Seo:n helikopterista sodan muistomerkki

Anonyymi

Kenen omaisuutta on Seon pihalla oleva vanha venäläinen helikopteri? Joskus aikoinaan joulun avajaisissa joulupukki kömpi kopterin raadosta...
Senhän voisi viedä Vuosankaan maaliksi ja sitten Vartiukseen reikiä täynnä ammuttuna. Siinä se muistuttaisi sekä vähätuloisia venäjän pensaa tankkaaville ystävällisen naapurimaamme tukijoille että ystävällismielisestä naapurimaasta tarjousappelsiineja hamstraaville veljeskansallemme, että ryskähommat on ryskillä nyt meneillään...

29

1658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen kyllä voisi siirtää vaikka Vonkalle muitten piharomujen joukkoon.

    • Anonyymi

      Taitaa olla kunnan omistuksessa.

    • Anonyymi

      Sen tilalle voisi laittaa vaikka T-34:n, niitä saattaa saada edullisesti Virosta.

    • Anonyymi

      Kyllä joutaisi pois tai ainakin nostaa sitä ku näyttää kaatuvan alas sinne jalka käytävälle ja ruma rötiskö muutenki oikea Hyrynsalmen mainos saapi hävetä sitähi.

      • Anonyymi

        Voiko sen sulattaa ja tehdä siitä luoteja ammuksia ???


    • Anonyymi

      Sen voisi maalata uudestaan, alkaa olemaan huonossa maalissa. Ukkohallan mainoshan se on, sieltä kustannukset?

      • Anonyymi

        Siis rautaromusta saa rahaa ja siitä voi tehdä ammuksia. Miinat tulee takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis rautaromusta saa rahaa ja siitä voi tehdä ammuksia. Miinat tulee takaisin.

        Mutta kun Ottawan sopimus kieltää miinat, niissä voi tulla pipi jalkaan.
        Täällä on materiaalia siitäkin ukrainassa, kun venäjä ei ole allekirjoittanut tätä.
        https://maanpuolustus.net/whats-new/


    • Anonyymi

      Puhut vähän mutta assieta.

    • Anonyymi

      Venäläiset vei Viipurin ja te annatte niille rahaa. Kyllä on perkelettä.

    • Anonyymi

      Siitä saa rautaa aitaan rajalle.

    • Anonyymi

      Muistaakseni Hyrynsalmen kunta maksoi siitä tyhjästä rupelitörystä ryssille peräti 30 000mk.
      🤭😁😄😄😁🤭

      • Anonyymi

        Hyrynsalmen kunnalla ei osaa ei arpaa helikopterin hankinnassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyrynsalmen kunnalla ei osaa ei arpaa helikopterin hankinnassa

        Kuka sen sitten hankki? Eikös se ollut kunnan matkailupuolen projekti? Touhumiehinä Virtanen, Väänänen yms. Korjatkaa jos olen väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sen sitten hankki? Eikös se ollut kunnan matkailupuolen projekti? Touhumiehinä Virtanen, Väänänen yms. Korjatkaa jos olen väärässä.

        Se joka Seon toikin Hyrynsalmelle, nimeä en muista se oli hänen ideansa ja maksama juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se joka Seon toikin Hyrynsalmelle, nimeä en muista se oli hänen ideansa ja maksama juttu.

        Höpö höpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö

        Ittelesi vain höphöpö taidat olla vielä niin nuori että et oikein tiedä hyrynsalmen matkailuun liittyvää historia. Tuo SeOn on saapunut Hyrynsalmelle kun siinä oleva huoltoasema lopetti toimintansa 1980 lopussa . Niin silloin Seon ensimmäinen pitäjä hankki tuon helikopterin silloisesta leningraadista nyk Pietari Seolle. Se kyllä sai suurta vastusta mm. Hyrynsalmen kunnan osaltakin mutta neuvottelut ratkaisivat asian positiiviseen lopputulokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ittelesi vain höphöpö taidat olla vielä niin nuori että et oikein tiedä hyrynsalmen matkailuun liittyvää historia. Tuo SeOn on saapunut Hyrynsalmelle kun siinä oleva huoltoasema lopetti toimintansa 1980 lopussa . Niin silloin Seon ensimmäinen pitäjä hankki tuon helikopterin silloisesta leningraadista nyk Pietari Seolle. Se kyllä sai suurta vastusta mm. Hyrynsalmen kunnan osaltakin mutta neuvottelut ratkaisivat asian positiiviseen lopputulokseen.

        Onko kopteri tuotu siihen jo 80-luvun puolella sitten? Luulin että myöhemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kopteri tuotu siihen jo 80-luvun puolella sitten? Luulin että myöhemmin

        Kopteri on tuotu v. 1999


    • Anonyymi

      Ainoa oikea tempaus olisi maalata se yläosaltaan siniseksi ja alapää keltaiseksi!

      Slava Ukariani!!!

      • Anonyymi

        👍👍👍🇺🇦


      • Anonyymi

        Jotenkin näkisin mieluummin oman maamme värit siinä, mutta kukin tyylillään.


      • Anonyymi

        Kyllähän se olikin sini keltainen ostettaessa, kun oli vanha liikennemiliisin vatkain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        👍👍👍🇺🇦

        👎👎👎


    • Anonyymi

      Niin että Se on huoltoaseman yrittäjä maksoi sen hökötyksen ja laittoi siihen ukkohallan nimen?
      Ja mihin se hankinta olisi tarvinnut kunnalta ostolupaa, eikö yritys saa laittaa vaikka Eiffelin tornin mailleen jos haluaa.

      • Anonyymi

        Mitäs minä kaiken maailman silloiset laki kiemurat tunnen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs minä kaiken maailman silloiset laki kiemurat tunnen.

        Et tunne vai, no siehä mies ooot.


    • Anonyymi

      Mikä olikaan vuosi kun Kopteri pistettiin esille Seolle, siinä punasen värisenä?
      Lapsena kauan sitten menimme siitä ohitse ja jäihän se mieleen. Eli hyvähän tuo on. Mitään muuta en muistanut Hyrynsalmen kohdan ohittaessamme.
      Sama kun Helsingissä kävin ekaa kertaa jäi se pyöreä iso rakennus ja Hakaniementori ikuisesti mieleeni.

    • Anonyymi

      Kopteri pitäisi kuskata Ukrainaan, jonkin päiväkodin katolle. niin ryssä ompuisi ohjuksensa siihen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe