Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Olympus konkurssin partaalla

henkilöitä lomautettu

Nyt ikävä kyllä meille Olympuksen kannattajille tuli kylmää vettä niskaan ämpäreittäin, sillä tehtaiden alasajo on alkanut.

Muutamia 10 000 henkilöitä on saanut lomautusvaroituksen, eli koko firma on epäonnistunut uuden digikameran luomisessa.

9

3846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YKX

      mistä tuon jutun luit, harmi jos niin on! Itse olen vankkumaton olympuksen ja nikonin kannattaja.

      • Olympus

        En tiedä onko juttu totta, mutta en ihmettelisi sitä. Olen kiukulla seurannut Olympuksen idioottimaista suunnittelua, kun lähtivät tekemään digijärkkäriä niin ettei vanhoja objektiiveja voi käyttää enää. Ei siinä mitään jos kyse olisi ollut jostain tusina linsseistä, mutta kun Zuikon optiikat ovat niin helkutin hyviä ja kylmästi vaan jätettiin ulos suunnittelusta. Olisin ilman muuta ostanut Olympuksen järkkärin jos vanhat optiikat olisivat siihen sopineet, mutta kun ei niin ei. Olen käyttänyt Olympuksen 5050z kameraa, mutta digijärkkärin kun hankin niin se onkin joku kuluttaja ystävällisempi malli.


      • 5050
        Olympus kirjoitti:

        En tiedä onko juttu totta, mutta en ihmettelisi sitä. Olen kiukulla seurannut Olympuksen idioottimaista suunnittelua, kun lähtivät tekemään digijärkkäriä niin ettei vanhoja objektiiveja voi käyttää enää. Ei siinä mitään jos kyse olisi ollut jostain tusina linsseistä, mutta kun Zuikon optiikat ovat niin helkutin hyviä ja kylmästi vaan jätettiin ulos suunnittelusta. Olisin ilman muuta ostanut Olympuksen järkkärin jos vanhat optiikat olisivat siihen sopineet, mutta kun ei niin ei. Olen käyttänyt Olympuksen 5050z kameraa, mutta digijärkkärin kun hankin niin se onkin joku kuluttaja ystävällisempi malli.

        Olen ihmetellyt aivan samaa asiaa kuin sinä. Miksi Olympus ei voinut tehdä sellaista Digiä, mihin olisi sopinut entinen optiikka. Minullakin on 24mm - 300mm asteikolla melkoinen arsenaali. Nyt harmittaa. Olympus menköön. Olin odottanut, että uusi digi olisi ollut aikaisempia uskollisia Om käyttäjiä suosiva. Seuraava järkkäri on Canon, sen olen jo päättänyt.
        terv 5050digikuvaaja


      • samaa mieltä
        Olympus kirjoitti:

        En tiedä onko juttu totta, mutta en ihmettelisi sitä. Olen kiukulla seurannut Olympuksen idioottimaista suunnittelua, kun lähtivät tekemään digijärkkäriä niin ettei vanhoja objektiiveja voi käyttää enää. Ei siinä mitään jos kyse olisi ollut jostain tusina linsseistä, mutta kun Zuikon optiikat ovat niin helkutin hyviä ja kylmästi vaan jätettiin ulos suunnittelusta. Olisin ilman muuta ostanut Olympuksen järkkärin jos vanhat optiikat olisivat siihen sopineet, mutta kun ei niin ei. Olen käyttänyt Olympuksen 5050z kameraa, mutta digijärkkärin kun hankin niin se onkin joku kuluttaja ystävällisempi malli.

        Jos kerran pitää lähteä tyhjästä, niin sitten vaan vaikka ihan kiukusta joku toinen merkki.


    • sennafin

      Saattanee tietenkin pitää paikkansa, kilpailu on kovaa. Kodakin myynti on laskussa, canon myy hyvin.
      Contax merkistä luovutaan ja Leica tuottaa tappiota runsaasti. Järkevää suunnittelua on todella se että vanhat objektiivit sopivat uusiin digijärkkäreihin.
      Voihan sitä silti tuoda uusia ja kevyempiä malleja objektiiveistä.

      • Mikään ei estä valmistajia käyttämästä jo aikaisemmin käytössä ollutta bajonettia. Paitsi tietenkin se, että halutaan pakko-ostattaa uusi lasisarja joka malliin. Surkeaa sinänsä että Olympuksen tapainen, oikeasti hyvien kameroiden valmistaja ajautuu tuohon tilanteeseen (jos näin todella on!). Siitä huolimatta pieni vahingonilo pulpahtaa mieleen: olisitte taanneet yhteensopivuuden taaksepäin. Ehkä tilanne ei olisi (ainakaan ihan) tämä.

        Olympus yritti tekohengittää tilannetta siten, että esim. E-300 malliin saa täytettyä takuukorttia vastaan ilmaiseksi sovitteen Zuikon manuaalilaseja varten. Hyvä yritys sinänsä, mutta ei oikein ole ottanut tuulta. Olisko kannattanut tehdä bajonetti heti alkuun yhteensopivaksi vanhojen lasien kanssa? Mene ja tiedä...


    • Zeus Athene

      Eipä ainakaan Kuukkeli löydä tietoa aiheesta.

    • makirves
      • JaskaJonttu

        No niin. Ihan huuhaatahan tuo eka viesti oli. Ensimmäinen tappiollinen tilikausi ikinä, ja ruvetaan konkurssista vaahtoamaan. Eli täysi ankka koko juttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe