Toivomuksena pitkähkö, polviin ulottuva. Kevyt, hupullinen. 70v. Naiselle. Käytettäisiin vain kuivilla ilmoilla. Tällä jossa asun ei ole mitään,
Olisiko joku untuvatakki, mutta mikä paras.
Onko teillä kokemuksia lämpimästä talvitakista vanhukselle.
19
845
Vastaukset
- Anonyymi
Hupullinen polvipitoinen untuvatakki on hyvä. Kevyt, tuulenpitävä ja lämmin.
En lähde merkkejä laittamaan. On niin omasta kropasta ja valmistajan malleista kiinni, mikä 'istuu'.
Beng - Anonyymi
Takit on takkeja.
Joten ei erityiskokemuksia naisten takeista. Mutta lämpimistä talvitakeista puhuen, suosittelen joko pitkää untuvatakkia, tai pitkää villakangastakkia. Suurin ero lämpimyydessä taitaa tulla paksun ja pitkän villakangastakin eduksi siitä että se on painava ja sen kantamisestakin jo tulee lämmin :D
Untuvatakki siis ehkä parempi, koska se on kevyempi, Hyvät takit kalliita, että uutena laadukkaammat takit kuitenkin kalliita. Omien kokemusten mukaan untuvatakit kuitenkin lyhyt ikäisempiä, ohutta kangasta, se kuluu ja tulee reikiä, lisäks untuvat menettävät vanhemmiten eristävyyttään, etenkin jos joutuu pesemään usein. Villakangastakki, jos paksua kangasta ja muutenkin laadukas kestää paljon kauemmin, myös siis lämpimänä.
Joop, päättele ite loput :D
=DW= - Anonyymi
Hei aloittaja, klikkaa linkin sivu auki, voit saada vinkkiä takinostoon
Kuvista saa ehkä eniten "ajatusta". Villakangasulsterissa tuntee olevansa
vähän "paremmin" puettu". Pitkä toppatakki on kevyt ja lämmin.
Ei sen tarvitse olla untuvatakki ollakseen lämmin.
Minä en ostaisi linnuista nypityillä höynenillä täytettyä takkia.
Nyppiminen tuottaa tuskaa linnuille.
Siitä oli TV-ohjelma, miten takkeja ja täkkejä varten ruokitut tarhalinnut kärsivät paljaaksi kynittynä.
Takkijuttu on tässä:
https://www.lily.fi/blogit/naiselo/2016/10/18/yksi-takki-ei-riita/ - Anonyymi
Yleismuotikauppahan on Stockmann
Vanhemmalle ammattimyyjälle voi sanoa takasanan
Vaatettakaa minut
https://www.stockmann.com/muoti/naiset/vaatteet/takit/talvitakit - Anonyymi
TV:ssä oli ohjelma, jossa näytettiin miten unkarilaisella hanhitilalla kynitään eläviä lintuja untuvantuotannon vuoksi. Ohjelmassa näytetään, kuinka hanhet huutavat tuskissaan, kun niiden nahka repeytyy nyppimisen seurauksena.
- Anonyymi
Parempi joku muun täytteinen toppatakki. Helpompi pestä, kun joku untuvatakki.
- Anonyymi
Kaikilla vanhuksilla ei varaa asioida stokmman ja ostaa untuvatakkia edes.Kun tukena ei miestä tai leskeneläkettä.Moni ostaa halvalla city market pitkän kevyen toppatakin,jonka alle mahtuu kerrospuketumista. 2 viikkoa sitten juuri oli pitkät toppatakit 40 e.Kpl City market. Kun seuraa mainoksia tietää.Otaa ne kotiin jaetavat ilmaismainos lehdet.Eikä laita postilukkun lappua.Mainoksia ei kiitos. Lappuja. Kaikalla mummoilla vaareilla ei ole isoja tuloja.Menevät eläkkeestä rahat juuri lääkeet ymm.Ei myöskään ole nettiä.ei älypuhelinta .Eivät voi kertoa koko totuus elämä ja ahdinkokin.
- Anonyymi
Ihan hyvän takin voi löytää vaikka Tokmannilta, Prismasta tai City-Marketista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvän takin voi löytää vaikka Tokmannilta, Prismasta tai City-Marketista.
Kärkkäseltä löytää myös.Itse olen hankkinut oman kunnan aina vaatekaupasta ja minulla on useita hyviä,ostoksia talvi ja kevät syksy käyttöön. Kymmeniä.vuosia sitten ostettu villakangastakki polveen ulottuva. Sitten Sunski toppatakkeja ja tikattuja lyhyitä kevyitä takkeja.Kestävät vuosia hyvänä koska ei ole käyttöä. Liikkuminen rajoittunut viime vuosina,nivelet. Toisaalta tarpeet vähentyneet vaatteisiin ja niitä saa verkkokaupasta postin kotiin asti tuotuna. Kuoma talvikengät ostin Kärkkäiseltä. Ne saa helposti jalkaan talvella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kärkkäseltä löytää myös.Itse olen hankkinut oman kunnan aina vaatekaupasta ja minulla on useita hyviä,ostoksia talvi ja kevät syksy käyttöön. Kymmeniä.vuosia sitten ostettu villakangastakki polveen ulottuva. Sitten Sunski toppatakkeja ja tikattuja lyhyitä kevyitä takkeja.Kestävät vuosia hyvänä koska ei ole käyttöä. Liikkuminen rajoittunut viime vuosina,nivelet. Toisaalta tarpeet vähentyneet vaatteisiin ja niitä saa verkkokaupasta postin kotiin asti tuotuna. Kuoma talvikengät ostin Kärkkäiseltä. Ne saa helposti jalkaan talvella.
Korjataan, Sail &Ski takkeja piti olla.
- Anonyymi
Tämä 165 senttinen mummo osti muutama vuosi sitten rukan toppaparkatakin kun en voi sietää untuvatakkeja. Tuo parkatakki on mulle hiukan polven yläpuolelle , käy kelille kuin kelille , ihanan lämmin ja hengittävä. Yks joulu kävelylenkillä Lapissa melkein 30 asteen pakkasella tarkenin hyvin vaikka oli vain t-paita alla.
- Anonyymi
Parkatakki on hyvä valinta ja käy juurikin moneen keliin. Ehkä vähän kankeampi kuin untuvatakki.
Aloin laskeskelemaan u.takkini ikää ja tulin tulokseen, että silloin kun sen ostin ja laskin käyttövuodet, niin hintaa tuli n. 30 € per vuosi.
Oikeastaan myöhemmin urheiluliikkeestä ostettu parka oli kalliimpi kuin tuo toinen.
Ihan tavallinenkin toppatakki käy moneen keliin.
Silti. Olen sitä mieltä, että muutama erityyppinen takki säästää toinen toistaan.
Märkä talvi, ei kiva villakankaalle, mutta johonkin tilaisuuteen siivo menovaate.
Beng
Vähän sama ongelma talvikenkien kanssa.
- Anonyymi
Päällitakkina käy ohuempi, kun vetää kunnon villapaidan alle.
Turhaa kekkuloida pakkasella T-paidalla. - Anonyymi
Lähen ostaa syys-toppatakin jonka valitsin kuvan mukaan, luulen että sillä pärjää pitkälle syksyyn pyöräillessä kolmipyöräisellä sähköpyörällä.
Ilimat muuttu totaalisesti, kylmä pohjoinen puhaltaa navakasti onneksi ei lunta, tuskin vielä vähän aikaa ' koti lämmin armas hellä, en tiedä paikkaa parempaa kun peiton alla lämmin henkäys '
pe - Anonyymi
Kaupastahan niitä löytyy, nyt varmaan alkaa olla valikoimaakin. Untuvatakki on kevyt ja tuulen pitävä, tosin helposti kuuma. Minulla on kevytuntuvatakki ja se on minulle riittävän lämmin.
- Anonyymi
Villakangastakki silkkivuorella Haloselta, sievä, tyylikäskin, hupullinen ja kohtuuhintainen. Laitan kylmemmällä kevyttoppavuorin alle, se oikeastaan kuuluu talviurheilupuvun takin vuoreksi, mutta on ihan hyvän näköinen sellaisenaankin. Ja kun on muotoiltu, näyttää hoikalta kun ei pömpötä mistään. Eli kerrospukeutumista.
- Anonyymi
Katsoppa aikka Elloksen kuvasto Untuvatakit.
- Anonyymi
Minkkiturkki tietenkin .
- Anonyymi
Susiturkki olisi mahtava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275