kaikesta lihan saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. 2.Kor.7:1.
Pelko kuuluu kristityn elämään. Sinä päivänä, jona pelko kuolee, kuolee myös sielumme. Autuas on se, joka kauhistuu, sanoo Luther. Kristittyä nimitetään jumalaapelkääväksi! Ilman jumalanpelkoa ei ole mitään kristillisyyttä.
Ennen kaikkea pyhityksestämme ei tule mitään ilman pelkoa.
”Ahkeroikaa pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte.”
”Vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika.”
”Saattakaa pyhityksenne täydelliseksi Jumalan pelossa.”
Kaikkien Jumalan kymmenen käskyn selitys alkaa näin: ”Meidän tulee pelätä ja rakastaa Jumalaa.” Pyhityksen pitkä ja kaita tie alkaa myös tästä: ”Sinun tulee pelätä ja rakastaa Jumalaa.”
Meillä ei tule olla orjan pelkoa, sillä sellainen pelko karkottaa rakkauden, vaan lapsen kunnioitus isää kohtaan. Rakkauden pelko siitä, ettemme tuottaisi surua sille, jota rakastamme.
”Puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.”
Lainaus: Levähtäkää vähän. Fr. Wislöff
Puhdistautukaamme
2
270
Vastaukset
- Anonyymi
Liha on hyvää. Grillistä erityisesti.
- Anonyymi
Jumalan pelko, eli Jumalan kunnioittaminen Jumalana, ja Jumalan sanan kunnioittaminen Jumalan sanana. Kyllä. Kristuksessa tapahtuu uskon ja kasteen kautta pyhitys, eli syntyminen Jumalalle kuuluvaksi, tutummin Jumalan lapseksi.
Pilkkaaja puhui heti grillilihasta, näinhän saatana omansa rohkaisee kulkemaan sokeina kohti helvettiä. - Tätä jumalattomien röyhkeyttä nykyisin on kamalaa seurata!
Mitään ei voi, varoitushuudot ei mene perille. Saatanan voima ja rohkeus vain yltyy, vaikka jokainen näkee jo, kuinka ihmiskunnan loppu on lähellä.
Mark. 13:8 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.
Mark. 13:9 Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille.
*) Mark. 13:10 Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,1593260Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172262840Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina702447Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S2991690Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.71490Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät251362Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään31251Ei ole liian myöhäistä..
Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala31012Ei osattu ratkaista etääntymistä
Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.115920Esprit hoitokdit Varkaudessa?
Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin103913