Check Pointin tietoturva-asiantuntija Jarno Ahlströmin mukaan kännykkäkuvasta voi kopioida avaimen:
https://yle.fi/uutiset/3-12594462?origin=rss.
– Nykyaikaisten kännyköiden kamerat ovat niin korkealaatuisia, että niillä otetuista kuvista pystyy näkemään avaimen hammastuksen.
Kännykkäkuvien laatu riittää avainten kopioimiseen
3
280
Vastaukset
- Anonyymi
Taas turhaa kännykkämainontaa.
Kaikilla kameroilla saa tarpeeksi tietoa avaimesta, jos se on sopivassa asennossa.
Sitäpaitsi ennen vanhaan Abloy avaimia saattoi kopioida muistinvaraisesti. Riitti, että näki avaimen niin kauan että ehti lukea hammastuksen. Sitten vain kirjoitti koodin paperilapulle.- Anonyymi
Tuo pätee vieläkin. Ei siihen, että tekee avaimesta kopion tarvita valokuvaa. Taitava lukee sen hammastuksen varsin nopeasti kaikista Abloy avaimista ja muistakin avaimista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo pätee vieläkin. Ei siihen, että tekee avaimesta kopion tarvita valokuvaa. Taitava lukee sen hammastuksen varsin nopeasti kaikista Abloy avaimista ja muistakin avaimista.
Avaimen kopiointi ei ole välttämätöntä koska kaikki lukot voi tiirikoida.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 846432
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524606- 764337
- 1314091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?573517Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263098Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82778- 382394
- 2052208
- 462066