Kalliiksi käy ... sähköautoilu

Anonyymi

86

1033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköauto maksaa 60000 euroa ja kustannukset sähkön osalta 10-15 euroa/100km.

      • Anonyymi

        Vitun kallista ! Jos hinnat nousee tätä vauhtia niin sähköauto on susi jo syntyessään.


      • Anonyymi

        Ja dieselautoni maksoi 2000 euroa ja kustannus on näilläkin hinnoilla 10€/100km.


    • Anonyymi

      Ei kuluttajan sähkönhinta nouse pörssisähkön hinnan mukaan. Mulla on 13 sentin sähköä vielä puolitoista vuotta takuuvarmasti.
      Tekee noin kaksi euroa sataselle.
      Latauskelvottomalla tojolla sama matka 12-16 euroa.
      Voittajan on helppo hymyillä. Ainakin seuraavat puolitoista vuotta

      • Anonyymi

        Sama täällä ja paluumatkan ajan ilmaisella sähköllä. joten kustannus on puolet tuosta.


      • Anonyymi

        Kyl ne nousee pörssisähkön mukaan ja vanhat sopimukset sanotaan irti. Sähkö on nyt kallista.


    • Anonyymi

      Halpaa se sähköautoilu on edelleen, sattuuko itsehinkkaavalla ajavaan noin kovin?

      • Anonyymi

        Sähkö maksaa nyt noin 40 senttiä kwh ja bensa nyt n. 2,1€ litra sähköä kuluu satasella n. 20kw tai bensaa täyshybrideissä n. 4 litraa. Laskekaa päissänne, kannattaako ostaa tuplahintainen sähköauto latauspaikkojen etsiskelyyn ja jatkuviin piuhasulkeisiin. Seniorilla ei ainakaan aika riitä rikastumiseen ja maailman pelastumiseen. Toki se voi olla lohtua vilppivaginistille kun ennen pöllytti 40-kertaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkö maksaa nyt noin 40 senttiä kwh ja bensa nyt n. 2,1€ litra sähköä kuluu satasella n. 20kw tai bensaa täyshybrideissä n. 4 litraa. Laskekaa päissänne, kannattaako ostaa tuplahintainen sähköauto latauspaikkojen etsiskelyyn ja jatkuviin piuhasulkeisiin. Seniorilla ei ainakaan aika riitä rikastumiseen ja maailman pelastumiseen. Toki se voi olla lohtua vilppivaginistille kun ennen pöllytti 40-kertaisesti.

        Valtiohan maksaa teidän kummankin elämän muutenkin, joten miksi edes pohditte tällaisia asioita täällä? Ei tuo ole teidän sosiaalipummien lompakosta mitenkään pois! 😆


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei satu. Tulee olemaan kallista myös sähkärien hinkkailu!!...

        https://www.is.fi/autot/art-2000009044940.html

        Ei kuluttajan sähkönhinta nouse pörssisähkön hinnan mukaan. Mulla on 13 sentin sähköä vielä puolitoista vuotta takuuvarmasti. Mukaanlukien siirtomaksun ja verot.
        Tekee noin kaksi euroa sataselle.
        Latauskelvottomalla tojolla sama matka 12-16 euroa.
        Voittajan on helppo hymyillä. Ainakin seuraavat puolitoista vuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuluttajan sähkönhinta nouse pörssisähkön hinnan mukaan. Mulla on 13 sentin sähköä vielä puolitoista vuotta takuuvarmasti. Mukaanlukien siirtomaksun ja verot.
        Tekee noin kaksi euroa sataselle.
        Latauskelvottomalla tojolla sama matka 12-16 euroa.
        Voittajan on helppo hymyillä. Ainakin seuraavat puolitoista vuotta

        Täyshybridi 8-10 c/km, 25000-35000 euroa.
        Sähköpatteriauton kulut 6-10 c/km plus auton hankintahinta 55000 euroa.

        Täyshybridin käyttö edullisinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyshybridi 8-10 c/km, 25000-35000 euroa.
        Sähköpatteriauton kulut 6-10 c/km plus auton hankintahinta 55000 euroa.

        Täyshybridin käyttö edullisinta.

        "Täyshybridi 8-10 c/km, 25000-35000 euroa."

        Latauskelvoton tojo vie noin 5,5 litraa bensaa sataselle. Se maksaa 14 euroa.
        Sähköauto vie sähköä noin 15 kWh samalle matkalle ja se maksaa alle kaksi euroa. Kiinteähintainen ja määräaikainen sähkösopmus takaa sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täyshybridi 8-10 c/km, 25000-35000 euroa."

        Latauskelvoton tojo vie noin 5,5 litraa bensaa sataselle. Se maksaa 14 euroa.
        Sähköauto vie sähköä noin 15 kWh samalle matkalle ja se maksaa alle kaksi euroa. Kiinteähintainen ja määräaikainen sähkösopmus takaa sen.

        Ei kaikilla ole kiinteähintaista ja määräaikaista hyvää sopimusta. Sullakaan ei ole sähköautoa vaikka niin haaveilet.😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuluttajan sähkönhinta nouse pörssisähkön hinnan mukaan. Mulla on 13 sentin sähköä vielä puolitoista vuotta takuuvarmasti. Mukaanlukien siirtomaksun ja verot.
        Tekee noin kaksi euroa sataselle.
        Latauskelvottomalla tojolla sama matka 12-16 euroa.
        Voittajan on helppo hymyillä. Ainakin seuraavat puolitoista vuotta

        Riippuu kyllä ihan sähkön myyjästä, että onko tuo hinta takuuvarmasti. Firmoja tulee menemään nurin jo ennen joulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täyshybridi 8-10 c/km, 25000-35000 euroa."

        Latauskelvoton tojo vie noin 5,5 litraa bensaa sataselle. Se maksaa 14 euroa.
        Sähköauto vie sähköä noin 15 kWh samalle matkalle ja se maksaa alle kaksi euroa. Kiinteähintainen ja määräaikainen sähkösopmus takaa sen.

        Vain Fiat 500e voi mennä tuolla 15 kWh/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuluttajan sähkönhinta nouse pörssisähkön hinnan mukaan. Mulla on 13 sentin sähköä vielä puolitoista vuotta takuuvarmasti. Mukaanlukien siirtomaksun ja verot.
        Tekee noin kaksi euroa sataselle.
        Latauskelvottomalla tojolla sama matka 12-16 euroa.
        Voittajan on helppo hymyillä. Ainakin seuraavat puolitoista vuotta

        Hymys hyytyy kun saat seuraavan sähkölaskun.


    • Anonyymi

      Sähköllä liikkuvalla ei ole muita rasitteita joten lataushinnat voivat olla 1€ kwh.

      • Anonyymi

        Sinähän liikut noilla sähköpotkulaudoilla, joten asia ei koske sinua.


    • Anonyymi

      Onneksi vain sähköautoilijat ovat pulassa hinnan kanssa. Miten lie helppoa tuleekaan kotitalouksien energiakulujen kanssa. Jotka koskettaa ihan jokaista joka laskunsa itse maksaa.. pääasia että naapurin uuden sähköauton kulut nousee ja oma tonnipommi senkun paranee.

      • Anonyymi

        Onneksi valtio maksaa omat elämisen kuluni, niin ei ole tuotakaan ongelmaa.


    • Anonyymi

      Sähköautoilu vaan kallistuu.

    • Anonyymi

      Onneksi bilettävä pääministeri Sanna Marin kuvittelee kaiken menevän sen oman päänsä mukaan.
      No okei. Leikitään vaikka niin. Mitenkäs tuo Venäjä, joka ei käsittääkseni ole siirtymässä mihinkään sähköiseen systeemiin ikinä, ja kaikkein vähiten sen tulevaisuudessa hävityn sodan suhteen? Luonnon varoja, vaikka tuhlattavaksikin asti riittää Venäjällä, joten mitäs sinä onneton sähkäritrolli tähän?

      • Anonyymi

        Mä vaan masennun lisää, ja teen itse murhan. Ei ole tällainen elämä näköjään minua varten. Hyvästi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä vaan masennun lisää, ja teen itse murhan. Ei ole tällainen elämä näköjään minua varten. Hyvästi!

        Onneksi uhrauduit meidän kaikkien sähkäripellejen puolesta. Ojennamme siitä sähkäripellejen ansiomerkin, joka on salaman muotoinen, kuten oli SS joukkojenkin nuorison tunnus!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä vaan masennun lisää, ja teen itse murhan. Ei ole tällainen elämä näköjään minua varten. Hyvästi!

        Hyvä että teet. Et ole silloin turhaan täällä muiden työtä tekevien ruokittavana!


    • Anonyymi

      Demareilla on nyt sotatalous, seuraavaksi tulee sähkön säännöstely.

    • Anonyymi

      Ensi vuoden alkupuolella ei ole monella enää kiinteähintaista sähkösopimusta alle 40 snt/kWh. Se on ennustettavista nyt futuureista ja sähkön myyntifirmoja tulee kaatumaan, jolloin kuluttajalle jää ainoaksi mahdollisuudeksi hankkia sähkö muualta.
      Myös kaupalliset latauspisteet kallistuvat moninkertaisiksi. Jo nyt on muutamalla isolla toimijalla 50 snt/kWh aikaveloitus.
      Ja hyvä sähköauto kuluttaa talvella yli 30 kWh/100km, jotkut kesälläkin.

      • Anonyymi

        "Ensi vuoden alkupuolella ei ole monella enää kiinteähintaista sähkösopimusta alle 40 snt/kWh. "

        Mulla on sopimus vuoden 2024 kevääseen saakka ja se onoikeastaan ainoa asia joka kiinnostaa minua sähkön hinnan suhteen. 13 senttiä kWh mukaanlukien kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ensi vuoden alkupuolella ei ole monella enää kiinteähintaista sähkösopimusta alle 40 snt/kWh. "

        Mulla on sopimus vuoden 2024 kevääseen saakka ja se onoikeastaan ainoa asia joka kiinnostaa minua sähkön hinnan suhteen. 13 senttiä kWh mukaanlukien kaiken.

        Sinulla ei ole sopimus kuin Sanna Marinin vasemmistohallituksen kanssa, jossa se lupaa pitää sinusta huolen lisävelka rahalla! 😆


      • Anonyymi

        Onko sinulla sähköauto vai miksi olet huolissaan kustannuksista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla sähköauto vai miksi olet huolissaan kustannuksista?

        Eipä minulla ole kunhan vain länkytän kun olen Toyotalle kateellinen, varsinkin niitten omistajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole sopimus kuin Sanna Marinin vasemmistohallituksen kanssa, jossa se lupaa pitää sinusta huolen lisävelka rahalla! 😆

        "Sinulla ei ole sopimus kuin Sanna Marinin vasemmistohallituksen kanssa"
        Sähkösopumus on tietenkin sähköyhtiön kanssa.
        Oletko vähän vajaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä minulla ole kunhan vain länkytän kun olen Toyotalle kateellinen, varsinkin niitten omistajille.

        "Toyotalle kateellinen, varsinkin niitten omistajille."

        Toyota on kuin tuulipuku, lauantaimakkara tai pahanhajuinen hengitys.

        Niitten on on suomeksi niiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinulla ei ole sopimus kuin Sanna Marinin vasemmistohallituksen kanssa"
        Sähkösopumus on tietenkin sähköyhtiön kanssa.
        Oletko vähän vajaa?

        En tiedä mistään sähkösupumuksesta mitään, sori....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotalle kateellinen, varsinkin niitten omistajille."

        Toyota on kuin tuulipuku, lauantaimakkara tai pahanhajuinen hengitys.

        Niitten on on suomeksi niiden.

        Mistä tämä ajatus kateellisuudesta Toyota autoja kohtaan oikein tulee? Käsittääkseni Toyotia myydään kaikille halukkaille ja kuka tahansa voi moisen ritsan ostaa. Selitä? Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämä ajatus kateellisuudesta Toyota autoja kohtaan oikein tulee? Käsittääkseni Toyotia myydään kaikille halukkaille ja kuka tahansa voi moisen ritsan ostaa. Selitä? Kiitos.

        No mutta ku sitä myytiin taas eniten niin harmitaa kauheesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistään sähkösupumuksesta mitään, sori....

        Eikö vuokrakasarmilaisilla ole? Meneekö suoraan sossusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta ku sitä myytiin taas eniten niin harmitaa kauheesti.

        Miksi harmittaisi? Enemmän harmittaisi jos en olisi vaihtanut 2019 mallin hybrid Corollaa pois. Katsos kun minä en saa yhtään mitään ”bonusta” tililleni vaikka kuinka paljon Toyotia myydään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta ku sitä myytiin taas eniten niin harmitaa kauheesti.

        Tojo on niin nolo riisiritsa että sellaisen ostaminen herättää minussa vain sääliä.
        Ja lisäksi VW on täysin ylivoimainen valmistajana Suomessa. Tojo on täysin pikkufisu volsun rinnalla.

        Volkswagen 762
        Skoda 687
        Audi 222
        Cupra 44
        Seat 23
        Porsche 22
        Tot 1 765

        Toyota 1 021
        Lexus 12
        Tot 1 033


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta ku sitä myytiin taas eniten niin harmitaa kauheesti.

        Eläkeläisille kaupassa käyntiin ja naisille sekä pizzakuskeille. Ei niitä tuolla motareilla näe työmatkaliikenteessä!


    • Anonyymi

      Ilmaiset sähkölatauspisteet poistuvat, hyvä niin.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi ladata ilmaiseksi? Joku ne kuitenkin jotuu maksamaan kun ei ilmaista sähköä ole olemassakaan. Eikö näille viherpunikeille jo riitä veronmaksajilta riistetty kahdentuhannen euron sosiaaliavustus patteriauton ostoon. Olisi verorahoilla kyllä hyödyllisempääkin käyttöä kuin hyvätuloisten ökyelämän pönkittäminen. Seuraavaksi maksetaan sähköyhtiö forttumin jättitöppäykset. Että tällaista sähköherkkua kun Suomi pelastaa maailman


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi ladata ilmaiseksi? Joku ne kuitenkin jotuu maksamaan kun ei ilmaista sähköä ole olemassakaan. Eikö näille viherpunikeille jo riitä veronmaksajilta riistetty kahdentuhannen euron sosiaaliavustus patteriauton ostoon. Olisi verorahoilla kyllä hyödyllisempääkin käyttöä kuin hyvätuloisten ökyelämän pönkittäminen. Seuraavaksi maksetaan sähköyhtiö forttumin jättitöppäykset. Että tällaista sähköherkkua kun Suomi pelastaa maailman

        Kyllä ilmainen bensakin kelpaisi jos sitä olisi jaossa. Mutta kun ei ole ja sekös polttiskuskeja syö.
        Samoin polttiskuskeille kelpaa työnantajan lämpötolpan sähkö koko työpäivän ajan. Tiesitkös että sähköauton lataaminen ei tarvitse yhtään enempää virtaa kuin lohko sisätilalämppäri.

        Ja tietenkin jos hotellit antavat sähköä huoneen hintaan kuuluen niin se on niiden päätös joka ei kuulu kenellekään. Aivan samoin kuin ilmainen sauna kun asuu hotellissa. Harva sitä käyttää mutta kaikki siitä maksavat.


    • Anonyymi

      Turhaa keskustelua jokainen ajaa sillä mihin on varaa,tai muute haluaa.

    • Anonyymi

      Jokainen halvalla kiinteällä sähkösopimuksella autoaan lataava maksattaa ajonsa muilla. Sähkönhinta nousee, halpojen hintojen sopimukset maksatetaan muilla. Lisäksi alv alennus kohdistuu väärin sähköautoilla ajaville, koska muut eivät saa vastaavaa hyötyä. Eriarvoisuus kasvaa, valitettava tosiasia. Näin alv ale kohdistuu hyvä osaisiin kalliilla sähköautolla ajaville, eikä niille joille pitäisi.

      • Anonyymi

        Sähköautot käyttävät alle prosentin Suomen sähköstä. Jos olet sitä mieltä että halvan sähkösopimuksen maksa muut niin kannattaisi keskittyä itkemään jokaiselle Suomen kotitaloudelle joilla on halpa sähkösopimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot käyttävät alle prosentin Suomen sähköstä. Jos olet sitä mieltä että halvan sähkösopimuksen maksa muut niin kannattaisi keskittyä itkemään jokaiselle Suomen kotitaloudelle joilla on halpa sähkösopimus.

        Totta kai kaikki halpojen sähkösopimuksien omistajat tuottavat vain tappiota sähköyhtiöille ja pahentavat sitä kautta tilannetta. Se on totuus! Sähköautot ovat yksi osa tätä kokonaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai kaikki halpojen sähkösopimuksien omistajat tuottavat vain tappiota sähköyhtiöille ja pahentavat sitä kautta tilannetta. Se on totuus! Sähköautot ovat yksi osa tätä kokonaisuutta.

        Tätä se punavihreä siirtymä tarkoittaa. Käsi toisten taskuissa ja syvällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä se punavihreä siirtymä tarkoittaa. Käsi toisten taskuissa ja syvällä!

        Vihreät ovat pääsyyllisiä siihen, että meillä ollaan ajettu alas turve ja kivihiili voimaloita. Nyt kun se nuori pääkaupunkiseutulaisnainen ei saa talvella enää sähköä yksiöönsä pistorasiasta pakko katkojen vuoksi, niin on syytä olla hiiren hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai kaikki halpojen sähkösopimuksien omistajat tuottavat vain tappiota sähköyhtiöille ja pahentavat sitä kautta tilannetta. Se on totuus! Sähköautot ovat yksi osa tätä kokonaisuutta.

        "Sähköautot ovat yksi osa tätä kokonaisuutta."

        Kannattaako alle prosentin osuudesta eli sähköautoista meuhkata niin paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautot ovat yksi osa tätä kokonaisuutta."

        Kannattaako alle prosentin osuudesta eli sähköautoista meuhkata niin paljon?

        Asiat pitää nostaa autopalstalla esille, koska ne kuuluu sinne. Turha mitåän asioita on peitellä sen kummemmin tai hukuttaa massaan. 15% myydyistä autoista on ollut tänä vuonna sähköautoja. Ei se kokonaismäärässä niin paljoa vielä ole.

        Pohdinnan paikka on, että voiko sähköautoille käydä kuten dieseleille on nyt käynyt? Valtion verotus yms. asiat ovat tehneet dieselistä nyt hyljeksityn voimanlähteen. Kuinka kauan sähkönriittävyys ongelmat ja hintapaineet voivat jatkua vaikuttamatta sähköautojen kysyntään taantuvasti? Väitän, että kohta rupeaa näkymään sähköautojen haluttavuudessa, jos energiakriisin jatkumiselle ei näy loppua. Jos ei haluttavuuteen muuten, niin ihmiset tulevat varovaisemmiksi hankintojen suhteen,

        Olen kiinnostunut uudesta tekniikasta, ja 2023 myyntiin tuleva kompakti SUV Honda e:Ny1 sähköauto on kiinnostuksen kohteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat pitää nostaa autopalstalla esille, koska ne kuuluu sinne. Turha mitåän asioita on peitellä sen kummemmin tai hukuttaa massaan. 15% myydyistä autoista on ollut tänä vuonna sähköautoja. Ei se kokonaismäärässä niin paljoa vielä ole.

        Pohdinnan paikka on, että voiko sähköautoille käydä kuten dieseleille on nyt käynyt? Valtion verotus yms. asiat ovat tehneet dieselistä nyt hyljeksityn voimanlähteen. Kuinka kauan sähkönriittävyys ongelmat ja hintapaineet voivat jatkua vaikuttamatta sähköautojen kysyntään taantuvasti? Väitän, että kohta rupeaa näkymään sähköautojen haluttavuudessa, jos energiakriisin jatkumiselle ei näy loppua. Jos ei haluttavuuteen muuten, niin ihmiset tulevat varovaisemmiksi hankintojen suhteen,

        Olen kiinnostunut uudesta tekniikasta, ja 2023 myyntiin tuleva kompakti SUV Honda e:Ny1 sähköauto on kiinnostuksen kohteena.

        "Väitän, että kohta rupeaa näkymään sähköautojen haluttavuudessa, jos energiakriisin jatkumiselle ei näy loppua. "

        Energiakriishän nimenomaan lisää sähköautojen haluttavuutta. Polttonesteiden nousevat hinnat ja moninkertaiset kilometrikustannukset satavat nimenomaan sähköautojen laariin.
        Sähkö kun on ainoa auton käyttövoima joka on uusiutuva ja kotimainen.
        No biodiesel ja kaada ovat samalla viivalla tässä mutta Bensa on aivan out.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Väitän, että kohta rupeaa näkymään sähköautojen haluttavuudessa, jos energiakriisin jatkumiselle ei näy loppua. "

        Energiakriishän nimenomaan lisää sähköautojen haluttavuutta. Polttonesteiden nousevat hinnat ja moninkertaiset kilometrikustannukset satavat nimenomaan sähköautojen laariin.
        Sähkö kun on ainoa auton käyttövoima joka on uusiutuva ja kotimainen.
        No biodiesel ja kaada ovat samalla viivalla tässä mutta Bensa on aivan out.

        Jätit sitten loppuosan tekstistäni lainaamatta... Kaikki riippuu sähkön hinnasta sekä saatavuudesta ja sitä ei kukaan tiedä mikä on tilanne tammikuussa 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätit sitten loppuosan tekstistäni lainaamatta... Kaikki riippuu sähkön hinnasta sekä saatavuudesta ja sitä ei kukaan tiedä mikä on tilanne tammikuussa 2023.

        Se on varmaa että bensalla ajaminen on monta kertaa kalliimpaa kuin sähköllä.
        Samoin on varmaa että sähköä tehdään Suomessa uysiutuvista luonnonvaroista kun bensa on öljyyn pohjautuvaa tuontitavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätit sitten loppuosan tekstistäni lainaamatta... Kaikki riippuu sähkön hinnasta sekä saatavuudesta ja sitä ei kukaan tiedä mikä on tilanne tammikuussa 2023.

        "Kaikki riippuu sähkön hinnasta sekä saatavuudesta ja sitä ei kukaan tiedä mikä on tilanne tammikuussa 2023."

        Omalta kohdaltani tiedän satavarmasti sähköni hinnan sekä 2023 tammikuussa että 2024 tammikuussa. Se on siirtomaksu ja verot mukaanlukien 13 centtiä per kWh. Helen ei mene nurin ja Carunan maksuihin ei ole tulossa merkittäviä korotuksia.
        Samoin tiedän satavarmaan sen että yöaikaan kun lataan sähköautoni niin sähköä on saatavilla. Se on matalan kulutuksen aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on varmaa että bensalla ajaminen on monta kertaa kalliimpaa kuin sähköllä.
        Samoin on varmaa että sähköä tehdään Suomessa uysiutuvista luonnonvaroista kun bensa on öljyyn pohjautuvaa tuontitavaraa.

        Jos sähkönhinta nousee 60 senttiin, niin sähköauton osto hankaloituu merkittävästi meille lainalla ostajille. Autoilun kk kuluissa (lyhennys energia) energian osuus nousee liian isoksi. Eli ei pysty maksamaan sähköauton kalliimpaa lyhennystä. Yksinkertaista matematiikkaa!!!


    • Anonyymi

      Onneksi AvtoSkoda käy ruplasähköllä, ei maksa paljoo

    • Anonyymi

      No se on niin, ettei köyhän kannata mennä autokouluun, eikä ostaa sähköautoa.
      Marin nostaa kaikki hinnat moninkertaisiksi. Kokaiinin hinta pysyy entisenä, koska sitä voidaan käyttää alkuperäiseen tarkoitukseen, tuotosta myyjä haluaa.

      • Anonyymi

        Järkevän ei kannata ostaa sähköautoa joka ajattelee taloudelliselta kannalta

        Niin kauan kun on markkinoilla käytettyjä riittävän edullisia bensa tai diesel autoja.

        Ja niitä on vielä

        Aika paljon ihmisiä joilla on tileillä rahaa useita kymmeniä tonneja ja velattomat asunnot mutta auto on 1000-5000eur väliin.

        Tulee 7 vuotta kohta mitä oma huippuhyvä 1900eur ostettu ollut. Päivittäin liikkuu, ei eroa vastaavasta uudesta periaatteessa ollenkaan. Ajettavuudelta tai kunnolta. Vain km mittarissa ja vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevän ei kannata ostaa sähköautoa joka ajattelee taloudelliselta kannalta

        Niin kauan kun on markkinoilla käytettyjä riittävän edullisia bensa tai diesel autoja.

        Ja niitä on vielä

        Aika paljon ihmisiä joilla on tileillä rahaa useita kymmeniä tonneja ja velattomat asunnot mutta auto on 1000-5000eur väliin.

        Tulee 7 vuotta kohta mitä oma huippuhyvä 1900eur ostettu ollut. Päivittäin liikkuu, ei eroa vastaavasta uudesta periaatteessa ollenkaan. Ajettavuudelta tai kunnolta. Vain km mittarissa ja vuosia.

        "Järkevän ei kannata ostaa sähköautoa joka ajattelee taloudelliselta kannalta

        Tulee 7 vuotta kohta mitä oma huippuhyvä 1900eur ostettu ollut. "

        Se mitä oikeasti yrität sanoa on se että järkevän ei kannata ostaa uutta autoa. Ei käyttövoimalla ole siinä asiassa väliä. Vai mitä?
        Et ostaisi uutta polttistakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevän ei kannata ostaa sähköautoa joka ajattelee taloudelliselta kannalta

        Niin kauan kun on markkinoilla käytettyjä riittävän edullisia bensa tai diesel autoja.

        Ja niitä on vielä

        Aika paljon ihmisiä joilla on tileillä rahaa useita kymmeniä tonneja ja velattomat asunnot mutta auto on 1000-5000eur väliin.

        Tulee 7 vuotta kohta mitä oma huippuhyvä 1900eur ostettu ollut. Päivittäin liikkuu, ei eroa vastaavasta uudesta periaatteessa ollenkaan. Ajettavuudelta tai kunnolta. Vain km mittarissa ja vuosia.

        Minä olen ajellut autoilla kohta lähes 50 vuotta. Ei hirveästi kiinnosta ostaa kallista autoa ihan sen takia, että se on uusi ja kallis. Ajan nyt 8 vuotiaalla vielä kauan. Mittarissa vasta 130 tkm.


    • Anonyymi

      Esimerkiksi Helen Oy tarjoaa sähkölämmitteisen ok-talon omistajalle vain pörssisähkösopimusta ja kaukolämpötalon omistajalle vaihtoehtona 12 kk määräaikasta sopimusta 59,93 snt/kWh ja lisäksi perusmaksu 5,99 €/kk.

      • Anonyymi

        Mitäpä tuolla on väloä mitä nyt tarjotaan kun on on määräaikainen kiinteähintainen sähkösopimus vuoden 2024 kevääseen saakka. 13 centtiä mukaanlukien kaikki.

        Puolitoista vuotta ilman mitään murhetta sähkönhinnasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä tuolla on väloä mitä nyt tarjotaan kun on on määräaikainen kiinteähintainen sähkösopimus vuoden 2024 kevääseen saakka. 13 centtiä mukaanlukien kaikki.

        Puolitoista vuotta ilman mitään murhetta sähkönhinnasta

        Tuolla ei kannata leuhkia, kun muut maksaa sinun halvan sähkön. Ole hiljaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä tuolla on väloä mitä nyt tarjotaan kun on on määräaikainen kiinteähintainen sähkösopimus vuoden 2024 kevääseen saakka. 13 centtiä mukaanlukien kaikki.

        Puolitoista vuotta ilman mitään murhetta sähkönhinnasta

        Riipouu vähän minkä firman kanssa tuo sopimus on. Kaikki eivät selviä sopimuksistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riipouu vähän minkä firman kanssa tuo sopimus on. Kaikki eivät selviä sopimuksistaan.

        Voi olla vain viikkojen asia, kun liian halvalla sähköä myyvä firma on selvitystilassa. Sen jälkeen onkin neuvoteltava uusi sähkösopimus uuden sähkökauppiaan kanssa, ja silloin hinta voi pompata moninkertaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla vain viikkojen asia, kun liian halvalla sähköä myyvä firma on selvitystilassa. Sen jälkeen onkin neuvoteltava uusi sähkösopimus uuden sähkökauppiaan kanssa, ja silloin hinta voi pompata moninkertaiseksi.

        Moni sähkönmyyjä, isokin ei tee enää uusia sopimuksia kuin pörssisähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla vain viikkojen asia, kun liian halvalla sähköä myyvä firma on selvitystilassa. Sen jälkeen onkin neuvoteltava uusi sähkösopimus uuden sähkökauppiaan kanssa, ja silloin hinta voi pompata moninkertaiseksi.

        Ei kovin järkevää olisi ostaa 50 tuhatta maksavaa patteriautoa ja alkaa sitä latailemaan 50 sentin sähköllä jota nyt tarjotaan kun alle 15 tuhatta kilometriä tulee vuodessa mittariin.
        Kyllä olisi sikahintaista itsensä kusetusta. Ennen pidän rahat vaikka tilillä tai sijoittelen.
        Täyshybridi lienee fiksuin valinta niinkuin Trafinkin tilastostakin voi päätellä. Aikamoista kaulaa kun näkyy Toyota vetävän seuraavaan. Eikös nuo Toyotat ole kaikki jo niitä täyshybridejä? Kulkevat melkein hajulla eikä tarvi ladata mitään sikahintaista sähköä. Luotettavuus ja kestävyyskin näkyy olevan ihan huippua kun siinä tilaston kakkosmekki kuuluu olevan myös kakkoslaatuinen vaikka on kiistaton ykkönen vilpissä ja vilungissa ollut jo tällä vuosituhannella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kovin järkevää olisi ostaa 50 tuhatta maksavaa patteriautoa ja alkaa sitä latailemaan 50 sentin sähköllä jota nyt tarjotaan kun alle 15 tuhatta kilometriä tulee vuodessa mittariin.
        Kyllä olisi sikahintaista itsensä kusetusta. Ennen pidän rahat vaikka tilillä tai sijoittelen.
        Täyshybridi lienee fiksuin valinta niinkuin Trafinkin tilastostakin voi päätellä. Aikamoista kaulaa kun näkyy Toyota vetävän seuraavaan. Eikös nuo Toyotat ole kaikki jo niitä täyshybridejä? Kulkevat melkein hajulla eikä tarvi ladata mitään sikahintaista sähköä. Luotettavuus ja kestävyyskin näkyy olevan ihan huippua kun siinä tilaston kakkosmekki kuuluu olevan myös kakkoslaatuinen vaikka on kiistaton ykkönen vilpissä ja vilungissa ollut jo tällä vuosituhannella.

        Bensiinin hintakin tulossa alaspäin, itselataavat kiittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kovin järkevää olisi ostaa 50 tuhatta maksavaa patteriautoa ja alkaa sitä latailemaan 50 sentin sähköllä jota nyt tarjotaan kun alle 15 tuhatta kilometriä tulee vuodessa mittariin.
        Kyllä olisi sikahintaista itsensä kusetusta. Ennen pidän rahat vaikka tilillä tai sijoittelen.
        Täyshybridi lienee fiksuin valinta niinkuin Trafinkin tilastostakin voi päätellä. Aikamoista kaulaa kun näkyy Toyota vetävän seuraavaan. Eikös nuo Toyotat ole kaikki jo niitä täyshybridejä? Kulkevat melkein hajulla eikä tarvi ladata mitään sikahintaista sähköä. Luotettavuus ja kestävyyskin näkyy olevan ihan huippua kun siinä tilaston kakkosmekki kuuluu olevan myös kakkoslaatuinen vaikka on kiistaton ykkönen vilpissä ja vilungissa ollut jo tällä vuosituhannella.

        Eiköhän nyt kuitenkin Toyotoilla ja oikeilla autoilla ole vielä iso ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kovin järkevää olisi ostaa 50 tuhatta maksavaa patteriautoa ja alkaa sitä latailemaan 50 sentin sähköllä jota nyt tarjotaan kun alle 15 tuhatta kilometriä tulee vuodessa mittariin.
        Kyllä olisi sikahintaista itsensä kusetusta. Ennen pidän rahat vaikka tilillä tai sijoittelen.
        Täyshybridi lienee fiksuin valinta niinkuin Trafinkin tilastostakin voi päätellä. Aikamoista kaulaa kun näkyy Toyota vetävän seuraavaan. Eikös nuo Toyotat ole kaikki jo niitä täyshybridejä? Kulkevat melkein hajulla eikä tarvi ladata mitään sikahintaista sähköä. Luotettavuus ja kestävyyskin näkyy olevan ihan huippua kun siinä tilaston kakkosmekki kuuluu olevan myös kakkoslaatuinen vaikka on kiistaton ykkönen vilpissä ja vilungissa ollut jo tällä vuosituhannella.

        Corollalla voisin päästä 2 l/100km bensansäästöön jos luopuisin urheilullisesta ajotavastani. Bensa maksaa noin 2,1 €/ litra ja kilometrejä tulee vaihtelevasti 15 tkm paikkeilla vuodessa eli säästö rahassa oli vain reilut 600 € vuodessa. Ei paljon innosta ostamaan sitä Corollaa nykyisen vähän ajetun ja jo vuosia sitten maksetun 2015 mallisen auton tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kovin järkevää olisi ostaa 50 tuhatta maksavaa patteriautoa ja alkaa sitä latailemaan 50 sentin sähköllä jota nyt tarjotaan kun alle 15 tuhatta kilometriä tulee vuodessa mittariin.
        Kyllä olisi sikahintaista itsensä kusetusta. Ennen pidän rahat vaikka tilillä tai sijoittelen.
        Täyshybridi lienee fiksuin valinta niinkuin Trafinkin tilastostakin voi päätellä. Aikamoista kaulaa kun näkyy Toyota vetävän seuraavaan. Eikös nuo Toyotat ole kaikki jo niitä täyshybridejä? Kulkevat melkein hajulla eikä tarvi ladata mitään sikahintaista sähköä. Luotettavuus ja kestävyyskin näkyy olevan ihan huippua kun siinä tilaston kakkosmekki kuuluu olevan myös kakkoslaatuinen vaikka on kiistaton ykkönen vilpissä ja vilungissa ollut jo tällä vuosituhannella.

        "eikä tarvi ladata mitään sikahintaista sähköä."

        Se sikakallis sähkö maksaa 2 euroa sataselle.
        Latauskelvottomalla samaa matkaa ei ole mitään toivoa päästä alle 12 euroa vuoden keskiarvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eikä tarvi ladata mitään sikahintaista sähköä."

        Se sikakallis sähkö maksaa 2 euroa sataselle.
        Latauskelvottomalla samaa matkaa ei ole mitään toivoa päästä alle 12 euroa vuoden keskiarvoja.

        Latauskelvotomat ja sähköautot ovat aivan eri sarjassa kilometrikustannuksissa. Nolottaisi tojomiehenä edes ottaa esiin joko asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eikä tarvi ladata mitään sikahintaista sähköä."

        Se sikakallis sähkö maksaa 2 euroa sataselle.
        Latauskelvottomalla samaa matkaa ei ole mitään toivoa päästä alle 12 euroa vuoden keskiarvoja.

        Kilpailutus sivustot kertoo nykyisen sähkön hinnan. 50 senttiä kwh ja silleen pelkkä energia Siirto, perusmaksut, siirron perusmaksut ja verot. Ihanan kallista 20 kw /100 kw x 60 c =12€ Minun hybriditoyotassa palaa bensaa keskimäärin 4.4 litraa sadalla. Maksaa noin 9 euroa. Karmeaa Itsensä kusetusta olisi kyllä sähköauton osto piuhasulkeisiineen! Revi siitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailutus sivustot kertoo nykyisen sähkön hinnan. 50 senttiä kwh ja silleen pelkkä energia Siirto, perusmaksut, siirron perusmaksut ja verot. Ihanan kallista 20 kw /100 kw x 60 c =12€ Minun hybriditoyotassa palaa bensaa keskimäärin 4.4 litraa sadalla. Maksaa noin 9 euroa. Karmeaa Itsensä kusetusta olisi kyllä sähköauton osto piuhasulkeisiineen! Revi siitä!

        Tänään bensa jo alle 2€/litra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailutus sivustot kertoo nykyisen sähkön hinnan. 50 senttiä kwh ja silleen pelkkä energia Siirto, perusmaksut, siirron perusmaksut ja verot. Ihanan kallista 20 kw /100 kw x 60 c =12€ Minun hybriditoyotassa palaa bensaa keskimäärin 4.4 litraa sadalla. Maksaa noin 9 euroa. Karmeaa Itsensä kusetusta olisi kyllä sähköauton osto piuhasulkeisiineen! Revi siitä!

        Mua ei paljoa kiinnosta minkään päivittäiset sähköpörssin hinnat kun on vielä puolitoista vuotta voimassa oleva sähkösopimus joka takaa sähkön hinnaksi 13 senttiä / kWh siirron ja verot mukaanlukien.

        Eli alle kahdella eurolla mennään per 100km. Antaa hyvin kuvaa hintaerosta kun latauskelvottoman kuski saa ilon irti kun teoriassa voi päästä alle kympillä. Siis hirveä tuuletus kun bensalla ajo maksaa vain viisi kertaa enemmän kuin sähköllä. LOL.

        Mikään ei ole niin vaivatonta kuin kotilataus. Ei tarvitse mennä seisoskelemaan jonnekin bensiksellä räntäsateeseen haiseva letku käsissään ja maksaa itsensä kipeälsi. Sähköauto latautuu kotipihassa halvalla yösähköllä kun kuski vetää sikeitä sängyssään. Se on arkielämän luxusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ei paljoa kiinnosta minkään päivittäiset sähköpörssin hinnat kun on vielä puolitoista vuotta voimassa oleva sähkösopimus joka takaa sähkön hinnaksi 13 senttiä / kWh siirron ja verot mukaanlukien.

        Eli alle kahdella eurolla mennään per 100km. Antaa hyvin kuvaa hintaerosta kun latauskelvottoman kuski saa ilon irti kun teoriassa voi päästä alle kympillä. Siis hirveä tuuletus kun bensalla ajo maksaa vain viisi kertaa enemmän kuin sähköllä. LOL.

        Mikään ei ole niin vaivatonta kuin kotilataus. Ei tarvitse mennä seisoskelemaan jonnekin bensiksellä räntäsateeseen haiseva letku käsissään ja maksaa itsensä kipeälsi. Sähköauto latautuu kotipihassa halvalla yösähköllä kun kuski vetää sikeitä sängyssään. Se on arkielämän luxusta.

        Mikä yhtiö? Ei taida löytyä vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä yhtiö? Ei taida löytyä vastausta.

        Helen.


    • Anonyymi

      Nyt näkee että kalliin sähkökinnerin ostajilla alkaa olla hullut päivät ohi ja tervetuloa markkinatalouteen, 12 eukkaa nyt sata kilometriä. Luulis jo vit tuttavan hä?

      • Anonyymi

        L O L vielä päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        L O L vielä päälle.

        Kuinka idiootti on että kuvittelee jonkun vanhan sopparin olevan ikuinen ja sähkö halpaa. Kannattaisi jo herätä tähän päivään ja päivittää korviensa väli eikä höpöttää lapsellisia typeryyksiä mistään haisevista letkuista jossain räntäsateessa, kun viidenkymmenen centin sähkön hinta on jo aika useilla tätä päivää. Viherpunikin finninaaman jorinaa kun on tullut pakkomielle oksennukselle ja Toyotan täyshybridin dominointi sapettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka idiootti on että kuvittelee jonkun vanhan sopparin olevan ikuinen ja sähkö halpaa. Kannattaisi jo herätä tähän päivään ja päivittää korviensa väli eikä höpöttää lapsellisia typeryyksiä mistään haisevista letkuista jossain räntäsateessa, kun viidenkymmenen centin sähkön hinta on jo aika useilla tätä päivää. Viherpunikin finninaaman jorinaa kun on tullut pakkomielle oksennukselle ja Toyotan täyshybridin dominointi sapettaa.

        Miksi minua sapettaisi joku kinneri joka vie rahaa 12-16 euroa sataselle kun omalla sähköautolla päsee alke kahdella eurolla. Ja lisäksi tojot ovat noloja nuhapumppuja muutenkin.
        Tunnen ylemmyyden tunnetta aina kun näen latauskelvottoman tojon. Tiedän tehneeni oikeuta valintoja kun ei tarvitse ajaa tojolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka idiootti on että kuvittelee jonkun vanhan sopparin olevan ikuinen ja sähkö halpaa. Kannattaisi jo herätä tähän päivään ja päivittää korviensa väli eikä höpöttää lapsellisia typeryyksiä mistään haisevista letkuista jossain räntäsateessa, kun viidenkymmenen centin sähkön hinta on jo aika useilla tätä päivää. Viherpunikin finninaaman jorinaa kun on tullut pakkomielle oksennukselle ja Toyotan täyshybridin dominointi sapettaa.

        Onko Yaris kenellekään sähköauton kilpailija ostohetkellä? Älä naurata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Yaris kenellekään sähköauton kilpailija ostohetkellä? Älä naurata.

        Hakkaa mennen tullen vw upit, pösö e208, leafit kevyesti, ei piuhajumppaa, vain tilkka bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Yaris kenellekään sähköauton kilpailija ostohetkellä? Älä naurata.

        On


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe