Aiemmin pakkoruotsi päätettiin aloittaa jo 6. luokalta kun se on aiemmin ollut vuotta myöhemmin ja nyt pakkoruotsin tunteja lisätään:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/89f1b998-0271-4cad-a94f-6c68fe8a7cf7
HALLITUS: lisää pakkoruotsia Vaasan kouluihin
7
138
Vastaukset
- Anonyymi
On niin tuiki tärkeä oppiaine. Ruotsissakin on pakkosuomi ruotsinkielisille.
- Anonyymi
aloittaja on nyt kyllä keksinyt ihan itse tämän jutun. periaatteessa se menisi niin että etelä-pohjanmaalla olisi vain 1h ruotsia kuukaudessa max ja englantia 2. savossa ei olenkaan. lapissa saamea joka päivä...itä-rajalla pakko venäjä. provo. suomessa nyt kuitenkin pitäisi kuitenkin olla yhtenäinen koululaitois. vaikkakin esim juuri raamattu lakeuksilla on osittain käytössä aamuvirret ja ruoka rukous kouluissa tämän myös itse kärsineenä tiedän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aloittaja on nyt kyllä keksinyt ihan itse tämän jutun. periaatteessa se menisi niin että etelä-pohjanmaalla olisi vain 1h ruotsia kuukaudessa max ja englantia 2. savossa ei olenkaan. lapissa saamea joka päivä...itä-rajalla pakko venäjä. provo. suomessa nyt kuitenkin pitäisi kuitenkin olla yhtenäinen koululaitois. vaikkakin esim juuri raamattu lakeuksilla on osittain käytössä aamuvirret ja ruoka rukous kouluissa tämän myös itse kärsineenä tiedän
Tämä juuri sama kirjoitus mikä on aloituksessa löytyy myös seinäjoki palstalta,rohkenen epäillä jonkun mv-lehden kannattajan provokaatiota
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä juuri sama kirjoitus mikä on aloituksessa löytyy myös seinäjoki palstalta,rohkenen epäillä jonkun mv-lehden kannattajan provokaatiota
Lehti näyttää olevan Iltalehti.
- Anonyymi
Ei Ruotsin puolella ole mitään pakkosuomea. Sen sijaan Suomen enemmistöltään ruotsinkielisten paikkakuntien koulujen osalta on "pakkosuomea" heidän äidnkielentuntien lisäksi.
- Anonyymi
Pakko ruotsia, juu siitä puhutaan paljon, mutta kysymys kuuluukin: Mitä se ruotsinkieli sitten on??
Onko se tuota rantaruotsia->riiviruotsia, vai Vöyrin ruotsinkieltä josta ei ota pirukaan selvää.
Opettaisivat ihka oikeaa Ruotsinkieltä, että sitä ymmärtäisi muutkin oikeaa Ruotsia oppineet. Mutta, jos tämälläinen ei Vaasassa onnistu, niin Englanninkieli olkoon parempi.- Anonyymi
Oikeastihan alueen ruotsinkielisille pitäisi opettaa huomattavasti enemmän suomea.
Ei vain taida bajis ja kunnanisät siihen taipua.
https://vapaakielivalinta.fi/forum/viewtopic.php?f=13&t=4191
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768