kotoa. Ensimmäistä kertaa lentokoneessa, ensimmäistä kertaa ulkomailla.
"Tieto lisää tuskaa".
Mikään ei ole enää itsestäänselvyys.Periaatteessa en oikeastaan tarvitsisi mitään muuta kuin älykännyn, passin/idkortin ja lompakon jossa on riittävästi rahaa ja luottokortteja kolmelta tai neljältä eri firmalta, esim. Visa, MasterCard, AmericanExpress ja oma pankki. Vatteita matkalle ja hammasharja.
Kaiken muun voi ostaa matkalla.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Periaatteessa en oikeastaan tarvitsisi mitään muuta kuin älykännyn, passin/idkortin ja lompakon jossa on riittävästi rahaa ja luottokortteja kolmelta tai neljältä eri firmalta, esim. Visa, MasterCard, AmericanExpress ja oma pankki. Vatteita matkalle ja hammasharja.
Kaiken muun voi ostaa matkalla.Olen paljonkin matkustellut, mutta en ole tarvinnut tuollaista pinoa luottokortteja?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
:)
"Tieto lisää tuskaa".
Mikään ei ole enää itsestäänselvyys."Ensimmäistä kertaa pois kotoa"
Ihanko tosi? - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Periaatteessa en oikeastaan tarvitsisi mitään muuta kuin älykännyn, passin/idkortin ja lompakon jossa on riittävästi rahaa ja luottokortteja kolmelta tai neljältä eri firmalta, esim. Visa, MasterCard, AmericanExpress ja oma pankki. Vatteita matkalle ja hammasharja.
Kaiken muun voi ostaa matkalla.Kai sinä reseptilääkkeesi tarvitset mukaan, eikö niitä ole hankala ostaa ulkomailta? Vanhat mukavat kengät on parempi kuin ostaa uudet ja saada rakkoja jalkaan, Eväitä ei tosiaan pruukata viedä, ruokaa saa ulkomailtakin. Kauheasti en luottokortteja ottaisi varastettavaksi. Ja shoppailumatkallekko menet, tarvitset tullessa monta kapsäkkiä lisää sille roinalle. Kaikkea saa Ruotsista ja tilaamalla netistä. Kannattaisi keskittyä kulttuuriinja nähtävyyksiin ei kaupoissa ravaamiseen. Tunnut olevan hyvin kokematon matkailija.
Anonyymi kirjoitti:
"Ensimmäistä kertaa pois kotoa"
Ihanko tosi?Asuin silloin vielä kotona.
Muutin sinä samana kesänä palattuani Nykistä opiskelemaan Turkuun.
Ei kai tuossa mitään epätavallista ole? Kyllä silloin ainakni vielä asuttiin kotona siihen saakka kun lähdettiin opiskelemaan tai työhön toiselle paikkakunnalle. Tai varmaan oli poikkeuksiakin, puolinja toisin. Mielestäni meidän ikäpolvi muutti kotoa het aikuistuaan eikä jääneet maleksimaan kotinurkkiin yli kolmikymppisiksi, niinkuin nykyään näkee paljon tapahtuvan.Anonyymi kirjoitti:
Kai sinä reseptilääkkeesi tarvitset mukaan, eikö niitä ole hankala ostaa ulkomailta? Vanhat mukavat kengät on parempi kuin ostaa uudet ja saada rakkoja jalkaan, Eväitä ei tosiaan pruukata viedä, ruokaa saa ulkomailtakin. Kauheasti en luottokortteja ottaisi varastettavaksi. Ja shoppailumatkallekko menet, tarvitset tullessa monta kapsäkkiä lisää sille roinalle. Kaikkea saa Ruotsista ja tilaamalla netistä. Kannattaisi keskittyä kulttuuriinja nähtävyyksiin ei kaupoissa ravaamiseen. Tunnut olevan hyvin kokematon matkailija.
Kyllä, unohdin reseptilääkkeet listasta. Kenkiä kahdet parit, toiset farkkujen ja shortsien kanssa toiset läninkien kanssa.
Menen sukuloimaan, turistimatkalle katsomaan maisemia, rakennuksia, ihmisiä, syömään ulkona ja poikkean tietenkin myös jossain museoissa tai katedraaleissa. Imemään itseeni Italiaa, kulttuuria, kieltä, ääniä, tuoksuja, näkymiä.
Kaupoissakin voi pistäytyä.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Asuin silloin vielä kotona.
Ei kai tuossa mitään epätavallista ole? Kyllä silloin ainakni vielä asuttiin kotona siihen saakka kun lähdettiin opiskelemaan tai työhön toiselle paikkakunnalle. Tai varmaan oli poikkeuksiakin, puolinja toisin. Mielestäni meidän ikäpolvi muutti kotoa het aikuistuaan eikä jääneet maleksimaan kotinurkkiin yli kolmikymppisiksi, niinkuin nykyään näkee paljon tapahtuvan.Muutin kotoa 15 vuotiaana.
Anonyymi kirjoitti:
Olen paljonkin matkustellut, mutta en ole tarvinnut tuollaista pinoa luottokortteja?
Minä vien mielelläni sekä käteistä että vähintään pari kansainvälisesti käypää korttia joihin minulla on pinkoodit muistissa. Varmuuden vuoksi.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Asuin silloin vielä kotona.
Ei kai tuossa mitään epätavallista ole? Kyllä silloin ainakni vielä asuttiin kotona siihen saakka kun lähdettiin opiskelemaan tai työhön toiselle paikkakunnalle. Tai varmaan oli poikkeuksiakin, puolinja toisin. Mielestäni meidän ikäpolvi muutti kotoa het aikuistuaan eikä jääneet maleksimaan kotinurkkiin yli kolmikymppisiksi, niinkuin nykyään näkee paljon tapahtuvan.Näin olen lukenut, että sulla niitä on ollut kotosalla yli 30 kymppisiä.
Itse en tiedä ketään yli 30-kymppistä, joka olisi asunut kotona. Paloma.se01 kirjoitti:
Minä vien mielelläni sekä käteistä että vähintään pari kansainvälisesti käypää korttia joihin minulla on pinkoodit muistissa. Varmuuden vuoksi.
En käytä käteistä ulkomailla juurikaan. Luottokortti on turvallisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin olen lukenut, että sulla niitä on ollut kotosalla yli 30 kymppisiä.
Itse en tiedä ketään yli 30-kymppistä, joka olisi asunut kotona.Tietämätön?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kyllä, unohdin reseptilääkkeet listasta. Kenkiä kahdet parit, toiset farkkujen ja shortsien kanssa toiset läninkien kanssa.
Menen sukuloimaan, turistimatkalle katsomaan maisemia, rakennuksia, ihmisiä, syömään ulkona ja poikkean tietenkin myös jossain museoissa tai katedraaleissa. Imemään itseeni Italiaa, kulttuuria, kieltä, ääniä, tuoksuja, näkymiä.
Kaupoissakin voi pistäytyä.Sussiunakkoon!!!Ei kai mummo esiinny Itsliassa sortseissa🙀Siellä on sentään estetiikan tajua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietämätön?
Kyllä olen tämän asian suhteen. Voin sen myöntää sinulle. :)
- Anonyymi
En käytä käteistä ulkomailla juurikaan. Luottokortti on turvallisin.
Näin on, kun puhutaan tämän päivän luottokorteista. Ne "höylättävät" ei olleet.
Anonyymi kirjoitti:
Sussiunakkoon!!!Ei kai mummo esiinny Itsliassa sortseissa🙀Siellä on sentään estetiikan tajua!
Kyllä. Aion viedä mukanani parhaat cityshortsini ja uimapuvun. :))
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kyllä. Aion viedä mukanani parhaat cityshortsini ja uimapuvun. :))
No uimapuku onkin jees uidessa ja rannalla oli kroppa millainen vaan. Mutta---
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kaiken muun voi ostaa matkalla.Mitä teet ”riittävästi rahalla”, on kai sulla pankkikortti? Sehän on sama, kuin käteinen.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Itse olin keväällä reissussa, tosin vain viikon. (eu-maa)
Oli minullakin varoiksi luottokortti mukana, mutta en tarvinnut. Pärjäsin pankkikortilla.
(minulta varmaan otetaan luottokortti kohta pois, kun en sitä käytä)
Vajaa 20 euroa oli kolikkoina mukana. Anonyymi kirjoitti:
Itse olin keväällä reissussa, tosin vain viikon. (eu-maa)
Oli minullakin varoiksi luottokortti mukana, mutta en tarvinnut. Pärjäsin pankkikortilla.
(minulta varmaan otetaan luottokortti kohta pois, kun en sitä käytä)
Vajaa 20 euroa oli kolikkoina mukana.Minulle aina jää kolikoita Suomen reissun jälkeen ja niitä aionkin nyt viedä mukanani plus ne eurot jotka sain kirjojeni myynnistä Suomessa, Pankkikorttihan se varmaan on jota eniten tarvitsee, mutta pikkuostoksia varten pidän aina vähän käteistä mukana.
Sain juuri tiedon että junissa Italiassa on pidettävä FFP2-maskia, tarviipa käydä vielä apteekissa ostamassa niitä (pitiihan guuglata mitä ne yleensäkään on). Käväisin myös "omakannassa" printtaamassa covid19- rokotustodistuksen, jos sattuu tarvitsemaan.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minulle aina jää kolikoita Suomen reissun jälkeen ja niitä aionkin nyt viedä mukanani plus ne eurot jotka sain kirjojeni myynnistä Suomessa, Pankkikorttihan se varmaan on jota eniten tarvitsee, mutta pikkuostoksia varten pidän aina vähän käteistä mukana.
Sain juuri tiedon että junissa Italiassa on pidettävä FFP2-maskia, tarviipa käydä vielä apteekissa ostamassa niitä (pitiihan guuglata mitä ne yleensäkään on). Käväisin myös "omakannassa" printtaamassa covid19- rokotustodistuksen, jos sattuu tarvitsemaan.Minä maksoin kaikki pienetkin ostokset pankkikortilla.Toki en nyt mitään isoja ostoksia teekään. Mitä vähemmän kamaa mennen tullen, sitä parempi.
Toki on sitten näitäkin maita, jonne kantsii lähteä vain vähän isomman käsilaukun kera eli rätit ja lumput ovat niissä niin halpoja.
Torilla joutui käyttämään kolikoita, koska ei yksityisellä myyjällä ole näitä laitteita. Anonyymi kirjoitti:
Minä maksoin kaikki pienetkin ostokset pankkikortilla.Toki en nyt mitään isoja ostoksia teekään. Mitä vähemmän kamaa mennen tullen, sitä parempi.
Toki on sitten näitäkin maita, jonne kantsii lähteä vain vähän isomman käsilaukun kera eli rätit ja lumput ovat niissä niin halpoja.
Torilla joutui käyttämään kolikoita, koska ei yksityisellä myyjällä ole näitä laitteita.En minäkään, käsipakaasilla matkustetaan. Kymmeneen kiloon ei kauheesti rätei ja lumpui mahdukaan. Ja tietääkseni Italia ei ole mikään halpismaa, edellisellä kerralla en tainnut ostaa muuta kuin nahkaisen repun ja sateenvarjon :)
Säätä olen tarkkaillut että tiedän mitä pakata, kuumaa on odotettavissa. päivisin 28-29 astetta, yöllä 22-23 C. Airbnb, jota vuokraamme kymmeneksi päiväksi ei ole ilmastoitu, mutta jokaisessa huoneessa on tuuletin. Minkä kokoinen ja miten tehokas, sen näemme kohta. Hotelleissa joissa nukumme ensimmäisen ja viimeisen yön on A/C.
- Anonyymi
Maailmassa tapahtuu vaikka mitä ja täällä ilmoitellaan kuinka pitkään
on maattu aamulla. EVVK.- Anonyymi
Kas kun eräitä ei kiinnosta makoilun lusäksi kuin mitä leipäläpeensä tunkee ja miten se ulostuu. Kirjojen lukeminen on ylivoimaista , ei hetkauta energiakriisit sodat eikä edes maailman lasten kärsimys sodan jaloissa, oma lääkäreissä hyppääminen kyllä rabortoidaan pikkutarkasti.
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun eräitä ei kiinnosta makoilun lusäksi kuin mitä leipäläpeensä tunkee ja miten se ulostuu. Kirjojen lukeminen on ylivoimaista , ei hetkauta energiakriisit sodat eikä edes maailman lasten kärsimys sodan jaloissa, oma lääkäreissä hyppääminen kyllä rabortoidaan pikkutarkasti.
Kiinnostaa toki, vaan kun ei kaikkeen kykene. Olen lukenut kirjoja roppakaupalla, mutta ei minulla ole kirjaelvistelyn halua.
Läpeensä pitää ruokaa tunkea, yölläkin nautin suklaapaloja pissareissulle mennessäni ; ))
Ei hetkauta maailman kriisit ei lasten kärsimykset, miksipä hetkauttaisi kun ei läheltä liippaa.
Istun nyt ihanalla mökilläni, join kahvia ja söin rinkilämunkin.
Välillä tipsii vesipisaroita ja väliin aurinko pilkahtaa.Koska kortisoni kuuluu lääkedosettiini sen vaikutus yö uneen on unta katkoava. Herään aamuyöstä tunnin välein.
Maailman tapahtumat kerkeän lukea päivällä.- Anonyymi
Näin tapahtuu, mutta mitä sinun mielestä meidän pitäisi sitten tehdä tai kirjoittaa täällä?
Ei se, että täällä kopsataa lehtien juttuja paljoakaan auta siihen, mitä maailmalla tapahtuu.
EMK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin tapahtuu, mutta mitä sinun mielestä meidän pitäisi sitten tehdä tai kirjoittaa täällä?
Ei se, että täällä kopsataa lehtien juttuja paljoakaan auta siihen, mitä maailmalla tapahtuu.
EMKEttehän te uutisia lue ettekä niistä ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettehän te uutisia lue ettekä niistä ymmärrä.
Minähän juuri kysyin sinulta neuvoa?
EMK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minähän juuri kysyin sinulta neuvoa?
EMKMitä sinä neuvoilla tekisit ? Kirjoitat kuitenkin vain itsestäsi syömässä sushia.
Anonyymi kirjoitti:
EMKJos kysyit mimulta vastaan, keskustellaan niitä näitä omia mietteitä ja tekemisiämme, maailmaa mullistävistä asioista voimme itse kukin lukea lehdistä, niihin emme pysty täältä vaikuttamaan.
- Anonyymi
Jos kysyit mimulta vastaan, keskustellaan niitä näitä omia mietteitä ja tekemisiämme, maailmaa mullistävistä asioista voimme itse kukin lukea lehdistä, niihin emme pysty täältä vaikuttamaan.
Voi mikä yksinkertaisuus! Voit puhua vain asioista joihin voit vaikuttaa! Ilmankos maailmasi on kutistunut ruokapöydän, sängyn ja huussin välille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä neuvoilla tekisit ? Kirjoitat kuitenkin vain itsestäsi syömässä sushia.
En ole täällä kertonut mitään itsestäni ja en voi sietää sushia.
- Anonyymi
Jos kysyit mimulta vastaan, keskustellaan niitä näitä omia mietteitä ja tekemisiämme, maailmaa mullistävistä asioista voimme itse kukin lukea lehdistä, niihin emme pysty täältä vaikuttamaan.
En kysynyt sinulta, mutta sinuksi minua luultiin. :)))))
Anonyymi kirjoitti:
En kysynyt sinulta, mutta sinuksi minua luultiin. :)))))
Huomasin ; ))
- Anonyymi
Etkö ole kuitenkin ITSE istunut autossa 55 vuotta oppimatta mitään
Anonyymi kirjoitti:
Voi mikä yksinkertaisuus! Voit puhua vain asioista joihin voit vaikuttaa! Ilmankos maailmasi on kutistunut ruokapöydän, sängyn ja huussin välille.
Sänky, ruoka ja wc ovat minulle itsestäänselviä asioita, mikäli ei sinulle niin mistä keskusteltaisiin?
- Anonyymi
Täällä on irtauduttu todellisuudesta jo kauan sitten.
- Anonyymi
Oisko niin, että 70 plussalaiset on irtautuneet. 80 plussalaisten jutut on tässä päivässä
ja heidän kirjoituksissaan on muitakin aiheita kuin "minä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko niin, että 70 plussalaiset on irtautuneet. 80 plussalaisten jutut on tässä päivässä
ja heidän kirjoituksissaan on muitakin aiheita kuin "minä".Päivä on aivan liian pitkä o dotus
nyt on noin kello noin 18
Keskiviikko KELLO 16 putinisteja tukeva yksityinen venäläinen tiedotusporukka
RYBAR kertoo UKRAINAN TEHNEEN LÄPIMURRON SUHOI STAVOKISSA KESKELLÄ KUVAA
https://pbs.twimg.com/media/FbfceuGWIAEfn_n?format=jpg&name=large - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja heidän kirjoituksissaan on muitakin aiheita kuin "minä".Lisäksi Saksan pörssi jota Suomi yleensä seuraa on pienessä laskussa MUTTA NOKIA ON NOUSSUT SALAPERÄISESTI 5 PROSENTTIA eikä kukaan tiedä miksi
joten joku tietää ja mitä - Anonyymi
Sänky, ruoka ja Wc on ainoa mistä 70 kykenee sanomaan jotain, eli samat sanat joka päivä.
Ja omasta uutuuskirjasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sänky, ruoka ja Wc on ainoa mistä 70 kykenee sanomaan jotain, eli samat sanat joka päivä.
Ja omasta uutuuskirjasta.Oli siellä sentään shokeeraava tieto, että bestis laittaa parhaat cityshortsit jalkaan Ulkomailla. Monetko cityshortsit teillä muilla on? Mutta uusin trendi maailmalla onkin nyt sannamarinin revityt pienet farkkusortsit. Pitäähän idolia seurata ettei olisi ihan boomeri. Ei haittaa vaikka olisi tikkureidet. Ja luottokortteja pitää ottaa mukaan ja hammasharja ja passi ja lentokentän kyltit pitää lukea. Ettäs nyt tiedätte tekin omaan maahanne lässäshtäneet. Ja että ulkomailla voi paitsi soppailla niin myös katsella nähtävyyksiä.
Mutta kyllä tuosta WCstä joutuu joku tinkimään kun mökillä ei sitä ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja omasta uutuuskirjasta.No jaa, samaa se näyttää olevan sullakin. Samaa räksyttämistä.
Ei, kun ylös, ulos ja lenkille. Hyvä ilma tehdä sellainen 10 kilsan lenkki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli siellä sentään shokeeraava tieto, että bestis laittaa parhaat cityshortsit jalkaan Ulkomailla. Monetko cityshortsit teillä muilla on? Mutta uusin trendi maailmalla onkin nyt sannamarinin revityt pienet farkkusortsit. Pitäähän idolia seurata ettei olisi ihan boomeri. Ei haittaa vaikka olisi tikkureidet. Ja luottokortteja pitää ottaa mukaan ja hammasharja ja passi ja lentokentän kyltit pitää lukea. Ettäs nyt tiedätte tekin omaan maahanne lässäshtäneet. Ja että ulkomailla voi paitsi soppailla niin myös katsella nähtävyyksiä.
Mutta kyllä tuosta WCstä joutuu joku tinkimään kun mökillä ei sitä ole.Revityt farkkushortsit on olleet 30 vuotta "muotia".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jaa, samaa se näyttää olevan sullakin. Samaa räksyttämistä.
Ei, kun ylös, ulos ja lenkille. Hyvä ilma tehdä sellainen 10 kilsan lenkki.Miten yli 80v tekee 10 km:n lenkin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten yli 80v tekee 10 km:n lenkin ?
Oletko koskaan kuullut kävelystä? Siinä laitetaan jalkaan toisen eteen ja niin matka taittuu.
Melkoisen outo kysymys sinulta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Revityt farkkushortsit on olleet 30 vuotta "muotia".
Eikös pääministeri olekkaan muodin huipulla, kun justiin oli kuvia hänestä lehdissä revityissä farkkusortseissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli siellä sentään shokeeraava tieto, että bestis laittaa parhaat cityshortsit jalkaan Ulkomailla. Monetko cityshortsit teillä muilla on? Mutta uusin trendi maailmalla onkin nyt sannamarinin revityt pienet farkkusortsit. Pitäähän idolia seurata ettei olisi ihan boomeri. Ei haittaa vaikka olisi tikkureidet. Ja luottokortteja pitää ottaa mukaan ja hammasharja ja passi ja lentokentän kyltit pitää lukea. Ettäs nyt tiedätte tekin omaan maahanne lässäshtäneet. Ja että ulkomailla voi paitsi soppailla niin myös katsella nähtävyyksiä.
Mutta kyllä tuosta WCstä joutuu joku tinkimään kun mökillä ei sitä ole.Mahtaa ahistaa kaikki.
Omassa maassa kun ei nähtävyyksiä ole eikä niitä voi katsella vaikka olisikin kun ei ole sortseja niin kuin kuuluisi olla eikä voi soppailla kuin ärkioskilla missä on sitä suuren maailman tuntua.
Kaikkionihan karmeeta, toisten kelpaa. Anonyymi kirjoitti:
Miten yli 80v tekee 10 km:n lenkin ?
Minä en tee lenkkejä. Ehkä päivittäiset askareet käyvät lenkistä.
Polvi on kipeä, en viitsi rasittaa sitä turhaan.
Kunto on kohtalainen muuten.
Pyöräilen noin puoli tuntia päivässä ja kuntoilen erilaisilla vempeleillä melkein joka päivä noin 40 minuuttia. Auttaa levottomiin jalkoihin ja tuntuu kuin aivot kirkastuisivat.
En ole ikinä tykännyt kävelemisestä ilman päämäärää.
En ole vielä 80v, mutta ei mene kauan kun olen, pari vuotta.
- Anonyymi
Kuinka moni yli 80 vuotias pystyy tekemään 10 km:n lenkin ?
Tutkimuksen mukaan neljännes ei pysty kävelemään puolta kilometriä.- Anonyymi
Tuskin tuohon täältä saat vastausta. Äitini teki vielä puutarhatöitä 95-vuotiaana.
Jonkilaisen kuokan kanssa perkaile rikkaruohoja pois, pari vuotta aiemmin vielä perkaili kyykkysiltään. - Anonyymi
Ehkä on myös eri asia, olla pari kuukautta yli 80-vuotias, kuin 89-vuotias, mutta silti kumpikin on yli 80 vuotias.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin tuohon täältä saat vastausta. Äitini teki vielä puutarhatöitä 95-vuotiaana.
Jonkilaisen kuokan kanssa perkaile rikkaruohoja pois, pari vuotta aiemmin vielä perkaili kyykkysiltään.Se oli retorinen kysymys. Olen jo saanut vastuksen kirjasta,
johon on koottu tutkimustuloksia.
P. on ollut hyvä kestävyyskävelijä, nyt tosin lonkkaleikkaus on hidastanut ja lyhentänyt matkoja. Ennen kävelimme 10 - 15 km matkoja ulkomaan matkoillamme nähdäksemme kaiken haluamamme.
Soitin eilen sairaanhoitajalle ja kysyin pitääkö P.n käydä kontrollissa lonkkaleikkauksen takia. Ei tarvitse jos ongelmia ei esiinny, oli vastaus. Ei ole esiintynyt ja maanantaina viemme rollaattorin takaisin sairaalaan. Kumpikaan meistä ei sitä enää tarvitse. Aloitamme sauvakävelylenkit.
Jahah... torstai ja syksyinen koleus puhalsi kasvoihini kun parvekkeen oven avasin. No, ei minua haittaa säiden vaihtelut, liekö kun kuntokin alkaa kohenemaan. Voin heittää vuoden 2022 pois ajatuksistani. On tämä ollut vaikea vuosi, jospa jatkossa saisin parempia.
Tein lääkeinventaarion, joten nyt Apteekkiin.- Anonyymi
Niin mekin kävelemme matkoillamme peninkulmittsin ja maileittain kilometrien pituisten luksusristeiliöiden kansilla kuten myös tanssisaleissa tanssimme aamuun asti, Kävelemme huvilallemme ja puistossamne ja puutarhassamme ja karjatilallamme ja istumme iltaisin tornihuoneemme parvekkeellamme siemaillessamme viinitarhamme kotiviiniämme kristallilaseistamme.
Anonyymi kirjoitti:
Niin mekin kävelemme matkoillamme peninkulmittsin ja maileittain kilometrien pituisten luksusristeiliöiden kansilla kuten myös tanssisaleissa tanssimme aamuun asti, Kävelemme huvilallemme ja puistossamne ja puutarhassamme ja karjatilallamme ja istumme iltaisin tornihuoneemme parvekkeellamme siemaillessamme viinitarhamme kotiviiniämme kristallilaseistamme.
Me emme tanssineet aamuun, sillä päivät ulkona tekivät tehtävänsä ja illalla olimme väsyneitä. Emme me ylellisesti eläneet, nautimme näkemästämme löytäessämme kohteen jota etsimme ; )
- Anonyymi
Me emme tanssineet aamuun, sillä päivät ulkona tekivät tehtävänsä ja illalla olimme väsyneitä. Emme me ylellisesti eläneet, nautimme näkemästämme löytäessämme kohteen jota etsimme ; )
Kukaan mitään ylellisyyttä kohdallasi luullutkaan, ihan tavallisen tusinaturistin ja alivuokralaisen ankean niukkaa elämää kuulostaa olevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan mitään ylellisyyttä kohdallasi luullutkaan, ihan tavallisen tusinaturistin ja alivuokralaisen ankean niukkaa elämää kuulostaa olevan.
Terlut tiluksiltani, vettä alkoi satamaan. Enhän mikään rikas ole, mistä olet sen käsityksen saanut? Päivänselvyyksiä on tulla toimeen sillä mitä on.
Korppis
- Anonyymi
80 vuotta täyttäneessä väestössä liikkumiskyvyn rajoitukset ovat jo hyvin yleisiä.
Yli puolella miehistä ja 2/3:lla naisista oli vaikeuksia puolen kilometrin kävelyssä
tai portaiden nousemisessa. - Anonyymi
Kelpaa kehua, 70 vuotta täyttäneellä kunto onkin tietysti erilainen kuin yli
80 vuotiaalla.
Yksilöllistä silti on jokaisen kunto. Vanhuuden tuomat rajoitteet tulevat niin
eri aikaan eri ihmisille.
Voi rehvastella, että "minua ei mikään rajoita" kun on vielä kunnossa,
mutta jos kauan elää, jonain päivänä tulee vääjäämättä se hetki,
kun "suoritukset" pienevät, ei pysty enää samaan, vaikka minkä tekisi
ja olisi aikaisemmin pitänyt kuntoaan yllä.- Anonyymi
P. on 88-vuotias minä 75-vuotias, minä olen heikompi kuntoinen kuin P.
Millä mittarilla mitattu teidän kunnot? Etkös sinä jo toipumassa ja täyttä päätä möyrit mökillä? Vaatii se kuntoa pärjätä mökillä ilman mukavuuksia.
Anonyymi kirjoitti:
Millä mittarilla mitattu teidän kunnot? Etkös sinä jo toipumassa ja täyttä päätä möyrit mökillä? Vaatii se kuntoa pärjätä mökillä ilman mukavuuksia.
Muistan, kun v. 2006 olin leikkauksessa. Siitä toipuminen vei aikaa. En edes ymmärtänyt, miten huono kunto minulla oli. Saunaltakaan en päässyt mökille ylämäkeä, vaan minulle piti kyhätä pölleistä penkki puoleenväliin, ja siihen lysähdin kiitollisena.
Kun viime viikolla kuljin samaa polkua, huomasin penkin. En ole sitä tarvinnut varmaan kymmeneen vuoteen, ja se on lahoamassa, sammaloitunut ja purkuvalmis hökötys. Kunto vaihtelee, eikä se välttämättä ole iästä kiinni.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enhän minä mitään möyri, nytkin piipahdin tarkistamaan onko kaikki täällä hyvin. Kuusi kilsaa kotiin paskalle ; )
- Anonyymi
Luulin, että tällä palstalla 80 kiitteli kuntoaan, mutta hän onkin 75-vuotias.
"Mikäpä hänessä".- Anonyymi
120 ekua meni juuri lääkkeisiini, jotta pitää olla renkua.
Korppis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
120 ekua meni juuri lääkkeisiini, jotta pitää olla renkua.
KorppisLääkkeidenKela-katto on vähän vaille 600 e vuodessa, sen jälkeen ilmaiset ostajalle.
Olen yrittänyt itselleni opettaa, ettei ole olemassakaan itsestäänselvyyksiä.
Sen muistaakin nykyään hyvin, kun katsoo kuvia tuhotuista Ukranalaiskodeista.
Maanpäällä voi sattua mitä vaan, niinpä pitäisikin muistaa olla kiitollinen siitä mitä on.- Anonyymi
Meille P.n kanssa lie itsestäänselvyys rakkaus ruokaan. Pöydästä löytyy aina useampaa sorttia salaatteja, marjoja, juustoja jne. pääruuat lisäksi
Söimme juuri lohimedanljonkeja, perunaa ja tartarkastiketta...mmmm ihanaa 😋
Korppis Anonyymi kirjoitti:
Meille P.n kanssa lie itsestäänselvyys rakkaus ruokaan. Pöydästä löytyy aina useampaa sorttia salaatteja, marjoja, juustoja jne. pääruuat lisäksi
Söimme juuri lohimedanljonkeja, perunaa ja tartarkastiketta...mmmm ihanaa 😋
KorppisMinullakin lohimedaljongi paistamista oottelee.
Muutaman perunan kaivelin maasta äsken.
Juurekset ja salaatit maistuvat minullekin. Terveellisintä kuulemma, jos ovat eri värisiä, saa monipuolisesti vitamiineja ja hivenaineita.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Minullakin lohimedaljongi paistamista oottelee.
Muutaman perunan kaivelin maasta äsken.
Juurekset ja salaatit maistuvat minullekin. Terveellisintä kuulemma, jos ovat eri värisiä, saa monipuolisesti vitamiineja ja hivenaineita.Tuosta erivärisyydestä vain sen verran, että tänä vuonna olemme kasvattaneet pari penkillistä eriväriporkkanoita. Luulen kyllä että ne ovat ravintoarvoltaan ja vitaamiini/mineraalikoostumkseltaan samanveroisia, mutta somia keitoissa ja uunissa paahdettuina.
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta erivärisyydestä vain sen verran, että tänä vuonna olemme kasvattaneet pari penkillistä eriväriporkkanoita. Luulen kyllä että ne ovat ravintoarvoltaan ja vitaamiini/mineraalikoostumkseltaan samanveroisia, mutta somia keitoissa ja uunissa paahdettuina.
Tää oli minun.
On niin paljon asioita joita me pidämme itsestäänselvyyksinä ja emme edes koskaan ajattele niitä, ennen kuin olemme sellaisessa tilanteessa, sellaisen asian edessä, missä ne ei olekaan sitä. Muille ihmisille, muualla, oman turvavyöhykkeemme ulkopuolella.
Kuten tyttöjen oikeus opiskella.
Puhdas juomavesi.
Oikeus elää ilman että pommeja sataa niskaan.
Oikeus olla eri mieltä tai olla tykkäämättä mitä hallitus puuhaa ilman että joutuu tiilenpäitä laskemaan.
Niin monta asiaa.Meillä on hyvin nyt.
Mutta ei kovin hyvin ollut kaikilla sodan jälkeen syntyneillä.
Isät olivat saaneet traumoja rintamalla, se vaikutti perheeseen ja lapsiin varsinkin.
Mutta nyt meillä on onneksi hyvin. Koskaan ei ole ollut näin leppoisaa elämää, mitään ei puutu.
Mietin kuinka kauheaa olisi menettää kotinsa, turvapaikan maailmassa.
Paljon en voi auttaa, mutta paikkakunnalle on muuttanut ukrainalaisia. Voin yrittää lähestyä heitä.- Anonyymi
liekko kirjoitti:
Meillä on hyvin nyt.
Mutta ei kovin hyvin ollut kaikilla sodan jälkeen syntyneillä.
Isät olivat saaneet traumoja rintamalla, se vaikutti perheeseen ja lapsiin varsinkin.
Mutta nyt meillä on onneksi hyvin. Koskaan ei ole ollut näin leppoisaa elämää, mitään ei puutu.
Mietin kuinka kauheaa olisi menettää kotinsa, turvapaikan maailmassa.
Paljon en voi auttaa, mutta paikkakunnalle on muuttanut ukrainalaisia. Voin yrittää lähestyä heitä.Oman terveyden menettäminen on itsestänselvyyden viimeinen pisara. Ei minua kaiken kokemuksieni jälkeen enää hetkauta ihmisten pilkka, hyvä on ymmärtää heitäkin joille ei itsestäänselvyys ole auvenut. Emme voi vaikuttaa sotien kulkuun, emme ihmisten kärsimyksiin, vai omista kokemuksista opimme.
Korppis Anonyymi kirjoitti:
Oman terveyden menettäminen on itsestänselvyyden viimeinen pisara. Ei minua kaiken kokemuksieni jälkeen enää hetkauta ihmisten pilkka, hyvä on ymmärtää heitäkin joille ei itsestäänselvyys ole auvenut. Emme voi vaikuttaa sotien kulkuun, emme ihmisten kärsimyksiin, vai omista kokemuksista opimme.
KorppisOlen varmasti kokenut oman osani.
En silti voi olla ajattelematta kotinasa menettäneitä ihmisiä.
Näillä kymmenillä terveys on asia numero 1. Jos sen menettää, menttää kaiken.- Anonyymi
liekko kirjoitti:
Olen varmasti kokenut oman osani.
Näillä kymmenillä terveys on asia numero 1. Jos sen menettää, menttää kaiken.Luonnollisesti Ukrainan sota pysäyttää, mutta en voi mennä tunteiden viemänä mukaan ihmisten kärsimyksiin se olisi minulle liian raskasta joten en seuraa aktiivisti sodan seurauksia.
Korppis liekko kirjoitti:
Olen varmasti kokenut oman osani.
Näillä kymmenillä terveys on asia numero 1. Jos sen menettää, menttää kaiken.Terveyden ja luonnollisen ikääntymisen ja lihaskunnon, tasapainon, aistien heikentymisen jne. johdosta itsestäänselvyytemme, joihin olemme tottuneet ovat muutostilassa ja luonnollisestikin se on huolestuttavaa ja surullistakin.
Tuo liikuntakyvyn rajoittuminen, mitä toisessa ketjussa käsitellään on yksi niistä. Sanotaanhan että "use it or lose it" elikkä käytön puutteessa kyky häviää on tietenkin yksi syy, mutta usein luonnollinen kuluma, sairaus tai onnettomuus ovat edesauttamassa fyysisen kunnon heikkenemiseen.
Vähintäinkin yhtä tärkeää on hoitaa mielenterveyttään ja muistin vireyttä, täyttää päivänsä asioilla joita pystyy tekemään, joita pystyy hallitsemaan, joista saa voimaa ja elämäniloa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luonnollisesti Ukrainan sota pysäyttää, mutta en voi mennä tunteiden viemänä mukaan ihmisten kärsimyksiin se olisi minulle liian raskasta joten en seuraa aktiivisti sodan seurauksia.
KorppisSanoit äskettäin ettet välitä ihmisten kärsimyksistä, kun ei liippaa läheltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman terveyden menettäminen on itsestänselvyyden viimeinen pisara. Ei minua kaiken kokemuksieni jälkeen enää hetkauta ihmisten pilkka, hyvä on ymmärtää heitäkin joille ei itsestäänselvyys ole auvenut. Emme voi vaikuttaa sotien kulkuun, emme ihmisten kärsimyksiin, vai omista kokemuksista opimme.
KorppisVoimme lieventää ihmisten kärsimyksiä. Eikö sinuakin ole autettu niissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoit äskettäin ettet välitä ihmisten kärsimyksistä, kun ei liippaa läheltä.
En vaan suojelen itseäni surulta.
Korppis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voimme lieventää ihmisten kärsimyksiä. Eikö sinuakin ole autettu niissä?
On, mutta kerro miten sinä helpotat ihmisten kärsimyksiä. Minulla on rajoitetut kyvyt helpottaa muiden kärsimyksiä.
Korppis
Palomankin mainitsemia meille tämän päivän länsimaalaisille itsestäänselvyyksiä on joutunut tarkastelemaan uudessa valossa varsinkin Ukrainan sodan alettua, sota on nyt lähempänä kuin aikoihin. Mitä pidämme itsestäänselvänä, onkin etuoikeus, mutta kukaan ei pysty takaamaan etuoikeuksien säilymistä. Korona ravisteli meitä tuudittautumasta terveysturvallisuuteen ja yksilönvapauteen tulla ja mennä miten mielii. Kun jopa kaupassakäynnistä ja läheisten tapaamisesta tuli terveysuhka, ainakin alkuun se tuntui shokilta. Lämmin koti on tässä ilmanalassa välttämätön, mutta ei tämä energiakriisi samalla tavoin riipaise, siihen voi monin tavoin itsekin vaikuttaa. Moni koululainen sai uutta intoa ja arvostusta lähiopetukseen, kun joutui kotona yksin opiskelemaan koneen välityksellä ilman opettajaa, ilman tuttujen kaverien seuraa. Ilmainen lämmin kouluruokakin nousi arvossaan.
Ruokaa olen aina kunnioittanut, suurten sodanjälkeisten ikäpolvien edustajana en sota-ajan tapaan sen puutteesta kuitenkaan ole kärsinyt. Joskus saatettiin kotona sanoa nirsoilevalle lapselle , että lukemattomat Afrikan lapset jotuvat menemään tyhjin vatsoin nukkumaan tänäkin iltana.
Eihän sitä aina muista ilmaista kiitollisuutta tästä etuoikeudesta saada ostetuksi kunnollista, ravitsevaa ja hyvältä maistuvaa ruokaa. Kyllä minullakin on nuo ruuan terveellisyysasiat jo selkäytimessä, lautasmallit, ruokapyramidit, Itämeren ruokavalio. Ruuasta pitää nauttiakin, jos siihen on mahdollisuus, ei se pelkkää polttoainetta ole. Kala tuntuu olevan tässä iässä suosittua, kasvikunnan tuotteet ja hyvät viljat lisänä. Pidän varsinkin kesäisin paljon "nyyttäreitä", eli kokoan folionyytteihin kasvissuikaleita, kypsää kalaa tai kanaa, jotain tuorejuustoa ja yrttejä. Ne vain grilliin, nuotiolle tai uuniin (uunissa toimii leivinpaperi), ruoka valmistuu itsestään ja nyytin aukaisussa vapautuu ihanat aromit ilmoille. Ei tule kattila- eikä pannutiskiä ja voi syödä suoraan nyytistä retkellä. En montaa salaattia yleensä kerralla laita, mutta juhlissa kyllä vaihtoehtoja löytyy.
Juustot ovat suorastaan heikkouteni, eivät mitkään kevytversiot, vaan kunnolliset sopivan rasvaiset ja kauan kypsyneet. Mieluummin pieni suikale kielenmukaista kuin kimpale epämieluisaa, juustotarjotin kuuluukin vain erikoisiltoihin.
Mikä kiinnostava puheen aihe onkaan ruoka, mutta riittäköön tämä tällä kertaa.- Anonyymi
liekko kirjoitti:
Hieno kommentti. Allekirjoitan :)
Olen iloinen lukiessani kommenttejanne, olette palstan parhaita elämän kommentoijia ramoona, paloma,eliaana ja liekko, kaikki omilla elämän kokemuksilla rikastuneita erilaisia upeita naisia 💕
korppis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen iloinen lukiessani kommenttejanne, olette palstan parhaita elämän kommentoijia ramoona, paloma,eliaana ja liekko, kaikki omilla elämän kokemuksilla rikastuneita erilaisia upeita naisia 💕
korppisKehuminen on manipulointia. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehuminen on manipulointia. :)
Psykologia tuntee kehumalla manipuloimisen, se on on tyypillinen manipuloivan
laskelmoijan keino yrittää saada itselle tukea, suosiota ja huomiota.
Se, että manipuloija esittää "suurenmoista" ja "jalomielistä" ihmistä, joka kehuu
ja antaa tunnustusta muille, on aina läpinäkyvää.
Oikeasti manipuloija ei halua antaa tunnustusta kenellekään,
vaan ajattelee vain hyötyä mitä toivoo siitä itselleen saavan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että manipuloija esittää "suurenmoista" ja "jalomielistä" ihmistä, joka kehuu
vaan ajattelee vain hyötyä mitä toivoo siitä itselleen saavan.Psykologit kertovat, että manipuloija aliarvioi muut ihmiset. Hän ei tajua,
että muut ihmiset näkevät hänen lävitseen ja että hän on menettänyt uskottavuutensa
ja kun manipulointi ei onnistukaan hänen seuraava vaiheensa on uhriutuminen,
asioitten kääntäminen nurinpäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykologit kertovat, että manipuloija aliarvioi muut ihmiset. Hän ei tajua,
että muut ihmiset näkevät hänen lävitseen ja että hän on menettänyt uskottavuutensa
asioitten kääntäminen nurinpäin.Uhriutuva manipuloija syyttää aina muita. Mikään ei ole koskaan hänen vikansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykologit kertovat, että manipuloija aliarvioi muut ihmiset. Hän ei tajua,
asioitten kääntäminen nurinpäin.Oman vivahteensa manipuloijan kateuden tunteille on tuonut sosiaalinen media,
jossa on tapana esittää omasta elämästä valoisa ja hieno versio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman vivahteensa manipuloijan kateuden tunteille on tuonut sosiaalinen media,
jossa on tapana esittää omasta elämästä valoisa ja hieno versio.Joidenkin elämässä on enemmän valoa kuin synkkyyttä, On hyväosaisia joilla on asiat psremmin kuin monila muilla ollut pienestäpitäen. Tasan ei käy onnen lahjat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaan ajattelee vain hyötyä mitä toivoo siitä itselleen saavan.Tulee mieleen eräs anojen kehuja ; D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee mieleen eräs anojen kehuja ; D
Mitä pahaa anojen kehumisessa muka on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee mieleen eräs anojen kehuja ; D
Se onkin taitolaji! Siinä kehutaan anon kirjoittamaa tekstiä, ei anoa. Anoja ei voi manipuloida, eivätkä ole manipuloitavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uhriutuva manipuloija syyttää aina muita. Mikään ei ole koskaan hänen vikansa.
Miksi pitää aina löytää kenen vika mikäkin on. Ohita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää aina löytää kenen vika mikäkin on. Ohita!
Miksi pitää antaa kiusaajan jatkaa ?
- Anonyymi
Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla kommentillasi?
"Upeaa, että Makriina ja Paloma aloittivat rauhan tunnustelut nojatuolin palauttamiseksi sen vakituisille kommentoijille. Siksipä otan osaa tähän sovitteluprojektiin palstarauhan eteen myös tällä aloituksella."- Anonyymi
Ehdottomasti minäkun kannatan tätä projektia ja korpikijailijan omaa ketjua 👍
Moiks@
No, kritiikkiä tulee teki mitä teki, mikään ei ole kaikkien mieleen.
Aloin pohtimaan tuota sanoihin takertumiseen, jonka Makriina toi esille.
Tapani on käyttää tavanomaista poikkeavia sanoja ja ne tulkitaan tietty hyökkäyksinä. Esim. tänään käytin sanaa "kiviriippa" ilmeisesti se vedettiin nojatuolin vetäjälle tarkoitetuksi vaikka se oli oma tulkintani pitkien ketjujen vetämisestä.
Keskiviikko, lähden uimahalliin, sovin fysioterapeutin kanssa, että kokeilen erilaisia itsenäisiä kuntoilumuotoja ennen seuraavaa tapaamistamme. Kuntosali seuraavaksi, hyvää kuntoilupäivää kaikille kynnelle kykeneville.Jos ihan itsestään selvyydestä puhutaan, niin voi kysyä onko kukin selvillä omasta itsestään.
Yhteen kirjoitettuna itsestäänselvyys tarkoittaa muuta, eli asiaa, josta ei kannata sen enempää puhua, kun kaikki sen tietävät.
Harmi vaan, että moni asia ei olekaan itsestäänselvää, vaan väärinkäsitykset voivat sekoittaa koko keskustelun. Usein sekaannus saadaan aikaan myös väärin ymmärtämisellä, johon voi joku joskus tahallaankin syyllistyä. Palstakirjoittelussa pitäisi ymmärtää kirjoittaa sellaisin sanankääntein, ettei niitä voi millään väärin ymmärtää, mutta siihen tarvittaisiin varmasti taitavammat kirjoittajat.
Raamattukin on kirjoitettu sellaisin lausein, että niitä on tulkittu jo tuhansia vuosia, ja aina löytyy uusia näkökulmia.
Enpä nyt vertaa palstaa Raamattuun, sanonpahan vain, että kyllä maailmaan sanoja mahtuu, ja ei ole ahdastakaan vielä.- Anonyymi
Makriina kirjoitti:
Jos ihan itsestään selvyydestä puhutaan, niin voi kysyä onko kukin selvillä omasta itsestään.
Yhteen kirjoitettuna itsestäänselvyys tarkoittaa muuta, eli asiaa, josta ei kannata sen enempää puhua, kun kaikki sen tietävät.
Harmi vaan, että moni asia ei olekaan itsestäänselvää, vaan väärinkäsitykset voivat sekoittaa koko keskustelun. Usein sekaannus saadaan aikaan myös väärin ymmärtämisellä, johon voi joku joskus tahallaankin syyllistyä. Palstakirjoittelussa pitäisi ymmärtää kirjoittaa sellaisin sanankääntein, ettei niitä voi millään väärin ymmärtää, mutta siihen tarvittaisiin varmasti taitavammat kirjoittajat.
Raamattukin on kirjoitettu sellaisin lausein, että niitä on tulkittu jo tuhansia vuosia, ja aina löytyy uusia näkökulmia.
Enpä nyt vertaa palstaa Raamattuun, sanonpahan vain, että kyllä maailmaan sanoja mahtuu, ja ei ole ahdastakaan vielä.Justiinsajoo. Kukaan ei ole moittinut, väheksynyt tai pilkannut ketään, on vain väärinkäsityksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justiinsajoo. Kukaan ei ole moittinut, väheksynyt tai pilkannut ketään, on vain väärinkäsityksiä.
Niin, on muutamia kirjoittajia, jotka pitävät väärinymmärtämisestä. Se on elämän suola.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, on muutamia kirjoittajia, jotka pitävät väärinymmärtämisestä. Se on elämän suola.
Mkr.On jäänyt huomioimatta asian kääntöpuoli ja sen alkulähde
eli kumpi on syy ja kumpi on seuraus.
Kumpi oli ensin ?
1) Väärinkäsitysten ja riitojen aiheuttaja vai
2) väärinkäsitykset ja riidat ?
Väärinkäsitykset, epäluulot ja riidat eivät synny tyhjästä.
Joillekin elämän suola voi olla "hajoita ja hallitse"-tyyppinen manipulointi,
joka nimenomaan tähtää
väärinkäsitysten ja epäluulojen aiheuttamiseen,
riitojen aiheuttamiseen muitten kesken.
Maailmassa on henkilöitä, joille sellainenkin asia saa aikaan "sairasta mielihyvää
ja tyydytystä".
"Hajoita ja hallitse"-kirjotukset ovat manipulaatiota. Manipuloija haluaa valtaa,
ja nauttii kuvitellusta vääristyneestä vallantunteestaan.
Manipulaatio antaa sen harjoittajalle valheellisen kuvan omasta vallastaan.
Hän kuvittelee hallitsevansa manipulaatiolla muita.
Itse asiassa manipuloija on vallanhalunsa ja pakkomielteensä vanki
tulee mieleen eräskin manipuloija, ääritapaus,
"hajoita ja hallitse"-manipuloinnin "suuri ja mahtava" erikoisasiantuntija naapurimaassamme.
Häntä pidetään mieleltään sairaana. Anonyymi kirjoitti:
On jäänyt huomioimatta asian kääntöpuoli ja sen alkulähde
Kumpi oli ensin ?
joka nimenomaan tähtää
Maailmassa on henkilöitä, joille sellainenkin asia saa aikaan "sairasta mielihyvää
ja tyydytystä".
"Hajoita ja hallitse"-kirjotukset ovat manipulaatiota. Manipuloija haluaa valtaa,
"hajoita ja hallitse"-manipuloinnin "suuri ja mahtava" erikoisasiantuntija naapurimaassamme.
Häntä pidetään mieleltään sairaana.No, jopas keksit hajoita ja hallitse teema-aloitukselleni selityksen vaikka hajoitimme teidät anot pois skillanin ketjusta, tiesin, että seuraatte johtajia;;D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi oli ensin ?
joka nimenomaan tähtää
ja tyydytystä".
Häntä pidetään mieleltään sairaana.Pienestä se alkaa ... ja voi jäädäkin mitättömän pieneksi, kun ei ole kuin
vaivainen suomi24 80
ja sen iäkkäät ihmiset, jota yrittää manipuloida.
Vähästä tulee jotkut ressukat onnelliseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienestä se alkaa ... ja voi jäädäkin mitättömän pieneksi, kun ei ole kuin
vaivainen suomi24 80
ja sen iäkkäät ihmiset, jota yrittää manipuloida.
Vähästä tulee jotkut ressukat onnelliseksi.Manipuloija-Putinilla on hyytävä tavoite jäädyttää ja riitauttaa meidät kaikki EU:ssa.
Ensi talvi on kestettävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi oli ensin ?
joka nimenomaan tähtää
ja tyydytystä".
Häntä pidetään mieleltään sairaana.Maalittaminen ja kiusaaminen (ml. manipulointi eli henkinen väkivalta) on Suomessa
rikoslain alaista. - Anonyymi
No, jopas keksit hajoita ja hallitse teema-aloitukselleni selityksen vaikka hajoitimme teidät anot pois skillanin ketjusta, tiesin, että seuraatte johtajia;;D
"tiesin, että seuraatte johtajia;;D"
Pidät siis itseäsi johtajana tällä palstalla?
Sivusta seuraten näyttää, että joukko anoja yrittää pitää sinut pois Nojatuolista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"tiesin, että seuraatte johtajia;;D"
Pidät siis itseäsi johtajana tällä palstalla?
Sivusta seuraten näyttää, että joukko anoja yrittää pitää sinut pois Nojatuolista.Nojatuoli on loppu, kiusaajalta meni (vahingon)ilo sotkea sitä.
Siitä on aikaa kun kävin uimahallissa, nyt kävin.
Oli ihana lillua lämpimässä vedessä ja jumpata vedessä ison TV. ruudun ohjelman mukaan. Hierottaa selkää ja hartioita hierovien suihkujen alla. Istahtaa saunan lauteille, suihkutella, pukeutua ja juoda kahviossa iltapäiväkahvit.
Tällainen päivä tänään. Ja kuten jo mainitsin kuntosalla ehkäpä ensi viikolla.- Anonyymi
Kylläpä kannatti sairastua vakavasti, kun kuntoutus on noin ylellistä. Kuin kylpyläloma ja varmaankin Kelan piikkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä kannatti sairastua vakavasti, kun kuntoutus on noin ylellistä. Kuin kylpyläloma ja varmaankin Kelan piikkiin.
Kävin Kaukaveden uimahallissa, eläkeläisenä kertalippu maksoi 4, 80 e.
🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤣Korppis kuittaa 😁🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤣Suurin osa eläkeläisistä käyttää terveenäkin uimahallien antia. Se on ennaltaehkäisevää kuntoa ylläpitävää. Olen käynyt kohta 20 v vesijuoksussa
ja tietysti saunat ja muut ihanuudet. Kausimaksu on edullisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa eläkeläisistä käyttää terveenäkin uimahallien antia. Se on ennaltaehkäisevää kuntoa ylläpitävää. Olen käynyt kohta 20 v vesijuoksussa
ja tietysti saunat ja muut ihanuudet. Kausimaksu on edullisin.Juurikin noin se on. Uimahalli on arkipäivää useimmille. Ihmetyttää kun joku tällä iällä tekee uimahallissa käynnistä noin ison numeron.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin noin se on. Uimahalli on arkipäivää useimmille. Ihmetyttää kun joku tällä iällä tekee uimahallissa käynnistä noin ison numeron.
Sanopas muuta, yhtä iso numero syntyy jos käyn mökin ulkohuusissa 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanopas muuta, yhtä iso numero syntyy jos käyn mökin ulkohuusissa 😁
korppis kuittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö itse raatsi mennä uimahalliin? 80 ikäiset saavat alennustakin lipusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin noin se on. Uimahalli on arkipäivää useimmille. Ihmetyttää kun joku tällä iällä tekee uimahallissa käynnistä noin ison numeron.
Niin kuin toi ano 19:55.
Ihan kuin uimahallissa käyminen kuuluisi vain rikkaille.
- Anonyymi
Anna-Maija Henriksson, oikeusministeri, laati lakiluonnoksen, jolla
maalittamisesta voitaisiin tehdä rangaistava. Laki mahdollistaa rankaisemisen
jo nytkin.- Anonyymi
Mikä rangaistus on ? Ohjataanko mieleltään sairaat kiusaajat ja maalittajat hoitoon
vain tuleeko sakkoja vai vankeusrangaistus ?
Ohisalon vainooja sai rangaistuksen ja erään puoleen ent. pj sakkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä rangaistus on ? Ohjataanko mieleltään sairaat kiusaajat ja maalittajat hoitoon
vain tuleeko sakkoja vai vankeusrangaistus ?
Ohisalon vainooja sai rangaistuksen ja erään puoleen ent. pj sakkoja.Miksi aikuinen kiusaa ?
Kukaan aikuinen ei kiusaa vain siksi, että on ajattelematon. Kiusaaminen vaatii suunnitelmallisuutta, sosiaalisia taitoja ja ilkeyttä, sanoo psykologi Pasi Nevalainen.
Kiusaajan sosiaalisissa taidoissa on toki pahoja puutteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi aikuinen kiusaa ?
Kukaan aikuinen ei kiusaa vain siksi, että on ajattelematon. Kiusaaminen vaatii suunnitelmallisuutta, sosiaalisia taitoja ja ilkeyttä, sanoo psykologi Pasi Nevalainen.
Kiusaajan sosiaalisissa taidoissa on toki pahoja puutteita.Kiusaajan elämältä putosi pohja. N-tuoli on loppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusaajan elämältä putosi pohja. N-tuoli on loppu.
Anoille avautuu nyt laajat tilat tehdä aloituksia. Tähän asti ovat ujostelleet tuoda omia ajatuksiaan esille, jolleivat ne ole kosketelleet seurattavansa kirjoituksia. Muuta asiaa ei ole tähän mennessä heidän teksteissään ollut.
Anonyymi kirjoitti:
Anoille avautuu nyt laajat tilat tehdä aloituksia. Tähän asti ovat ujostelleet tuoda omia ajatuksiaan esille, jolleivat ne ole kosketelleet seurattavansa kirjoituksia. Muuta asiaa ei ole tähän mennessä heidän teksteissään ollut.
Huomenta korvesta@
Inhoan paperitöitä, ne on kuitenkin tehtävä. Eli aamupäivä meni käytännön asioiden järjestelyissä. Ajokortin uusimisen asiakirjojen kokoamisessa, laskujen maksamisessa, jne.
Nyt kun taas hurahdin vesielementtiin taidan poiketa tänään kylmäkaraistuskeskuksessa.
On myös tapahtunut kuntoni paranemista, johtunee lääkeannosten hajautuksesta. Kortisoniannostuksen pienentäminen vaikuttaa myös hyvältä kehossani.
No, skillaan kertoi lopettavansa nojatuolin. Huvitti anon vuodatus nojatuoliin. Liekö ano koskaan kirjoitanut omista päivän puuhista. Tietty on jos oli vakiokirjoittaja anona.
Minä sentään yritin kertoa omista touhuistani, ei ne olleet koskaan tervetulleita, vaikka ne eivät poikenneet muiden kirjoittajien viesteistä. Ihan normielämää mikä luonnehdittiin asennevamman vuoksi ylimieliseksi rehvasteluksi. Käsitykset teksteitäni kuten se uimahallireissuni kuvaus meni Kelan ilmaispalveluihin 😁
No, ehkäpä on hyvä, että keskusteluissa palataan keskustelemaan, eikä vain hyvin suppean piirin toistensa kehumisiin.
Torstai on toivoa täynnä. Nyt pitäisi vielä keksiä päivällisruoka. P. toivoi vihanneskeittoa.
Mikäpä hänessä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anothan täällä suurimman osan erilaisia aloituksia on aina tehneet asia edellä.
Anonyymi kirjoitti:
Nojatuolissako asiat edellä...höpö höoö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään iänikuiset samat päivittäiset arkiaskareet eivät mitään uutta ja
mielenkiintoista tuo palstalle. Ihan samoja asioita tekee jokainen joka päivä
arjessaan. Mitä niissä kellekään on kertomista ? Jos ei ole mitään elämää eikä
koskaan pohdi mitään muita asioita ei kai sitten muusta ole kirjoitettavaa. - Anonyymi
Huomenta korvesta@
Inhoan paperitöitä, ne on kuitenkin tehtävä. Eli aamupäivä meni käytännön asioiden järjestelyissä. Ajokortin uusimisen asiakirjojen kokoamisessa, laskujen maksamisessa, jne.
Nyt kun taas hurahdin vesielementtiin taidan poiketa tänään kylmäkaraistuskeskuksessa.
On myös tapahtunut kuntoni paranemista, johtunee lääkeannosten hajautuksesta. Kortisoniannostuksen pienentäminen vaikuttaa myös hyvältä kehossani.
No, skillaan kertoi lopettavansa nojatuolin. Huvitti anon vuodatus nojatuoliin. Liekö ano koskaan kirjoitanut omista päivän puuhista. Tietty on jos oli vakiokirjoittaja anona.
Minä sentään yritin kertoa omista touhuistani, ei ne olleet koskaan tervetulleita, vaikka ne eivät poikenneet muiden kirjoittajien viesteistä. Ihan normielämää mikä luonnehdittiin asennevamman vuoksi ylimieliseksi rehvasteluksi. Käsitykset teksteitäni kuten se uimahallireissuni kuvaus meni Kelan ilmaispalveluihin 😁
No, ehkäpä on hyvä, että keskusteluissa palataan keskustelemaan, eikä vain hyvin suppean piirin toistensa kehumisiin.
Torstai on toivoa täynnä. Nyt pitäisi vielä keksiä päivällisruoka. P. toivoi vihanneskeittoa.
Mikäpä hänessä.Suppeaa piiriä sinäkin kehut.
Kyllä tuo uimahalli on yhteiskunnan tukema on, varsinkin eläkelippu.
Eikö se kylmä vesi ole liian raju tuossa tilassa, toipuminen kesken vakavasta sairaudedta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi. Tänään on "se" päivä.
Kai tiedät mikä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anot tekee enimmät ja suosituimmat aloitukset ja niissähän sinäkin yrität käydä riitaa haastamassa. Niissä kommenteissa ei asiaa ole koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suppeaa piiriä sinäkin kehut.
Kyllä tuo uimahalli on yhteiskunnan tukema on, varsinkin eläkelippu.
Eikö se kylmä vesi ole liian raju tuossa tilassa, toipuminen kesken vakavasta sairaudedta?Moiks@
Olet oikeassa, kävin kylmäkaeraistuskeskuksessa, ymmärsin ei ole enää minun juttuni. Vesi oli 12 C ja sauna liian kuuma.
Keskiviikot pyhitän Kaukaveden uimahalliin.
Korppis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään iänikuiset samat päivittäiset arkiaskareet eivät mitään uutta ja
mielenkiintoista tuo palstalle. Ihan samoja asioita tekee jokainen joka päivä
arjessaan. Mitä niissä kellekään on kertomista ? Jos ei ole mitään elämää eikä
koskaan pohdi mitään muita asioita ei kai sitten muusta ole kirjoitettavaa.Mitä kirjoitettavaa teillä muilla on?
- Anonyymi
2 v sitten korppis kertoi että makriina ja paloma tekivät rauhantyötä Nojatuolissa, jotta se palautuisi alkuperäisille kirjoittajilleen.
Kuinkas kävikään?- Anonyymi
Onko Nojatuoli mielestäsi jonkun muun käsissä? Samathan siellä kirjoittavat, vaikka pari vakituista on poissa.
Mikään ei ole muuttunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Nojatuoli mielestäsi jonkun muun käsissä? Samathan siellä kirjoittavat, vaikka pari vakituista on poissa.
Mikään ei ole muuttunut.Voihan sitä taukoa pitää muutaman viikon, ei se ole vielä ” poissa”.
- Anonyymi
Ai makriina ja paloma????
Jätänpä sanomatta.
- Anonyymi
Normaali-ihmisellä kuuluisi hälytyskellot soida jos se alkaa pitää mitään asioita itsestäänselvytenä.
- Anonyymi
Me ihmiset vaan olemme sellaisia, että alamme pitää jotain itsestäänselvyytenä ja heräämme huomaamaan sen vasta sitten, kun asia tai tilanne muuttuu. Valitettavan usein heräämme liian myöhään.
kylmätotuus
- Anonyymi
Jos ei ole normaali ei soi.
- Anonyymi
" Siksipä otan osaa tähän sovitteluprojektiin palstarauhan eteen myös tällä aloituksella."
Voitko täsmentää miten sinun mielestäsi sinun ajokorttiasiasi ottaa osaa
"palstarauhan sovitteluun" ? - Anonyymi
Mikä "logiikka" ! Ensin rikkoo tahallaan rauhan ja sitten alkaa (muka) rauhanjärjestelijäksi, että saa taas rikkoa rauhan ja alkaa taas (muka) rauhanjärjestelijäksi, että saa rikkoa
rauhan - - - ja niin edelleen - - -
Tämä rumba on nähty ja koettu jonkun kerran.- Anonyymi
Mutta nyt on kylmis apujyränä kun makriinalla silmät avautui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta nyt on kylmis apujyränä kun makriinalla silmät avautui.
Avautuiko .... ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avautuiko .... ?
On itsestäänselvyys, ettei palsta enää eheydy.
- Anonyymi
Manipuloiminen ja jyrääminen on henkistä väkivaltaa.
- Anonyymi
No se on itsestäänselvyys.
- Anonyymi
On itsestään selvyys, ettemme ole juhlapyhiä, varsinkaan joulua, kotona.
23 vuotta on ollut itestään selvyys, että minä teen likimain kaikki kotihommat ja hoidan kuljetukset. Vaimoni hoitaa pesukoneet.
Viimeiset kolme vuotta on ollut itsestään selvää, ettemme enää matkustele.
Tarttee vaan muistella niitä 18 yhteistä kuukautta, neljässä maanosassa ja 52 valtiosa tehtyjä matkoja. Lukumäärä täsmää jos Vatikaani, San Marino ja Monaco lasketaan mukaan emmekä niissä yöpyneet. Vatikaani olisikin ollut haasteellisempi paikka tuossa mielessä.
Liikkumiseen liittyen, yhdestä itsestään selvyydestä on ollut luovuttava. Hääpäivät tasakympein ja välivitosin. Espanjan syyskuun asemesta, ymmärrettävästä syystä, vietämme 55v päivämme vaimoni varaamassa paikkakuntamme kylpylässä syyskuun puolivälin pitkän viikonlopun täysihoidon muodossa.
On myös itsestään selvää hauraan ukon jatkuva haurastuminen vastaan haraamisesta huolimatta.
Selvää on myös, ettei kummankaan kunto muutu parempaan päin. Toki tämä on niin selvää, ettei sitä kannattaisi edes mainita.- Anonyymi
Onneksi olkoon, 55 yhteistä vuotta ja nyt olette vielä vanhoina toisianne tukemassa. Teillä on myös valtavasti hienoja muistoja matkoista, joita olette tehneet huikean määrän.
👍🩷🌹 Mietin, mikä tekee minun kirjoitukseni matkailusta leuhkimiseksi, en ole ikään ajatellut niin L-L. sinun kirjoituksistasi.
Olet käynyt 52 valtiossa, neljässä maanosassa, minä noin 40-valtiossa, neljässä maanosassa.
Olen hyvin iloinen, että pystytte vielä tekemään kylpyläreissuja.
Meilläkin on matkasuunnitelmia, mutta saa nähdä onistuuko enää.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Mietin, mikä tekee minun kirjoitukseni matkailusta leuhkimiseksi, en ole ikään ajatellut niin L-L. sinun kirjoituksistasi.
Olet käynyt 52 valtiossa, neljässä maanosassa, minä noin 40-valtiossa, neljässä maanosassa.
Olen hyvin iloinen, että pystytte vielä tekemään kylpyläreissuja.
Meilläkin on matkasuunnitelmia, mutta saa nähdä onistuuko enää.Itse sen sanoit, sinä leuhkit ja LL kertoo normaalisti .
Anonyymi kirjoitti:
Itse sen sanoit, sinä leuhkit ja LL kertoo normaalisti .
Miten normaalisti kertominen poikkeaa minun kertomisestani?
En viitsi enää matkustella. On väsyttävää enkä suoraan sanottuna nauttinut viimeisistä ulkomaanreissuistani. Parasta niissä oli kun pääsin omaan kotiin.
Kyllä netistä ja telkkarista näkee hienoja paikkoja. Kauniit paikat ovat kauniita silmälle, mutta usein on liian kuuma, vuoristossa liian kylmä ym...
Pukeutumisesthan se on kiinni, varsinkin kylmyyden kohdalla.
Lähipiiri kävi Pariisissa Heinäkuussa , sanoivat että oli hankalan kuuma.
Nähtävästi olen tullut vanhaksi, nuorempana nautin matkustelusta sydämeni kyllyydestä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi982550Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302345Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen192088Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663931672- 1121547
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1621287Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2651095- 71994
- 79946
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920